Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

myslíte že si koupit bastard sword za 500 s 50 demage je dobrej nápad?? nejsem vůbec v bastard sword vycvičenej chtěl jsem nějakej sword ale žádnej se solidním demage sem nenašel můžete mi poradit kde koupit nějakej normální sword s aspoň 40 demage...
Marwel: Tak i v Two Worlds šlo trochu taktizovat, protože tam byly nějaké speciální schopnosti. Ale šlo to i uklikat, jak říkáš.
Two Worlds jsem hral jen chvili. Ocekaval jsem neco jako Gothic (bylo to po dohrani trojky, takze zase takovou kvalitu jsem nepotreboval) a ten klikaci soubojovej system me nepresvedcil (G3 se dal take tak hrat, ale umoznoval i nejakou taktiku pokud hrac chtel). Takhle pocitam dopadne i Gothic 4.
Two Worlds nebyl vyloženě špatný a taky mě bavil. Vývoj postavy taky není špatný (i když s Gothicem to má asi stejně společné jako Morrowind - prostě RPG). Atmosféru to podle mě ale moc nemá, alespoň s Gothicy a Risenem je to podle mě slabý odvar. V Gothicu je aspoň trochu živý svět, v Two Worlds jsem byl asi slepý, když jsem ho tolik neviděl :-)
Two Worlds mě bavilo fakt hodně, má to takovou zvláštní atmosféru plus super systém vylepšování vybavení, ale poslední třetina už je směšně jednoduchá, protože hlavní hrdina už je neskutečně nařachanej superman. Pak možná ještě Zaklínač nebo trochu SW: KotOR.
Eru: No, mě Two Worlds připomíná spíše Morrowind a Oblivion. Generický engine, chudý svět, opakující se questy - jdi a zabij, jdi a dones.

Jinak Gothic 3 nebyl špatný, ale beru ho jako odklon od Gothic série a Risenu.
Tak díky za tipy - Divinity mě docela láká, jen by mě vadila absence Cz překladu a z pravidla se do RPG a Adventur bez české lokalizace nepouštím, protože pak mám z pžíběhu velké kulové, takže asi budu muset sáhnout po Two Worlds. Jinak díky za tipy a kdyby ještě někoho něco napadlo (klidně i nějaký ten starší titul, když jich je relativně poskromno)...
Pivo: Jenom to snad ne. Z toho co jsem zatím zažil:
Gothic 3 - Hudba, hrdina, dovednosti, úkoly, "živý" svět, na každém kroku něco je, obtížnost, bojový systém a velikost nejnovějšího patche :-)
Garret: Po ziskani...a teraz neviem ci je to vseobecne zname, tak pre istotu...tej veze, to zacne byt silne rubackove a omnoho linearnejsie, nez prva cast hry.
Two Worlds a Risen/Gothic mají společné akorát to, že jsou z pohledu třetí osoby :-)
TES mi vzdycyk bylo proti srsti s tim srovnavat. Ale patrne Two Worlds, ovladanim podobne jsou Demons Souls a i Die by the Sword, ale to jsou pomerne linearni zalezitosti bez durazu na pribeh a DBtS se da nazvat rpgckem jen s hooodne velkym sebezaprenim. Mozna nejaky dalsi nemecky sajrajt co nesleduju.
marwel: To je jeden z nejčastějších zákysů. Musíš kliknout na bariéru, tím ji hrdina prozkoumá a pronese, že mistr Cyrus by mohl pomoci. :-)
marwel: můžeš trochu víc popsat v jaké seš ted části? Myslím že jsem měl podobný problém a dostal jsem se přes to. Akorát si ted nějak nemůžu vzpomenout...
A co je hlavní problém, proč to nejde dohrát? Já už si to přesně nepamatuju. Chybí ti nějaký důležitý dialog nebo předmět od Cyruse, který by ti Cyrus měl dát až pak? To by šlo možná cheatem, nevím. Nebo s tebou i ten druid odmítá mluvit?
To uz jsem samozrejme zkusil, ale uz se se mnou nehodla bavit, pouze obchodovat.
Ha, takze ono se to opravdu neda dohrat pokud pri sledovacce stopy po druidovy neprizvete toho picuse Cyruse. Genialni! Tak ted abych celou hru zacinal od zacatku.
Ale jak jste tu psali o nějakém zákysu, tak já nevím. Ta hra nemá žádný zákys, jediné puzzly jsou: telekineze a proměna v loděnku a ještě levitace vlastně.
U G3 jsem neměl stejný pocit jako u Two Worlds. Sice už to oproti předchozím dílu a Risenu není ono, ale i tak byl o hodně pestřejší než Two Worlds apod.

Risen si je hodně podobný s Gothicem - dobře navržené město, klášter, pohádkově zalesněné krajiny, dungeony, bažiny. Navíc tam nikdy není les jako les. Prostě takové pestré.
Flyer: Jasný. S tou rozlohou přichází problém takové trošku tuctovosti...pokud je něco opravdu hodně velké, neponechá si to příliš osobitost. Oblivion, Fallout 3, Gothic 3(i když tam bylo pár výjimek)... jenže poslední dobou je právě rozloha (a sní spjatá délka) rozhodující. A proto si musíme vážit level designu v Risen:-)
Flyer: To mě u gothicu3 přišel ten svět v tomhle v pohodě narozdíl od two worlds nebo oblivionu, kde prostě museli dát koně, protože jinak by nikoho nebavilo procházet svět ve kterém nic neni. Je sice pravda, že svět v risenu je asi o něco pestřejší, než v G3, ale v tom G3 se mi to líbilo nebylo to nijak špatně udělané (až na ty klimatické pásy to mi přišlo trochu k smíchu) svět působil dost pestře.
Grey_fox: No, já měl podobný pocit i u Gothicu 3 (o Oblivionu nemluvě). Ten svět tam byl sice obrovskej, ale lokace neměly žádnou pořádnou osobitost. Jsem rád, že u Risenu se Piraňáci vrátili ke konceptu prvních dvou Gothiců.
Pivo: Přesně tak, u Two Worlds bylo hodně vidět, že jim jde jen o to, překonat všechny ostatní hry co se velikosti týče... až to nakonec dopadlo dost nemastně, neslaně. Tady je krásně vidět, že si vývojáři sedli a dlouho vymýšleli, co kde bude, jak to bude.
Od kmfd se mi celkem komentář líbí, ale zabloudit na tomhle ostrově? Myslím, že Memfis říkal cosik o prvnívch dvou dílech Gothicu, že jsou tam vyjímečná místa a pokaždé víte, kde jste. S tím souhlasím a myslím, že Risenu se to týká taky. Po pár hodinách už jsem měl proštudovaný celý ostrov a zabloudit jde trochu snad jen v dugneonech :-)

To se mi právě na hře líbí, že to není jako v Two Worlds apod. Tam je všecko vygenerované a nikdy jsem neměl šajnu, kde to vůbec jsem. Orientovat jsem se mohl tak akorát podle mapy - jestli jsem na jihu, severu a jak daleko od nějakého questu. Tady mi někdo popíše krajinu a já už vím, kam mám jít.
Svět je sice celkem malý, ale je to lepší než nějakou velkou ku*vu, která není dobře nadesignovaná :-)
Sakra, ale ani jsem netušil, že tam bude tolik spojitostí s druhým dílem Gothicu. I graficky. Mnozí to přirovnávaji ke trojce, ale to je úplná hovadina.
Jinak tadytohle radši "vyspoileruju": Spousta úkolů je stejných jako ve dvojce. Např. sbírání ředkviček na poli. Jack, který přišel o maják a postává si u pobřeží. Hodně podobná struktura města Khorinis, obklopení světa v poslední kapitole ještěrany (ve dvojce orky), klášter. Prostě celkově designově - ani velká ani malá mapa a hodně podobných oblastí. Jen sníh tu chybí, ale to není žádná chyba. Hudba trochu připomíná spíše první díl a takové ty katakomby a chrámy taky. Ještě je tu spousta narážek ve jménech postav, které plní stejnou úlohu jako stejnojmenné postavy v druhém díle. No spousta věcí, ale na hodně už jsem zapomněl. Jinak bestiář je snad úplně stejný.
Tak jsem na začátku čtvrté kapitoly. Inkvizitorovo brnění nemám, ale mám od těch velitelů. O tom závěrečném už vím.

Jinak já četl pozorně, jen tam nebylo přímo napsáno, že ten 7. level je maximum. Spíše mě tak napadlo, jestli to nejde nějak obejít a naučit se i vyšší levely. Já mám teď 50 bodů a nevím co s nima :-)
Pivo: To že to inkvizitorovo brnění dostaneš jsem ti už psal (i když asi ne přímo) a za inkvizitora jsem jel na hůl, protože jsem se jí mohl naučit na 10lvl a ona neni nijak špatná v kombinaci s ledovými kouzly (ty ohnivý nebo ty střely se nevyplatí). Pokud chceš jako inkvizitor mít meč tak musíš si ho dát na 10lvl u banditů ještě před vstupem k inkvizici (nevim, ale jestli to fakt půjde, ale čet jsem to na risen fóru).
Pivo:
Síla: Maximální síla je 200 bodů. Teoreticky by šlo získat i více, ale ve hře je nastaven strop. Učitelé učí do 100, na lektvar síly (+5 k síle) je potřeba Hrdinova koruna (20x ve hře) a Obří kořen (ve hře 27x), který sám o sobě přidává 1 bod. 5 bodů se dá získat i z jablek (jablka můžou nahradit vejce). Za mága/válečníka řádu je možné najít nebo získat 3 lektvary síly (bandita 2) a nějaké body síly je možné získat i při povyšování na Mága nebo Válečníka řádu. Teoretický součet:
100+100+7+5+15(10)+? = 227+ (222)
ale naráží na výše uvedený strop. Amulety a prsteny nepočítám, preferuji obranné.
Moje hra za válečníka řádu: Inquisitor

Meč na 10.level: Kdybi sis pořádně přečetl mé příspěvky, zvlášť ten z "14.01.2010 21:22:42", věděl bys, že válečník řádu se může meč naučit max. na 7.level. Nejvyšší levely meče a sekyry se můžou naučit pouze bandité.

Brnění: Inkvizitorovo brnění získáš na začátku 4.kapitoly a ještě jedno silnější na jejím konci.
Lektvary přidávající permanentně 5 bodů síly (nějaký lze najít, když umíš alchymii na 3. stupni, tak si je můžeš vyrobit) + pár bylinek a možná něco z nějakýho prstenu :)
Jak jde vytrénovat sílu na 180? :-)
Já mám 110.

A jestli jsem válečník inkvizice, můžu se naučit boj s meči na 10 u někoho? Já mám teď level 18 a nevím kam nejlépe dát zkušenostní body. Sílu na 110, meč 7.úroveň. Kuše se učit nechci a magii též moc ne.

Jinak jsem teď ve třetí kapitole a dostal jsem to lepší brnění. Je tam pak ještě nějaké jak má inkvizitor nebo už je konečné? :-)
Thellwin: Tak risen je bohužel hra, kde je na konci jedno jakou máš postavu a dáváš to tak jako tak.
Pivo: Dostaneš neboj :) a mě i u gothiců bavili hlavně ty první kapitoly, ale to uvidíš sám, že třeba ta 3 kapitola je taková jednotvárná.
Takže se blížím ke konci druhé kapitoly a můžu říct, že zatím je to dost luxusní a nechápu ty všecka "nízká" hodnocení. Když to srovnám s tím co jsem všechno dokázal odherát (Crysis, Alone in the dark, NFS: Undercover, Brothers in arms a desítky dalších capin), tak bych své hodnocení měl asi ještě trochu zvýšit.

No uvidím jaké budou ty další kapitoly, které tak furt kritizujete. Jinak když jsem bojovník inkvizice, dostanu i takové ty brnění jako má inkvizitor nebo ti guardisti, co tam hlídají?
Montana: No, tak ta hra mě kurevsky baví, takže se vám musím furt s něčím "svěřovat" :-)

Thelwin: Zkus ukázat screen svojí postavy. Raz to tu myslím ukazoval i ugra, ale když jsem tehdy hru nehrál, tak jsem nemohl vědět, jak moc je vytrénovaný.
Já jsem na 11. levelu. Druhá kapitola a odehráno 16 hodin. Kurnik, to už je půl třetí ráno??
Level 28, mám tu dokonce screen s finální postavou. Bojovej systém byl super, boje jsem si hodně užíval speciálně s humanodiníma protivníkama.
Jaký jste jinak měli konečný level? K nějakému táboru se dneska asi přidám a uvidím, co mi dají. Ostrov jsem už z půlky vymlátil, ale obři jsou zatím nad mé síly. Jinak je tu tolik věcí, které mi připomínají druhý díl. Hodně narážek v podobě jmen a povolání nebo přibližně stejných misí. První kapitolu bych hodnotil 95%, ale zatím počkám, protože nevím jaké budou další hodnocení. A navíc už tak jsem byl označen za idiota, že jsem si jen po pár hodinách označil, jak mě hra baví :-)

Jinak bojový systém je docela dobrý, ale chce to cvik a umět dobře uhýbat ranám.

EDIT: Jinak bych ani nevěřil, že mě zase něco tak hodně chytne.
Brnění dostaneš, když se přidáš k nějaké frakci. Jinak nejlepší zbroj bez tábora můžeš dostat tu dělnickou v táboře v bažinách. Pak jsou ještě asi dvě k dispozici bez tábora, ale hra se dá dohrát i beze zbroje díky docela dobrému bojovému systému :)
Tak už jsem prohledal skoro celý svět, páčení umím na druhém levelu. Našel pár pokladů, které ale neumím nějak otevřít. Level 9, herní doba 11 hodin. Budou ve hře nějaké pořádné brnění? Zatím lítám jako šašek v té látkové otrhané bundě od rekrutů :-)