Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pooky: Ještě dodat, že Inkvizice (snad i mágové) bojuje s holí a používá trochu magii. Bandité se orientují na meče a sekyry. Pokud budeš inkv., meče budeš mít max. na 7. úrovni z 10ti a pokud naopak bandita, tak se nikdy nedostaneš na 10.úroveň s holema.

Já si vybral inkizici, protože v pozdější fázi hry jsem měl v klášteře lepší přístup ke svitkům, které se hodily, ale volba záleží na tobě.

btw: No já se zeptat takovou otázku, tak do mě rýpe už Suzana :-)
Doufám, že nic z toho nebudeš brát jako spoiler, že jsem to ještě trochu rozvedl.
Pooky: Ve městě. Pokud se, ale předtím necháš chytit někým z inkvizice budeš už muset patřit k nim.
Frakce: Bandité, Inkvizice, Mágové. Inkvizice a mágové spolu spolupracují.
Ve městě je 7 úkolů, které můžeš splnit pro bandity nebo inkvizici. Když splníš aspoň 4 pro danou stranu, staneš se poté jejich členem (pokud plníš úkoly pro inkvizici můžeš být mágem).
Banditou poté, co tě hlavní bandita ve městě pošle za Donem, který tě pak konečně prohlásí banditou. Od té doby se tě už inkvizice nebude snažit naverbovat.
Novicem (mágové) nebo Rekrutem (inkvizice), když poté dojdeš do kláštera.
Jak a kdy se budu rozhodovat k jaké straně se mám přidat? Hra mi to oznámí, či jak? Zatím plnim úkoly v táboře banditů a mluvil jsem už s Donem, ale pořád se mi nezobrazilo, že patřím k nim. A jaké jsou tu celkem frakce?
Je pravda, že v prvním díle Gothicu byla o hodně více praktická. Hlavně ze začátku, kdy jste třeba chtěli zdrhnout smečce vlků a i po zbytek hry se hodila - hodně zrychlovala.
Eru: Správně. :-) Mimoto v Risen akrobacie kromě omezeného zranění z pádů narozdíl od Gothiců nic nedělala. V Gothicech to pro mne byla vždy samozřejmost, tady ani moc ne.
Eru: Jo, tak. Jsi dobrý, že ho z inventáře poznáš. Já si vždycky u každého předmětu pročítal atributy a na jeho image v inventáři jsem se už nedíval.
Maximálně nějaké ty meče si pamatuji.
Pivo: V jeho inventáři je vidět prsten Akrobacie, který si pravěpodobně nasazoval, když ho potřeboval.
Falagar: Divím se, že nemáš akrobacii po tak dlouhé době hraní. Vždyť tam bylo dost amuletů a těch pár bodů jsi do toho dát mohl. Já si pak zkracoval cestu skokem ze skály, při kterém jsem se tolik moc nezranil :-)

Jinak mě na hře vadilo pár nelogičností, ale úplně jsem zapomněl které. Asi si hra to mé hodnocení opravdu zaslouží :-)
Dohráno. 55,5 hodiny ;-)

http://img16.imageshack.us/img16/7970/risenfalagar.jpg
Specializoval jsem se na sekery, tak mne celkem zarmoutily vlastnosti finální zbraně... ale vlastně jsem ji použil až na závěrečného bosse, tak je to jedno...

Taky na to, že jsem byl s banditama, jsem měl na konci moudrost 200 - a to jsem ještě snad 5 destiček prodal, protože nad 200 už nezvyšovaly - to je taky dobrá podivnost... Ale jinak naprostá spokojenost.
akta6: No, já mám na to trochu jiný názor než Kubulus a Pipboy (první G dohrán 3krát, druhý díl asi 7krát).
Grafiku a přístupnější ovládání má samozřejmě Risen (ale nostalgicky vzpomínám i na ovládání prvních dvou dílů a přestože mě napoprvé úplně odradilo na půl roku, tak jsem si pak na něj zvykl a měl ho rád).

Kvalita příběhů Gothiců se mi ale zdá na stejné úrovni jakou má Risen. Questy byly v Risenu hodně podobné (řekl bych, že některé byly úplně stejné, jako i jména zadávajích si byla často dost podobná) s Gothicem dva a i svět byl až okatě moc podobný. Farmy, bažiny, město vpodst. úplně stejné. Takže tady bych neviděl vůbec žádný rozdíl, který tu pipboy psal. Ale tak holt nemůžeme mít všichni na všechno stejný názor.

A co se týká hardcore pojetí? No, je pravda, že první a druhý díl Gothicu jsou zezačátku o dost více obtížné, ale na druhou stranu se to v průběhu hraní zase obrací. V Risenu jsi mohl mít na konci trochu problémy s ještěrany, kdežto na konci Gothiců jsi celkem nepřemožitelné hovado :-)
Vliv rozdělení zkušenostních bodů do dovedností má podle mě daleko větší význam v Gothicích. (ale taky může mít vliv i to, že G sérii znám prostě lépe a znám i určité fígle).

Přesto si je ale Risen docela hodně podobný - dungeony a chrámy jako v prvním díle, místy temná atmosféra jako v prvním díle. A spousta jiných lokací si je zase podobná s druhým dílem - např. přístavní město (to je skoro stejné), bažiny apod.
Questy a svět prostě vyjdou na stejno a největší rozdíl vidím v modernějším a přístupnějším ovládání.
Tak dík, vzhledem k tomu, že mne Risen celkem bavil tak zkusim i Gothic.
Risen ma pristupnejsi ovladani a pochopitelne lepsi grafiku, Gothicove maji promakanejsi svet, pribeh, questy.
V podstatě je to stejné, ale mnohem víc hratelné a ovládání prošlo změnou opravdu velikou. Gothic byl prostě víc hardcore - žádné vyznačování úkolů na mapě, tužší souboje, horší ovládání, všeobecně větší obtížnost.
Můžu se vás zeptat, včem jsou rozdíly mezi Risen a Gothic 1/2. Gothic jsem nikdy nehrál, ale spousta lidí tady píše, že je to skoro stejné. A proč jste Risen k Gothicku hodnotili líp/hůř.
Souhlas. Akorát mě nevadilo ani ovládání Gothicu a nějak senilně na něj i rád vzpomínám. Jenže Risen je moderní hra a kdyby zvolil to samé ovládání, tak by se to mnohým hráčům vůbec nezamlouvalo. Nic to nemění na to, že se jedná o skvělou hru.
Ebb: Jo, mělo to takovou tu Gothicovskou atmosféru. V tom klášteře jsem hodně vzpomínal na druhý díl Gothicu a byť jsem chtěl dát "jen" 90%, nakonec jsem mu udělil stejné hodnocení jako Gothicu 2.
Pro mě je to taky vynikající RPG.
Po druhom dohratí zdvíham hodnotenie z 85% na 95%. Vynikajúce RPG.
Tak já ty hranice neměl přesně změřené, ale na té křižovatce, když jsem chtěl k banditům, to končilo. Nevím kam tam šlo ještě jít, já si myslel, že to končí někde kousek od pobřeží :-)

Směrem do města jsem myslím nezkoušel jít, takže tam nevím, jak to šlo.
Nešlo o detaily, ale o chybu zobrazení na nepodporované grafické kartě (nebo bug). A jinak tam je celá rozsáhlá oblast kolem vesnice i druhého chrámu - bylo se kam podívat. Když jsi šel špatným směrem, tak to opravdu skončilo brzo, já jsem si to demo ale chtěl projít celé. ;-)
Falagar: No, ono to demo bylo hodně malé a končilo jen po pár metrech a pak když jsi chtěl jít dál, tak se objevilo něco ve smyslu: "Zde demo končí". Já tam moc k prozkoumávání nenašel, ale v plné verzi už bylo hodně co prozkoumávat.

Jinak to jsi ty detaily musel až tolik snížit? :-)
Na plné vidíš myslím celou mapu, ne?
Pivo: Mno, když v podstatě vidíš jen pár kroků před sebe, tak ti ten svět nepřijde tak malý. A chtěl jsem jej projít fakt celý... ;-)
Falagar: Je tomu přesně tak. Nevím, jak to u PB dělají, ale každopádně jim to moc dobře jde:-)
Falagar: U dema 6-7 hodin? Jsi šílenec :-)
To už jsi projel vícekrát, co? Já strávil asi půl hodiny a více se mi moc nechtělo, protože svět byl hrozně malý a nešlo tam moc co dělat.

Ale s plnou verzí jsem měl problém jako ty, akorát já nikam nevstával v té době :-)
Jak jsem si dával statusy všude, že Risen hraju každý den do tří do rána od 3 hodin odpoledne. No, dohrál jsem to za 5 dní asi, ale herní dobu jsem měl docela slušnou a takových 40 hodin to být mohlo :-)
Risen je zlo.
Dostal jsem se k němu až teď, ale je lepší jej vůbec nespouštět, protože jakmile to udělám, najednou ztratím pojem o čase a proberu se ve dvě nebo ve čtyři ráno polomrtvý s tím, že za pár hodin vstávám do práce... brrr!

Ale vlastně by mě to ani nemělo po demu překvapovat. Demo jsem hrál ještě na starém počítači s totálně vykašenou grafikou (celý svět vypadal šedě až bíle, v dešti - velmi častém - nebylo vidět skoro nic) a stejně jsem u dema strávil cca 6 nebo 7 hodin... :-)
Možná to tam jen zapomněli implementovat. Pořád lepší, jak kdyby zapomněli implementovat celý bojový systém, jako třeba v datadisku na Gothic 3 - Forgoten Gods. ;-) (tam bez patche skutečně nejde bojovat, nefunguje krytí, nefunguje správně stamina, speciální pohyby...)
Ani nevím, že tam taková možnost byla :)

Možná čekali tak dlouho s patchem, protože Risen je jinak celkem ok, tak čekali až se nareportuje dost chyb. Ta hra nepotřebovala patch hned po vydání, jako spousta jiných her.
Jsem rád že jsme si to ujasnili a že je s mým počítačem vše v pořádku : ).V tom případě ale opravdu nedokážu pochopit proč to ani po půl roce nebyli schopni PB opravit.Zvlášť když jinak je Risen dost bugfree hrou.
Proč bych mělo mít? Ještě jednou sorry, že jsem vás místyfuckovalo...
Máš pravdu, teď jsem to zkoušel a opravdu to nejde. Netuším, s čím jsem si to spletlo... :-/
Tak Garrete, zkus to ještě jednou ať víme : ). Třeba si to pleteš s jinou hrou.Bylo by divný kdyby to někomu šlo, někomu ne, náhodně podle nálady.
Divný, tři jiní lidé mi nezávisle na sobě potvrdili že jim to také nejde. To fakt nechápu, rád bych tomu přišel na kloub. Přeci jen v Risen je to, stejně jako v Gothic sérii, dost užitečná funkce, při všem tom zdrhání před monstry. Mohl by to ještě někdo zkusit pls?Jinak v Gothicích to šlo ve všech třech.
jsem přesvědčený, že jsem to měl nabindované a fungovalo to (ovšem všiml jsem si toho až ke konci hry, pech :-)
Funguje vám tlačítko "look back" ? Defaultně to není na ničem nabindovaný, když to dám třeba na "r", tak to nic nedělá..ani s patchem.
Tak Risen jede naprosto plynule i bez patchů i na ne zrovna nejsilnějších sestavách, takže myslím, že tohle patch určitě opravovat moc nebude.
Skoro se mi tomu nechce věřit, ale konečně vyšel první patch. Mám to koupený už několik měsíců a ještě jsem to pořádně nehrál - tak po Stalkerovi pojedu Risen.
Nejlepší je meč vytrénovat na sedmou úroveň a pak ho můžeš používat i v jedné ruce. Alespoň já to tak měl, i když jsem byl u bojvníků řádu, kteří používali hole.