Všeho je jinak všude přehršel. Až do takové míry, že fakt jen brouzdáte po super lokaci a mačkáte klávesku - Lara jen občas tuhle něco utrhne, tamhle něco vypáčí... Super, novej skill. Myslel jsem si, že bych to mohl dotáhnout na 100%, ale asi to nevydržím. Tolik oblíbené hrobky už také nebyly jen na pár místech, ale i tak bych jich uvítal více. Rozhodně je pořád v převaze akční složka hry a přestřelky hrají prim při svižnějším průchodu hrou. Bohužel, hráč je k tomu nucen poměrně brzy po prozkoumání první větší oblasti a zjištění, že ta další větší oblast je ... prostě jen další lokace s naspawnovanou horou věcí. Například v Geothermal Valley mám pořád pocit, že na první pohled krásně zpracovaná krajina má jakési svazující a pevné hranice.
Tematika lovce pokladů a dobrodružství ve mě probouzela nadšení, že bude všude nějaké to super tajemství a řešení hádanek, ale bylo to vlastně pokaždé skoro to samé. A oproti předchůdci jen dvakrát tak nafouklé. Z příběhu jsem sice nebyl nijak výrazně zklamaný, ale trhák se opravdu nekoná. Zvlášť, když Konstantina sundáte QTE kombinací... Obtížnost je celkově hodně jednoduchá, doporučuju rozehrát rovnou na nejtěžší, a klidně i otálet s rozdělování skillů. Soubojový systém je svižný, střelba je docela dynamická a na krátkou vzdálenost nastupuje dle mého vhodně zpracované QTE, nebo spíš takové jednodušší kombo. Jeho aktivace ale dost závisí na poloze Lary vůči cíli. To je ale docela prasácky udělané a s tím souvisí i nejvíce smrtí způsobených pády těsně vedle zamýšleného přistávacího místa. K čemu je mi možnost ovládat trochu Laru za letu a skákat do zatáčky, když každou chvíli přistanu nějak debilně na hraně a Lara se začne cukat a dokonce mi propadla i mezi textury. Je pravda, že si na to člověk zvykne a po pár hodinách už skáče a chytá se všude dost přesně, ale občas mi to způsobilo pár dost blbě vypadajících smrtí a nervů.
I přesto však neotálím s minimálně stejným hodnocením, jako u prvního dílu. Rise of the Tomb Raider dělá v podstatě všechno dobře, stejně jako předchůdce, jen máme úplně nové prostředí, nový příběh a někde přefouknutý, někde pořád nedofouknutý obsah. Na nové módy se ještě těším a určitě je vyzkouším, snad to nebudou jen levné natahováky herní doby.
A proč je sakra takovej problém implementovat do hry kvalitní a optimalizovaný anti-aliasing? 4k ještě stále není standard...
Pro: Dabing, úhel kamery při plavání, mokré oblečení, mokré vlasy...
Proti: Přeplněno serepetičkami, optimalizace by mohla být lepší, klišovité