Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jaryn • 32 let • Svatá masová kulička • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Rise of the Tomb Raider

  • PC 70
Staré Tomb Raidery měly krásně prostý design. Tady máš lineární, avšak otevřený level, pro zichr jednu lékárnu, a pistole s neomezenou municí, aby ses za všech okolností měl jak bránit. A šup, raž, prozkoumávej, je na tobě zjistit, co tu vlastně máš udělat a jak. Stejně jako leží jen na tvých ramenou naučit se zdejší striktní, ale jinak velmi jednoduchá pravidla - chceš se něčeho chytit? No tak drž to tlačítko, vole. Nechceš spadnout a zabít se? No tak kolem toho okraje cupitej navýsost opatrně. Prim hrají smysl pro izolaci a absolutní imerze. A jestli chceš, můžeš sbírat i secrety, což ti krom jednoho dílu sice nic víc než dobrý pocit nedodá, ale co už.

Pak na scénu dorazili Krystaláci, aby v sérii pokračovali na oko v podobných šlápějích, avšak v jádru velmi výrazně změnili priority. Smysl pro izolaci byl nejdřív nahrazen kamarádičky v headsetu, nyní dokonce kamarádičky fyzicky přítomnými. Absolutní imerze byla nejdřív utlumena jen silnou automatizací platformingu a šíleným okoštěním level designu, nyní je to víc než cokoliv ten smrdutý kitchen sink design. Já jim fakt fandil a věřil. TR2013 mě hodně bavil, přestože to svým způsobem bylo jen takovým prototypkem děl budoucích. Pro další díl jsem měl hodně specifická přání - menší fokus na hloupý příběh, vysrat se na QTE, vypilovat stanovené mechanizmy, a navrátit šipky a plavání.

Fokus na hloupý příběh - Kdosi se nechával slyšet, že z tohoto hlediska se oproti předchozímu dílu fakt pochlapili, že zdejší mytologie je sehr zajímavá, a že je to vůbec celé upe mega xoxo... a přitom je to naprosto obyčejný hon za svatým grálem. Ano, v rámci 'originality' to tu pojmenovali jinak, a místo grálu jako takového je to tady lehce rozbitelným šutrem modré barvy gej odstínu, ale pořád je to prostě a jednoduše naprosto obyčejný hon za svatým grálem. Jednotlivé dějové zvraty jsou taky předvídatelné až na půdu. Nevím, TR2013 možná byl napsán debilněji, ale z hlediska mytologie mi Oni přišli mnohem zajímavější.

Vysrat se na QTE - EPIC CLAP, napříč celou hrou nic tak blbě nasíracího, jako v předchozím díle! Avšak co by to bylo za moderní edvenčr gamesku, kdyby finálního bossáka člověk nesundal právě skrze jedno takové nucené květéčko! Oh game devs, jór kreativitý iz tůů mač!

Vypilovat stanovené mechanizmy - E ehm, stávající mechy z předchozího dílu jsou vesměs identické. Souboják mi přišel horší, jakoby zbraně ztratily na váze (a ten sound design je taky docela otřes, co si budem). Navíc žádná potyčka, která by kdovíjak utkvěla v paměti (oproti takové úvodní přestřelce v Shanty Town v minulém díle). Nicméně ten kitchen sink, ten kitchen sink...totiž, kitchen sink design je takový design, kdy tvůrci do hry nacpou tři prdele zbytečností jen proto, aby tam toho prostě měli víc. v RotTR budete trhat lístky od všemožných křaků, překládat propagandu, překládat pilíře, kuchat zvířata, rozbíjet dřevo brokovnicí, granáty, molotovem, šípem s lanem, budete se přehoupávat přes propasti s hákem i lanovým šípem, a to jsem vám ještě nepověděl o skillech, OCH ty kouzelné skilly jako indikátor toho, že člověk nepříteli vskutku míří na hlavu...A UPGRADY ZBRANÍ MUAH, všechny naprosto zbytečný, jakmile se člověk naučí tvořit jedovaté šípy, které jsou prostě OP as fuck, ale tak hlavně že jich tam je takové ohromující množství, no ne?

Šipky a plavání - Šipky jsou fajn, plavání ale působí jako plivanec do ksichtu. Lara dech udrží asi tři vteřiny, než se začne dusit, a potřebuje potápěčský vercajk, než je schopná pod vodou uplavat víc jak pět metrů. A že celé plavání je v podstatě kontextuální a bez prdele víc než TR připomíná Assassin's Creed 2...proč? Prostě to nechápu, proč? To jste radši měli zůstat u toho, co bylo v předchozím díle, tj. když už plavat, tak v cutscéně!

TR2013 byl lepší. Byl menší, kompaktnější, a přestože byl nesporně napsán hůř, člověk to strávil lehčeji, než mnoho z toho, co už 'dospělejší a ostřílenější' Lara vyvádí tady. Apropo, Baba Yaga DLC - Sere pes svatý grál, pomožme náhodnému děvčeti najít jejího dědečka. Fajn, ok. Ale že Lara vyloženě v jednu chvíli něco vychlastá bez jistoty, že jí to nezabije, to je prostě hrozná demence. Nicméně z dějového hlediska je to celé déelcéčko značně primitivní, takže asi bych neměl být překvapen. S RotTR se Krystaláci pokusili naprosto zbytečně všechno jednoduše ZVĚTŠIT, místo toho, aby se soustředili na zlepšování. Krajst, dyť ta hra má i side questy. Tomb Raider. Side questy. I rest my case.

Pro: Nepovinné hrobky, byť docela na jedno brdo, jsou zábavné a povětšinou atmosférické; grafika; Lara sice hovno zadrží dech pod vodou, ale aspoň umí nekonečně sprintovat!

Proti: Kitchen sink design = kvantita nad kvalitu, velikost nad ucelenost; přehršle NPCček bez špetky osobnosti; to plavání, ty vole...

+17 +19 −2