Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdyby vás stejně jako mě napadlo koupit RE 4 na WinGameStore, tak počítejte s tím, že jde o původní verzi, nikoli o remake (sleva na třetinu byla samozřejmě podezřelá, že :-) )
@Paul (20.07.2023 13:35): Ja si dodnes pamatuju jak bylo plno fanoušků RE vytočenejch do běla že už main série nebude na PS. Ovšem kdyby se GC tenkrát prodával jako dneska Switch asi by to tak hned multiplatformně nešlo, jestli vůbec.
U tý PS2 to taky bylo tím ze plno fandů čtyřka moc nevzala, jak byli zvyklý že to bylo jiný. Jinak ale myslim kdyby to vyšlo všude jako teď ten remake day one tak by ty prodeje byli asi o dost lepší.
@Paul (20.07.2023 09:19): Tak když byl skoro rok jen na Gamecubu není divu. To byla taková ta doba kdy to vypadalo ze RE zůstane na věky věků na Nintendu a ty mizerný prodeje Gamecubu i her na nej tomu učinili přítrž :)
Originálu trvalo rok dostat se na 3 mega, remake stihl 5 mega za čtyři měsíce. Capcom jede.
Tak konecne dohrano. Bylo to super. To ne zrovna idelani ovladani na gamepadu je trochu skoda no, ale po vymene dualshocku za xboxovy ovladac to bylo lepsi a zvykl jsem si. Normalne mi vyhovuje dualshock vic ale ten xboxovy ma preci jen o neco delsi analogove packy a funguje tak lepe v situacich, kde akcelerace mireni neni idelane nastavena, jako zde. Technicky stav jinak bezproblemovy. Hra se mi jen jednou sekla, ted po dohrani, kdyz jsem chtel vypnout hru. :D
Tak dohráno, steam ukazuje 21 hodin, stejný čas jako poslední hraní originálu, to je fajn. Ten můj předešle popisovaný problém možná způsobila kombinace deluxe edice a výběr černýho kufru na zvýšení dropů na velké resources. Po dvou hodinách gůglení jsem narazil na řadu dalších hráčů, kteří popisovali podobné problémy, ie. z 99% jim hra všude dávala jen peníze a když už resource, tak velký. Munici do brokovnici potkali dohromady třeba pětkrát za celý run, munice do pistole jim také imrvére scházela. Malé resources jednou za dvě kapitoly. Kdesi kolem 10. kapitoly jsem přepl zpátky na defaultní kufr, který má navýšit dropy munice do bambitky. Od té doby pořád přehnaně moc peněz, ale najednou jakoby začal správně fungovat ten dynamický droprate, kdy hra MÁ dávat ty věci, které hráč akutně postrádá. Najednou jsem začal potkávat mnohem více munice do brokovnice, mnohem více léčení, mnohem více malých resources, vlastně všeho najednou bylo více a najednou jsem začal vnímat i jakous rovnováhu. Ne náhodou jsem si poslední třetinu hry následně užil nejvíce. Taky je ale možné, že ty první dvě třetiny tak fungovat měly a mají a jsem prostě lama.

Každopádně i nad rámec tohoto (pseudo)problému mi toho vadilo nějak moc. Vesměs malichernosti, ale jak už to tak bývá, když se jich sejde konkrétní typ v konkrétním množství, tak to prostě zážitek prcá:

- Miluju, jak Leon řádně alfasamecky nemá problém hodit zadní salto, aby se vyhnul útoku. Ovšem jen konkrétním útokům konkrétních nepřátel. Jakmile po mně Bětka z mlíkárny máchne loučí, tak buď tomu prostě tempem pozvolné rychlochůze zdrhnu, nebo si jen tak awkwardly dřepnu a zázrakem se tomu vyhnu. Nechápu, že v tom není normální uskakování. Chápu, že na to dva týdny po vydání vznikl mod.

- Miluju, že baterka je kontextuální. Hraju s HDR a zákonitě až po večerech, a stejně na mnoha místech vidím úplný hovno. Nechápu, že si tu baterku nemůžu zapnout kdykoliv. Chápu, že na to pár dní po vydání vznikl mod.

- Stejně jako RE2RE a RE3RE je to hodně věrné předloze, ale zároveň mi přijde, že si dovolili tentokrát při přepisu mnohem volnější ruku. Leon pořád hláškuje a hra je vlastně pořád naprosto dementní, ale zatímco originál tu demenci dosyta a naplno osvojil, remake se bere nějak až moc vážně, mi přijde.

- Ještě volněji přistoupili k předělání hratelnosti, možná v reakci na kritiku na účet RE3E a Village, výsledkem čehož je zajímavý hybrid mezi akčním hororem a survival hororem. Viz. výše popsaná pohyblivost Leona mi přišla mimořádně nevyrovnaná počtu a pohyblivosti nepřátel, a zejména pak práce s kamerou tomu často je prudce nepřizpůsobená. I na tu už jsou mody, samozřejmě. V kombinaci s problémem s dropy jsem se často víc nasíral, než bavil. Ale taky jsem možná jen lama.

Nicméně když už jsem se bavil, tak jsem se bavil královsky. Rozhodně to je celkově výrazně lepší, než Village a RE3RE. Na remake dvojky se to dle mého ale nechytá.

EDIT: A taky hodně souhlasím s crowbcatem.
Asi už lamařím, ale nastavení obtížnosti mi tu přijde totálně mimo. Hraju na standard, plně upgradovaná zbraň, která v originále byla dobrej drtič, nikoho nesundá na tři rány, munice proklatě málo, běžní vidláci jsou úděsně rychlí a dávají až moc velký dmg, mi přijde. Většinově si to užívám, přestřelku s Luisem jsem už docela skřípal zuby, a nyní 6. kapitola ze mě vymáčkla první rage quit. Asi to hraju blbě nebo co, ale přijde mi to laciné jaxviňa.
@SilentWolf (14.04.2023 22:22): v původním Resident Evil 3 si zase měl probíhat z bodu A do bodu B a odemykal sis speciální kostýmy nebo třeba nekonečný raketomet. Taky to časem omrzelo, když sis to proběhl za všechny postavy, ale aspoň tam byly ty odměny.
Jsem si v hradu říkal jak je rozsáhlej, toe skoro jak samostatná hra ve hře, a teď jsem zas na tom ostrově a říkám si to samý. 26 hodin (steam playtime), zrovna zařval chudák mike. Pokud nepodělaj závěr, tak to bude asi první devítka kterou ode mě Capcom dostane.

edit: nepodělali - nejlepší hra od capcomu
@BUMTARATA (04.04.2023 11:02): Se mi líbí, kolik je tam takových malých detailů co mě ani nenapadly - v nějakém českém článku jich teď bylo pár vypsaných.

Já jsem celkově konzerva co moc neexperimentuje. Třeba vůbec jsem nekupoval TMP, i když v originále ano. Natož pak třeba zkoušet kuší zabíjet vrány, které díky tomu neodletí a lze je tak lootit.
@kristmeister (01.04.2023 21:01): za 30 hodin to dvakrát dohrát včetně nějaký super duper obtížnosti a ještě k tomu mít achivementy typu "nikdy nepoužij recovery item" (předpokládám léčení), wtf...
Já v tom mám 17 hodin a plácám se v desátý kapitole, zrovna mě v trůním sále shodili do díry :)
Za mě každopádně výrazně lepší hra než originál, ve všech aspektech.
No byla to bolest, ale mám dohranej ten professional. Už nikdy xD Jakej musí být člověk sadista, aby vůbec zkoušel tohle dohrát jen s 15 savvy na S+, to bych si nelajznul ani na tu nejjednodušší.
Koukal jsem na nějaký srovnání a přijde mi, že udělali spoustu změn k lepšímu, takže chovám naději, že se jim povede zremakovat cokoliv, pro co se rozhodnou. Teď čekám na Separate Ways!
Jsem zvědavej jestli se pustí do pětky. Soudě podle konce to vypadá, že v plánu bude. Nicméně snad se pořád budou držet toho stylu, který si zavedli.
@BUMTARATA (31.03.2023 01:31): mě se na tom nejvíc líbí ne to, jak je to věrné 4, ale jak je to "pokračování" Village. :D Vracím se do vzpomínek k Village a uvědomuji si, jak skvělá hra to je. Snad dělají i nový díl. Ale tenhle remake je pro mě zatím ta nejdokonalejší survival horrorová videohra.

Tak Alane Wakeu 2, per to do mě!
Paráda! Překvapilo mě to délkou a taky jsem si takhle zpětně uvědomil, protože jsem originál nehrál, jak velká vykrádačka Village vlastně je – vesnice, jezero, hrad, doly, tovární komplex, merchant, damsel in distress.
Mě strašně baví sbírat a kompletovat ty poklady, a to natolik, že ze strachu radši ještě nic neprodávám a nekombinuju. :D HODL!
Ja tam tedy zatim noc nenahral, jsem na tech kritickych dvou hodinach, ted se uvidi jestli to dropnu jako Village nebo budu hrat dal. Ve druhe kapitole v te valley lokaci jsem asi petkrat chcip a radeji se vratil ke hrani Midnight Suns. Za me z toho co jsem zatim videl dvojka lepsi - mala lokace, pruzkum, pomale tempo, puzzly. Kde dvojka mi prijde designem pomerne unikatni (tezko bych hledat tak designovanou hru), RE4 mi nijak unikatni ve srovnani s jinymi survival horrory neprijde. Ale to jsou jen prvotni dojmy, ktere nakonec nemuseji moc znamenat.
Konečně na hradě. Je to fakt supr, za mě nejlepší RE (spolu s Village). Co mě trochu překvapilo, rocket launcher za 80K je single use věc? Jsem ho použil na Mendeze a už ho nemám v inventáři.
To je prostě dokonalost. Mám za sebou prestřelku v boudě a je to skvělé. Ta synergie obou postav. Atmosféra, hlášky. Tady si rád dám i mercenaries režim.
Tak ten Professional mód je kurva výzva :D prakticky tam ani nemá smysl bojovat a spíš zdrhat, protože klasičtí enemáci spolykají hoooodně munice. Ale ono ani to zdrhání není zas tak jednoduché, protože Leon je značně pomalejší.
Co se týče pistolí, mě teda ta red9 nebo Matilda nezaujala a celou hru jsem projel převážně s Punisherem. Do pušek je ve hře hrozně málo nabojů a do magnumu snad dohromady tak 10 nábojů. :D
@kristmeister (28.03.2023 10:02): hraje se mi to hůř, než originál na klávesnici. Tzn. míření šipkami a střílení enterem. :D Jak jsem psal níž, super byla potyčka s prvním zombíkem, kdy jsem hru asi 10x opakoval abych zjistil, zda opravdu potřebuje 6-7 nábojů, načež jsem rozehrál na normal. Nevědomky toho, že to není úplně není basic zombík a rozhodně na mě nebude za chvíli útočit ve vesnici deset takových.

Ale ono to dodává na atmosféře. Mám u toho stejné pocity jako kdysi, když se mi to hrálo na prd na klávesnici. Což je fajn. :D