Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No právě:). Nehledě na to, že v IE hrách tím jde velmi snadno přerušit sesílání nepřátelských kouzelníků (samotné magic missile se sesílá totiž ihned, tudíž i rychleji než kterékoliv jiné kouzlo).

A dost se mi líbilo v Temple of Elemental evil, kde šla každá střela směrovat zvlášť, čili jsi mohl každou z nich rozdělit mezi x nepřátel.
@Isair (05.09.2017 22:29): Magic Missile je náhodou vcelku silné kúzlo, na to že je to L1 je v podstate až OP silné na vyššom leveli = počet vystrelených projektilov sa zvyšuje s levelom mága, takže v konečnom dôsledku môžeš dať väčší DMG než s Fireballom, navyše každý zásah sa počíta ako samostatný hit, čo myslím dokáže rozbiť niektoré ochranné kúzla.
@mazar1234 (05.09.2017 22:13): V Ravenloftu je Lightning skoro úplně to samé, s Ring of Wizardry jsem si nahodil jen tak pro tu různorodost 2 firebally, 2 lightningy a 2x haste (pro válečníky). Naopak třebas v takových IE hrách jsem lightning nikdy moc nemusel a krom haste byla vždy jasná volba fireball. A to samé mám v podstatě s prvním levelem kouzel, kde beru zpravidla jen magic missile, tam imo nic moc jiného také nemá příliš smysl (zvláště v IE hrách je to hodně silné kouzlo i v pozdějších fázích hry).

V EoB jsem tuším taky spíše používal ten fireball. Tak fireball je klasika.
@Isair (05.09.2017 21:50): Ja som vlastne lightning bolt v DnD hrách takmer nikdy nepoužil, problém je že je to 3. level rovnako ako Fireball a keď už mám ukrojiť Fireball, tak si dám radšej Haste než Lightning.

Ale napr. v EOB2 v tom leveli s Giantami som si naopak prehodil z Fireballu na Lightning, páč ten mal šancu na instakill/zranil niekoľko Giantov za sebou - ale to už je veľmi špecifická konkrétna situácia, všeobecne platí, že 0.45 Colt 1911 je určitý spoľahlivý benchmark kvality.
@mazar1234 (05.09.2017 21:41): Yop, fireball, lightning bolt, magic missile, všechno to jsou v Ravenloftu poměrně efektivní kouzla, jen mi přišlo takové paradoxní, že ty vyšších úrovní tu jsou ve většině případů k ničemu (vzhledem k tomu, že nemrtví tu tvoří 90% nepřátelských sil :)). Z těch kouzel vyšších úrovní možná tak maximálně využiji "hold monster", ale i tak se asi více vyplatí je odstřelit dříve fireballem, než je zbytečně "holdovat" (fireball/magic missile zkrátka řeší skoro všechny životní situace :)).

A nejvíc mě nasralo, když jsem našel true seeing a poté zjistil, že je to kouzlo šesté úrovně... takže stejně budu muset ještě dlouhou dobu narážet do všech zdí :p.
@90210 (05.09.2017 10:55): Malý počet hp imo nemá cenu až tak řešit, stejně v zadní řadě ti ho nikdo hned tak nezasáhne. Horší je to s pastmi, ale nic katastrofálního (btw, pozice měníš v inventáři kliknutím na jméno postavy kterou chceš vyměnit a poté jméno postavy se kterou chceš pozice prohodit, na to jsem dlouho nemohl přijít). Já chtěl vzít nejdříve Gloriannu, naučil jsem jí i některá kouzla (která možná už znova nenajdu, vzhledem k tomu, jak jsou mag. svitky těžko k sehnání), ale nakonec jsem na stálo vzal Ryszarda. Dmg taky není takový problém, s dagger of throwing +2 toho kosí snad nejvíce z party.

Stejně si tak říkám, proč mají všechna kouzla vyšších úrovní ledový dmg (Ice storm, cone of cold, Otiluke's Freezing sphere), který na většinu nemrtvých nepřátel beztak nefunguje.
@Phoenix (05.09.2017 11:40): Jasne, to delali vsichni, nicmene ty jeho navody vypadaj docela poctive a alespon si u nich dal tu praci s prekladem, narozdil od Chalida Himmata a dalsich...A navic se to dobre cetlo i samotny a bylo to zabavny, coz byl asi hlavni ucel.

Ve starych Score ty navody mely uroven a dalo se to podle nich dohrat, kdyz si to porovnas s "navody" v pozdejsich Score (Diablo 2, Might and Magic 8), nebo Plevelu, kterej pravda nikdy moc navody nedelal, ale vim, ze jsem se tam dival na navod na Metal Gear Solid od Mirka Zemana nebo nejaky podobny nuly, kterej byl na PS verzi a v zasade na uplne jinou hru.

Recenze podle obrazku (Jazz Jackrabbit 2) jsou znama vec, ale neslo o nic velkyho a jak uz jsem tu ohendy psal, spis se na ne specializoval ICE (Might % Magic 7).
@90210 (05.09.2017 10:55): Andrej některé návody vůbec nepsal, jen opsal odjinud i s chybami. Stejné jako s psaním recenzí podle obrázků.

Já jsem hrál Ravenloft s partou Cleric + Mage (Cleric muž a Mage žena, ne že by na tom záleželo). A ty jsem následně přenesl do Stone Prophet.

A přestaňte mi dělat chutě nebo to rozjedu znovu, doteď přemýšlím, jestli jsem hrál disketovou nebo CD verzi.
Ja hlavne nevim s jakym magem hrat. Je tam Glorianna (kterou Andref v udajne bezchybnym navodu popsal jako klericku), Ryzchard, kterej je mi sympatickejsi, ale zase ma minimum zivotu a Velika, ktera je multi. Ve ctyrclenny parte je jedna zenska tak akorat (mam uz klericku), ale asi to nakonec budu muset hrat s Velikou, ktera je fighter/thief/mage, tzn. muze udelat i nejakej ten damage a ma dexteritu 18, takze nechcipne po jedne rane. Joo, to jsou problemy.:0)

Jde o to koho mam nechat ucit ty svitky, napr. ty identifikace, ktery defaultne neumi ani jeden z nich.
@mazar1234 (04.09.2017 21:04): :D Yop, takhle nějak by to podle manuálu mělo fungovat i v Ravenloftu (s tou výjimkou, že by se daly identifikovat 2 itemy i bez exploitu, anžto spellbook má mág v inventáři a nejde s ním hýbat), ale naštěstí to ve hře funguje tak, že to identifikuje úplně všechny itemy co má mág v inventáři, čili imo naprosto skvěle vymyšlené, nemusíš xkrát restovat kvůli pár itemům. Spíš bych bral klidně ještě delší trvanlivost "Detect magic" :p.
@Isair (04.09.2017 21:00): Tak Improved Identify sme ochcávali už v EOB 2, kde sa identifikovali iba predmety v rukách (2 sloty), klikol si spellbook a zobrazila sa ti tabuľka kúziel, následne si vymenil spellbook v ruke za iný predmet, ale kúzelné menu ti ostalo stále zobrazené takže si identifol 2 predmety.
Jo milujem exploity :-D
Ale koukám, že i u magických zbrojí je to značení OČ takové zrádné. Když narazíte například na magické chainmail, vypíše se OČ bonus 5 jako u klasické kroužkové zbroje. Nicméně se ve skutečnosti může jednat třebas o chainmail +2, která má tudíž OČ bonus +7 jako plátová zbroj. Čili rozhodně to chce dávat bacha, já si původně vesměs kontroloval jen tu OČ hodnotu, ale rozhodně je lepší pro jistotu zbroj postavě nasadit, či mít "detect magic" aktivní neustále (jenže třebaže trvá docela dlouho, zase až tak ultimátní to také není a pořád restovat se mi kvůli tomu nechce, čili to často řeším tak, že si prostě itemy naberu do inventáře, jednou za čas použiji detect magic a poté naráz identifikuji).
@90210 (02.09.2017 14:19): Však jsem psal, že je možné, že jej má u sebe nějaká postava. Velika říkáš... hmm, tak to si s ní budu muset promluvit:). Díky za info. Já si říkal, že to kouzlo nevypisovali do manuálu jen tak pro nic za nic:). A taky hraju GoG verzi.

Na druhou stranu mi došlo, že hra vlastně vypisuje dmg zbraní, podle čehož lze mj. usoudit i jakého je zbraň očarování. Není to sice stoprocentní, ale je pravděpodobné, že long sword s dmg 2-9, bude pravděpodobně s očarováním +1 (čili mimo vyššího dmg bude zraňovat případně i nepřátele imunní na zbraně bez očarování a bude přidávat +1 k šanci na zásah (THAC0). Docela by mě zajímalo, jaké další informace improved identify přidává... no jdu to zjistit.

Btw, v disketové verzi by se měl jeden svitek válet v tom skrytém bandit campu, ale místo toho jej asi šoupli Velice do inventáře... nu proč ne, hlavně že ho tu máme:).

A koukám 90%, to tě to solidně chytlo:). Taky jsem z toho zatím dost nadšený, ale s hodnocením raději ještě počkám.



@Richmond (02.09.2017 08:32): Zase na druhou stranu v té disketové verzi chybějí 2 postavy (Ryszard a právě zmiňovaná Velika), celý ten Paladinův quest s tím dungeonem pod Barovií, samozřejmě dabing a grafika některých druhů nepřátel/itemů (viz. cituji clue book "Dropped objects look alike. All dropped shields look the same; all
dropped keys look the same, etc. The assassin looks like a brigand.
The zombie lord looks like a zombie. The ghoul and the ghoul lord
look like a ghast. The revenant looks like a wight. The shadow fiend
looks like a shadow.". Stejně tak někteří nepřátelé úplně chybějí (Skeletal bats, werebats) a samozřejmě ty z paladinského dungeonu.

Jo a ještě se prý v disketové verzi neobjevují krysy apod. havěť :p viz. "Atmosphere rats, bats, and crows do not appear." a pobíhající obyvatelé v Barovii.



Ha Improved Identify zdá se identifikuje všechny předměty v mágovo inventáři, nikoliv pouze ty, co drží v rukou, jak se píše v manuálu. Což je ostatně moc fajn. Stačí si naráz nasbírat hafo magických itemů a pak je jedním kouzlem všechny identifikovat (i když ne že by se jich všude po okolí válela zrovna kvanta :p). Každopádně to jen připíše ono +x u názvu zbraně, ale i třebas počet použití magických hůlek, což se mi přijde fajn.
Navíc jak se zdá, tím dmg se vážně nedá 100% řídit, takový Rod of Smiting třebas správně disponuje minimálním dmg 4-x, jak by správná +3 zbraň standardně měla, ale pak tu máme Paladin's Sword, který je označen po identifikaci jako +3, ale max. dmg má 1-12, na druhou stranu má na jednoruční meč dmg jako obouručák, ale zase ta spodní hranice by u +3 zbraně měla být standardně 4-x, tohle je právě takové nevyzpytatelné (stejně tak to v DnD komplikují nějaké speciální meče jako obyč Bastard Swordy, které mají dmg 2-8 i v neočarované +0 verzi, takže se identifikace jeví jako docela užitečné kouzlo :) a je to i lepší pocit, když mi hra vypisuje "Dagger of throwing +2" místo fádního "Dagger of Throwing" :p.

A teď jsem zjistil, že přetíženým postavám klesá OČ, docela fajn featura :) (i když ne že bych ji neviděl už dříve, jen si teď nevzpomenu přesně kde).
@Isair (02.09.2017 05:15): Vida. Já hrál verzi z Gogu, což je předpokládám CD verze. Asi by mě to štvalo, kdybych se zaměřil na luky a šípy :) Ještěže jsem našel tu vrhací dýku!. Ať žijou disketové verze (viz moje nechuť k CD verzi Dark Sun 2)!
Tak co jsem se dočetl, ten nefunkční luk je bug objevující se v CD verzi (minimálně ve verzi 1.2 A, netuším, jestli to platí pro všechny), čili to je pěkně na hovno. Na druhou stranu mě beztak moc nebavilo ty šípy sbírat a krkolomně je vracet zpátky do toulce, v tomhle ohledu je zase prak trochu pohodlnější, anžto stačí jen kliknout do inventáře a vak s kamínky se hned zobrazí, neboť ho postava drží v pravé ruce (čili se nemusí zdlouhavě jako toulec sundavat ze zad, dávat do pravé ruky, poté vrátit šípy a opět šoupnout na záda...).
A třebaže má CD verze spoustu nových vychytávek (viz. třebas i některé nové postavy či onen paladinův quest s menším dungeonem pod Barovií) neobjevuje se ve hře pravděpodobně "scroll of improved identify", což mě trochu štve.
Viz. cituji z cluebooku "In the disk-based game, a scroll of improved identify appears in the brigand encampment at the beginning of the game."

Co jsem si jen letmo v cluebooku projel pozici itemů ve hře, nenašel jsem, že by se tam nacházel nějaký jiný. Čili netuším, jestli toto kouzlo CD verze vůbec obsahuje (v manuálu popsané je, ale nejde ve hře pravděpodobně nalézt), pokud jej tedy nemá vytvořený mág hned od začátku či nějaký jiný nabraný člen party (já měl ale v partě Gloriannu a teď mám Ryszarda a ani jeden ho bohužel nemá), pak ve hře asi není k nalezení, pokud jsem něco nepřehlédl.

Naštěstí je v cluebooku popsáno o jakou zbraň se jedná (čili např. Paladin's Sword že je +3 apod.), na druhou stranu do něj nechci zbytečně moc načihovat, ale na "identifikaci" předmětů jej asi používat budu.

Ještě štěstí že se identifikace týká převážně jen zbraní, všechno ostatní je vesměs popsáno ihned (ring of protection, bracers of protection, ring of regeneration atd.) a na druhou stranu je jasné že takové ty pojmenované zbraně (viz. třebas ten Paladin's Sword nebo Rod of Smiting budou pravděpodobně lepší jak takové ty běžně vypadající magické).
@Isair (31.08.2017 20:34): Já luky používal jen na samém začátku hry, než jsem našel tu vrhací dýku, co se vrací. A druhý charakter vzadu pak používal praky, ale taky jen sporadicky. Já prostě z dálky kombinoval dýku + kouzla.
@Richmond (31.08.2017 20:29): Já se myslím trefuji, šípy se o nepřítele zastaví a spadnou před ním na zem. Vystřílel jsem takhle 2 toulce plné šípů a ono nic. Přitom s prakem úplně v pohodě.
Jak tu vůbec fungují luky? S takovým prakem či magickou vrhací dýkou nepřítele zasáhnu vždy, ale s lukem se ne a ne trefit, resp. zásah nepřítele nezraňuje, čím to?
@90210 (28.08.2017 15:48): Tak je tam pak kouzlo na otevření dveří, takže je asi k ničemu... netuším, jestli tam jsou vyloženě nějaké dveře, které otevře pouze Thief (ale obecně jsem zatím nenarazil na moc dveří, ke kterým bych o chvíli později nenašel klíč). Osobně hraju taky složení Paladin, Cleric, Fighter, Mage.

A to kouzlo Detect Magic vůbec není k zahození, zrovna teď jsem našel Short Sword, který se jevil jako klasický Short Sword a přitom byl magický, hned na to jsem tedy získal Paladinův Meč, za který jsem jej vyměnil a u nějž bylo hned od začátku jasné, že bude asi o něco lepší :). Ještě však stále nemám mágovské "Identify", takže netuším, jaké přesné bonusy ty zbraně vlastně mají.
Ja si to snad jeste zahraju, spolecne se Stone Prophetem, dostal jsem chut na klasicky dungeon a atmoska techto her me vzdycky lakala. Skoda ale, ze po ruce nemam vynikajici Andrewuv navod ve Score, vcetne mapek. Nejspis si vytvorim druzinu human - paladin (moje alter ego) a female elf - mage (jako moje druzka, to je panecku RP), tak snad to zvladnu uhealovat, nabral bych jeste toho fightera, co je na zacatku a nejakyho klerika. BTW je v tech hrach k necemu thief? Vim, ze ve Stone Prophetu je hned na zacatku Piotra, ale jsou tam zamceny dvere, ktery otevre jedine trief, nebo je to podobne k nicemu, jako treba v EoB 1.
@Richmond (27.08.2017 19:39): Šlo mi v podstatě o to, jestli má smysl vůbec kouzlit neustále "detect magic", pokud jsou už v základu předměty vizuálně odlišné (tj. magický Long Sword +1 se vizuálně liší od nemagického), v takovém případě by mi pak pouze stačilo mágovské "Identify" pro přesnější/konkrétnější informace o předmětu.
Každopádně je docela zajímavé, jak zmiňuješ v příspěvku níže, že snad veškeré magické předměty jsou popsané už v základu (čili to znamená, že o například Long swordu vím že je +1/+2/+3 i bez jakéhokoliv identifikování ?). Samotného mě tedy překvapilo, že "ring of protection" se mi v podstatě také hned odhalil sám a nebyl označen pouze jako nějaký běžný "ring", který bych musel identifikovat (byť jestli v tom hraje roli právě ta wisdom/int netuším, ale mám ji u hlavních postav docela vysokou, čili je to možné).

Jak to fungovalo v EoB si už vůbec nevzpomínám, už je to nějaký pátek, co jsem jej dohrál.

Tak či onak pokud má "detect magic" tak dlouhou trvanlivost, asi jej zatím pro jistotu budu pravidelně sesílat a uvidím.

Každopádně všem díky za informace :).
@Richmond (27.08.2017 18:45): Některé magické předměty poznáš podle mě i bez kouzel, třeba ten Ring of Protection (už podle názvu). Některé poznáš podle vzezření (magická Dagger ze začátku hry vypadá jinak než obyčejná Dagger). Už si přesně nepamatuju, jestli neumí něco automaticky určit mage/cleric podle int/wis, tohle taky každá AD&D hra implementuje jinak. A Mick má samozřejmě s tou modrou aurou pravdu, funguje to stejně jako třeba v Beholderovi.
@Isair (27.08.2017 17:38): Asi budu za blba, ale mně přišlo, že co bylo magické, to se i jako magické jevilo bez identifikace :) Několikrát jsem zkoušel Detect Magic (dal jsem předměty kouzlícímu do ruky) a nic mi nikdy nedetekoval. A prostě ty kouzelné (ano např. Ring of Protection) už byly kouzelné od počátku.

Ještě si dovolím citovat Elemira, která to hrál v té době taky a na svých stránkách píše:
S klerikem je to však docela jednoduché, protože pomocí kouzla Detect Magic si označím všechny magické předměty (získají takovou kovově šedou auru, která vydrží celý den, takže každý nový přidaný předmět se automaticky taky detekuje) a ty magické pak šoupnu Velice k identifikaci. Identifikační kouzlo v Ravenloftu se mi dost líbí, protože určí komplet obsah inventáře kouzelníka, takže na takhle vytříděné předměty od klerika mi v pohodě stačí dvojí zakouzlení, což šetří čas (spánek).
@Isair (27.08.2017 17:38): Ono na to mozno lepsie odpovie Richmond, kedze to nedavno dohral. Ale co si pamatam, tak specialne zbrane vyzeraju inak ako obycajne. Mimochodom, Detect Magic ma celkom slusnu dlzku trvania, ak si dobre spominam. A funguje aj na predmety, ktore vidis lezat na zemi (ak si to teraz nepletiem s Beholderom :)).
@MickTheMage (27.08.2017 11:08): Hmm, tak toho jsem se trochu bál.

Ale jsou alespoň silnější/magické +1/+2/+3 zbraně vizuálně odlišné, či vypadají naprosto stejně jako klasický nemagický long sword například? Jde mi o to, jestli mám sebou tahat raději vše co najdu a poté zakouzlit "Detect magic" a případně dále na konkrétní předmět identifikaci, abych zjistil, co za to stojí, či sbírat jen konkrétní kousky, které vizuálně rozeznám.

Zatím jsem našel jen "ring of protection", který to měl tedy už v názvu i před identifikací, čili tam nebylo o čem přemýšlet.
Jak to zde vlastně funguje s magickými předměty? Jsou nějak vizuálně odlišené, či mám raději tahat každý běžně vypadající meč, dokud nebudu mít kouzlo identifikace?
Celkem nechápu, proč mi kdysi tak moc vadilo ovládání, na numerické klávesnici se to ovládá naprosto parádně.
Každopádně to vypadá na moc fajn kousek a sám sobě se divím, že už jsem se na něj dávno nevrhl:).
A je celkem příjemné si po dlouhé době zahrát zase něco s DnD pravidly.
Ty vado, první návštěva skrz tu mlhu a po 10 vteřinách bylo po celé partě. Tam to žije!
@MickTheMage (13.05.2017 14:09): Vizualni styl DreamForge Entertainment je presne to, co ty jejich hry v mych ocich pohrbilo, viz. jinak velmi zajimave vypadajici Chronomaster, kterej ale kvuli svy priserny sterilni renderovany grafice a idvnymu interface vubec nejde hrat. Mrzi me to o to vic, ze jejich dalsi adventura Sanitarium je vyborna.

Dungeon Hack byla vizualne kopirka Beholderu, ale divat se na to narozdil od Ravenloftu jde, Stone Prophet je na tom lip, pouzita barevna paleta je lepsi.

Jinak to ale byla zajimava vyvojarska spolecnost s sirokym zanrovym zaberem, wtz.
@Richmond (13.05.2017 13:25): Je to uz hodne davno co som to presiel. Akoze fakt hodne :) (naposledy ked som to zacal hrat znova som sa dostal akurat k oziveniu klerika v podzemi). Ale myslim, ze som mal aj nejaku fireball hulku alebo nieco podobne. Ale ano, pokial niet kam uhnut. Uf... reloady :)

Aj tak si mi pripomenul, ako ja mam rad vizualny styl DreamForge Intertainment. Plus ta atmosfera je tu vyborna (a rovnako je vyborna aj v Stone Prophet, ale zase uplne ina). Ach jo...
@Richmond (13.05.2017 13:25): @Phoenix (13.05.2017 13:29): Ja myslim ze nie. Proste to tak vychadza v urcitych hodnotach EXPov.
Podla AD&D SE (co by mal byt aj Ravenloft):

Paladin:
lvl 8 - 150 000
lvl 9 - 300 000

Wizard>
lvl 9 - 135 000
lvl 10 - 250 000

Takze Wizard uz moze mat 250 000 co mu staci na level 10 ale Paladinovi este stale chyba 50 000 na level 9.