@
90210 (02.09.2017 14:19): Však jsem psal, že je možné, že jej má u sebe nějaká postava. Velika říkáš... hmm, tak to si s ní budu muset promluvit:). Díky za info. Já si říkal, že to kouzlo nevypisovali do manuálu jen tak pro nic za nic:). A taky hraju GoG verzi.
Na druhou stranu mi došlo, že hra vlastně vypisuje dmg zbraní, podle čehož lze mj. usoudit i jakého je zbraň očarování. Není to sice stoprocentní, ale je pravděpodobné, že long sword s dmg 2-9, bude pravděpodobně s očarováním +1 (čili mimo vyššího dmg bude zraňovat případně i nepřátele imunní na zbraně bez očarování a bude přidávat +1 k šanci na zásah (THAC0). Docela by mě zajímalo, jaké další informace improved identify přidává... no jdu to zjistit.
Btw, v disketové verzi by se měl jeden svitek válet v tom skrytém bandit campu, ale místo toho jej asi šoupli Velice do inventáře... nu proč ne, hlavně že ho tu máme:).
A koukám 90%, to tě to solidně chytlo:). Taky jsem z toho zatím dost nadšený, ale s hodnocením raději ještě počkám.
@
Richmond (02.09.2017 08:32): Zase na druhou stranu v té disketové verzi chybějí 2 postavy (Ryszard a právě zmiňovaná Velika), celý ten Paladinův quest s tím dungeonem pod Barovií, samozřejmě dabing a grafika některých druhů nepřátel/itemů (viz. cituji clue book "Dropped objects look alike. All dropped shields look the same; all
dropped keys look the same, etc. The assassin looks like a brigand.
The zombie lord looks like a zombie. The ghoul and the ghoul lord
look like a ghast. The revenant looks like a wight. The shadow fiend
looks like a shadow.". Stejně tak někteří nepřátelé úplně chybějí (Skeletal bats, werebats) a samozřejmě ty z paladinského dungeonu.
Jo a ještě se prý v disketové verzi neobjevují krysy apod. havěť :p viz. "Atmosphere rats, bats, and crows do not appear." a pobíhající obyvatelé v Barovii.
Ha Improved Identify zdá se identifikuje všechny předměty v mágovo inventáři, nikoliv pouze ty, co drží v rukou, jak se píše v manuálu. Což je ostatně moc fajn. Stačí si naráz nasbírat hafo magických itemů a pak je jedním kouzlem všechny identifikovat (i když ne že by se jich všude po okolí válela zrovna kvanta :p). Každopádně to jen připíše ono +x u názvu zbraně, ale i třebas počet použití magických hůlek, což se mi přijde fajn.
Navíc jak se zdá, tím dmg se vážně nedá 100% řídit, takový Rod of Smiting třebas správně disponuje minimálním dmg 4-x, jak by správná +3 zbraň standardně měla, ale pak tu máme Paladin's Sword, který je označen po identifikaci jako +3, ale max. dmg má 1-12, na druhou stranu má na jednoruční meč dmg jako obouručák, ale zase ta spodní hranice by u +3 zbraně měla být standardně 4-x, tohle je právě takové nevyzpytatelné (stejně tak to v DnD komplikují nějaké speciální meče jako obyč Bastard Swordy, které mají dmg 2-8 i v neočarované +0 verzi, takže se identifikace jeví jako docela užitečné kouzlo :) a je to i lepší pocit, když mi hra vypisuje "Dagger of throwing +2" místo fádního "Dagger of Throwing" :p.
A teď jsem zjistil, že přetíženým postavám klesá OČ, docela fajn featura :) (i když ne že bych ji neviděl už dříve, jen si teď nevzpomenu přesně kde).