Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Puzzle Quest 2

22.06.2010
30.06.2010
12.08.2010
09.12.2010
16.12.2010
25.03.2011
21.10.2011
75
26 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Vzpomínáte na Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, logickou hříčku vzešlou z konceptu Bejeweled? Infinite Interactive vytvořili od té doby řadu klonů, ale až po třech letech se titul dočkal tohoto přímého pokračování. Puzzle Quest 2 se nese ve stejném duchu jako předchůdce, hráč cestuje se svým hrdinou po fantasy světě, plní úkoly pro řadu NPC, sbírá předměty do inventáře a zlepšuje své schopnosti jako v běžném RPG, důležitý rozdíl přijde jakmile dojde na boj, odemykání zámků či vyrážení dveří, to se hra přepne do logické minihry. Puzzle Quest 2 se liší od prvního dílu perspektivou, shora viděnou mapu vystřídal isometrický pohled a hrdina se pohybuje po malých jednoobrazovkových místnostech.

Příběh se točí kolem vesničky Verloren, sužovanou skřetími agresory, později se ale podíváte i do několika nehostinných jeskyní. Na výběr je ze čtyř postav (barbar, kouzelník, templář a vrah), každá s vlastními útoky a kouzly. Při bojové minihře klasicky spojujete trojice stejných hracích kamenů, pokud se vám povede čtveřice či pětice, hrajete znovu. Cílem je stáhnout protivníkův život na nulu, toho dosáhnete buď spojováním lebek, sesíláním kouzel či nově i používáním předmětů, které aktivujete za nasbírané akční body. Kromě soubojové hříčky můžete narazit na dalších 6 miniher, všechny jsou hratelné i samostatně mimo kampaň.

Multiplayer lze hrát přes internet.


Poslední diskuzní příspěvek

Ještě jsem to raději testoval a je to opravdu tak - když jsem si vyexpil mounta na 20. level tak mi hned naskočila možnost Avoid téměř u všech bojů na mapě. A není to zase tak těžké to vylevelovat, takže za to má hra u mě plus, ty boje mě začínali dost srát.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Herní výzva 2020 - Kategorie č. 6 - Ještě jeden tah (Hardcore)

Série titulů Puzzle Quest patří k poměrně originálním titulům v rámci žánru “spojovaček”. Ty se obvykle vyznačují přeslazeností, roztomilostí a zaměřením na dámské a dětské publikum. I když jsou natolik chytlavé, že jimi nepohrdnou fandové jiných žánrů, třeba jako já, zapálený doomer.

Hru jsem kdysi dohrál v mobilní verzi a nyní v rámci Herní výzvy jsem si ji vzal za svou v tahové kategorii, nemaje chuti zápolit s tahovými RPG, strategiemi a podobnými vylomeninami. Docela mi zabralo hru sehnat, protože z neznámého důvodu skoro všechny tituly série (až na marvelovskou variantu) úplně zmizely ze Steamu. Podařilo se mi nakonec koupit stažitelnou verzi v neznámém online obchodě, nicméně s ochranou typu SecuROMu.

Druhý díl série nabízí kombinaci tahových soubojů s nepřáteli prostřednictvím spojovacích sekvencí a stylizovaného RPG. Nejde v žádném případě o klasické RPG s volností pohybu, váš hrdina se pohybuje po předepsané trajektorii v izometrické mapě, se souboji nebo dialogy na aktivních místech. Nechybí vylepšování postavy pomocí zkušenostních bodů, inventář, v němž nejenže měníte zbraně, ale také brnění nebo magické amulety. Každá postava má své specifické schopnosti, do nichž můžete investovat zkušenostní body podle libosti.

Cílem hry je osvobodit fantasy městečko Verloren od invaze probouzejícího se zla, jež zaplnilo město a jeho okolí příšerami všeho druhu. Ty příliš originality nepobraly, ale nechybí snad všichni potvoráci, co se v RPG světě mohou nacházet. Upíři, zombie, kostlivci, čarodějové, duchové, prostě všichni, na které si vzpomenete, mají ve hře své místo.

Souboje probíhají na spojovacím poli. Cílem hry je eliminovat protivníkovo zdraví na minimum. Barevné kameny slouží jako základ k tvorbě kouzel a útoků, kterých máte k dispozici celkem pět. Symboly rukavice vám poslouží jako zdroj energie pro vaše zbraně, jež nesete v jedné ruce nebo obouruč, krom toho se můžete vybavit také různými lektvary. A symboly smrtky při spojení ubírají protivníkovi zdraví. Navíc ještě hra nabízí různé minihry, jako například otevírání truhel, odemykání zámků, výuka kouzel a podobně. Já jsem jako postava templáře vystačil bez magie s dvouruční silnou zbraní a preferoval jsem taktiku umlácení protivníka, což na nejjednodušší obtížnost většinou vycházelo.

Použité herní prvky jsou v rámci žánru velice originální, protivníci disponují odlišnými útoky i taktikou boje, takže zdánlivě je herní náplň pestrá a odlišná oproti konvenčním spojovačkám. Na atraktivitě přidává též příběh a RPG stylizace. I když se nepřátelé odlišují nejen vizuálně, ale i typy svých útoků a magie, postupně nastává stereotyp, zejména díky narůstající délce soubojů. Spolu s vaším zvyšujícím se levelem postupně narůstá tuhost příšer a navíc je hra neskutečně dlouhá. Minimálně 30 hodin i více, což záleží i na tom, jestli likvidujete opravdu vše, co se na mapě hýbe.

Minihry se taky neustále opakují, což takřka odrazuje od otvírání truhlic s poklady. Vše vyniklo při druhém zahrání, které jsem v rámci výzvy absolvoval. Nedokážu si představit dlouhé herní seance, moje hra spočívala v občasných krátkodobých herních sezeních, jež trvaly od ledna do srpna. Ke konci jsem absolvoval jen souboje v rámci kampaně a vedlejší postavy jsem už nechával ladem. Stejně tak jsem upustil od kompletace vedlejších linií v podobě čtyř bossů, s kterými se mi již piplat nechtělo.

Hru adekvátně doplňuje stylový soundtrack i pěkná grafika, z níž vyniká hlavně pěkná kolorovaná kresba nepřátel, i když je vše poměrně statické. Oproti prvnímu dílu série, který jsem jen zkoušel, je patrný jednoznačný kvalitativní posun. Takže ve finále je Puzzle Quest 2 originální kouskem, který je nyní již prakticky nesehnatelný a bůhví proč zmizel z digitálních distribučních kanálů. Pro fanoušky spojovaček jde o jasnou volbu, pro běžné hráče se hodí alespoň na vyzkoušení. Třeba vás unikátní žánrová mixtura bude bavit, ale obávám se, že se může dostavit nuda.

Pro: Originální námět. Pestrá kolekce protivníků s unikátními útoky. Pěkná grafika i soundtrack. Dlouhá herní doba.

Proti: Stereotyp při delším hraní. Nedostupnost hry.

+23
  • PC 75
První díl Puzzle Questu mě nadchl a dokázala jsem u něj strávit celé hodiny, i když herní koncept spoj 3 (4,5) stejnobarevných kamínků do jedné lajny nebyl téměř ničím obměňovaný.
Oproti prvnímu dílu se Puzzle Quest II liší víceméně pouze v drobnostech, hlavní koncept - tudíž vyřešit jakýkoli problém pomocí spojovaní stejných gemů - přetrvává. Nově se pohybujete v rámci jediného města (a podzemí pod ním), odpadá dobývání měst z jedničky a použivání mountů, na druhou stranu přibývá možnost zabíjet nepřátele kromě spojování lebek a kouzlení také zbraněmi(které se "nabíjí" pomocí speciálních akčních gemů).
Příběh v podstatě nestojí za to ani sledovat, je to jen velmi chabá kulisa k tomu, abyste mohli chodit rozsáhlými dungeony a mlátit všechno, co se jen pohne. Ale právě to je možná hlavní slabinou hry - zabíjet musíte pořád, všechno, i když je potvora několikrát slabší než vy. Pak už je to jen nuda - potvoru zabijete snadno, ale musíte u ní i tak strávit docela dost času. Hra tak brzy sklouzne do stereotypu a vy jen vzpomínáte na to úžasné tlačítko "Avoid" z prvního dílu.
"Nové" jsou i některé minihry - například hledání skrytých předmětů, zneškodňování pastí nebo třeba lootování beden. Příjemná je možnost několikrát upgradeovat vybavení, naopak použivání lektvarů jsem ani nevyzkoušela a přišlo mi zcela zbytečné.
Celkově vzato PQ neohromí ani neurazí, nenabízí nic nového, co by bylo ve hře nějak zásadní, víceméně jen použivá staré osvědčené koncepty, ale pokud se vám líbil předchozí díl, bude i tento. Bohužel(možná i bohudík, pokud máte málo času), kvůli repetitivnosti dorostlé do obludných rozměrů nelze ke hře sednout a hrát ji třeba 2 hodiny vkuse - neustále stejné zabíjení potvor vás prostě bude nudit. Ale pokud vám vyhovuje zapnout hru na 20 minut, zabít jednu dvě potvory a skončit, je to hra právě pro vás.

Pro: nové puzzly, možnost vylepšování zbroje

Proti: jednotvárnost, ne příliš nápadití nepřátelé, téměř chybějící příběh, nemožnost vyhnout se slabším nepřátelům

+14