Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prehistorik 2

78
195 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 PCAmstrad
Vývojáři:
Prehistorik 2 je pokračování plošinovky Prehistorik z roku 1991. Ve hře se ujmete role neandrtálce, vaším hlavním úkolem je sehnat jídlo pro vaši rodinu, to znamená dostat se přes všechny úrovně a získat co nejvíce bodů do celkového score. Předmětů ke sběru je velké množství. Od spousty druhů jídla (ovoce, zelenina, sladkosti a nápoje), mezi ně patří i velké jídlo, co je za více bodů. Přes poklady (koruna, diamanty, pokladnice a prsten). Po obyčejné věci (nářadí, svíčky, květiny a autíčka). Dále lze nalézat speciální předměty, jako je granát (zničí všechny nepřátele v okolí). Pokud najdete v některém kole lžičku, vidličku a nůž, nepřátelé se na minutu změní v jídlo. Nebo písmenka B O N U S, po nalezení všech pěti písmen spadne z oblohy lednička plná dobrot. Jako novinka jsou v levelech skrýše s jídlem, které se otevírají opakovanými údery zbraní na určitém místě.

V prvním kole začínáte se třemi životy, po cestě můžete jejich počet zvýšit sbíráním dalších. Život navíc dostanete i za určitý počet bodů. Každý život je rozdělen na 3 srdíčka. V případě, že vás někdo zraní, jedno srdíčko vám ubude. Pokud stihnete včas ulovit zvíře, co vás zranilo a sebrat 6 kostí co z něj vypadnou, srdce se vám obnoví. Po ztrátě všech srdcí, ztrácíte život a hrajete level buďto znovu od začátku nebo od posledního ukazatele, jímž jste prošli. Ke vstupu do další úrovně musíte najít zapalovač a poté semafor. V některých kolech můžete najít i hydrant, ten slouží ke vstupu do bonusových úrovní. Hra se nedá v jejím průběhu ukládat, ale ke vstupu do kol slouží používání kódů, které se nachází na určitých místech levelu.

Úrovní je ve hře celkem třináct, včetně tří bonusových. Po cestě musíte překonat mnoho překážek a zničit hodně nepřátel. Mezi ně patří medvědi, pavouci, želvy, netopýři, vosy, ptáci, tygři, sovy a řada dalších. V levelech jsou dostupné celkem 4 druhy zbraní, u sebe ale můžete nést vždy pouze jednu. První z nich je kyj, ten máte od samého začátku. Druhou je palice, poprvé se nachází ve 2. levelu. Dále v 6. kole sekera, tou je možné po nepřátelích i házet, a v poslední úrovni je k nalezení také oboustranná sekera, jež funguje podobně jako ta klasická.

Prehistorik 2 se hraje stejně jako jeho předchůdce, znovu se ovládá jen pomocí šipek a mezerníku. Vylepšena byla také grafika a animace, například po zastavení neandrtálec unaveně sípá. Hra je zpestřena klasickou MIDI hudbou, která doplňuje atmosféru pravěku a pár kvalitnějších zvuků typu WAV, většinou jde o okolní zvuky nepřátel a postavičky.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Druhého Prehistorika bych si nikdy nezahrál, nebýt mé ženy, která mi jej doporučila v rámci herní výzvy. Již od začátku jsem tušil, že mi hra není šitá na míru, ale přesto jsem se do ní pustil.

Dobová grafika a parádní hudba mi připomněla plošinovku Jazz Jackrabbit, která patří ke klasikám svého žánru. Zde jsem však nedostal do ruky laserové zbraně, ale musel jsem se ohánět na všechny strany kyjem, palicí nebo sekerou.

Na obtížnost jsem nadával od samého začátku, postupně jsem se ale zdokonaloval jak v likvidaci nepřátel, tak v překonávání dalších překážek. Nepřátelé se však často objevovali přímo na místě, na kterém jsem právě stál a neměl jsem tak sebemenší šanci zareagovat. Navíc se mi nesčetněkrát stalo, že mě shodily do propasti.

Ta pravá výzva přišla až s osmým levelem. Právě od této sněžné úrovně jsem začal používat cheat na nesmrtelnost, protože turbo tučňáci a propasti s bodáky mě přiváděli k šílenství. Nejtěžší částí je ale bezesporu jáma s bodáky kam se podíváš, kterou šlo překonat jen pomocí pohyblivých plošinek, na nichž se navíc muselo stát zcela správně. Vím zcela určitě, že bez cheatu bych neandrtálce do cíle nedotáhl.

Pro: grafika, animace, hudba, zvuky, zbraně

Proti: obtížnost, teleportace nepřátel, tučňáci

+25
  • PC 85
Stejně jako Jazze a Aladdina řadím druhé pokračování Prehistorika mezi nejlepší plošinovky devadesátých let.

Předně bych chtěl pochválit pěkně propracovanou grafiku, nedávno jsem hru rozehrál z nostalgie znovu a po skoro dvaceti letech vypadá hra stále výborně (někde jsem četl, že v každém levelu je použito vždy jen 16 barev, na to že jich je tak málo vypadá hra až moc dobře). Postavičku pračlověka jsem si doslova zamiloval, hlavně vtipně propracovanou animaci neandrtálce (jeho pohyby, údery zbraní, atd.) a i okolní hudba dotváří skvěle atmosféru. Levely jsou rozlehlé a dá se v nich najít spousta věcí, některé mají i více východů, třeba do bonusových kol.

Pár výtek by se ale určitě taky našlo. Na mě má Prehistorik 2 příliš vysokou obtížnost, asi nemám trpělivost na to procházet úrovně pomalu a s rozmyslem. Prvních 5 levelů se dá celkem dobře zvládnout, ale pak obtížnost strašně moc narůstá a nebýt těch kódů umístěných v kolech nedostal bych se ani do toho osmého levelu. Další problém souvisí s těmi kódy, dělalo mi strašné problémy je ve hře najít (některé jsem ani nenašel), proč je alespoň vývojáři neumístili na začátek aktuálního kola, jako by už tak nebyla ta náročnost moc vysoká. Jako poslední věc do záporů bych uvedl klávesu ESC, stalo se mi nejméně 50x, že jsem chtěl touto klávesou hru pozastavit a ona se místo toho natvrdo vypnula.

Myslím, že jsem napsal vše, co jsem chtěl, ještě bych dodal, že první Prehistorik mě tak moc jako jeho pokračování nebavil. Možná to bylo hlavně tím, že jsem ho hrál až po dvojce, která je prostě ve všech ohledech lepší.

Pro: Grafika, animace, hudba, rozlehlost levelů

Proti: Obtížnost, umístění kódů, klávesa ESC

+24
  • PC 80
Oddechová a vtipná plošinovka, která jen tak neomrzí. Sympatický neadrtálec v hlavní roli, který mlátí do draků, ptáků a podobně je super, ale na mezerník je to trochu náročné. Druhý díl se mi také líbil díky větším lokacím a jejich barevnosti.
+15(15-1)
  • PC 80
Prehistorika 2 jsme hráli na základce jako o život a málem jsme ho i dohráli - viribus unitis jsme se dostali až do ledového kola s otravnými pingvíny, co se rádi vraceli... Zajímalo by mě, jestli už někoho napadlo vytáhnout kyj a jít vymlátit z medvědů a želv trochu toho papu... A mezihra s prasetem, kdo by mohl zapomenout:)---
Dnes se mi hru konečně podařilo dokončit. Přiznávám, za pomoci traineru, protože jinak bych tu ostnatou jámu v chrámu nedal ani omylem. Peklo, jojo...
Jinak několik let od vydání hry se po startu hry (tipuju kolem roku 1996-98) objevuje nápis "Yea! I programmed this game in 1991, now is (letošní rok) and it's still working!" A po závěrečném obrazu nenažrané rodinky následuje několik současných fotografií...
+7