Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prehistorik 2

1993
78
217 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Prehistorik 2 je pokračování plošinovky Prehistorik z roku 1991. Ve hře se ujmete role neandrtálce, vaším hlavním úkolem je sehnat jídlo pro vaši rodinu, to znamená dostat se přes všechny úrovně a získat co nejvíce bodů do celkového score. Předmětů ke sběru je velké množství. Od spousty druhů jídla (ovoce, zelenina, sladkosti a nápoje), mezi ně patří i velké jídlo, co je za více bodů. Přes poklady (koruna, diamanty, pokladnice a prsten). Po obyčejné věci (nářadí, svíčky, květiny a autíčka). Dále lze nalézat speciální předměty, jako je granát (zničí všechny nepřátele v okolí). Pokud najdete v některém kole lžičku, vidličku a nůž, nepřátelé se na minutu změní v jídlo. Nebo písmenka B O N U S, po nalezení všech pěti písmen spadne z oblohy lednička plná dobrot. Jako novinka jsou v levelech skrýše s jídlem, které se otevírají opakovanými údery zbraní na určitém místě.

V prvním kole začínáte se třemi životy, po cestě můžete jejich počet zvýšit sbíráním dalších. Život navíc dostanete i za určitý počet bodů. Každý život je rozdělen na 3 srdíčka. V případě, že vás někdo zraní, jedno srdíčko vám ubude. Pokud stihnete včas ulovit zvíře, co vás zranilo a sebrat 6 kostí co z něj vypadnou, srdce se vám obnoví. Po ztrátě všech srdcí, ztrácíte život a hrajete level buďto znovu od začátku nebo od posledního ukazatele, jímž jste prošli. Ke vstupu do další úrovně musíte najít zapalovač a poté semafor. V některých kolech můžete najít i hydrant, ten slouží ke vstupu do bonusových úrovní. Hra se nedá v jejím průběhu ukládat, ale ke vstupu do kol slouží používání kódů, které se nachází na určitých místech levelu.

Úrovní je ve hře celkem třináct, včetně tří bonusových. Po cestě musíte překonat mnoho překážek a zničit hodně nepřátel. Mezi ně patří medvědi, pavouci, želvy, netopýři, vosy, ptáci, tygři, sovy a řada dalších. V levelech jsou dostupné celkem 4 druhy zbraní, u sebe ale můžete nést vždy pouze jednu. První z nich je kyj, ten máte od samého začátku. Druhou je palice, poprvé se nachází ve 2. levelu. Dále v 6. kole sekera, tou je možné po nepřátelích i házet, a v poslední úrovni je k nalezení také oboustranná sekera, jež funguje podobně jako ta klasická.

Prehistorik 2 se hraje stejně jako jeho předchůdce, znovu se ovládá jen pomocí šipek a mezerníku. Vylepšena byla také grafika a animace, například po zastavení neandrtálec unaveně sípá. Hra je zpestřena klasickou MIDI hudbou, která doplňuje atmosféru pravěku a pár kvalitnějších zvuků typu WAV, většinou jde o okolní zvuky nepřátel a postavičky.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Druhého Prehistorika bych si nikdy nezahrál, nebýt mé ženy, která mi jej doporučila v rámci herní výzvy. Již od začátku jsem tušil, že mi hra není šitá na míru, ale přesto jsem se do ní pustil.

Dobová grafika a parádní hudba mi připomněla plošinovku Jazz Jackrabbit, která patří ke klasikám svého žánru. Zde jsem však nedostal do ruky laserové zbraně, ale musel jsem se ohánět na všechny strany kyjem, palicí nebo sekerou.

Na obtížnost jsem nadával od samého začátku, postupně jsem se ale zdokonaloval jak v likvidaci nepřátel, tak v překonávání dalších překážek. Nepřátelé se však často objevovali přímo na místě, na kterém jsem právě stál a neměl jsem tak sebemenší šanci zareagovat. Navíc se mi nesčetněkrát stalo, že mě shodily do propasti.

Ta pravá výzva přišla až s osmým levelem. Právě od této sněžné úrovně jsem začal používat cheat na nesmrtelnost, protože turbo tučňáci a propasti s bodáky mě přiváděli k šílenství. Nejtěžší částí je ale bezesporu jáma s bodáky kam se podíváš, kterou šlo překonat jen pomocí pohyblivých plošinek, na nichž se navíc muselo stát zcela správně. Vím zcela určitě, že bez cheatu bych neandrtálce do cíle nedotáhl.

Pro: grafika, animace, hudba, zvuky, zbraně

Proti: obtížnost, teleportace nepřátel, tučňáci

+30
  • PC 75
Zatímco první díl Prehistorik mě v dětství naprosto minul, u toho druhého se mi podařilo prosedět pěknou řádku hodin. Bohužel jsem onoho času ještě nebyl úplně ''skákačkově schopný'', takže mé snažení končilo opravdu pokaždé v pohybujícím se levelu. Tady jde krásně vidět, že se člověk vyvíjí a stárne i herně. Mladé pískle nebylo schopno pochopit jednoduchý princip jinak poměrně snadného kola a neustále umíralo všemi možnými způsoby, puberťák to zvládl na první pokus s cigárem v pravé ruce, no a dospělý, životem už přeci jen malinko jetý jedinec, zase trochu tápal. Ale zvládl to.

Jinak obecně, Prehistorik 2 je celkem kvalitní a vtipnou hopsačkou, nechybí zde bossové, hromada tajných lokací, sbírání všemožných kravin pro dosažení co nejlepšího výsledku, několik typů zbraní a různorodí nepřátelé. Takové houpající se pavouky jsem odjakživa nesnášel, a to nemluvím o neustále se zjevujících medvědech, nejlépe přímo v místě, kde zrovna stojíte.

Chválím originálně pojaté doplňování zdraví formou sbírání rozházených kostí a save systém, kdy se jednou za level na určitém místě objeví kód, který si musíte zapsat na papír! (ano, na papír) nebo si jej zapamatovat. Bez těchto kódů defakto nelze hru dokončit, jelikož je závěrečná pasáž místy až nechutně těžká. Na druhou stranu znám hromadu jiných hopsaček z devadesátých let, které jsou mnohonásobně náročnější. Takže za mě v pohodě a 75%.

Pro: nepřátelé, vtipné pojetí, kosti, prostředí

Proti: náročnost, příběh-nepříběh, skoky

+30
  • PC 85
Stejně jako Jazze a Aladdina řadím druhé pokračování Prehistorika mezi nejlepší plošinovky devadesátých let.

Předně bych chtěl pochválit pěkně propracovanou grafiku, nedávno jsem hru rozehrál z nostalgie znovu a po skoro dvaceti letech vypadá hra stále výborně (někde jsem četl, že v každém levelu je použito vždy jen 16 barev, na to že jich je tak málo vypadá hra až moc dobře). Postavičku pračlověka jsem si doslova zamiloval, hlavně vtipně propracovanou animaci neandrtálce (jeho pohyby, údery zbraní, atd.) a i okolní hudba dotváří skvěle atmosféru. Levely jsou rozlehlé a dá se v nich najít spousta věcí, některé mají i více východů, třeba do bonusových kol.

Pár výtek by se ale určitě taky našlo. Na mě má Prehistorik 2 příliš vysokou obtížnost, asi nemám trpělivost na to procházet úrovně pomalu a s rozmyslem. Prvních 5 levelů se dá celkem dobře zvládnout, ale pak obtížnost strašně moc narůstá a nebýt těch kódů umístěných v kolech nedostal bych se ani do toho osmého levelu. Další problém souvisí s těmi kódy, dělalo mi strašné problémy je ve hře najít (některé jsem ani nenašel), proč je alespoň vývojáři neumístili na začátek aktuálního kola, jako by už tak nebyla ta náročnost moc vysoká. Jako poslední věc do záporů bych uvedl klávesu ESC, stalo se mi nejméně 50x, že jsem chtěl touto klávesou hru pozastavit a ona se místo toho natvrdo vypnula.

Myslím, že jsem napsal vše, co jsem chtěl, ještě bych dodal, že první Prehistorik mě tak moc jako jeho pokračování nebavil. Možná to bylo hlavně tím, že jsem ho hrál až po dvojce, která je prostě ve všech ohledech lepší.

Pro: Grafika, animace, hudba, rozlehlost levelů

Proti: Obtížnost, umístění kódů, klávesa ESC

+26
  • PC 75
Prehistorik 2 je v podstatě totéž co první díl. Opět tu máte pračlověka s kyjem, který se vydá nalovit žrádlo pro svoji famílii. Tentokrát ho ale nebude lovit z potvor, nýbrž poctivým sběrem a nejde ani tak o jídlo. Hrdina sbírá i nejrůznější moderní věci, karty, přístroje. Když sesbíráte písmena BONUS, dostanete obrovskou ledničku, občas narazíte na mega verzi hamburgeru, kobliky, hranolek či něčeho podobného. Tentokrát nemusíte naplnit žádnou kvótu, ale na konci se Vám spočítají objevená procenta... no nebudu lhát, 100% jsem měl jen v jednom kole, kde jde hrdina neustále dolů, jinak se mi podařilo dosáhnout i krásných 4% :)

Spousta věcí je totiž skryta. Někam musíte přeskákat po hlavách potvor, někam se dá spadnout, občas se dá projít zdí nebo ji rozmlátit a bohužel spousta secretů je postavená tak, že hrdina mlátí kyjem klidně do vzduchu a z něj se sypou věci. Protože dohrávat plošinovku s youtube návodem se mi fakt nechtělo, na kompletování jsem rezignoval.

Jak jsem psal příběh je tentýž jako v jedničce s prakticky stejným zakončením (obrázek rodinky se žrádlem), grafika si drží stejný styl, akorát je o fous hezčí a prostředí už netvoří jednotlivé obrazovky, ale plynule scrolující krajina.

Hratelnost se změnila jen v drobnostech. Pořád mlátíte potvory po hlavě kyjem, pořád tu čekají nebezpečné skoky, tentokrát na to všechno máte ale 11 levelů (a bezpochyby i nějaké tajné, které jsem nenašel). A je to peklo. Ze začátku je hra pohodová, aby nalákala, navíc Vám dává přístupová hesla k úrovním. Od půlky začne přituhovat a jakmile se dostanete do ledových jeskyní, je to horor. Na vině obtížnosti jsou dvě věci - ovládání a respawn.

Ovládání je jankovité, ze stoje či krátké chůze nepřeskočíte nic, musíte se rozejít, odrazit často na hraně plošinky a skočit. Bohužel odezva a setrvačnost z toho dělají horor, navíc si k tomu přidejte klouzající, padají plošinky, často s nějakou potvorou v cestě a máte představu. Aby toho nebylo málo, tvůrci Vám do cesty hážou potvory, který se objevují doslova ze země, často i pod nohama. Potvory se rády objeví za koncem obrazovky, kde je nečekáte. Pokud ji následně klepnete, vypadne z ní 6 kostí, které když sesbíráte, obnoví se Vám ztracená energie. Na to jsem kašlal, protože při honě za kostičkama se Vám naspawnují pod nohy další potvory a přijdete tak o mnohem více života.

Nebudu lhát, bez Dosboxu SVN-Daum, který umožní ukládání bych to nikdy nedohrál. V předposledním kolem je třeba naprosto šílená pasáž s přeskakováním výtahů mezi ostny, kde jsem zařval asi 50*. Prehistorik 2 je hra, kterou určitě každý starší pařan v 90. letech hrál, ale nostalgie, humorné a grafické ladění hry nezakryje fakt, že se díky mizernému ovládání je to občas peklo hrát.
+19
  • PC 80
Oddechová a vtipná plošinovka, která jen tak neomrzí. Sympatický neadrtálec v hlavní roli, který mlátí do draků, ptáků a podobně je super, ale na mezerník je to trochu náročné. Druhý díl se mi také líbil díky větším lokacím a jejich barevnosti.
+16 +17 −1