Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ne. Cele tohle divadlo je proto ze se Svoboda ozval ze ho okrádají.On udělal hru a lidi ji kradli.
Je jedno kolik toho ukradli, je jedno jak ta hra je blba, xenofobni a tak dále. To s tím nemá vůbec co dělat.  Je to cele proto ze poté co se ozval tak se situace změnila a dostal od lidi podporu. S z nějakého důvodu to některým lidem strašně vadí a pak vznikají různe fabulace které z původní oběti dělají viníka. Přitom je zcela jasne ze Svoboda byl v právu a jednal dle zákona a neudělal vůbec nic kvůli čemu by měl být za hajzla.
Takhle jednoduchý to je. Takové ty teze ze by si to lidi stejne nekoupily a ze ta hra je blba a xenofobni a ze kdesi cosi, vůbec nijak neomlouvá to ze se ta hra kradla a je to ohýbání zákonu a vzasade nabádání k tomu aby se hra kradla dal.
@M.a.t.t. (02.05.2022 19:53): O té kvalit ale nerozhoduješ ani ty, ani já, ani ThainDegu, ty si jen můžeš zvolit, jestli tobě osobně sedne či ne. Já se třeba mohl potrhat smíchy u improvizací Třech Tygrů a jiní třeba nevěřícně kroutili hlavou a říkali, bože to je trapas. Nikdo ale nemá co soudit a podsouvat, jakou to má kvalitu, o té si konzumenti rozhodnou sami za sebe. Myslím, že tady obzvláště se lpí na takovém tom IMHO, nepaušalizování a subjektivním rozhodování, co je dobré a co ne.



@ThainDegu (02.05.2022 19:54): Protože se bavíš způsobem, že je to trapné dílo a co si dovoluje za to někdo chtít 700 Kč. Takže tsice subjektivně opravdu píšeš, co si o tom myslíš, ale chceš rozhodovat o tom, kolik by taková podle tebe trapárna měla stát a jestli má producent právo si stěžovat na to, že mu prodeje snižuje upirátění této hry.
@Charllize (02.05.2022 19:45): To mám té hře za dané části tleskat? Jsou prostě reálnou součástí tohoto díla a tím pádem ho tvoří jako celek, kdyby tam nic takového nebylo, nemusel bych o tom vůbec mluvit, jak prosté. Knížku taky nehodnotíš z prvních pěti stránek ale z kompletu. I daná forma humoru ale stále může vést k nějaké zajímavé pointě, což je třeba případ už několikrát uvedeného South Parku.

@Ringo (02.05.2022 19:32): Subjektivně rozhoduješ o tom, co je přežité a co nikoliv. Jinak bys mi tu neprezentoval svůj názor. Určitým způsobem to vnímám já a určitým způsobem ty. Nevím proč tu tím pádem plácáš něco o soudcích z lidu.
@Charllize (02.05.2022 19:45): Nikto tu neosočuje Svobodu ani autora scenára, že sú to sexistické a šovinistické osoby, bavíme sa čisto o kvalite humoru danej hry. To sú dve úplne rozdielne veci, ktoré spoločnosť nikdy nespája dokopy. Dôkazom môže byť nakoniec aj už spomínaný South Park, ktorý si rozhodne neberie servítky, no autorov nikto nepranieruje. No keby sa tak začali správať aj v skutočnosti, to by bolo úplne iné.
@ThainDegu (02.05.2022 19:38): O tom, co je přežité, nerozhoduješ, naštěstí. Já peroti nespoutanému humoru jakéhokoliv druhu nic nemám, klidně ať je xenofobní a sexistický, klidně ať je to jako česká soda (která dodnes v mnohém nemá konkurenci, logicky, protože ji lidé tvého typu v podstatě zakázali). Na tvé svobodě je si vybrat, zda to budeš konzumovat či nikoliv.
@Ringo (02.05.2022 19:32): Soudci z lidu? Nevím jak to máš ty, ale některé vtipy jsou hodně přežité. Minimálně ve třiceti se jim už nesměju tolik co v patnácti, kdy jsem z některých věcí úplně neměl rozum a fungoval v prostředí, kde byl latentní rasismus součástí kultury.


@Charllize (02.05.2022 19:38): Pokud jsi to měl možnost hrát, tak víš, že takové pasáže tam jsou. No a v případě, že ne, nechápu, proč tu trollíš.
DEU (02.05.2022 18:51): Vysoká cenovka je daná určite dabingom. Čo platí o to viac, že v tomto prípade je naozaj hviezdny a jeho cenu navýšilo i to, že hra je v tomto prípade výrazne dlhšia ako minule. Pritom čo si budeme hovoriť, celá séria stojí hlavne na Sobotovi a u toho zvyšku by sa dalo ušetriť - stačilo najať dostatočne skúsených, hoci menej známych dabérov a šlo by to. Značka Polda rovná sa v prvom rade Luďek Sobota a ten zvyšok je len bonus.

V rámci zmieneného rozhovoru inak zaznelo i to, že Svoboda vníma súčasný marketing ako dostačujúci a asi by v prípade nového dielu nemenil nič okrem zakomponovania ochrany. Tým vlastne podtrhol klasický problém, ktorí už zlomil väz viacerým vývojárom. Marketing bol totiž naozaj nedostačujúci, akoby si Zima myslela, že samotná sila značky im v kombinácii s uvedením na Steame bude stačiť. Nestačí, ako sa nakoniec presvedčili aj českí autori totálne zapadnutej vojnovej stratégie Leave No One Behind: la Drang, ktorí sa akoby až príliš spoliehali na to, že doma zarezonuje tematika vojny vo Vietname a vďaka príjemným spomienkam na Vietcong to pôjde samo. Takto to však skutočne nefunguje. Nehovorím, že mal hneď platiť obrie bilboardy v centre Prahy, no možno by úplne stačilo ak by v pravidelných intervaloch písali tlačové správy, kde by rozoberali novinky ohľadom hry, či ako prebieha vývoj a následne ich automaticky rozosielali všetkým domácim webom. Netvrdím, že by sa ihneď začali diať zázraky, no určite by to neuškodilo.
@ThainDegu (02.05.2022 19:28): Jo takhle, odtud vítr vane, soudci z lidu rozhodli, že je to xenofobní, sexistické a pan developer má už nálepku "horší než Vávra", kopněme si do něj....tak to jo, do toho se plést nebudu a nechám to tady pirátům i těm z pirátské strany :-)
@Ringo (02.05.2022 19:06): Tam ale žádná ochrana není, takže by na těch pirátských serverech byla ta hra v den, nebo krátce po vydání.
K té cenovce. Ta je opravdu hodně vysoká. Lidé nejsou namlsaní. Herní trh je přeplněný a zrovna Polda 7 si tu cenu fakt neobhájí. Srovnávat ho s audioknížkami je nesmysl, protože tam se jedná jak o licenci samotného díla, tak o desítky hodin často kvalitního textu, zatímco tady jsou to většinou jednorázové xenofobní, sexistické nebo jiné výstřely, které kvalitní dabér odříká i o když je probuzen o půlnoci.

Ohledně prodejů pan Svoboda projevoval smutek hodně zbytečně. Velká část potencionálních zájemců si totiž Polda 7 už koupila při kampani na HitHitu. Ta hra není titul pro desetitisíce ale pro pár tisíc skalních fanoušků, kterým se líbí to co nabízí.

Krabicovka P 1 se prodává primárně kvůli tomu, že je to sběratelský předmět. Stejně jako bezpočet jiných věcí co prostě vycházejí v omezeném počtu kusů. :)


@M.a.t.t. (02.05.2022 12:53): No kdyby to mělo South Park humor tak z toho teču blahem. Tam mají vtipy opravdu nějaký zásek a člověk u nich přemýšlí i když jsou někdy založené na blbostech. U toho Poldy je to takové, že si člověk říká, že už z těch rasistických, xenofobních a jiných legrácek už vyrostl a vtípky na jistá témata jsou už mimo jeho věkovou a možná i sociální (bublinu) kategorii.



@Fritol (02.05.2022 19:17): Ta cenovka u těch adventur bývá tak okolo 10 - 15 éček no :) což by bylo adekvátní i pro Poldu
@Ringo (02.05.2022 19:06): Pokud Polda 7 stojí 700, máš v ceně v podstatě i excelentní dabing Luďka Soboty. Si vem, že cena třeba audioknihy namluvené známou osobností se běžně pohybuje v ceně 300 - 500 Kč.  

Tohle přirovnání nějak nechápu. Pokud je kniha dobrá, tak jsem ochotný dát několik stovek, pokud bych poslouchal audioknihy, tak klidně dám těch 500. Pokud je kniha špatná, tak nedám ani těch 300 a to ani za audioknihu, ať už ji namluví třeba Laura Bailey nebo kdokoliv.

Excelentní dabing nějakého dabéra máš prakticky u jakékoliv hry. Zmíněná Laura Bailey dabuje někoho skoro v každé druhé AAA hře. Kdyby mi vývojáři argumentovali tím, že chtějí 10€ navíc za to, že tam dabuje, tak bych se na ně vybodl. To můžu takhle argumentovat i s tím Hellblade, že to máš vlastně 6 hodin excelentního hereckého výkonu Meliny Juergens včetně jejího ještě excelentnějšejšího dabingu (a to je btw lepší, než nějaký Sobota), tak za to měli chtít 60€. No neměli, protože ta hra nedosahuje kvalit (respektive rozsahu) 60€ hry stejně, jako Polda nedosahuje kvalit 30€ hry. A vůbec nejde o nějaké slevové akce. Na steamu běžně kvalitní point and click adventury startují na nižších částkách, tzn. bez slevy.
@DEU (02.05.2022 18:51): Problém nebyl podle všeho protipirátská ochrana, jako spíše to, že tu hru vypustil někdo z kickstarterů, což je obzvláště nepochopitelné, že někdo investuje a podpoří penězi projekt, který pak po té, co jej přednostně získá za předplacení zadáčo rozdá a potopí celý smysl toho, proč se na to nějaké prachy kdy sbíraly..

Co se týče ceny, asi jsou lidi už rozmlsaní slevovými akcemi a myslí si, že na STEAMU je prostě vše běžně za 200 - 300 Kč a jak je to dražší, tak jsou to vydřiduši. Kdysi dávno byl takový standard, že co krabice, to 1299 a více Kč a přes to nejel vlak a bylo to jedno, jestli šlo o blbinu typu adventury Larry 1, který má se znalým řešením 45 minut čistého času a navíc je to fakt strašná blbina, anebo sis za stejné prachy koupil Civilization 1, kterou šlo hrát donekonečna a nezačala nudit ani po x letech. Pokud Polda 7 stojí 700, máš v ceně v podstatě i excelentní dabing Luďka Soboty. Si vem, že cena třeba audioknihy namluvené známou osobností se běžně pohybuje v ceně 300 - 500 Kč.

Jinak jak to zase níže tak čtu, tak je zajímavé, jak ti, co mají extrémní alergii na jakoukoliv zmínku typu - kdysi byly hry složitější, teď jsou dělány pro každého a už sena to ohrazují, že se někdo povyšuje, ale ti samí jsou pak schopni hodnotit titul jakože snad nestojí ani za zlámanou grešli a hráli by to snad jen nějací zpátečníci zamrzlí v minulém století a developera hned odsoudí, že si plačkami o pirátech hledá výmluvy, proč se to neprodává, jak se čekalo. A to vše bez jakéhokoliv ohledu na to, že cílovka se na titul těšila, líbí se ji a důkazem budiž fandové, kteří si klidně kupují do sbírky krabicovku prvního dílu na Aukru za 6 litrů. Ale pro někoho je to jako krást v restauraci párátka :-) Smutný příběh.
@Fritol (02.05.2022 18:57): Je možné, že se snaží udat co nejvíc licencí za startovací cenu a časem budou (muset) zlevňovat. Paradoxně jim mohou pomoci letní Steam slevy, které tu máme do dvou měsíců. Uvidíme.
@DEU (02.05.2022 18:51): Jo, to máš taky pravdu. Steam je plný výborně hodnocených adventur za poloviční cenu. Když si vemu, že na 30€ startovalo třeba i Hellblade, které nemá daleko do AAA hry, tak to bylo opravdu stupidní rozhodnutí.
@Fritol (02.05.2022 13:04): Ještě bych přidal poznámku o podle mě příliš vysoké ceně. Cenu totiž určijí kupující - viz například vystřelené ceny grafických karet za poslední rok. A cena, se kterou je hra například na Steamu je podle mě příliš vysoká. Ano, pirát nikdy hru nekoupí a pokud nepůjde opirátit, hrát ji nebude. Nicméně je možné, že pokud by se hra prodávala za nějakých 60-75% současné ceny, prodeje by byly vyšší. Hra cílí vyloženě na fandy série, hráče chápající český jazyk a humor a má cenu atakující víc než polovinu úrovně cen AAA titulů. Jako hráč, který nikdy žádného Poldu nehrál bych si sedmičky za současnou cenu, bohužel, nekoupil. A pokud autoři hru nevybavili žádnou protipirátskou ochranou, pak je to z jejich strany velká chyba.
@ThainDegu (02.05.2022 12:15): Jojo. 

@Fritol (02.05.2022 13:04): Tak musel by si autor přiznat schizofrenii. Když to má tak že "lidé takovou hru chtějí" a zároveň "není finančně úspěšná", tak jediné, co jej chrání od kruté pravdy, je fňukání nad pirátstvím. Páč jinak z uvozovkovaného může platit jen jedno. Nikoliv obé.

Souhlas pak s uvedeným, že si dělá reklamu. Samotnému mi je jedno, že by výrobce skončil. Hrál jsem jen jedničku a stačilo.

@M.a.t.t. (02.05.2022 12:53): To je, myslím, od bonuswebu dobře napsáno.
Chtěl jsem to tu napsat už když se ta informace o pirátství objevila, ale pak jsem si říkal, že tady zas budou fanboys akorát brečet a nechtělo se mi s nimi hádat. Ale když se tu tak pěkně rozjela diskuze, tak si to neodpustím.

Přijde mi absurdní, že člověk, který se v herním vývoji pohybuje již nějaký ten pátek řekne, že tráví volný čas tím, že obepisuje upload servery s prosbami o smazání souboru. Myslel jsem, že pirátství a jeho prakticky nulový vliv na prodeje pochopili všichni už někdy před 10 lety a těm, kdo to nepochopili, to později ještě vysvětlil CDPR se Zaklínačem. Pirát prostě za hru nezaplatí nikdy, i kdyby neměl možnost pirátit. A pokud jo, tak to číslo bude naprosto zanedbatelné, kor u indie hry.

Nevím, buď jsou vývojáři prostě arogantní pitomci s prominutím, kteří si nedokáží přiznat, že o jejich (při nejlepším) průměrnou hru s trapným humorem nemá nikdo zájem a nebo celé tohle fňukání o pirátství je jen promyšlený marketingový tah, jak vyvolat lítost u českých pamětníků a prodat nějaké kopie navíc. Věřím, že jde o ten druhý případ. Smutné a ubohé jsou obě varianty ovšem.

Zajímavé, že existuje tolik vývojářských týmů, kterým se na PC daří i přes drm-free verze. Jestli ono to nebude tím, že dělají dobré hry. Možná by příště měli dělat hry pro konzole, když je PC prej takové zlo, tam jim to nikdo pirátit nebude. A pravděpodobně ani kupovat ne, protože tam nikdo o průměrné indie hry nestojí.
Zatiaľ asi najvýstižnejší názor na celú sériu, aký som čítal, pochádza z Bonuswebu a dovolím si ho čiastočne citovať: " Nemyslím si, že jde o nejhorší sérii na světě, na druhou stranu nevidím jediný důvod proč u něčeho podobného ještě dnes trávit čas. Vytáčí mě ale, že se chabé finanční výsledky posledního dílu dávají do souvislosti s pirátstvím. Piráti byli, jsou a budou, i když už k tomu objektivní důvody v podstatě neexistují. Počítat s tím ve svých odhadech bohužel musí každý, kdo chce na PC hry vydávat. A že v minulém tisíciletí zamrzlá adventura plná prvoplánového estrádního humoru nemá úspěch, vlastně může překvapit jen některé tuzemské novináře. Ano, můžeme se tady samozřejmě dál plácat po zádech, rozdávat sedmičky za to, že to mluví po našem a nepadá na plochu, a třeba se nakonec najde dost lidí, kteří si hru z lítosti koupí (což je překvapivě častý argument v diskusích). Kdo ví, třeba se díky tomu ještě jednou dočkáme i osmého dílu. Osobně bych radši, kdyby autoři po dvaceti letech opustili svoji komfortní zónu a zkusili to příště trochu jinak, ideálně bez humoru.

@ThainDegu (02.05.2022 08:41): To naozaj netuším, osobne ma pritom taktiež nostalgia ohľadom Poldu do istej miery zasahuje. Keby som s ňou inak neprišiel do styku podstatne skôr, dnes by som ju bral vyložene ako relikt minulosti zamrznutý v čase... ktorým je vlastne tak či tak. A nie, skutočne to nie je o hrateľnosti ako takej - vydarených retro titulov totiž vychádza viac než dosť a osobne mám vcelku slabosť pre AGS adventúry. Sedmičku som si pritom dokázal v rámci možností po stránke hrateľnosti užiť, no kým pri šiestom dieli som bol predsa len tolerantnejší (vyšla totiž s veľkým časovým odstupom po viac než nevydarenej päťke a to smerovanie mi bolo sympatickejšie), tentokrát mi to už úplne nešlo. Od posledného dielu totiž uplynulo 8 rokov a autori nám zase naservírovali to isté čo minule, akurát na podstatne väčšej ploche. Vďaka tomu mohol ešte viac vyniknúť nie až tak vydarený humor, hoci pri tak vysokej kadencii vtipov je viac než logické, že sem tam tvorcom aj niečo vyjde. Osobne ma teda taktiež mrzí, že Svoboda si z tých recenzií evidentne nezobral takmer nič a žije v tom, že recenzenti majú chápať, čo sa ľudom páči a tak to i hodnotiť. Nikto pritom nechce od Poldu intelektuálny humor, lenže aj všemožné triafanie sa do spoločenských tém, či politickej korektnosti sa dá robiť vtipne - napríklad South Park - to však skutočne nie je prípad Poldu. Neberiem, že niekomu to vyhovuje, no tak ako bola už jednotka vo svojej dobe populárna iba kvôli dabingu a v zahraničí existovalo množstvo kvalitnejších alternatív, teraz to platí snáď dvojnásobne.
@Jab (02.05.2022 11:21): Hlavne by som ešte doplnil, že počítali impresie a nie reálne stiahnutia alebo počet rôznych ľudí (napr. rôzne IP), ktoré si to stiahli.

Pre tých, ktorí nevedia, impresie je počet zobrazení stránky, na ktorej sa môže nachádzať odkaz na stiahnutie alebo odkaz na stránku, na ktorej je stiahnutie (otázka, aké a ktoré urlky merali) a neznamená to, že niekto aktívne klikol a stiahol. Ak to bolo nasharované na nejakých fórach, kde je viac rôznych vecí zobrazovaných paralelne, alebo len ak si niekto stránku zobrazil, aby sa tam pozrel alebo napísal komentár. Ráta sa to do impresii. Google pravidelne algoritmom kontroluje (indexácia) obsah internetu a prechádza tak každú doménu, do ktorej má verejný prístup, čiže aj to vytvára impresie. Impresia je teda menej ako priamy klik.
@ThainDegu (02.05.2022 08:41): +1

Btw kde se vlastně vzal zdroj té informace, že se hra pirátí ve velkém? Našel někdo hojně sdílený torrent či jak se na to přišlo?

P. S. https://mobile.twitter.com/filipkraucher/status/1516042899443625986

A tak ok. ;)

Že se nějaký Polda vůbec pirátí mi přijde úsměvné. Je to jak v restauraci krást párátka. :)

@Richmond (02.05.2022 07:48): Upřímně řečeno baví mě, že Polda přežil dungeony. :)

Btw má někdo z vaší kobkové party oštítkované dungeony na DH?
Osobně p. Svobodu neznám. Přispěl jsem na hru nemalým dílem, proto mohu přidat osobní zkušenost: z emailové komunikace s ním a z toho, že do puntíku splnil co slíbil na Hithitu mám velice dobrý dojem.
@Richmond (02.05.2022 07:48): Nikdo neříká, že tu nejsou zástupy kvalitních indie. Na Slovensku se třeba nyní dělá výborný Loot River. Já si staré hry vyloženě vychutnávám, jen musí být trošku nadčasové. Třeba takovej Deus Ex, u něj slintám dodnes.

@M.a.t.t. (30.04.2022 21:41): Ach ohodnoceno :D možná až bude čas tak i nějaký ten komentář přidám. :D Občas létám od jedné hry ke druhé, tak je to těžký .Hele proč tu tolik lidí píše o tom, že ta hra prezentuje starý dobrý svět?

@Ringo (02.05.2022 07:28): Tak si zkus ty diskuze přečíst. Osobně znám lidi, kteří to právě kvůli tomu kupují, stejně tak působí nemalé procento reakcí. Za hry se samozřejmě stejně jako za vše jiné platit má. Nemyslím si ovšem, že piráti jsou reálným kamenem úrazu Polda 7, právě naopak. Ne každý pirát by si navíc hru reálně koupil, což je krutý avšak časem prokázaný fakt. Medializace celku hodně pomohla a získal tak v podstatě reklamu zadarmo.

Kdo říká, že tomu tak není tak může klidně naběhnout na Steam a podívat se na nejprodávanější hry. Kvalitní PR se ti vždy promítne na prodejích a stejně tak i na hodnocení. Úžasný Polda 6 žádnou takové aféru neměl a ve finále ho bylo ochotno hodnotit ceelkeeem 97 lidí. Polda 7 měl do jistého momentu nějakých 50 kousků, načež se rozjela vlna a ejhle je tu 287 recenzí převážně pozitivního ražení. Abychom tu nevedli další debatu o tom zda někdo něco dělal úmyslně, nebo je prostě jen oběť konstatujme, že Svoboda má prostě štěstí v neštěstí.
@MCZ (01.05.2022 23:29):  "...vydal hru, která je hratelnostně a zejména   myšlenkově   nějakých 20 let pozadu a následně si stěžoval, že mu za to lidi nechtějí platit..."
Já jiné hry než ty myšlenkově i hratelnostně 30 let staré nekupuju :) A to myslím ty nově vydané.
@Ringo (01.05.2022 23:59): Ja se k problematice koupeni/pirateni nevyjadruju :) Jen jsem vlozil svuj osobi dojem ze serie hry Polda. Nic vic :) Je mi uplne sumak, jestli to vydela, nebo ne. ( ja osobne hral asi 10 minut demo 7, kdyz to pred nejakou dobou uvolnili na zahrani a bohate mi to stacilo)
@MCZ (01.05.2022 23:29): Hele, já beru, že někdo nechce platit za něco, co považuje za 20 letým zenitem (nechápu teda, kdo tohle určil, že to tak je, přijde mi to spíše jako výmluva, proč tohle si nezaslouží nic jiného než ukrást, který blázen by za to platil, že. Nehledě na to, že vychází plno retardovaných blbostí tvářících se jako moderna a lidi do toho prachy valí), ale pak mi hlava teda nebere, proč to teda někdo krade. Je to jako kdyby někdo z obchodů kradl celozrnné rohlíky s tím, že to stejně nikdo nežere, protože in jsou klasické křupavě propečené a ty každý poctivě kupuje.



@Zx Atari 500 (01.05.2022 23:57): A od toho tady jsou dvě možnosti, koupit nebo nechat být. BTW víš, že první díly Poldy v krabicích se draží za tísíce Kč, a to ne dva, tři, ale 5 000 - 8 000 Kč?
Čili tvoje subjektivní idea - je to srajda, proč by za to lidi měli vlastně platit, je dobrou cestou k tomu, aby hry přestaly vycházet, protože se všechny označí za srajdu, aby se zdůvodnila jejich krádež.
Kdyby ta hra byla spon dobra. Prisla mi o nicem v 98 a po dvaceti letech je to snad jeste horsi :)
Snad nekoho nenapdane ozivovat Horke Leto... :D
@MCZ (01.05.2022 23:29): A které hry to byli? Já vím jen o Discolandu. Ale tak hlavně ze sis zas něco našel. A u Bethesdy reagují dost obdobně jako asi dalších xx lidi u podobných případu třeba u Zaklinace 3. 
Tak přestaň přehánět a najdi si něco lepšího, mne neoblbnes :)
A ve volné chvíli si zkontroluj moje poslední příspěvky třeba u Skyrimu a asi u stovky jrpg a pak mi prijd výkladat o trolech.
@Charllize (01.05.2022 21:46): Od člověka, který tu setrvale přispívá do diskuzí ke hrám, které nikdy nehrál, jen aby trollil ostatní, a přitom se sám začne ošívat jako pubertální fanboy kdykoli, kdy někdo sáhne na jeho modlu (čti Bethesdu), to fakt sedí. Chci jen říct, že tady už fakt nikoho neoblbneš.

@Ouroboros (01.05.2022 21:57): Ta diskuze se imo vede v docela konstruktivním duchu, co se obou stran týče. Jako lidsky chápu, že máš potřebu se zastat kamaráda. Ale pokud šel tvůj kamarád s kůží na trh, tj. vydal hru, která je hratelnostně a zejména myšlenkově nějakých 20 let pozadu a následně si stěžoval, že mu za to lidi nechtějí platit - i když by měl už dopředu znát svou cílovku - tak není úplně překvapivé, že mu jeho následné vystupování nechají zdejší uživatelé sežrat. Tím mimochodem neobhajuju herní pirátství ani ty vulgární reakce na fórech, o kterých se zmiňoval.
@Ouroboros (01.05.2022 21:19): Ak nevidíš rozdiel medzi človekom, ktorý reálne crackuje a piráti hru a diskutujúcimi, ktorí kritizujú hry/vývojára (ALE vôbec neobhajujú pirátenie), tak asi diskusie, ktoré obsahujú názor, s ktorým sa nestotožňuješ nie sú pre teba...
@Ouroboros (01.05.2022 21:19): Já jen píšu jak to na mě celé působí. To si myslím že je v pořádku ne?

Prostě Pan Svoboda mi přišel už od prvních videích na PRD NEWS kanále nesympatický a jako typ člověka co kouká na sebe a nedokáže si vzít kritiku. Je to jen můj názor, mohu se mýlit, ale tak na mě jeho prezentace působila. To že Polda 6-7 jsou opravdu hry bez ničeho, to je věc jiná. Jen jsem chtěl napsat jak to cítím já, jestli je to problém, tak sorry, ale je to volná diskuze.
@Charllize (01.05.2022 21:46): A mě to přijde smutný, protože sem píšou také osoby zajímavé. To je nutné fact-checkovat, kdo píše příspěvek? Fact? Každopádně, když někdo hnojí bezdůvodně kamaráda, tak se ozvu, to my fotříci děláme :-D
@Ouroboros (01.05.2022 21:19): Ale to tady je celkem normalni. Je tu dost lidi co se cítí nadřazeni běžnému a neotřele a pořad dokola to tady davaji kdekomu sežrat. Schovavaji to za jakousi argumentační kritiku a právo na názor. Meh, já už se nad tím ani nerozciluju.
Jaký je rozdíl mezi nevychovaným crackerem, který cpe vývojářům hru na uložto a ještě se jim u toho sprostě tlemí do obličeje a tím co si vývojář přečte tady? Je přece jedno jestli dá někdo hře 10% a někdo 100%. Jde o úroveň a obsah diskuse. Obzvlášť na "odborných stránkách", kde se očekává jiná vypovídající hodnota příspěvků než hodnocení na steamu, které má také svůj význam, ale jiný. Jak jsem psal licoměrné hnidství. Bylo by fajn pochopit o čem byl můj příspěvek.
Jako zaplatit fantastického Luďka Sobotu a pak zjistit, že to byl čistě náklad ze svého, protože většina hru ukradla a už ji nezaplatí, no mě by to taky naštvalo. A pak se člověk v diskusích dočítá, jak je vlastně fajn socializace výnosů s tím, že by si ti lidi tu "srajdu" stejně beztak nekoupili a vývojář vlastně vydělal na soucitu, který tahle zpráva o upirátění vyvolala, protože mu platby teď posílají údajně ti, kteří by si hru nikdy nekoupili a ani ji nikdy nehráli :-)
@Tulareanus: @jones1240

Teda přátelé, Polda 7 šel stranou a ze zdejší diskuse je mi stydno. Petra Svobodu patrně nikdo z vás nezná a od rádoby herní "odborné veřejnosti", bych takové komenty nečekal. I zmínění "vidláci" mají dost inteligence a vychování na to, aby některé názory nepsali veřejně. Hluboko klesla úroveň některých diskutérů a potápí legitimitu zdejší diskuse na samé dno internetových stok. Jdu si zlepšit náladu komenty na Novinkách.cz, tam se člověk s takovým licoměrným hnidstvím nesetká. :-) Buďte dobří a nedělejte ostudu, počítačové hry jsou vlajková loď českého zábavního průmyslu a může se stát, že tady bude někdo skutečně hledat názor odborné veřejnosti a nezbyde mu nic jiného než jít na ty novinky.cz, které mu poskytnou daleko relevantnější servis.
@jones1240 (30.04.2022 17:59): rádo se stalo. :) Měl jsem z toho pocit, že jej soudíš podle toho jak vypadá, tak jsem se ho musel zastat. :)

PS: aby bylo jasno, souhlasím s ostatními co tvrdí, že následná debata okolo pirátství mu hodně pomohla s prodeji. Taky bych nebyl z ceny 700Kč odvařený. Nicméně nemám mu to za zlé.
Marketing jako marketing, a jak Petr sám řekl: debaty jsou zadarmo a my jsme nízkonákladové studio. Každý je nějaký, hry očividně dělat umí byť třeba ne AAA tituly, a uznávám, vyjadřování mu úplně nejde na jedna s hvězdou.

PPS: náhodou ačkoliv s některými Vávrovy názory se neztotožňuji, tak nějak je sympaťák od pohledu, což ruku na srdce, Petr úplně není.

@Tulareanus (30.04.2022 19:45): napsal jsem to, ačkoliv jsem tušil, že se ozveš. :)
Když já pořad nevím jak to bylo. Polda 7 se hromadne piratil, to bude asi pravda, Svoboda se kvůli tomu ozval a za pomoci médií to dal verejne vědět. Důsledkem toho se situace zvratila protože to našlo odezvu a plno lidi si to koupilo ať už z důvodu zahrani nebo podpory. Vsechno to je dost na očích a má to publicitu. Nějak pořad nevidím co je na tom špatne a proč je Svoboda vyvrhel. Plánoval to dopředu? Ty pirátské kopie rozšířil sám? Měl mlčet a nechat se okrást?
@ThainDegu (30.04.2022 20:39): Přesně tak, mě už je líto třeba fakt že česká hra  Ministry of Broadcast , je tu prakticky zapomenuta, přitom i v zahraničí, díky GOGU, získává dost dobrá hodnocení a tady po ní sotva štěkl pes. No a upřímně jsem ani od tvůrců zatím žádné plačky neslyšel.

Jako já už to tu komentuji jen jako zoufalý výkřik do tmy no, ale každopádně souhlasím s tebou no, ve všech bodech.
@jones1240 (30.04.2022 20:14): Já to popravdě vidím naprosto stejně. Pokud by se tu všude nezačalo šířit, jak je Polda pod útokem pirátů, tak by po té hře moc lidí nesáhlo. V současnosti tu máme podivné existence, které si kupují dokonce více klíčů aby byl zachráněn svět. Tedy Polda. Otázkou ale je zda tu nejsou kvalitnější značky, které si tu pozornost a případnou podporu zaslouží více. Stejně tak i ta přehnaná kladná hodnocení.

Já naprosto chápu, že chceme podporovat lokální hry, ale proč to nebrat objektivně a neprezentovat věci tak jak jsou. Tím že se dávají vysoká hodnocení a mluví se o průměrných věcech v příliš kladném duchu jen následně dochází k nějakému ohnutí hodnotící stupnice, čímž se třeba Polda dostává na level Machinaria a dalších projektů, které ho reálně převyšují, což je vyloženě špatně.
@Tulareanus (30.04.2022 19:45): Jo přesně, to video jsem viděl taky (mobilní hry). Tam už mi přišel docela nesympatický, ale ten rozhovor tomu dodal vše :D Navíc mě baví jak se všude představuje "Jsem člověk co stojí za legendární sérií Polda" (přitom přišel do týmu jako programátor od druhého dílu). Idiot no :D

Prostě vždy se pochválit, poklepat po ramenech a kritika může zůstat v koutě.
@Rapier (30.04.2022 17:30): Veľa ľudí vyzerá mladšie podľa toho aký má účes, ako sa oblieka alebo možno aj preto, že sa niekedy o seba starajú. :) Bigas má tuším cez 30, má aj dieťa. Ale hlavne je vtipné, ako hovoríš o nesúdení Petra Svobodu z videa, ale nerobí ti žiaden problém okamžite súdiť redaktorov. Pekný dvojitý meter. :)

@jones1240 (30.04.2022 14:46): No mne pôvodne stačilo Svobodove video, ktoré dával dávnejšie ohľadom portov na mobily, ako kydal na všetkých všade. A potom tiež jedno ďalšie v súvislosti s Poldom 7, toto nové som ešte nemal časť vidieť, ale celkovo vo mne vyvoláva dojem alibistického nesebakritického vidláka. Na druhej strane, ten "polda humor" tam asi tým pádom dáva skutočne od srdca. :)
@Rapier (30.04.2022 17:30): Od kdy je Dan Vávra sympaťák?

Vidím mladé v redakcích? Jako dost těch lidí v redakcích už mají věk po třicítce a třeba se v hrách vyznají, jen nemají klobásovou dietu no :D

Hele Rapiere ty jsi trochu nepobral podstatu mého komentáře. Šlo čistě o konstatování že mi přišlo že Svobodovi "kecy" byli mimo a jevili se poněkud komicky, či i jsem dostal pocit že jeho komentář k pirátství byl jen pokus o navýšení prodejů. NIC VÍC. Klidně ať je to ovarová hlava, nebo tak, to mi je jedno, důležité je, že na mě prostě působil jako vidlák co nekouká na nic jiného než na sebe a nedokáže ustát kritiku. To že potřebuje zabezpečit rodinu oka, ale to by se zase nepouštěl do riskatních věcí jako vývoj her v česku.

Každopádně děkuji za "přínosný" komentář do diskuze :)