Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

jo teď mě napadl ještě nějaký možný překlad:
Prach jsi a v prach se obrátíš.
Dustmen - Obraceči-v-prach
( Obraceč/ka-v-prach )

Dusties - Prachmaestři ( -maestro/mistrině )

Gathering Dust bar - bar U houstnoucího prachu
( Bar Zapomnění )
Mně tam ti spalovači sedí asi nejvíc. Koneckonců, když se něco spálí, je z toho prach (popel). :-D
Imho ty volné překlady tady zrovna mají smysl více. Česká DnD scéna to vymyslela na ty spalovače (kvůli jejich funkci). Mě napadá "pomíjiví" (kvůli jejich víře) nebo ještě lépe "prchaví" (kde je cca i ten prach).
To bys mě podcenil, video jsem viděl samozřejmě celé. Jen jsem překlad Dustmen - Prachovci měl za dočasný pracovní výraz. Ale jak to přesně přeložit do češtiny, nevím.
Lid Prachu, Řád Prachu? Prašáci, Prašané, Prašouni, Prašníci? Ono to v češtině zní divně.
@Jo_Do (09.05.2014 17:40): jak můžeš později v tom videu vidět - tak jsem se rozhodl používat z těch několika možností co jsem tam vypsal výrazy (na rozdíl od Spalovač a Vnímavý ): Dustmen - Prachovci ( Prachovec a Prachovice ), Dusties - Prašivci ( Prašivec, Prašivka ), a ty Sensates - Senzáči (Seznace/zážitko/pociťo-chtivci ).
Zajímavé video, přeju trpělivost při práci.
Torment je asi jediná hra, u které se bez dechu a v němém úžasu dívám i na úvodní reklamní videa, která u jiných her okamžitě přeskakuju, pokud to jde.
Jen chudinka Deionaira se jim ve videu vůbec nepovedla, tu měli ještě poladit.
Jsem zvědavý, jak nakonec přeložíš slovo "Dustmen", to bude oříšek.
Já jsem se rozhodl že v rámci procvičování angličtiny a také pro zábavu se pokusím o vlastní překlad - ale až hru zase dohrají ( odhaduji herní dobu asi na 130 hodin ) - pak se budu překladu plně věnovat - zatím jsem pro začátek přeložil jen prvních 13 minut hraní - a zabralo mi to dost dlouho: tady se můžete podívat
Ona mi sice ta verze z gogu jede na PC s W Vista bez grafických anomálií - jen animace postav jsou o něco rychlejší - je to vidět hned od začátku jak bezejmenný vstává z té kamenné desky. - je možné to nějak zpomalit ?
@Fingon (21.04.2014 18:25): také jsem se k PT dostal prostřednictvím Score 100 a to jsem ještě naneštěstí dostal 2 stejná instalační CD - takže jsem si napřed musel zařídit výměnu jednoho z nich.
Co jsem to hrál naposledy tak počítačích s W XP a staršímy graf. kartami - protože na novějších PC mi hra dělala problémy.
Ale zrovna před chvílí jsem se rozhodl že si to dám brzy znovu - koupil jsem si tu verzi z gogu a dopnil těmi doporučovanými mody - tato verze běží v pohodě i na nových PC.

jo a budu to stále v tom původním herním rozlišení 640*480

@Fingon (21.04.2014 18:25): Ja jsem hral Torment az jako posledni ze vsech her na enginu Infinity (tusim nekdy pred peti-sesti lety) a mam ho rad nejmin, coz ale nic nemeni na tom, ze je to vyborna hra. Podruhy uz ho nicmene hrat nebudu.

@Sadako (22.04.2014 12:11): Laska na prvni pohled bylo BG 1, ktery jsem hral hned jak vyslo. Dostal jsem konecne komp s CD Romkou, takze jsem konecne mohl kupovat Score s CDckem, ta najednou zacala vychazet hned 2 a na jednom bylo asi pulgigove demo na BG. Hru, kterou jsem hltal uz z obrazku v casaku. BG bylo naprosty zjeveni a splnenej herni sen, to bylo jasny uz od prvnich minut hrani. Mohl jsem v ni delast to, o cem jsem predtim snil pri hrani Rytiru Gralu, Eye of the Beholder 2 apod. Dnes uz to pochopite nikomu neprijde...

Tak jsem si zase zavzpominal.:0)
@Fingon (21.04.2014 18:25): Já hrála Torment před BG a pak jsem u Baldura trpěla - oproti Tormentu mi přišel ve všem horší. BG jsem si oblíbila až na druhé až třetí hraní s datadiskem, Torment byla láska na první pohled.
Některé staré hry opravdu vypadají na velkém monitoru špatně, ale u takových pecek obvykle funguje X možností jak to dát do původní podoby, od spuštění v okně po vyšší rozlišení.

Já hrál poprvé PT taky už roky po vydání. Proti BG mi přišlo že jsou postavy a prostředí víc detailní a "plastické". Hrál jsem bez úprav ale na 14 palcovém monitoru. BG II a Diablo II měly tu výhodu že po datadiscích šlo rozlišení zvětšit už v setupu.
@Fingon (21.04.2014 18:25): Už samotná zápletka IMHO není pro každého, já jsem nicméně uvítal, že se konečně netočí kolem "Johnny, jen Ty můžeš zachánit lidstvo". Grafika je podle mého poplatná prostředí, v Baldur's Gate byla barevně/pestřejší, jenomže tam šlo o celkem klasické fantasy (místo sfér, deprese, márnic, kultistů a zase deprese, že :-) ) Mapu ale šlo podle mého používat k rychlému přesunu mezi lokacemi už v Baldur's Gate, ale možná jsem Tě špatně pochopil.

Na Planescapu se mi líbí krom jiného to, že je podle mého nejblíže klasickým stolním RPG snad ze všeho co jsem zatím hrál. Hra proti přesvědčení vede nakonec k jeho změně a bojů je spíše méně na úkor dialogů, vyjednávání a sběru informací.
Tak si rikam, ze do Planescape: Torment musi clovek dorust... mozna jsem to sem uz kdysi psal, ale moje prvni setkani probehlo skrze Score 100 v roce 2002 a to mi tehdy nebylo ani sedmnact. Na prvni zahrani jsem se dostal tusim do katakomb a strasne me stvalo to, ze jsem ani nemohl pouzivat mapu k rychlemu presunu mezi lokacemi (tato funkce je, jak by kazdy berk mel vedet, dostupna az o neco pozdeji). Grafika me taky zrovna neuchvatila (i ve srovnani s BG a IWD), plus na soucasnych strojich vypada bez widescreen modu jeste divneji.

Asi vetsine nemusim rikat, ze jsem se k PT o nejaky ten rok pozdeji vratil, dvakrat jej dohral (plus minimalne dvakrat jsem se dostal az do Civic Festhall, me nejoblibenejsi lokaci) a povazuji jej za jednu z nejlepsich her vsech dob. Plus ty animace z vyssich stupnu kouzel jsou neskutecne zabavne:-)
Za tímhle příspěvkem následuje už pouze diskuze ke hře.
Smazán komentář od Lord of Baners, porušoval Podmínky užívání, ustanovení II.A. Pokud se to bude opakovat, bude následovat ban, případně smazání účtu.
Dneska se mi zdál sen o tom, že jsem znovu rozehrál Planescape Torment a vůbec mě to nebavilo. Zkusil jsem to asi třikrát, a pokaždé mě to nebavilo. Pak jsem se probudil. Bojím se to znovu pustit, co kdyby se ten sen splnil?
Mně se názory Lorda of Baners líbí... takové jednoduché...
ale jsem už asi starý fotr :-), kterému se "kupodivu" hry v nové grafice obvykle nelíbí...
Po mně je třeba fajn, když je tráva (ve starých hrách, těch předpotopních) zelená, nebe modré a sníh bílý (ne jako ve Skyrimu, kde mi příroda připomíná smogovou situaci v Ostravě)

"...Proč mají dnešní hry tak skvělou grafiku? Protože to konečně dělají profíci a ne amatéři. To je můj názor a jak říkám a tvrdím takový profík by ti tohle dokázal udělat za měsíc a ještě s parádní grafikou..."

Tohle musí bejt trolling, že ano? Takovou míru demence na třech řádcích jsem tu už aspoň pár dní nezaznamenal.
@RXQ79rudax (20.04.2014 15:50): Konečně někdo s rozumnou reakcí. Ahoj

Já si zas myslím, i přesto že tvůj názor plně respektuji a nezpochybňuji jej, že se lze na věc dívat i jinak. Z mého pohledu je nejduležitější grafické zpracování, protože to ovlivňuje u mě ten zbytek. Jsem asi bez fantazie,ale prostě tak to mám daný já. Navíc si myslím, že starou hru neomlouvá její věk a i stará hra může mít hezkou grafiku, pokud to neodfláknou už tenkrát. Nějaká vynucovaná úcta ke starým modlám starším generací, je fakt naprosté pokrytectví hraničící se zaujatostí. Já když se podívám na top 20 her, mam v tom hned jasno. Když se podíváš na mé ostatní komentáře často tam zmiňuju tenhle nepoměr.

Proč mají dnešní hry tak skvělou grafiku? Protože to konečně dělají profíci a ne amatéři. To je můj názor a jak říkám a tvrdím takový profík by ti tohle dokázal udělat za měsíc a ještě s parádní grafikou.
[neexistující příspěvek]: neměl bys hry hodnotit hlavně jen podle grafického zpracování. a také bys měl brát ohled na to v jakém roce hra vznikla. Tohle graf. zpracování - dává hráči velkou možnost zapojit svoji fantazii - a je mnohem lepší než nějaké 3D - co v té nebo i v dnešní době vznikly ( Neverwinter Nights ). Hudba a zvuk je podle mě naprosto báječná - velký vliv na skvělé atmosféře hry. Když jsem se hrou začínal tak mě také zaskočilo to velké množství textů ( předtím jsem byl zvyklí jen na vyloženě akční hry ) - tak jsem také často ty texty přeskakoval - ale brzo jsem zjistil že tuty cesta nevede - tak jsem začal znovu a hezky jsem si všechno četl až jsem se do té úžasné herní atmosféry naprosto pronikl.
[neexistující příspěvek]: Já už se nad těmi 0 % ani nepozastavuji.

Co mě ale nepřestává fascinovat, je ten nekonečný zástup ukřičenců, co se v každé diskuzi ohánějí slovy o toleranci a přitom opakovaně plošně nebo konkrétně urážejí všechny okolo.

Takže mi jen dovol ti připomenout, že registrací zde jsi souhlasil s podmínkami užívání, které si raději ještě jednou přečti (pokud sis je vůbec četl dříve). Mohu tě ujistit, že pokud budeš mít s jejich dodržováním problém, rádi a snadno ho za tebe vyřešíme.
Mně márnice zas tak hrozná nepřišla. Naopak jsem si při odchodu říkal: "Hurá, konečně skončila ta tmavá depresivní márnice" no a docela rychle jsem zjistil, že město je snad ještě horší. :-)
@Jo_Do (12.04.2014 10:11): podle mě je márnice zase jedna z nejpůsobivějších / nejlepších lokaci.
---
někomu prostě hra nesedne - já zase třeba nechápu jak se někomu může líbit Dead Island.
( někteří co tady dávají nízké hodnocení mají u D. Islandu zase vysoké )
Jsem myslel že se třeba Clorkymu hra hodně líbí když sem dal do odkazů moje gameplay video - jestli to hodnocení nula není jen nějaký omyl.
@Jo_Do (12.04.2014 10:11): I atmosféricka hra může mít své mouchy :) Já třeba 100 nedal zatím žádné hře a na PS:T mi vadily nejvíc ty pošťácký questy. Ale i tak 90% ode mě je hodně slušných :)
Hele, vždyť je to fuk. :) Ani mě moc nezajímá, proč tak rukou společnou a nedílnou hodnotili. Místní žebříčky nejsou tragické, ale také nejsou úplně relevantní. Na první pozici je uspěchaný druhý díl Fallouta a nikoliv lépe promyšlený první díl a na druhé je česká Mafia. Bezpochyby kvalitní hra, nicméně její pozice je zajištěny i méně objektivními kritérii.

Krom toho Olin se také časem vsáknul.
@Jo_Do (12.04.2014 10:11): Pod 100% pro torment si představit dokážu velice snadno. Já sám až hodnotit budu tak 100% určitě nedám. Co si představit nedokážu je těch 0%. Navíc čtyři nuly během jednoho dňa... seems legit.
Není nic horšího, než mít od hry přehnaná očekávání. Člověk je pak zklamaný, že ostatní hru tak chválili a na něho to vůbec nepůsobí. Ze vzteku se rozhodne být vizionářem a dokázat ostatním, že hra je vlastně odpad a pak jsou z toho zbytečné konflikty, protože daný člověk nechápe, jak moc je se svým názorem mimo.

I když taky nechápu, jak někdo mohl dát tak atmosférické hře pod 100%. Buď ji vůbec nehráli, nebo se ani nedostali z Márnice, která je (jako každý začátek) snad nejslabší část celé hry a já ji většinou přeskakuju.

Vyčítat hře staré 14 roků nízké rozlišení? Zvlášť, když je už roky k mání hi-res patch a ručně kreslená 2D grafika hry, je pořád super?
Lol, teď jsem hledal něco v žebříčku a vidím, že banda fakanů stáhla hodnocení o deset pozic dolů. Whatever.

@Mount (12.02.2014 17:36): Taková hra náhodou je, jmenuje se Crusader Kings II - a je to nejen RPG, ale i strategie.