Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pathfinder: Kingmaker


Diskuze

« Novější Starší »
@HEX (04.07.2019 11:22): Já už na tom makám:) Říkal jsem si, že jen letmo nahlédnu jak to vypadá, a skončil jsem v tom naprosto ponořenej. Zábavy moc, bugů málo (slovy nula, aspoň zatím). Hodně oceňuju kvalitu textů, dialogy jsou výborné a postavy životné. Obzvlášť slovní přestřelky v dlc Varnhold's Lot jsou špičkový zážitek. Jen trochu lituju, že jsem to rozehrál za dobráka, protože takový chaotic evil asshole by mohl mít, zdá se, velmi peprný průchod.
@HEX (04.07.2019 11:22): Jo je to škoda, bohužel bych řekl, že právě kvůli bugům to skoro nikdo nehrál, protože zpočátku byla tahle hra skoro nehratelná. Pokud jde ale o mě, tak jsem jí vzal pár dní zpátky a jakmile mi začne dovolená, tak to bude první hra ne seznamu, kterou budu chtít dát :D
Tak malo hodnoceni u tak zabavne hry. Proc? Strach z eurojunku? Priznavam, ze ac backer, tak jsem taky cekal az do ted, nez vsechno dopiluji a vychytaji hlavni bugy. Casovy limit? Ten je jen v prvnim chapteru a jeho velkorysost snese srovnanim s casovym limitem v prvnim Falloutu. Jeste nejake strachy, nebo vymluvy?
Jestli se nekomu podarilo zopakovat pocity z hrani prvnich Balduru, tak prave Owlcat Games s Pathfinderem. Hned na zacatku zadny odstrasujici lore dump, proste jen hura za dobrodruzstvi do Stolen lands ktere cekaji az je prijde srovnat do late parta klasickych dobrodruhu.
@valcik (27.03.2019 22:15): Varnhold, takze sa zda, ze tie fuckupy s nekonecnymi katastrofami uz konecne opravili :) Mozno sa k tej hre teraz konecne budem moct vratit. Aj ked som (z neznamych pricin) teraz zacal hrat zase TESO :)
Verzia 1.2.6c vyzerá slušne, s partou na jedenástej úrovni práve vyšetrujem zmiznutie osadníkov z Varnholdu, mám poplnené všetky bočné kvesty na ktoré som natrafil a nevšimol som si žiaden bug.
S bojovou postavou je to dobré, tábor stačí rozložiť až keď celej parte klesne sila o šesť bodov. S postihom -2 vďaka flanku veselo vyhrávam každý boj! Časový limit v prvej časti je srandovný, na splnenie som mal tri herné mesiace a stačili mi dva herné týždne - menej než tretina limitu. Teraz už staviam šopky a rozbieham diplomaciu v druhom akte, uvidím či prituhne.. Super muzika btw, nostalgický ruský neofolk mi dosť pripomína príjemné vokály z trilógie Banner Saga.
@valcik (15.03.2019 00:00): Este je sanca, ze to v poslednych patchoch vyladili :), aby to nebolo az take otravne. Druha vec je, herny styl - mojmu prilis tieto casove limity nevyhovuju. Niekto iny s tym mozno nebude mat problem. Fakt je taky, ze je to tam. I ked neviem ci sa niektore veci nedaju v nastaveniach obtiaznosti vypnut, aby zmeskanie udalosti nemalo taky dopad na budovanie kralovstva (neviem nakolko je to pre niekoho spoiler, je to i v nazve, ale pre istotu ;))
Oh, diky za info o casovem limitu, uz jsem se malem zacal tesit ze to koupim, tak az nekdy na humble za dolar ci dva:)
@Bragi (13.03.2019 15:33): Som stále na začiatku, úlohy s časovým limitom tam boli zatiaľ iba dve a pripadali mi dobré. Išlo o dve lokácie, v ktorých treba niekoho kontaktovať a vždy stihneš prepátrať len jednu, než dorazíš do druhej kontakt je dávno fuč a musíš ho naháňať po lesoch. Obtiažnosť je s nastavením "normal" primeraná, uvidím neskôr.. Viac ma zarazila estrogénová parta, s hlavnou postavou NG crusader sa cítim jak v sultánskom háreme! Pridala sa barbarka s obojručákom, štítonoška, hobitská bardka a elfská inkvizítorka, WTF.
@Vurhor (06.01.2019 12:45): Je to vážne pekná hra, produkčná hodnota je oproti oslavovaným polotovarom ako je PoE od Obsidianu alebo TToN od inXile o ligu vyššie! A stačí na to low-end mašina, aj keď je to postavené na Unity. Aktuálna verzia 1.2.6c mi na lacnej dvojročnej mašine s G4560+GTX1060+8GB RAM beží v 1440p fantasticky, úvodné nahrávanie z HDD trvá necelých 15 sekúnd a nahrávanie úrovní je ešte rýchlejšie.
Tak jsem to zkusil rozehrát, ale po prvním aktu jsem to musel zase odložit. Ne kvůli bugům, ale kvůli opravdu nesnesitelně dlouhým loading screenům, kterých je ve hře fakt mnoho. Dávám to za vinu ale svému prastarému notebooku z roku 1134.

Je to ale pěkný. Hezky napsané, hudba vynikající, parťáci taky docela fajn, plus na rozdíl od mdlých a suchých Pillars of Eternity, tohle má celkem podmanivou duši. Určitě se k tomu zase vrátím.
@SilentWolf (30.12.2018 12:44): také občas potrápily deníkové zápisky. Ne že by se mi něco zapomnělo zaznamenat, ale často byly popisy toho, co je třeba udělat, hodně sporé, takže jsem byl nucen hledat pomoc na webu.
buhehe, radši ani nedomýšlet :)
@SilentWolf (30.12.2018 12:44): Toto je tak trapne citat, ze to az svet nevidel. Sa tvaria, jak keby tu podobny system neexistoval uz asi 20 rokov (resp. 40) a nic podobne nikdy nehrali. Co je ovsem totalna kravovina. Stale je vsak Pathfinder velmi rozsypana hra..., ale dobra i ked v nej nikto nesmie hladat vychytany pribeh - ten nema az taky dobry ako ine podobne hry.
@FildasCZ (23.10.2018 03:56): Bola by to super hra, keby nebola zabugovana jak tri svine :) Odporuca sa pockat tak rok na vysledok... Kazdy hot fix totiz prinesie x dalsich, novych bugov, je to pekny bordel. Ale hra je to vyborna!
Soundtrack vynikající. Daleko živější a podmanivější než ta nuda v Pillarech. Inon Zur furt umí. :)
Rovněž bych byl opatrný s "překonáváním" u her, které zjevně z údajně "překonávaného" vzoru vycházejí. Resp. mohu jim to i přiznat, ale daleko raději bych byl, kdyby vynikly svou vlastní unikátní cestou. Originalita se holt počítá a devadesátý pátý herní hold IE hrám může sedět nováčkům žánru, ale zkušenější pravděpodobně budou nedostatkem invence trochu otráveni.
@Paul (09.10.2018 12:39): :) Kingmaker je hlavne jeden velky bordel. A mne je vyvojarov az luto, pretoze ta hra ma obrovsky potencial a zaujimave gameplay myslienky, ale toho bordelu co kazdym patchom vyrobia... uz je to az komicke :)
teď mi tu kolega udělal dvacetiminutovou přednášku o tom jak je kingmaker lepší než baldur's gate 2 a kolik má možností wtf
@John Mirra (30.09.2018 17:07): No ačkoliv jsem si včera říkal, že to dohraju jindy, tak dneska jsem to zase hrál od rána, takže i přes ty bugy je to silně návykové :D navíc včera zrovna jeden z bugů na který jsem narazil odstranili. Ne že bych je tím chtěl nějak bránit. Tohle nejsou žádné malé bugy, když postavě vyloženě chybí dialogové možnosti, abych mohl pokračovat v questu.
Uha, tak (a neviem co za to moze), ale zatial ma ma Kingmaker pekne zahackovaneho a bavi ma viac ako druhy Pillars. Bugov maju dostatok, tak snad sa mi nepodari narazit na nieco co ma maximalne naserie :) I napriek tomu, ma to zatial hodne bavi.
Tak jsem u téhle hry strávil dva dny skoro v kuse a kdo nad ní uvažuje, tak doporučuji počkat. Dost se kritizují problémy s obtížností, které bych neřešil (v nastavení se dá osekat prakticky cokoliv co se týče nepřátel, takže z bojů jde udělat formalita). Problém je ale v počtu bugů, které se po první části hry, která byla v demu neskutečně hromadí. Docela mě začalo štvát to zvažování jestli mi u questu něco uniklo nebo jestli je to jen další bug. Je to škoda, hra mě hrozně chytla, ale budu si muset dá přestávku a vrátit se k ní třeba po měsíci, až v ní ty mouchy vychytají. Přijde mi že je to jen otázka času, než narazím na něco, co mi úplně zabrání v průchodu hrou.
@MickTheMage (28.09.2018 08:34): Mal som to podobne. Ako prvú postavu som vyskúšal klerika (crusader) a tutoriál sa dal prejsť v podstate bez problémov. Prituhlo až neskôr. Pri druhom pokuse s čarodejom (wizard) už to bolo ťažšie.

Na druhej strane som nemal dosť času prejsť si poriadne pravidlá a mechaniky hry. Len som to zbežne preletel. Mohol som spraviť chyby pri vytváraní postáv. Hra, ktorá takúto chybu trestá hneď od začiatku, to je skutočne niečo osviežujúce. A súdiac podľa vyjadrenia creative directora (ako sa to vlastne správne prekladá do slovenčiny?) je vysoká obtiažnosť zámerná.

Mimochodom, kam sa zo Steamu stratili všetky recenzie? Ešte včera mala hra zmiešané hodnotenie.
Ja mam podozrenie, ze sa v nejakom momente vykaslali na testovanie balansu tych pravidiel pri divnych kombinaciach. Ono to moze byt nastavene podobne ako pri PnP Pathfinderi, ale tam mas vzdy nejako zlozenu druzinu, ktora niektore veci vyvazuje. Ak tu na chvilu zacinas sam ako spellcaster, tak si doslova v riti i v boji jeden na jedneho. Ked som to skusil s Paladinom, tak som na zaciatku nemal ziadne problemy - vsetko prebehlo hladko.

Osobne nemam problem obtiaznost znizit, ide mi hlavne o zazitok z hry, takze ak znizenie pomoze, tak v pohode. Problem je, ze by to nemalo byt systemove riesenie celeho problemu. Sam som zvedavy, ako to dalej vyriesia. Pretoze inak, ta hra vyzera dobre, vibe starych - dobrych DND (pochopitelne) tu je v plnej krase. Real-time suboje sa mi zdaju byt pomalsie a viac prehladnejsie ako u konkurencie. Stale by som radsej prijal turn-based, ale zatial sa to da.
Mno, tak vyzera to dobre, ale oni asi fakt malinko prestrelili zakladnu obtiaznost - obzvlast ak si vyberiete nejaky ten magicky charakter. Na normale ma one-shotol tutorialovy assassin (a robit sa s tym moc nic nedalo, ono wizard s dvoma kuzlami a nicim :) ). Mno uvidime, inak zvysok vyzera byt fajn - zatial.
Potenciál to má, ale vývojári na hre ešte musia zapracovať. Odladiť a vybalancovať predovšetkým boj. Súboje dokážu potrápiť. Je otázne, či sú len nevyvážené, alebo zámerne obtiažne až na hranicu únosnosti. Skôr je to zámer. Pri nastavení normálnej obtiažnosti udeľujú totž protivníci znížené poškodenie. Ak si nastavíte obtiažnosť na tabuľkové hodnoty podľa pravidiel, obtiažnosť je označená ako výzva. To by ešte nebol problém. Pri náhodnom stretnutí však často narazíte na neporaziteľných protivníkov. Napríklad zraniteľných len magickými zbraňami. Len škoda, že ste ešte žiadne nezískali. Napríklad kvôli diskutabilnému časovému limitu pri plnení hlavnej línie, keď vás hra doslova núti hnať sa dopredu bez možnosti. Pri takomto type hry to je dizajnérske zlyhanie.

Zarážajúca je absencia manuálu. V hre je encyklopédia s hromadou obsahu, ale dostanete sa do nej až po vytvorení postavy a začatí hry. Pri tvorbe postavy ste odkázaní na popisky a systém pokus a omyl. Inak je ale vytváranie postavy zábava, ak radi skúšate a experimentujete. A vyhradíte si niekolko hodín len na hrátky so štatistikami.

Ako celok sa to ale nehrá zle. Je to niečo ako Neverwinter Nights 2 v grafickom kabátiku Pillars of Eternity. Len sa treba zmieriť s niektorými viac než problematickými dizajnérskymi zlyhaniami. A počkať niekoľko mesiacov na opravy. Ale to už je v dnešnej dobe vlastne štandard. :)
Toto tedy nepůsobí moc lákavě, vyjít to 10 let zpět, asi bych zkusil, ale dnes při té konkurenci... Navíc nejspíše zcela tradiční fantasy.
Tak to vypadá, že si letos nekoupím jen jednu hru, jak jsem se obával. Vypadá to hodně dobře. Takové Tyranny 2.0.