Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Radecker (01.07.2020 20:41): Ta správa království ani není moc o vylepšování. Z rozšiřování osad samozřejmě plynou nějaký bonusy, ale prim tady hrají různé události a zádrhely. V každé kapitole jeden velký, stěžejní a kupa malých, ale občas důležitých. Na řešení posíláš parťáky a leckdy se ti způsob řešení vrátí jako bumerang. Vyženeš někoho kdo podrývá autoritu a on se po čase vrátí a je z toho hnedle menší povstáníčko. Nebylo by lepší ho exemplárně zavřít? Ale co na to lidi? Nechat samosprávu nově připojeného baronství a nebo vládnout tvrdou rukou? Spíš je to takové politické hledání střední cesty mezi problémy. Mně to přišlo hodně osvěžující a zábavné.
@Radecker (01.07.2020 20:41): To je dost slušnej obrat :D Jasně, zkusím to napsat co nejméně spoilerovatě. V podstatě to je tak, že jakmile dostaneš vlastní království (nebo nejdřív respektive baronství), v každé další kapitole se vypořádáváš s nějakým problémem, který království ohrožuje. Všechny tyhle problémy ale spolu souvisí a jsou součástí něčeho "většího". Už asi ve třetí kapitole zjistíš čeho. Je pravda, že se moc jako typický vladař nechováš, protože furt někam lítáš, ale obecně se o "hrdinskou" linku asi přeci jenom jedná. Konec mi na fantasy RPG hru přijde vcelku všední.
Navíc to starání se o království je jen vedlejší, můžeš si tam dokonce zapnout automatic mód, který to bude řešit za tebe, pokud se spíš chceš věnovat dobrodružení.
@Vurhor (01.07.2020 16:47): No, řekněme, že díky tvému komentáři jsem se ze stavu "absolutní nezájem" dostal až k "chci to co nejdříve vyzkoušet" :-) Nevím proč, ale z nějakých diskuzí, na které jsem k Pathfinderovi narazil, jsem pochopil, že hra snad nemá nějakou typickou hlavní příběhovou, řekněme "hrdinskou" linku ani konec. Z tvého komentáře mi to zase tak nepřipadá. Mohl bys prosím naznačit, jak to tedy je? Nemám moc náladu hrát něco, kde jde jen o vylepšování vlastního království. Díky.

@Paul (01.07.2020 15:34): No, stydím se to přiznat, ale u mě hraje roli to, že je to ruské. A jak říkal Z. Pohlreich, všechno co tady kdy přišlo z Ruska, stalo vždycky za h**no. Vždycky! Samozřejmě to myslím v nadsázce :-)
@Jab (01.07.2020 15:58): Mám Pathfinder: Kingmaker zrovna rozehrán a dle mého rozhodně stojí za vyzkoušení. S Original Sin to neporovnám (hrála jsem jen jedničku a to chvíli), ale když si vezmu Pillars of Eternity, tak mi Kingmaker sedl mnohem víc. Zajímá mě příběh (a je mi jedno, že je předvídatelný), zajímají mě postavy, zajímá mě prostředí.
A čistě mechanicky - dle mého se v Kingmakeru nachází jedno z nejlepších převedení tabletop pravidel do počítačové verze.
@Jab (01.07.2020 15:58): Co si budem, vzhledem k tomu, že Pathfinder taky běží na d&d pravidlech, tak je to víc BG look-alike hra než Pillary nebo OS2. Ale na rozdíl třeba od Pillarů jsem se k tomu denně milerád vracel a zůstal u toho poměrně dlouho.
Řekl bych ale, že ty jsi přísněji hodnotící hráč než já, takže fakt nevím, zda by se ti to líbilo. :)
@Paul (01.07.2020 15:34): Díky! Taky mě to zaráží, protože věřím, že mnozí zdejší RPG fandové by si na tom fakt pošušňali. Ale je pravda, že v době vydání byla ta hra údajně tak strašně zabugovaná, že mnozí doporučovali nějakou dobu počkat, až to vyřeší patche. Každopádně by to už mělo být Ok, na žádný quest-breaking bug jsem tam nenarazil, což byla jedna z největších stížností v době vydání.
Takže směle do toho! :)
@Vurhor (komentář): A víš co, Vurhore? Já ti to řeknu rovnou, at to mám z krku. Tvé komentáře jsou top, a myslím, že si ve mě opět probudil dávno mrtvou touhu si zahrát něco izometrického ::D

Ohledně té hudby, tak onen ruský jedinec je Sergey Eybog, jenž o sobě dal vědět v nenápadné vitzuální novele odkaz. Soudruh má talent!
@John Mirra (26.06.2020 23:51): Hej, myslím, že už si to spomínal. Ale o tie mi nešlo. Otázne je, či bude ten update obsahovať iba pridanie ťahového systému, alebo prihodia aj niečo ďalšie. A prípadná kompatibilita starších uložených pozícií.
@Ronik (11.06.2020 12:05): Jasne. Ted uz zbyva jen otazka jestli koupit PS4 verzi nebo jen dokoupit Varnhold's Lot ktery mi na PC jediny chybi :) Me se ta hra hodne libi, ale nechtel jsem pouzivat modifikaci, pac jim moc neduveruju a jaksi z nejakeho vlastniho pohnuti proste radsi hraju vize samotnych tvurcu hry nez moderu. Ale super, duvod proc jsem to poradne nezacal hrat byl ten realtime soubojak aka prerusovana souloz :D
@Charllize (11.06.2020 11:59): Vlastní na základě modu. Před Kickstarterem na dvojku toho modera kontaktovali, jestli můžou jeho práci použít. Podle těch pár vteřin z traileru to vypadá velmi podobně jako v modu, akorát s daleko lepším UI. On ten mod je stejně velmi věrná implementace pravidel tabletopu, takže jim to akorát ušetřilo nějakou práci :)

Každopádně zachovají možnost libovolně přepínat mezi real-time a turn-based, což je skvělá zpráva.
V srpnu na konzole i PC s oficiálním tahovým soubojákem: odkaz. Skvělé, jen doufám, že ten mod, se kterým jsem to rozehrál, půjde bezbolestně vypnout :)

Jinak nadšení z Varnhold's Lot bohužel nesdílím... příběh je sice zajímavý, ale navzdory očekávání pro mě byla nutnost začít po padesáti hodinách piplat úplně novou partu od nuly dost velký momentum killer. Nějak jsem se doplácal do posledního dungeonu DLC a od té doby jsem na to nesáhl. Snad se do toho zas dostanu.
@Josef (11.04.2020 11:48): Dík, tak Varnhold asi koupím ještě dokud jsem v druhé kapitole :) Lidi na Steamu sice nadávají na balanc, ale hádám, že když si vytvořím vlastní skupinu postav, tak to nebude nepřekonatelné. Co ten Beneath, jde ta preset verze dungeonu hrát i mimo kampaň nebo jde jen ta náhodně generovaná?
@Jab (11.04.2020 12:00): Zkusím to nepopsat složitější než to je: hraješ to samostatně, ale příběh se týká míst a postav spojených s hlavní kampaní. Výsledek pak do kampaně importuješ a události z dlc do ní vplynou, včetně některých postav. Nevím jestli se tam může objevit i tvůj avatar, můj to nepřežil, ehm:) Asi by se dalo říct že je to takový velký vedlejší quest, který dokresluje příběh a lore. Mně se to líbilo hodně.
@Ronik (11.04.2020 10:16): Beneath The Stolen Lands je nahodne generovany sled dungeonov s unikatnymi predmetmi. Ale nakolko hlboko alebo zaujimavy je, to ti moc nepoviem. Hral som to pocas kampane a dostal som sa do "levelu 3" a potom som sa na to vykaslal a isiel som riesit pribehove veci. Na konci ma to samozrejme uz do tohto miesta nepustilo, takze... som to ani nedohral.

Na Varnholda som bol v pribehu uz prilis daleko a samostatne som to neskusal.
Hrál tu někdo DLC Varnhold's Lot a Beneath The Stolen Lands? Koukal jsem, že obě se dají hrát samostatně, ale i v rámci hlavní kampaně s něco málo příběhovým obsahem navíc. Má to kvůli tomu smysl kupovat hned nebo si to klidně můžu nechat na později po dohrání?

Jinak ten mod na tahové souboje je skvělý :)
@valcik (08.02.2020 16:54): ja se zatim moc nehrabal v nastaveni, nechal jsem medium jak to nastavila hra a jen dal textury na high a zapnul vsync. Ale i tak . ta hra nema narok byt narocna, vzdyt to je takova malovana zakladni grafika i kdyz stylove pekna:) ty propady fps nastavaji kdyz je proste an scene nejaky podivny efekt, ta aura nebo dve hromadky ledu z kterych se kouri a podobne. Jinak to drzi mezi tema 50-60 fps. Ale tak zazil jsem i horsi a zas tak zily mi to nertha, jen doufam ze pak nekde nebude dochazet ke slideshow pri 5 fps:)
Do 20-30 sekund mi to prijde ok. I delsi kdyz to neni kazdou chvili. U pathfindera to je u mje kolem 20s coz je prijatelne. Ale muze se stat ze ta hra bude chtit casto prechazet sem a tam a muze to zacit byt lehce otravne:)

Spis me u te hry zarazi jeji HW narocnost obecne, ty jo, dyt to je treba oproti Zaklinaci jako miny ve Windows.
Neoptimalizovany rusky PC sunt, ale dneska to lidi ani nepoznaji s tema mega vykonejma kartama :)
Tak jako jasne, muj pocitac je stary a posledni vyznamnejsi upgrade zazil v roce 2015 ale stejne mi prijde divne kdyz mi hra bezi 60fps a na scene se objevi postava s cervenou aurou kolem sebe ze to spadne na 35 :)
@Vurhor (08.02.2020 12:15): Ja som to začal hrať ešte na starom kompe z HDD a presne kvôli tomu som odohral iba pár hodín, teraz na novom z M2 SSD to ide asi tak o 300 000% lepšie.

Ale presne čo ma vytáča, je ten dementný time-limit, ktorý je síce pomerne dlhý ale už len z princípu je to debilina.
@John Mirra (07.02.2020 22:48): O důvod víc se na to vrhnout. :) Před rokem a něco jsem to zkoušel na starém noťasu, ale kvůli extrémně dlouhým loadingům jsem se na to pak vykašlal. Ale působilo to na mě lépe než třeba Pillars of Eternity, mělo to šťávu.
Akorát ty dementní time limity mě docela odrazují...
@Paul (07.02.2020 19:20): ja si ted kupoval krabicovku a zjistil ze bych na to potreboval dovolenou. Ale tech par hodin co jsem hral bylo fajn. jen to je skutecne docela megalomanska hra. A jo, plno lidi z toho nespi a vykrikuji ze to je nejlepsi crpg vsech dob :)
design inventaru a tabulek se mi trefil do vkusu a nemuzu se na to vynadivat. Sice po mojich pomerne dost velkych zkusenostech s ruskyma hrama na me i tady vykukuje ten jejich kukuc, ale skoro to neni poznat :) Ty menu jsou proste takova bohatyrska, ivanoidni..ale krasna jsou zaroven :)
V Humble Choice za 12 babek (pro lidi co měli HB monthly), k tomu Frostpunk, Okami a nějaký indie věci. Tak snad si to konečně zahraje víc lidí, včetně mě. Co jsem slyšel tak je to lepší než BG2.
Cez Black Friday som nad pathfinderom váhal, ale keďže DLCčka neboli za dobrú cenu, tak som to zatiaľ odložil.
Každopádne včera som na humblebundle kúpil za veľmi ľudovú cenu Pathfinder Adventures, tak som zvedavý, aké to bude.
Jesus, ta hra nie a nie skoncit... najhorsie je, ze zaverecna faza je presne to co nemam rad - dlhy rad jedneho suboja za druhym.
@HEX (27.07.2019 21:24): Já si prostě myslím, že půlka lidí to vzdá, protože není na takovou herní dobu zvyklou. Navíc ty souboje jsou některé tak drsné, že jsem loadoval opakovaně pozici pomalu se slzami v očích XD, vracel se do města, pro spelly a podobně :D

co se mi hodně libí, že když si už uděláš partu(mága jsem třeba v partě vůbec neměl) - můžeš si dávat perky do party, že jsou pak sehranější a prakticky místo hrdinů, tunit partu)
@temporary account (19.07.2019 12:25): Jo, to procento u ajchu za dohrani je desive, ale nedivim se. 102 hodin hrani a porad to jeste vidim tak na dalsich 20. Tolik casu mit na jednu hru se mi v zivote uz zas hodne dlouho nepostesti. Ale tady toho casu fakt nelituju.
@HEX (04.07.2019 11:22): Já už na tom makám:) Říkal jsem si, že jen letmo nahlédnu jak to vypadá, a skončil jsem v tom naprosto ponořenej. Zábavy moc, bugů málo (slovy nula, aspoň zatím). Hodně oceňuju kvalitu textů, dialogy jsou výborné a postavy životné. Obzvlášť slovní přestřelky v dlc Varnhold's Lot jsou špičkový zážitek. Jen trochu lituju, že jsem to rozehrál za dobráka, protože takový chaotic evil asshole by mohl mít, zdá se, velmi peprný průchod.
@HEX (04.07.2019 11:22): Jo je to škoda, bohužel bych řekl, že právě kvůli bugům to skoro nikdo nehrál, protože zpočátku byla tahle hra skoro nehratelná. Pokud jde ale o mě, tak jsem jí vzal pár dní zpátky a jakmile mi začne dovolená, tak to bude první hra ne seznamu, kterou budu chtít dát :D
Tak malo hodnoceni u tak zabavne hry. Proc? Strach z eurojunku? Priznavam, ze ac backer, tak jsem taky cekal az do ted, nez vsechno dopiluji a vychytaji hlavni bugy. Casovy limit? Ten je jen v prvnim chapteru a jeho velkorysost snese srovnanim s casovym limitem v prvnim Falloutu. Jeste nejake strachy, nebo vymluvy?
Jestli se nekomu podarilo zopakovat pocity z hrani prvnich Balduru, tak prave Owlcat Games s Pathfinderem. Hned na zacatku zadny odstrasujici lore dump, proste jen hura za dobrodruzstvi do Stolen lands ktere cekaji az je prijde srovnat do late parta klasickych dobrodruhu.
@valcik (27.03.2019 22:15): Varnhold, takze sa zda, ze tie fuckupy s nekonecnymi katastrofami uz konecne opravili :) Mozno sa k tej hre teraz konecne budem moct vratit. Aj ked som (z neznamych pricin) teraz zacal hrat zase TESO :)
Verzia 1.2.6c vyzerá slušne, s partou na jedenástej úrovni práve vyšetrujem zmiznutie osadníkov z Varnholdu, mám poplnené všetky bočné kvesty na ktoré som natrafil a nevšimol som si žiaden bug.
S bojovou postavou je to dobré, tábor stačí rozložiť až keď celej parte klesne sila o šesť bodov. S postihom -2 vďaka flanku veselo vyhrávam každý boj! Časový limit v prvej časti je srandovný, na splnenie som mal tri herné mesiace a stačili mi dva herné týždne - menej než tretina limitu. Teraz už staviam šopky a rozbieham diplomaciu v druhom akte, uvidím či prituhne.. Super muzika btw, nostalgický ruský neofolk mi dosť pripomína príjemné vokály z trilógie Banner Saga.
@valcik (15.03.2019 00:00): Este je sanca, ze to v poslednych patchoch vyladili :), aby to nebolo az take otravne. Druha vec je, herny styl - mojmu prilis tieto casove limity nevyhovuju. Niekto iny s tym mozno nebude mat problem. Fakt je taky, ze je to tam. I ked neviem ci sa niektore veci nedaju v nastaveniach obtiaznosti vypnut, aby zmeskanie udalosti nemalo taky dopad na budovanie kralovstva (neviem nakolko je to pre niekoho spoiler, je to i v nazve, ale pre istotu ;))