Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Omori

25.12.2020
17.06.2022
24.06.2022
84
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Omori je mladý introvert trávící letní prázdniny se skupinkou kamarádů. Jejich dobrodružství se ovšem z drtivé většiny neodehrávají v reálném světě, ale v Omoriho hlavě, ve snovém světě, do kterého se chlapec často uchyluje v rámci útěku před následky nešťastné události, jež ovlivnila jeho život před několika lety. Hra byla vytvořena v enginu RPG Maker a po grafické i hratelnostní stránce silně připomíná titul Undertale. I zde je hlavní herní náplní prozkoumávání světa a svádění soubojů s mnoha rozličnými nepřáteli. Důležitým faktorem je přitom emocionální stav postav, který ovlivňuje jejich bojové schopnosti.


Poslední diskuzní příspěvek

Ok, prvotni dojem, ze jde o variaci na Undertale hodne rychle zmizel. A po naprosto srdcervoucim konci byl nenavratne zapomenut.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
OMORI je na první pohled barevná a veselá hra, která ale řeší vážná témata jako jsou deprese, ztráta blízké osoby nebo psychické problémy či nemoci. Tematicky by se hra dala přirovnat k Hellblade: Senua’s Sacrifice, herně asi k Undertale, potažmo SNESovým Final Fantasy a stylem vyprávění příběhu k To the Moon.

Veselý a barevný fantaskní svět plný prapodivných příšerek a zvláštní směsky charakterů, střídají creepy depresivní pasáže, které se ve finále krásně (anebo pěkně depresivně, má to pět různých konců) protnou. Omoriho parta kamarádů – Basil, Kel, Hero, Aubrey, Mari a jejich konverzace a vzájemné interakce jsou hlavním klenotem této hry. Okamžitě se cítíte, jako kdyby to byla vaše parta kamarádů a měla jsem upřímnou radost, že se mi povedl uhrát dobrý konec. Prostředí, npc a nepřátelé byly také vypipláni s láskou a je to na jejich kvalitě znát. Opravdu je to radost všechno objevovat a číst. Na milimetr trefená míra divnosti, roztomilosti, silly humoru a odkazů na jiné hry. Třeba taková Sweetheart je tak geniální homage Kefkovi, že jsem z toho paf ještě teď.

Bohužel hra kromě objevování a povídání si, obsahuje také souboje. Nejsou od začátku do konce ani trochu zajímavé, jsou zdlouhavé a je jich moc. Jsou klasicky tahové, každá za čtyř postav má na výběr útok, skill nebo použití itemu. Celý soubojový systém je založen na emocích, některé skilly vyvolávají různé emoce nebo se mohou použít jen, když má postava nebo nepřítel danou emoci. Mezi sebou můžou postavy ještě provádět follow-up útoky, který dělá každý něco jiného, ale jakmile si najdete svého oblíbence, tak nic jiného už nepoužíváte. Zní to zajímavě? Reálně to ale zajímavé moc není a celý systém emocí jsem v podstatě nevyužívala. Nebylo vlastně proč. Celý rpg systém, skilly a vybavení mi přišly navíc. Kdyby to bylo více jako zmíněné To the Moon, tak by to pro mě byl zážitek téměř bez chybičky.

Právě díky hrám jako je OMORI, mám indie scénu hrozně ráda a doufám, že to není poslední hra, kterou nám OMOCAT naservírovala.

Kolem hry vznikl zaslouženě neskutečný kult, na Steamu má hodnocení Overwhelmingly Positive a tady má zatím 4 hodnocení. To by chtělo napravit. Věřím, že nejednomu zdejšímu fanouškovi her z RPG makeru, starých J-RPG, adventur, anime nebo silných příběhů, by se to zcela jistě líbilo. Mrk, mrk.

Pro: Parta hlavních postav, příběh, rozhovory, uhozenost, originální audio-vizuál

Proti: Soubojový systém

+11