Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (04.02.2022 19:56): Tak podle mě tohle právě reflektuje celkové hodnocení vs. poslední hodnocení, která jsou vypsaná níže. Pokud to člověka opravdu zajímá, může si zobrazit i komentáře od nejnovějšího. Na druhou stranu chápu, že pro většinu lidí je bernou mincí jen to celkové hodnocení. Možná by bylo fajn vidět u her i něco jako průměr nedávných hodnocení, podobně jako je to na Steamu :D
@AlieN (04.02.2022 19:56): Jojo najednu stranu nikdo není povinnej dát hře další šanci protože čas nikdo nevrátí, nadruhou stranu by hodnocení mělo reflektovat kvalitu hry pro případnýho zákazníka.
@DEU (04.02.2022 18:22): Tak ono je to zajímavá otázka - jak hodnotit hry které se časem stanou úplně jinými hrami? ;)

Hezky je to tady vidět na hodnocení srovnaných podle roku - průměr za 2016 je 41,3%, průměr za loňský rok je 72,5%
@Gordon (30.11.2021 07:03): No doteď to vypadalo že jak jednou proběhne, tak už se nevrátí, a jen se budou časem objevovat nové a nové - jako taková vějička pro starší hráče se ke hře vracet a vyzkoušet si nové věci. Teď to dělají předpokládám jako speciální event kolem vánoc/konce roku.

Ne že by šlo o velkou věc, jsou v nich jednoduché úkoly vycházející ze základního gameplay, ale ty co jsem hrál měly docela zajímavě změněné podmínky oproti klasické hře (jedna byla o hraní bez lodi, ta další má zase všude obří červy). A taky pár unikátních odměn.
Paráda - velice mě baví Expedice, minikampaně které do hry letos začali každých pár měsíců přidávat, ale štvalo mě na nich že jsou časově omezené, každá běžela jen dva měsíce - a oni je teď do hry všechny vrací.
Sice zase jen na omezenou dobu, ale aspoň něco.

Expedice 1 už běží do příštího úterý, každá další pak po dvou týdnech (finální odměnou za tu čtvrtou je kamarádský obří červ ala Duna, a to je nejlepší pet ever :))
@Ingram (09.09.2021 07:46): Levitování na místě řeší toto - Dazaster's Ship Flight for Frontiers 
Bez něj je létání opravdu příšerné (ani s ním to tedy není úplně zázrak, ale aspoň už to není utrpení). S mířením myší jsem ale neměl problém, pohraj si s nastavením její citlivosti ve hře.

Důrazně doporučuji taky mody na Fast Actions, Fast Scan, a Asteroid reduction - obzvlášť to první je v podstatě nutnost.
Mohl by mi někdo poradit jak ovládat loď? Jsem to včera nainstaloval a ty vzdušné souboje jsou příšerné. Loď z nějakého pošahaného důvodu neumí levitovat na místě a "nejlepší" je míření zplašenou myší. Nějak mi ani nefunguje uzamčení na cíl.
NMS dostalo nový větší update/free DLC - Frontiers. Přidává hlavně města na planetách, které se dají nejen navštívit a mluvit v nich s npcčky a řešit nějaké miniquesty, ale dají se i vlastnit, bránit a rozvíjet jako v budovatelských strategiích. Hodně cool.
@Gordon (09.07.2021 12:35): Mám pocit že se ani nepokoušíš chápat co píšu, tak asi zbytečná diskuze, ale budiž. O množství textu jsem neřekl nic, jen o tom že když máš ve hře subquesty i vedlejších postav tak jsou tam poměrně logicky i příběhy kolem nich a ne jen ten jeden hlavní.

A u toho hlavního je cítit větší tlak na to aby jsi ho plnil a ne se vydal random zkoumat svět.
@Gordon (09.07.2021 09:03): No minimálně to znamená že skrze ty subquesty má příběhů víc.

A neřekl jsem lepší, to by byl dost subjektivní dojem, ale větší - a to určitě platí. V Subnautice ať chceš nebo nechceš musíš hlavně zkoumat okolí a bez toho se v příběhu neposuneš, tady kdybych chtěl, tak nic jiného než postup v příběhu nedělám. Naopak by se to dalo spíš doporučit, tím že si dělám věci po svém jsem třeba zbytečně utrácel za výzkum technologií které přitom v hlavní questové linii teď dostávám zadarmo.
@Gordon (09.07.2021 06:25): To jistě měla, ale ten příběh se vyprávěl hlavně během průzkumu prostředí a docela jednoduchou formou (ale ten příběh je dobrý, tedy ten v původní Subnautice - v Below Zero už tak moc ne).

NMS se oproti tomu hraje v podstatě jako zjednodušené tradiční RPG, s množstvím questů a subquestů, postupným odhalováním lore několika ras co ten vesmír obývají a učení se jejich jazyků, a dialogy s mnoha npc.
@Charllize (08.07.2021 21:40): No u Starfieldu se Bethesdě možná povede z něj vykřesat dobrý survival, možná se i stane zázrak a udělají z toho dobré rpg, ale extrémně pochybuju že tam za něco bude stát létání. To je pro ně příliš jiný žánr.

@Naginata (08.07.2021 22:06): To je rozhodně pravda, k Subnautice a Minecraftu bych ji také připodobnil (a k Arku) - ale scope NMS je opět jiný než má každá z těch her, imho se nedá jedna nahradit druhou. A já tyhle survivaly hodně můžu :)
Nicméně NMS má docela zajímavý i příběh, řekl bych že je tu na něj největší důraz ze všech jmenovaných her... ale také se asi i tady dá kompletně ignorovat.
Někdo popsal NMS jako hru, která se hraje s cílem ji více hrát a že pro takový typ hry má raději Stardew Valley, Subnautica, Minecraft nebo Factorio.
Věděli by jste tyhle hry popsat nějakým přesnějším pojmem než Sandbox simulace s crafting prvky?
@Charllize (08.07.2021 16:36): Já si to asi časem začnu říkat taky, životnost na stovky hodin tady asi nebude, ale teď zrovna mám pocit naopak trochu jako bych se dostal z Fritzlova sklepa na denní světlo a překvapeně zjišťoval že věci mohou fungovat i jinak než jsem byl zvyklý :D

Už jen to že u Elite jsem alt-tabováním strávil půlku hry, zatímco tady jsem k tomu neměl nutkání vůbec protože hra ti normálně řekne všechny informace které potřebuješ, a ani nemá hluchá místa při kterých se raději koukám na telvizi... považuju teď skoro za zázrak. Přitom jsou to úplně primitivní věci po kterých komunita v Elite volá roky a každý rozumný vývojář dělá automaticky.

A s těmi barvami - to vůbec není pravda - takhle psychedelicky barevné totiž nejsou ani ty Disneyovky :D
Ale i to se dá modovat, vesmír může být normálně černý, overhauly na planety taky jsou... ale to taky nechávám být. Takhle je to vlastně docela zajímavé. Ale ani náhodou z toho není realistický feeling, to každopádně. A lodě v NMS jsou prostě jen transportovadla, nic víc. Hezky vypadají fleet carriery, ale ty jsou zatím se zdá vevnitř identické (před tím než si je hráč předělá), liší se jen exteriéry.
Musím přiznat že jsem velice příjemně překvapený jak chytlavá hra je, prvních dvacet hodin mi v ní uběhlo jako nic.
Přitom při prvních pokusech o hraní před lety mě ten začátek dost znechucoval - ale stačilo si teď chvíli zvykat na to arkádové UI se spoustou barevných ikonek, a smířit se s tím že tohle je "planetary exploration sim" a ne "space flight sim", a je to v pohodě.
A ono i to létání se dá aspoň basic způsobem omodovat, což vyřeší jeho největší průsery (které ale pořád nechápu, ta hra by mohla být strašně snadno mnohem lepší, kdyby na tomhle zapracovali).

Co překvapivě zatím modovat vůbec tendenci nemám, je sbírání materiálů - často jsem četl jak velký je ta hra grind, ale mě to tak vůbec nepřijde. Nejspíš to psali lidé kteří nikdy nehráli Elite: Dangerous :D
Materiály se sbírají pořád, ale zabere to vždycky jen pár vteřin, maximálně minut, a je to docela zábavný proces - ne mind numbing opakování jedné akce pořád dokola. A hra má neuvěřitelný spád a brutálně rychlý progress, otevírá se mi pořád tolik dalších možností že nevím čemu se věnovat dřív, a to jsem asi ještě ani moc nepostoupil v příběhu.

A vyloženě mě rozesmálo když jsem už po deseti hodinách hraní dostal první Fleet Carrier. A zadarmo. Fuck you Brabene, jakýpak endgame content na který jsem v Elite musel stovku hodin grindit credity.
Ani nemluvě o tom že tady po něm můžu normálně chodit, stavět kajuty, a mluvit s posádkou.
Ahoj,
Hru jsem hrál a čekám pořád spíše na dokončení multiplayeru, stavění základem je problém.Spíše by se měli zaměřit na frakce a nějaké bojové akce viz npc planety dobývání a opevňování základen by hodně změnilo důležitost těžení, peněz mám že nevím co s nima na lodě už nemám místo a suroviny nemám kam dávat takže opravdu chybí nějaké těžší války mezi hráči než pár lodiček pirátů ::)) kdyby místo mazlíčků raději udělali pořádný update multiplayeru bylo by to o dost lepší. A bitvy s fregatami by taky nebyli k zahození, neříkám likvidovat si základny ale npc planety nebo klanové bitvy v zonách určené k válkám by nebyli k zahození, běhat a koukat sám po rostlinkách už je docela nuda. :))))
@Charllize (28.10.2020 16:19): vypadá to fakt hezky, škoda že mě to vůbec nebaví :) Ale přijde mi, že z toho tak trochu udělali tu MMO část Star Citizena...snad se Robertsovi podaří někdy dodělat tu singleplayer část.
@Dunemaster (04.10.2020 14:03): Tezby tam je dost ale nerekl bych ze jako v minecraftu, je to ale nedilna soucast hry bez ktere to nejde. V Singlu jsou ukoly a emzacke NPC. Na PS4 PRO to bezi v zavislosti jak si to nastavis. 30fps resolution mode nebo promenliva fps kde to hapruje mezi 40 - 60 fps. Na zakladni ps4 nevim. Uz je to ale dele co jsem to hral, takze to nepovazuj za 100% jiste, neco se mohlo zmenit.
Mam tri dotazy, hoavne na ty, co hrali posledni verze.

1/ Nakolik je stezejni tezba? Je z toho druhy Minecraft?
2/ V singleplayer hre nepotkam zadne dalsi humanoidy ani zadne questy?
3/ Fakt to jede na PS4 v 60 fos? Na Xboxu se zda, ze to dava sotva 30.
Další update. Už začínám fakt přemýšlet, že bych to i vyzkoušel. Obdivuju, že po tom podělaném launchi na tom neustále makají a už je to víc jak 4 roky...
Už je to v gamepassu, tak jsem to teď hodinu hrál a zjistil že to opravdu není pro mě.
Komu to nedělá, tomu závidím. Hra mne baví ale tohle mne trochu ubíjí. Hraji to na Xboxu X. Tedy výkon by měl být dostatečný. Proč to dělá, to netuším. :/
@MiLaCzech (30.01.2020 00:26): tady to spis vypada ze zakladni xbox to tak trochu nedava. Propadani do textur a zasekavani hry by tomu odpovidalo. Ona to neni zadna hitparada ani na zakladni PS4 ktera je o neco vykonejsi nez Xbox S.
No, hru jsem si pořídil a baví mne ... Jen by měli zpracovat na opravě všech chyb, a že jich tam teda je. :/ Mne na Xboxu např. občas propadne postava texturou z základny ven, samovolně se občas přehazují věci v trezorech na základně a už několikrát hra zamrzlá a úplně se vypla. :/ Zdá se, že 3 roky dělali na tom, aby hra byla dobrá... Teď by se měli 3 roky věnovat opravě všech chyb a bugu.
Na Xbox One X je nejlépe odladěná verze NMS.
A vypadá tam nejlépe.

Na namakaném PC sice můžeš dosáhnout jakoželepších výsledků, ale za mnohem vyšší cenu, provozní náklady jsou n-násobně vyšší a pořád to tam provází komplikace, občas se ukáže problém s nějakým ovladačem, i na namakaných strojích propady fps a podobně. Na XOX je ta verze nejstabilnější, velice vizuálně hezká (doslova více než dýchá PC verzi na záda), a má stabilní fps.

Původně jsem hrál NMS na PC, ale steam mne byl schopný spojovat s lidmi, kteří mají jinou verzi hry (třeba zapnutý beta-patch a podobně). Díky tomu jsem přišel o dvouletý progres a tak jsem vděčný za XOX a jeho služby, protože tam už tyhle ultra-****** nemusím řešit.

takže ano, pokud tě tenhle žánr her baví, čeká tě tam mnoho hodin.
No Man's Sky na XBOX je nyní v akci za 500,- a já si teď říkám, mam to zkusit/koupit za tuhle vcelku přístupnou cenu? Podle všeho je hra o grindování a za poslední dva roky ušla velký kus cesty...
@Guldy (18.10.2019 12:30): No, taky jsem si říkal, že to udělám. Ještě, že je ten refund, na mě je to pořád prázdný a moc grindovací. Na použití všeho je potřeba surovina, nebavilo mě to pořád sbírat a doplňovat abych vůbec přežil.

Fakt zváštní hra. Je na tom vidět kupu práce, ale podle mě na blbým místě.
@temporary account (19.07.2019 13:00): jako je to jeden z mých hlavních plánů do dalších let, jsem rád, že jsem si pár roků počkal a teď to vypadá jako jedna z nejlepších her posledních let ;) Cejtim, že to ode mě taky dostane zelený hodnocení ;)
@Gordon (09.12.2018 15:16): To je přirovnání na hlavu, nikdo ti přeci hypoteticky nedá alfu a betu na metacritic a nebude je hodnotit jako plný verze.

@M.a.t.t. (09.12.2018 14:59): To, že to je bezplatné a update, neznamená, že by to nemělo být od původního NMS oddělené. Jako Mass Effect 3 má taky updaty v podobě MP rozšířeníMass Effect 3: Earth, který tu ironicky jsou, též Warframe se svýma free updatema, který tu pro změnu nejsou. Každý "update" který rozšiřuje původní hru a má navíc podnázev nebo změnu názvu, by tu měl být odděleně, tot můj názor.
@pajmič (09.12.2018 14:49): Nie je to tá istá hra, ale súčasne to je tá istá hra. Všade sa totiž stále predáva pod názvom No Man´s Sky a Next je len bezplatný update, ktorý mení pôvodný zážitok.
Nevím, zda se to tu už řešilo, ale nebylo by vhodné udělat a schválit No mans sky next? Přeci jen se jedná o jakou si reedici, upgrade, expanzi a mediálně je to brané jako oddělený produkt.
no ale MP teda moc nezvládli zatim. jsme zkoušeli s bratrancem, co je na tom o něco líp než já, a bohužel sem mu přepsala základna když pak načetl SP save. Ale jinak jsem spokojenej dost. Můj šálek čaje.

Jinak objektivněji, doufam že trochu víc zapracujou na UI možnostech. Hlavně Na Visoru, aby si člověk mohl odstranit/jinak zabarvit prvky u kterých už byl( zatim se to děje pouze u zakopanejch techů a cargo beden).
Jen ve zkratce prosim. Je to o něčem? má to nějakej cíl/konec? nebo jen grind/craft/explore? byla tu přirovnávací zmínka o NMS k Subnautice, což by mě i lákalo.
@Paul (21.11.2018 21:07): klidně si to pořiď v nějaké z těch vánočních akcí.
Je to ale na pomalejší hraní, nicméně už jenom ty podmořské světy tomu hodně pomohly a stavět si tam je... je to hodně příjemný.
S tím, co to bylo před dvěma rokama už to nemá nic společnýho.
Jim to vydělalo tolik prachů, že na tom budou dělat do důchodu. Možná si to pak nad hrobem taky zahraju :)
@Seeker (30.10.2018 21:18): Je to zložitejšie, pár vecí otravuje, ale je to lepšie, dohral som NEXT pár dní pred ABYSS, a dohral som aj surovú prvú verziu. Začalo sa to podobať na Subnautica, ktorá je taká komornejšia a preto lepšia. NMS dosť pomohli tie "lacné" teleporty.
Surovú verziu som našiel na webe.
Pri NEXT som to kúpil a gog píše cez 50 hod = 50 hod počúvania Ruskej propagandy, zdravím Think-tank Evropské hodnoty. :D
@Red (25.07.2018 22:50): Blbosť, GOG tam píše, že update multiplayeru bude, ale až neskôr, ku koncu roku, lebo Hello Games ho neimplementovali.

Ludia si pýtajú refundy, lebo sa naň tešili a sú nasratí/znechutení, že:
- Hello Games ich už druhýkrát sklamalo
- že zákazníci GOG sú opäť raz tí, ktorí sú braní ako druhoradí oproti Steamu
- multiplayer chcú hrať už teraz, a na Steame ho teraz už majú

Luďom sa nedivím, že chcú refundy, napriek tomu, že všetko ostatné z toho patchu na GOG je, pretože multiplayer je to, s čím bol tento patch primárne propagovaný.

Ja sám som z toho sklamaný, ale počkám.
Já jsem přemýšlel že teď když je hra kompletní tak to taky koupím. Tak jsem šel na GOG, zjistil jsem že tam ten update multiplayeru nedaj a GOG ze svýho vrací peníze. To mě definitivně znechutilo.
Xbox verze, zejména ta na Xbox One X, běží naprosto perfektně a jsem překvapenej mírou detajlů, který přidali. Třeba že v noci se zvířátkům objevila nějaká žahadla na krku, kterejma si svítila.
Ano, končeně jsou tam věci co slibovali před dvěma roky, plus něco málo navíc. Hned jsem začal obchodovat, i to funguje. Rychlé, stabilní, načítací časy velice krátké, grafika až neskutečně pěkná, stylizace vkusná. Hratelnost vyvážená, spousta zajímavých nápadů a možností jak věci řešit.

PC verze dobrá, ale moc jsem ji nezkoumal a po hodině vypnul.
Teda, vydatně jste mi dneska znechutili diskuzi, mám sto chutí přestat ji sledovat. Ale hru si určitě rád někdy zahraju, konečně to vypadá tak, jak jsem si přál, když jsem objevil první trailer ;)
ano, Orromis řekne - je to nesrovnatelný NMS je jednodušší hra a SC složitější
já mu na to řeknu, ano, taky úměrně tý složitosti dělá NMS deset lidí a SC pětset.
on mi na to začně tvrdit, že urážím studia a vykládám pohádky o maličkým HG.
To je prostě buď chudák co neumí číst, nebo provokatér.