Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak v době kdy se tohle řešilo v hospodě, by si tohle nikdo z vás nedovolil, protože by dostal pěstí.
@orromis (24.07.2018 16:52): Jen si to bere moc osobně a cítí se pak napadnut. Což je základní chyba vystupování na internetu...

To vlastně i vysvětluje proč je tak arogantní/útočný a úplně mimo mísu tu dělá psychorozbory,
@orromis (24.07.2018 16:52): mno ne, jsi prostě ignorant a píšeš nepravdy. Protože já napsal trochu dost něco jinýho.

Já právě, na rozdíl od tebe, čtu vaše příspěvky a taky je chápu v kontextu a obávám se, že přesně vím o co se snažíš. Tyhle odporné charakterové vady se ti dřív nebo později hodně nepěkně vrátí, to je to jediný, co ti na to řeknu.

A teď se běž chválit někam jinam, kde ti to i třeba žerou.
@Nikdykde (24.07.2018 16:33): Ale dělal a děláš. A pořád porovnáváš SC s NMS (což už jsem jasně vysvětlil, že nelze, zvlášť z hlediska bussinessu, produkce a rozpočtu). Ale to je jedno, evidentně nechápeš nebo nečteš co píšu a místo toho si vymýšlíš blbosti.
@orromis (24.07.2018 16:27): meleš pátý přes devátý, právěže Murray si právníky ani PR agenturu nevzal.
To dělá Star Citizen, potom co měl nespokojený zaměstnance a backery.

Chudáky jsem z nich nedělal, jejich vinu nesnižoval.
@Nikdykde (24.07.2018 16:18): Díky za analýzu mojí kariéry. Mimochodem fakt máš vůči mě nějakou osobní zášť, zajímalo by mě proč...

S SC jsem ale nic neporovnával, nevím jak si na to přišel. Já jen říkám, že to není typický garážový indie tým, který si doma na koleni dělal hru za vlastní prachy (možná že teda jo - až do doby, co se jich ujali Sony). Každopádně měli plnou podporu velkého vydavatele, hype jako prase a nebyli schopný hru dokončit a vydali ji ve špatném stavu (přestože mě to sedlo - vlastně jsem to tu docela dost obhajoval kdysi). Vyprávět o nich tu tvojí pohádku a dělat z nich chudáky, které smetl korporát je zase mimo a dvojí metr (hlavně v kontextu těch řečí o zlých právnících, PR agenturách a podobně).
@orromis (24.07.2018 15:51): ne, ne a ne. Ale už doprdele.

Oproti SC a jejich rozpočtu jsou HG skutečně žebráčci. Od začátku tu mluvím o tomhle srovnání – o tom jak něco podobnýho plánovali a dělali i u Mass Effect Andromedy.
A nakonec se dobrali k nějakýmu uspokojivýmu cíly první právě HG. Murray je chaotik a trochu vůl, ale on tu svoji káru někam dotlačil.

Jinak ale jsi docela vyčůranej – ze všeho co jsem napsal jsis vyfabuloval nějakou pičovinu a nakonec ji (a mne s tím) použiješ aby ses odreprezentoval jako morální vítěz (a na podobným postoji co mám já).
Takový lidi jako ty znám z prostředí korporátů, většinou to pro ně nekončí dobře. Využívat jiný tímhle způsobem, abys zdůraznil svý ego, protože to neumíš jinak. Ty nebudeš moc týmovej hráč. A můžu ti říct, že tohle prostředí znám dobře a ty se moc nikam nedostaneš.
@Gordon (24.07.2018 15:44): já je nepřekrucuju, to ty.
Já to použil – a teď vysvětlení pro blbce – protože:

– příklad neměl nic společnýho s vydáním NMS, nikde to nepíšu a dohromady si to mohl dát jen někdo úmyslně. Píšu to Orromovi proto, abych mu na příkladu ukázal že je hodnotím podle finální práce a ne rozbitejch buildů. Úplně stejně bych hodnotil jeho práci. A kohokoliv jinýho – vím velice dobře co to je, když se ti do toho někdo sere.
Příklad slouží k popisu mýho postoje.

– nikde jsem neuváděl, že bych měl radost z toho jak to tehdá vydali. Dokonce jsem támhle – ještě je to na stránce – napsal jak jsem rád, že jsem peníze nevyhodil oknem.
Celá tehdejší situace ale byla mnohem komplikovanější a já to tu s tím SONY obsáhle popisoval (aby pak Orromis řekl to další jako protiargument, což nechápu a chápat asi ani nechci). Já si třeba i pamatuju na tu jejich smůlu, jak se jim vytopila firma, jak jim došly peníze a sháněli investory a podobně.

Ty ale tohle ignoruješ a mne se snažíš zatlačit do pozice překrucovače faktů.
A takhle ty to vedeš.
@Nikdykde (24.07.2018 15:38): Na jednu stranu tu vyprávíš hollywoodský příbě o tom, jak NMS udělal malý tým někde v garáži (což není pravda, ale budiž) a že výsledek jejich práce vzhledem k podmínkám je pochopitelný a vlastně velmi dobrý a na druhou stranu tu píšeš, že je to nějakej zlej šéf donutil vydat o dva roky dříve a lidé se pak na ně sesypali jako slepice po flusu. Tak si vyber který narativ budeš používat, protože se navzájem vylučují (a poradím ti - ten hollywoodský je špatně).

Realita je taková, že to skutečně dělalo malé indie studio v asi 10 lidech. S plnou mediální a finanční podporou Sony, několika prezentacemi na E3 a vydaným paskvilem (btw, já mám původní verzi NMS rád a svůj čas jsem si tam užil). Shitstorm byl samozřejmě oprávněný, protože to Hello games posrali a protože Sony nejspíš nebylo ochotné hru odložit. Porovnávat tenhle příběh se skutečně nezávislými týmy, které dělají normální early access hry a nejspíš fakt nemají moc financí (tebou níže jmenované) je značně úplně mimo, skoro až urážlivé vůči tomu, jakému privilegiu se Hello Games dostalo díky Sony.

Mimochodem, Frontier také není žádný kolos, je to středně velká britská firma, mají lehce přes 300 zaměstnanců a nedělají jen Elite. Přirovnal bych je velikostí asi k české Bohemce nebo Madfinger Games (nejspíš někde mezi nima).
@Nikdykde (24.07.2018 15:31): Doufám, že ti takhle neubližujou v práci. Že ti šéf nesebere projekt v úplným začátku a pak tím neargumentuje, že nic neumíš a že se vymlouváš, když říkáš žes to neměl ani šanci otestovat.

To je ale blbý přirovnání, když si vezmeš že to vydali sami od sebe a především to byl officiálně full release.
@orromis (24.07.2018 15:22): ty tomu zjevně nerozumíš.

Průser byl, že vydali jakous alphu, nebylo to skoro ani demo. Když se lidi koukali na kod, zjistili kolik je tam ještě věcí, ale nebyly aktivní. Fungovalo to odhadem na 60 %. prostě demo. Naopak se často potvrzoval názor, že je to vlastně docela chytře vymyšlené, ale totálně nedodělané.

Doufám, že ti takhle neubližujou v práci. Že ti šéf nesebere projekt v úplným začátku a pak tím neargumentuje, že nic neumíš a že se vymlouváš, když říkáš žes to neměl ani šanci otestovat.
btw. taky lítám s Elite a narval jsem do toho peněz :)
Navíc mne učení se přistávat stálo jeden stůl. Normálně jsem ho přerazil.
@Gordon (24.07.2018 15:20): ony existují ještě další podobný projekty – třeba RIft, Empyrium, Astroneer. Taky předběžnej přístup (díkyBohu přiznaný), menší studia a jde jim to skutečně pomalu, je vidět že je tam toho hodně co řešit. Když vedle z nich položím NMS, pořád musím Hallo Games přiznat, že prostě to nakonec vyřešili dobře a docela rychle.
@Nikdykde (24.07.2018 15:10): Nevim no, mluvit o programátorském talentu u týmu, který vydal totálně rozbitý a na spoustě strojích nefunkční produkt (případně produkt totálně neoptimalizovaný) jako o talentovaném je fakt úplně mimo :) Viděl si vůbec někdy alespoň kousíček nějakého kódu?

@Nikdykde (24.07.2018 15:18): Lol, evidentně jsem píchnul do vosího hnízda :/ A ne, SC jsem si nekupoval a ani nebudu, s kolegou v práci často říkáme, že to bude fajn, až to vyjde a budem si to moct zahrát jako důchodci...

@Charllize (24.07.2018 15:17): To ale není v rozporu s tím, co jsem psal. A deset lidí je statisticky nic :)
@orromis (24.07.2018 15:08): moje oblíbená hra?
Co ty víš, co je moje oblíbená hra. Třeba je to simulátor vraždění nebohých uživatelů internetu.

A k těm nakalým praktikám – v souvislosti se Star Citizenem a tím jak se tam tvůrci schovávaj za právníky a PR agenturu, která se stará o mazání kritik a negativních informací na netu... no, to není moje fanouškovství, nene. To je tvoje, sáhl jsem ti na oblíbenej projekt, kterýmu věříš a do kterýho jsi nejspíš poslal i peníze. Na to ti můžu jen popřát, aby se ti vrátili – stejně jako mně se nakonec vrátila investice do NMS. Popřát, nevěřím tomu.

Píšeš zpracování neporovnatelné – ano, taky počty lidí co na tom dělají v Hallo Games a co dělaj Star Citizena jsou taky neporovnatelné. Stejně jako zdroje.
U tvé vysněné hry SC je jich neporovnatelně víc. A přesto zatím je venku – nic.
A k tomu dodáváš, že tomu možná někdo nerozumí, ty si vypláchni kachničkou.
@Nikdykde (24.07.2018 15:10): O Star Citizena moc nejevím zájem ale před rokem a něco jsem viděl video kde ukazovali procedurální generování měst, sem se na to před třemi dny zeptal jednoho co to má a prej tam tohle není, no... :D

Jinak Elite Dangerous snad má být jen vesmírný sim, ne?
@Gordon (24.07.2018 14:57): Já ti ještě nevím...
Já psal hlavně o tom, co kdo kdy nabízel, a co nakonec dokázal udělat a nabídnout. A hlavně – za jakých podmínek. A Murray v garáži to svý dokázal dodělat a je to hodně slušná práce, jsou to hodně talentovaní programátoři. Nakonec udělal v normálním čase to, co od začátku tvrdil že udělat můžou. Trvalo to další dva roky, ale je to tu.
/i když počítám, že se ještě stopro bude patchovat

A tady je ten kontrast.

Jde o to, že Elite taky něco na začátku slibovalo a zatím i po letech a nesrovnatelně lepším zázemí a věrnejch fanoušků je to simulace letu vesmírem. Jen.

A o Star citizen, no, mno.

A Elite i SC jsou projekty co maj nesrovnatelně lepší finance, lidi a všechno, včetně podpory fanoušků. A jaké jsou výsledky?
Zjevně slíbili něco víc, než co zmůžou (kolik let se jako bude ještě čekat?). Orromis jen opakoval co říká PR oddělení daných projektů, projektů co navíc už si taky vzali peníze předem :)

Nějak nám tu lítaj dvojí metry.
@Charllize (24.07.2018 14:38): Lemmings a Skyrim sem taháš ty, já nevim co s nimi furt máš :)

S tou podobnou sortou hráčů bych si nebyl tak jistý. Určitě je statisticky významná korelace mezi hráči NMS a hráči (podporovateli/fanoušky) Elite nebo Star Citizen. Je to dané samozřejmě settingem (vesmír) a do určité míry tím, že podobných her je fakt minimum (existuje snad ještě něco relevantního? asi už jen X série a možná nějaké neznámé indie věci s minimálním úspěchem). Určitě ale z hráčů (majitelů) NMS bude absolutní minorita lidí, kteří hrají/chtějí hrát Elite nebo Star Citizen.

Jak už jsem psal, házet tyhle hry do stejného pytle je prostě povrchní a reduktivní. Core hratelnost a herní pilíře jsou jiné, zpracování je neporovnatelné, ...

@valcik (24.07.2018 14:38): Jo, ono to i dává smysl. Kdyby každá planeta v NMS měla jinou gravitaci, tak by to asi působilo dost divně v kontextu se stylizovanou grafikou.

@Nikdykde (24.07.2018 14:44): Hele, to že máš vůči mě osobní zášť je tvůj problém. Mě vadí obhajování nekalých bussiness praktik na jedné straně (Sony a Hello games) a jejich kritika na straně druhé (SC). Ale tak braň si svojí oblíbenou hru klidně zuby nehty, akorát to působí trochu divně, hloupě a nekonzistentně.

To, že tu někdo nechápe rozdíly v designu těch her je věc druhá, ale to nikomu nemám za zlé, není tu žádné fórum designérů/game devů. Naopak považuji občas za dobré se seznámit s jiným pohledem na věc a konfrontovat ho, přestože nemá takovou šíři jakou by asi měl v odborné diskuzi.
@Gordon (24.07.2018 14:51): Tak zrovna ty se na lidi jako já docela lepíš (to je charakterová vada) a nevynecháš příležitosti se do mne navážet, a nikdy ne sám, vždy čekáš ke komu se přidat (zbabělost).
Na to nemusím bejt Einstein, abych tě prokouknul.

Stejně jako lidi co si brání Star Citizena nebo Elite, když sám jsem napsal že ej to nakonec jen simulátor lítání a on mi protiargumentuje že tomu nerozumím a napíše, že to je simulátor lítání :))

To je prostě osobní a toho se nebudu účastnit.
Tady ale nikdo netvrdi ze mms neni arkada. Tady se tvrdi ze to je hra co patri do stejneho pytle jako elite nebo sc.
No, Orromis a Gordon melou hovadiny. Klasicky si cosi vyfabulovali a nyní na tom postaví vítěznou bitvu.

Zjevně bude motivací osobní zášť. Já jen kroutím hlavou a myslím, že to normální člověk pochopí, o čem jsem psal.
@orromis (24.07.2018 14:27): Jop, je to viac arkáda než simulátor. Tu napríklad Murray obhajoval, prečo majú všetky planéty bez ohľadu na veľkosť a hmotnosť rovnakú gravitáciu - zdalo sa im blbé, aby pandrlák na každej planéte kráčal inou rýchlosťou alebo vyskočil do inej výšky:
https://www.eurogamer.net/articles/2014- ... stole-the-show-at-e3
"So, for instance, we say that you have a suit, and that means that gravity is kind of nullified. It's super weird to have a game where, every planet you land on, you walk at a different speed, you run at a different speed and you jump at a different speed."
@Charllize (24.07.2018 14:05): "pomerne realnych podminek"

Ta abstrakce v NMS je tak zásadní, že o reálných podmínkách se fakt nedá vůbec bavit. V galaxii fakt neni život na každý planetě. V galaxii jsou plynné planety a mnoho jiných objektů (a hlavně je galaxie především prázdný prostor).

Žánrově si taky podobné nejsou, děláš tam něco jiného. NMS je (původně) jakási hra na "vesmírného nomáda", docela dost inspirovaná starší sci-fi literaturou a celkově popularitou a mystikou sci-fi v době, kdy tvůrci hry vyrůstali (teď to jde spíš směrem survivalu). Elite je prostě klasický space sim. S věrohodným fyzikálním modelem letu, "fungujícím" ekonomickým systémem (nabídka/poptávka) a dogfighty. To, že obojí je nějak spracované ve všech třech hrách ještě neznamená, že se ty hry podobají. Hlavní herní pilíře jsou ve všech třech hrách jiné (a o dost blíže je SC k Elite než NMS k jedné z nich).

Ten tvůj pohled mi přijde moc reduktivní.
@Charllize (24.07.2018 13:39): Nope.

NMS je arkáda, Elite věrně simuluje newtonowskou fyziku (to samé SC, ale ten jde herně a možnostmi, technologií a produkcí samozřejmě mnohem dál než NMS a Elite). To je jako porovnávat třeba NFS s nějakou simulací. Nebo Armu (Flashpoint) s Call of Duty.
@Gordon (24.07.2018 13:15): Ty hry jsou úplně neporovnatelný (Star Citizen, Elite, NMS) na všech frontách - ambicemi, vývojovým procesem, ambicemi, budgetem, ... Nikdykde tomu prd rozumí, takže tu jen plácá nesmysly a snaží se obhajovat neobhajitelné.
@Charllize (24.07.2018 10:14): Určitě to není nic jendoduchého, protože třeba i v Ubisoftu an tom dělají stovky lidí v několika studií. Věřím, že u Brabena taky. Něco podobnýho měla mít Mass Effect Andromeda (a zrušili to).

Proto píšu, že by Hallo Games lidi měli spíš odpustit co se stalo, protože když si vezmeme že to nakonec zvládli a v tak málo lidech... no ten engine je skutečně značně efektivní a geniálně napsaný.