Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zdarec. Dá se nějak u těchto adventur zvětšit rozlišení obrazu, aby to nejelo v původních 1024x768?
Jak moc se vlastně příběh liší od původního Posla bohů?
Nějak nápad, jak vyřešit to, že hra každých pět minut padá? Většinou při uložení?
"Ja nečakám intelektuálny rozhovor, ja čakám logiku a uveriteľnosť, veď som to aj písal. Od "praštěné hladové babky" čakám, že sa nebude chovať ako primadona, keď jej niečo ponúknem. Od bezdomovca nebudem čakať riešenie ohľadom pamiatkového úradu. O to viac, ak je to uprostred bieleho dňa a ešte takým absurdným spôsobom." atd. atd. ...

...naprostej souhlas s Tulearenem! tohle je jeden z remakeů, na kterej jsem se dost těšil, protože originál Posla Smrti mě vlastně hodně bavil, abych zjistil, že hra sice vypadá modernějc, ale jinak je prakticky ve všem podstatně horší! - v hratelnosti (ty obrazovky v originále byly prostě fajn!), logičnosti (bože, nibiru je v tomhle fakt na pěst!!), dabing (původní byl fajn, civilní, novej je poměrně děsnej), atd. atd. Posel Bohů origoš jasně l´vede..
Nejidiotstejsi byla scena, kdy me parizskej pener nechtel sezrat parek v rohliku (v Parizi fakt na kazdym rohu...) s horcici, chtel to jenom s kecupem. Autori se zase pro jednou zapomeli u stanku na sokolovskym vlakovym nadrazi. Pak je tu jeste ta vec, ze na me v Mexiku k dotvoreni atmosfery domorodci mluvili italsky, demence nejvetsi.

Nibiru je dobre hratelna adventura s peknou grafikou, kterou za nejakou vetsi udalost muze povazovat jen hrac, kterej moc dobrejch adventur nehral. Takze do toho s 3-tim remakem! :0)
Já si myslím, že na tuhle hru my češi nahlížíme jinak, je to česká hra, je tam český dabing a z části český lokace.
@Tulareanus (26.02.2014 21:43): Nevhodné luxusnosti lokací jsem si tedy nevšiml. Že pokoj v hotelu bude dobře vypadat je očekávatelné, že vyhlášený bar v Tecolutu nebude vypadat jako zaplivaná putyka je též očekávatelné a stejně tak se mi nezdá, že by byt úřednice měl vypadat jako chlév a ne jako vcelku útulný dobře vybavený byt.

Kreslená grafika se mi nelíbí a už to je důvod proč se takovýmto hrám (nebo i filmům) většinou vyhýbám. Nedokáží na mě dost zapůsobit a vtáhnout mě do děje. Je to jako sledování obrázků někde v galerii ale nic víc.

Nezdá se mi, že by byl hrdina v neustálé časové tísni, aby nemohl strávit pět minut prohozením pár vět s bezdomovci a žebráky. Též mi nepřijde ničím zvláštní prázdnost nočního Tecolutu a ten denní je naopak celkem živý. Závěr možná není dostatečně uspokojující ale to kýžené hledání mimozemského života se naplnilo (ufoun ve stroji). Proč by měl být závěr typický happy end a proč by mělo hrdinovi všechno pohodlně vyjít?

Nezdá se mi, že by hráč zůstával v lokacích dlouho. Lokace mají pár obrazovek, předmětů je málo, postav také - pár desítek minut (krom štoly a chrámu) a jde se dál, tak vážně nevím, kde jsi se dlouhou dobu zasekával.

Postavy jsou ploché, s tím souhlasím, ale málokterá pronese více než pár vět a na základě pár vět těžko vykreslíš dobrý a zajímavý charakter. Ale i na to málo, co se o jednotlivých postavách dozvíš mi nepřijdou nezajímavé nebo nevýrazné. Tak například od Pedra jsem celou dobu čekal zradu a celkem překvapil. Obrat vědce byl taky zprvu překvapením. A to poslíčkovství... je to prostě obchod - něco za něco. Obchod k životu patří, protože každý něco chce a potřebuje. Možná by sis měl uvědomit, že na obchodu je založena prakticky každá adventura, takže tuhle narážku právě u Nibiru nějak nechápu.

Emotivní scény zabíjí dabing a ne scenář. Proč by se měl hrdina psychicky hroutit ze smrti cizího člověka nebo i strýce, se kterým asi nemá kdovíjak blízký vztah, když si vykají. Co by dělal normální člověk, kdyby vlezl do cizího bytu a nalezl tam mrtvolu? Vyšiloval? Volal pomoc? Brečel? To snad ne... Já bych logicky volal policii ale to hrdina nemůže, ne kvůli svému úkolu, který upřednostňuje a ne kvůli vloupání se do bytu - vždyť by i jemu mohlo hrozit vězení.

Nemám z Nibiru pocit druhého Indiana Jonese, to už by pomalu každý dobrodružný příběh mohla být variace na Indyho. Fakt nechápu, proč každý vidí všude Indyho... Je to snad tou mapkou a vyznačenou trasou nebo hrabáním se v minulosti? Vojenský tábor mě osobně přijde hodně zajímavý jakožto prostředí - to není obvyklá lokace adventur a že je tam málo vojáků... jsou tam tři, tak kolik bys jich chtěl? Dvacet? Z hlediska příběhu si také vem to, že jde o remake a tak se dodržuje jistá dějová linka viděná v Poslu bohů. Vojenský tábor je v Nibiru novinkou, to pochůzky po úřadech či ubytování se v hotelu bylo i v PB.

Mě Nibiru nabídlo jak už jsem řekl slušný byť krátký zážitek. Informací je dostatek, námět zajímavý, hádanky dobré a místy nápadité, prostředí líbivé, spád značný, postavy vzhledem k náplni hry dostatečné, muzika dobrá a atmosféra třeba takové štoly působivá. Je to oddychovka, žádný hlubokomyslný a spletitý román. Zkrátka to vidím jinak než ty.

Jo... naprůměrné hodnocení to není dobrá formulace. Takže jak slovy vyjádřit 85%?
@LIUWIL (26.02.2014 22:15): Tak to ale neznamená, že keď sa to robí často, tak je to dobré alebo by sme nad tým mali prižmurovať oči. Ja som sa na tom smial už pri Mass Effecte, kde je to ešte viac patrné.

@ugraugra (26.02.2014 22:04): Tak vieš ako. Chcel som dať presné argumenty, aby ma niekto nemohol obviniť z niečoho, z čoho ma istotne ktosi aj tak obviní lebo ľudia. :D
Offtopic, dovolil by som si upresniť, že nadpriemerné hodnotenie je okolo 55-65%
@Tulareanus (26.02.2014 21:43): "miesto toho, aby som sa venoval reálnym problémom v časovej tiesni, sa zapájal do mexickej telenovely ako submisívny a mentálne spomalený poslíček"
Ale takhle funguje spousta P&C adventur.
@Lukaskon (26.02.2014 20:52): Vizuálne Nibiru nie je strašný, to netvrdím, ale opakuje a recykluje Posla Smrti dosť nelogickým spôsobom, predstav si tú prečačkanosť a luxusnosť niektorých lokácii, ktoré mali byť obyčajné alebo patriť obyčajným ľuďom a preto tam nebola tá opodstatnenosť (opodstatnené to bolo len v prípade toho strýčka hl. postavy) narozdiel od Posla Smrti, kde sa jednoducho naozaj jednalo o panské sídlo.

Neviem koľko z daných hier si hral, ale ja nehovorím len o príbehu. Ručne kreslená grafika tých starších hier rovnako ako napr. Broken Swordov od Revolutionu má svoje nesporné čaro i v dnešnej dobe a napriek nižšiemu rozlíšeniu. Ide totiž samozrejme aj o výtvarnú stránku a človek to môže napríklad prirovnať k tomu, keby si mal maľbu v nízkom rozlíšení, stále tam budú tie kontúry a štýl natoľko patrné, aby nešlo o niečo podradné. Okrem toho majú tieto hry samozrejme zaujímavý príbeh a dialógy, či už humorného charakteru alebo vážne a hlavne pri tých vážnych ako napr. pri sérii Gabriel Knight sú uveriteľné nielen postavy, ale aj hádanky. Takže netuším, čo ti tam konkrétne chýba.

Ja nečakám intelektuálny rozhovor, ja čakám logiku a uveriteľnosť, veď som to aj písal. Od "praštěné hladové babky" čakám, že sa nebude chovať ako primadona, keď jej niečo ponúknem. Od bezdomovca nebudem čakať riešenie ohľadom pamiatkového úradu. O to viac, ak je to uprostred bieleho dňa a ešte takým absurdným spôsobom. Od nejakého opilca nebudem čakať, že je miestným guru a ja na neho náhodou natrafím ako na jednu z dvoch postáv a miesto toho, aby som sa venoval reálnym problémom v časovej tiesni, sa zapájal do mexickej telenovely ako submisívny a mentálne spomalený poslíček. Nehovoriac o tom, ako do prázdna vyfučalo celé outro, ako keby všetky tie peripetie, ktoré musel hráč pretrpieť boli len akýmsi trollingom/výsmechom hráča. A spád? Aký spád mala táto hra, keď ťa nechávala v každej lokácii pekne dlhú dobu a na adventúrne pomery neovplývala veľkým počtom navštíviteľných miest. Nehovoriac o tom, ako flegmaticky vlastne reagovala postava na celý dej z hľadiska rozprávača. A povedz mi, aký žáner má byť zameraný na postavy a príbeh ak nie adventúra? Navyše keď si zahráš trebárs aj najnovší Broken Sword, tak vidíš, že aj tie vedľajšie postavy dokážu byť veľmi charakteristicky vykreslené v pár replikách alebo ich podobe ako takej. Nie nadarmo sa hovorí, že kvalitní herci dokážu zanechať na filme a divákoch stopu aj keď sa povedzme ocitnú v nejakých 5 minútach deja z celkovej stopáže dve hodiny. Pri postavách platí to isté, treba ich vedieť napísať. Nibiru nemá v podstate žiadnu postavu, ktorá by bola niečím zaujímavá, dokonca aj strýček ako povedzme najvýraznejší element je pomerne plochý.
To čo mi tu predkladáš nie sú ani tak argumenty ako výhovorky. Pri tom malom počte emotívnych scén (tuším tri?) mi vadili tie absurdné repliky, predstav si normálneho človeka v danej situácii, či už úvodná scéna v byte tej ženskej, potom to so strýčkom. Ktorý človek by tak reagoval? + dramatickú scénu má hra jednu s tým ako Holana chytia vo Francúzsku, ale tá je do troch minút zabitá absolútne absurdne naviazaním na ležérne tempo hry, ako by vlastne o nič nešlo.
Zároveň si zober, že na to, že sa hra snaží tváriť ako nejaký český Indiana Jones či niečo podobné, sa až priveľmi zaoberá tou neatraktívnou stránkou veci ako úrady, vojenský tábor, ktorý je v podstate prázdny a iné lokácie, ktoré sú nielen hráčsky neatraktívne a na nejakom spáde hry a zápletky len uberajú a pôsobia ako vata. Tým pádom sú zaujímavé momenty vtesnané buď na absolútny záver hry v podobe pár puzzlov alebo jedného úseku na konci prvej tretiny hry. No a keď potom hra nevie ani dávkovať dej a nejaké informácie a zároveň zatraktívniť prostredie zaujímavými postavami či hádankami, tak naozaj neviem, čo mi taká adventúra môže ako hráčovi ponúknuť.

btw: Na nadpriemernú hru si dal pekne vysoké hodnotenie.
@Tulareanus (26.02.2014 20:06): Při hraní adventur je pro mě důležitý i audiovizuální zážitek, nikoli jen příběh, který v adventurách tebou zmíněných firem možná má nesporné kvality, ale to mě prostě nestačí. Nibiru sice využívá celou řadu pochybných individuí, ale nevidím v tom problém - bezdomovec v Praze, opilec v Tecolutu či ta žebračka - pořád jsou to lidé a možná jsou podivní, možná se ti svým jednáním zdají absurdní, ale to od praštěné hladové babky, co vymetá popelnice, vážně čekáš intelektuální rozhovor na úrovni? Uznávám, že incident s kečupem a hořčicí je dost přitažený za vlasy, ale pořád v tom nevidím nic, co by mi mělo zkazit herní zážitek. A že jakási trhovkyně pošle cizince pro manžela? No a co, tak prostě využije příležitosti, aby dosáhla toho, co chce. Ve spoustě adventur je hrdina vyloženě využíván druhými a chvílemi slouží jako poslíček, tak proč by to zrovna tady mělo být tak zlé?

Nibiru taktéž nestaví na zvratech, spíše se stane, že hráč dopředu vytuší hrozící průšvih ale to mě osobně nijak netrápí - někdy to bývá lepší, než řada šokujících zvratů, které ani není možné odtušit. A to, že Šťastný neumí dabovat vím - jeho výkon je zoufalý a totálně bez emocí. Emotivní scény mi ale nepřijdou zase tak špatně napsané a mít slušného dabéra mohly by fungovat mnohem lépe.

Ale abych to shrnul... Jak jsem již říkal, je to všechno věc názoru. A je mi vcelku jedno, jak budeš Nibiru brát ty. Já ho beru jako nadprůměrnou adventurku, která pěkně odsýpá, pěkně vypadá, dobře se hraje a zanechává ve mě dobrý dojem, toť vše.
@Lukaskon (26.02.2014 19:28): Hru, ktorá ma s vážnou tvárou necháva vyjednávať s bezdomovkyňou ohľadom kečupu do hot dogu, hoci má ísť o veľa alebo ma odkazuje na bezdomovcov v parku, prípadne náhodných opilcov, ako na riešenie spletitej "Vraj" dobrodrúžnej cesty s nulovou výpravnosťou a minimom zvratov, ktoré sú navyše podané tak zle a bez emócii, ako keby tam ani neboli, nebudem naozaj brať vážne a považovať za nejaký produkt kvality. Určite nie popri všetkých tých adventúrach od Sierry, LucasArts, Funcomu a iných firiem, ktoré som mal tú česť hrať.
@Tulareanus (26.02.2014 17:55): Věc názoru. Mě osobně pochybný remake z jehož screenů mám pocit lacinosti nijak zvláště netěší. Tím spíše, že Nibiru přišlo z výrazným pozměněním Posla bohů po stránce příběhové i po stránce prostředí, avšak tenhle patvar vypadá jako pouhopouhá kopie. Lokace jsou prakticky totožné, grafika také, příběh se dle textu také nijak zvlášť neliší a navíc nikde na screenech nevidím jediný model postavy (takže výhled na okolí ala PB?). Výsledek může být dobrý, ale zatím bych na to nevsadil ani pětník.
"taky si myslím, že na této hře už nelze nic" Tak buď je toto silný sarkazmus alebo sa fakt nezhodneme, pretože na tejto hre je toho skôr málo, čo sa dá spraviť horšie. :)
@radiace (26.02.2014 12:47): Udělal jsem průzkum a vlastníkem/jednatelem Icarus Games je Petr Vochozka. Pochybuju že by si zahrával se svou pověstí plagiátorstvím bez práv, rozhodně však remake remaku mi není sympatický.
Icarus Games jsou nova Vochozkova spolecnost. Takze predpokladam, ze lokace z Nibiru vyuzivaji opravnene.

Neni to ale zadny remake Nibiru, je to casual adventura pro maminy a nenarocny hrace od vydavatele Big Fish Games.
Mám pro vás novinku ohledně této hry a to, že jistá nová Česká společnost jménem Icarus Games se rozhodla vytvořit remake na NiBiRu, ale pod svým vlastním názvem Lost Civilization, jisté informace naleznete na této stránce http://www.icarusgames.com/ anebo na http://www.postudios.com/company/games/lostcivilization/ a pokud jde o můj názor, tak abych řekl pravdu mě zrovna moc dvakrát netěší, že tato společnost, i když jde o českou, se rozhodla z většiny zkopírovat hru NiBiRu a vydávat ho za své dílo. Já samozřejmě vítám každou novou společnost v Česku, která se chce angažovat do vývojích adventurních her, ale nesouhlasím s plagiátorstvím a taky si myslím, že na této hře už nelze nic vylepšit a vlastně ani nevím jestli s tímto remakem resp. plagiátem má něco společného Michal Pekárek nebo Pavel Pekárek nebo Zdeněk Houb a jestli ani neví o tom, že v dubnu vyjde plagiát z jejich hru NiBiRu, kterou vytvořili, tak v tom případě jde i porušování autorských práv. A taky chci říct, že Lost Civilization alias plagiát na NiBiRu si rozhodně nepořídím, protože jde o kopii, ale hlavně o velmi nepovedenou kopii na NiBiRu.
@Lukaskon (15.11.2013 17:51): Je úplně jedno odkud začneš skládat, jelikož vstačí vždy jen - 1 posunout do jednohou okruhu dvě stejný kuličky, 2)tam kam chceš mít barvu nechat ve vedlejším okruhu mezeru, posunout okruhem a hodit do tý mezery tu kuličku 3)vrátit okruh do původní polohy. To opakovat pořád. BTW na tom je vidět že na obtížnosti hlavolamu je počet řad a okruhů zcela irelevantní.

O něco těžší je to dostat zase zpátky, tedy že v každém okruhu jsou stejný barvy, protože už faktorem není pouze barva ale i pořadí.
Posunování kuliček bylo i v původním Poslovi bohů a rovněž ke konci hry. Nevím, jestli na to existuje nějaká jednoduchá technika, jako u posunovacích puzzlů - ty už víceméně sypu z rukávu :) Důležité je začít skládat od středu a postupně. Složit dvě kuličky do každého sloupce by neměl být problém, ale pak už přituhuje. Nicméně pokud vím, nemůže nastat situace, kdy by bylo zapotřebí rozházet víc jak poslední dvě kuličky v každém sloupci (dvě vnější)
taky tenhle druh puzzlů v adventurách nemám rád. - kuličky, přesunování kachliček atd.
@Red (14.11.2013 23:20): No pro mě jsou ty kuličky v Posel bohů nejvíce frustrující chvilka v adventurní historii... Málem jsem u toho přišel o vlasy, když jsem hrál ten původní a u týhle hry o zbytek. Autoři podle mě chytře umístili tenhle hlavolam těsně před závěr a donutili tak nebohé hráče se s tím patlat už jen proto, aby věděli jak to skončí.
S těma kuličkama si děláš srandu ne? Tenhle hlavolam jsem poprvé složil v 5-7 letech, schválně jsem se koukal a mám ho ještě doma mezi autíčkama a plastovýma kovbojema a indiánama...kam ten svět spěje:D
@Red (22.08.2012 10:55): Ja píšem, že grafika nie je smerodajný činiteľ, je to skôr niečo, čo nakláňa misky váh, na ktorých sú práve v prípade adventúry závažnejšie veci ako práve príbeh, dialógy, logickosť a zábavnosť puzzlov, správne tempo a nastavenie náročnosti rovnako tónu hry.

Mimochodom grafika v NIBIRU nie je nijak výnimočná, 2D pozadia sú uchádzajúce, ale to skôr v zmysle, že neurazia, pretože interiéry pôsobia ako variácia na posla smrti (čo pôsobí pomerne nelogicky, ak sa jedná o interiér bytu alebo úradnej budovy) a exteriéry sú možno s výnimkou mexickej džungle veľmi strohé, až detinsky zjednodušené (najmä mexické mestečko alebo francúzske lokácie). /ostavy ako také nemajú takmer žiadne animácie, čo sa obzvlášť nepekne prejavuje najmä vtedy, ak postava akože vykonáva nejakú činnosť. Nie je to však niečo, na čom by som staval.

Ten seriál by som ďalej neriešil, ako vravím, je to už pomerne subjektívna záležitosť, ktorá až na tú zmienku o Prahe nemá s touto našou diskusiou nič spoločné a nijak ju neobohacuje a nemôže slúžiť ako argument. Pod tým ako som rozpísal NIBIRU, že čo by robil Indiana Jones, si predstav toho starého alebo si predstav Broken Sword, to čo som tam opísal ako jednotlivé činnosti bolo pre predstavu o hre, nie preto, že automaticky všetky také lokácie a dejové linky v hrách musia byť zle využité, ber to ako príklad, nie škatuľku.

Problém Nibiru spočíva v tom, že dej a dialógy sú na úrovni tvorby Uweho Bolla, aspoň z môjho pohľadu, keby mi na tom priveľmi záležalo, tak by som hru aj nainštaloval a nejaké perly sem vložil, ale ani to ma nepresvedčí, aby som si to ešte niekedy v živote zahral. Ak sa niečo chce brať vážne, musí byť tématicky alebo spracovaním aj na dospelej, triezvej úrovni, inak to vyznie ako karikatúra alebo paródia, čo v mnoých okamihoch platí aj pri tejto hre, o to viac akýkoľvek pokus o uvoľnenie humornou poznámkou z "hustej" atmosféry pôsobí kŕčovito a nevtipne.

Humor v GK nepovažujem za nejaký komediálny aspekt, ale skôr noirovú charakterovú črtu hlavnej postavy, predsalen ten humor je dosť trpký, cynický a ovplýva ním takmer výlučne len Gabriel. Broken Sword je v istom smere tak trochu Indiana Jones s nepatrnou akciou, ale pomerne dynamickým tempom hrania, neberie sa vážne a je to poznať práve na tom odľahčenom humore a veselosti - napriek dramatickej zápletke. A funguje to, v oboch prípadoch.
@Tulareanus (21.08.2012 20:58): I po vysvětlení mi to zní pořád stejně. Samotná grafika neobstojí, když je ale špatná grafika tak adventura dobrý hodnocení těžko nedostane. Možná tak status kultu.

Seriál jsem sledoval před drahnou dobou v školních letech, pamatuju jak jsem víkendové ráno vzal ráno/dopoledne peřinu, lehl pod ní na gauč a sledoval mladýho Jonese a neuvěřitelné příběhy Raye Bradburyho. Těžko říct jak by tomu bylo dnes, ale tehdy to bylo příjemné. Mně se prostě ta doba líbí a na seriál to mělo skvělou výpravu. Mimochodem ke starému Jonesovi jsem si nikdy cestu nenašel.

K tý náplni se pouze teoretickou argumentací bez zahraní hry dostanu na tenký led. Ale takový Broken Sword nebo Gabriel Knight těží podle mě právě z kombinace vážného příběhu s komikou. BS se nesmí brát moc vážně a GK se nesmi brát moc komicky, to je asi ten "tón" jak píšeš. Ale vyvážit to do správného poměru je asi kumšt a každej má trošku jinde stanovené hranice.
@Red (21.08.2012 19:41): Zle si ma pochopil alebo som to nenapísal dobre: Myslel som tým to, že grafické spracovanie nie je určujúci prvok kvality hry a v prípade adventúry to platí dvojnásobne, keďže to je žáner, ktorý nebýva technologickým pilierom videohier.

No Mladý Indiana Jones bol vo väčšine prípadov strašná nuda s prázdnym a rozvláčnym scenárom, čoho dôkazom bolo aj to, že každý ten film mal 2-3 až tri rôzne epizódy. Jasné, toto beriem ako môj subjektívny postoj a nejdem ho rozpisovať.
Skôr som tým chcel povedať toľko, že to, čo je tam zobrazené, je z hľadiska toho, o čom tá hra potencionálne môže byť, skutočne nevábne. Samozrejme, že je to otázka spracovania, ale nerozprávame sa tu o akčnej hre, ale o pomerne statickej adventúre, ktorá sa berie (až príliš) vážne. Je to možno autorský krok smerom k realizmu, no spracovaním i celkovým konceptom veľmi nerealisticky podaný, čiže to pôsobí kontraproduktívne (predstav si, že nejaká hra má vážny príbeh i tón a rieši postup a rébusy formou komediálnych adventúr). Apeloval som na to, že hra sa chce tváriť dobrodrúžne a dramaticky, ale nevytvára žiadne tempo a napätie a ak sa ho hra náhodou naznačí, tak ho okamžite pochová stoicky podanou vatou.
@90210 (21.08.2012 19:38): Tam byla nějaká část, která se odehrává v Paříži? Já si akorát pamatuju, že sem v nějakym zasmrádlim, přístavnim městečku měl za ůkol koupit pro bezdomkyni právě ten hotdog :-)
@Tulareanus (20.08.2012 22:18):
1)To je skor odvážná teze než argument. Grafická stránka věci je všude hodnocená jako kritérium kvality, v každé recenzi jakékoliv adventury.

Pokud jde o obíhání úřadů a získávání přístupu, záleží na zpracování. Ve filmech je oblíbeným komediálním tématem jinde zase může perfektně zapadnout do civilní realistické atmosféry. Rozhodně nevnímám toto téma jako a priori nezajímavé jak vyznívá z tvého komentáře. Mimochodem jeden díl seriálu Mladý Indiana Jones je právě celý zasazen do pražské uřední mašinérie.
Kečupy jsou vůbec plné shnilých rajčat v tom lepším případě, ale většinou jsou v tom shnilá jablka, mrkev, hromada cukru, barviv a zahušťovadel... To už radši tu hořčici. :-P
Hot dog s horcici v Parizi mi ani nepripominejte, to byl jeden z nejdebilnejch momentu v ceskych adventurach ever. Kdyz to slysim, tak bych nejradsi z fleku snizil hodnoceni.
jazz1: od hot dog s hořčicí - já bych taky s kečupem nepozřel. no a když už si mohla vybrat... :-)
@jazz1 (20.08.2012 22:08): Tak píšeš, že niečo tvrdíš a ja prostredníctvom argumentácie na konkrétne veci čo si napísal tvrdím, niečo iné. To som teraz akože drzý preto, lebo si dovolím niečo kritizovať alebo na niečo poukázať? Nie je tu tá diskusia aj na takéto veci? Alebo máme fungovať konformne a nekomentovať názory druhých ľudí, lebo sú to ich názory? Ja neviem odkedy sa neustále berie tá predstava, že názor je nedotknuteľný. Obaja sa rovnako môžeme svojimi názormi mýliť, to ale neznamená, že treba reagovať prehnane, ako keby sa jednalo o osobný útok na tvoju osobu, keď to, čo je predmetom mojej reakcie je čisto tvoj komentár a hra, ktorú komentuješ.
@Tulareanus (20.08.2012 21:03): omlouvám se, že jsem vyjádřil svůj názor;
mě se líbily věci, které u Tebe nestojí za zmínku, možná mi učarovaly věci, které nedělají hru dobrou, ale na mě zapůsobily.
Tvůj následný koment mě nepřesvědčí o tom, že hra je špatná; nebo je špatný můj komentář ke hře?
To asi ano, co mám dělat? Příště dej mému komentáři minus a nesnaž se ve mně vyvolat pocit, že nemám právo projevit svoje pocity.
O.K. už žádné další hry komentovat nebudu.
Jazz1: "Každopádně tvrdím, že tato hra není špatnou adventurou o čemž mě přesvědčilo hned několik zcela zásadních skutečností: hned na začátku mě upoutalo grafické provedení, společně s hudebním doprovodem a českým profesionálním dabingem; to že jsem byl vtažen do příběhu, který mě svým lehce mysteriozním nádechem nasál, není třeba dodávat."

1. grafické spracovanie nerobí hru dobrou, tobôž nie u adventúry

2. hudobný doprovod je tam minimálny a minimalistický, síce ničím neurazí, ale rozhodne to nie je nič extra a v zásade ani nestojí za zmienku

3. profesionálny český dabing je profesionálny len tým, že dabéri za to dostali zaplatené, inak je to (možno s výnimkou Brabca) celkom hanba. Intonácia si lieta kade tade, úplne z toho kričí ako to tí ľudia čítajú a občas tam pekne počuť ako sú emociálne a intonačne opačné vety pozliepané do jedného prejavu. Keby šlo o počeštený dabing zahraničnej hry, tak človek možno oko privrie, ale keď ide o pôvodnú českú tvorbu komerčnej hry, tak je to hanba.

4. To že si bol vtiahnutý je možno jediný zásadný a relevantný bod, ten však zlyháva na tom, že subjektívne odobrenie bez nejakého argumentu prostredníctvom konkrétnych príkladov či prvkov nič neznamená. Minimálne ak sa berie v úvahu fakt, že hra nemá absolútne žiadne tempo, čo je spôsobené veľmi nevábnymi a príbehovo neatraktívnymi úlohami ako behanie po úradoch a získavanie vstupu do archeologického náleziska atď... Je to ako keby Indiana Jones strávil 30 minút dvojhodinového filmu tým, že bude vybavovať papierovačky pre miesto kam chce ísť, potom 30 minút by sa snažil na to miesto dostať, aby z toho nebol múdrejší, 40 minút by brázdil rôzne lokácie a plnil úlohy bezdomovcov, ožranov a podobne, len aby sa dozvedel, že vlastne nič podstatné nevedia a zvyšných 20 minút strávil v exotických prostrediach, ktoré by boli zaujímavé, keby nepozastávali len z riešenia hádaniek, ktoré boli na druhej strane pomerne zábavné.