N.E.R.O.: Nothing Ever Remains Obscure je walking simulátor s prvkami vizuálnej novely. V hre skúmate magický svet, ktorý je úzko prepojený s hlavnými postavami a ich minulosťou. Musíte dôkladne preskúmať štyri úrovne snovej krajiny, pretože to je jediná cesta ako objaviť chýbajúce časti skladačky kompletného príbehu skrytého za celým dobrodružstvom. Za pomoci žiariacich nápisov levitujúcich v okolí sa postupne čoraz viac dozvedáte o osude jednej rodiny, v ktorej došlo k nejakému konfliktu.
Hra vznikla ako spojenie viacerých žánrov s dôrazom na intuitívne ovládanie. Na každom kroku vás čakajú hádanky, ktoré nie sú náročné a vždy sa vzťahujú k okolitému svetu. Hlavnú úlohu hrá rozprávanie za pomoci snového vizuálu so zámerom zintenzívniť vaše pocity pri odkrývaní pozadia príbehových udalostí.
Na první pohled hra uchvátí krásnou neonovou grafikou snových světů. Máte tu opuštěné pirátské doupě v jeskyních, osadu v nádherných lesích nebo ostrov s majákem, kde na pozadí na nebi létá medůza. Všechno v nádherných uklidňujících odstínech zelené, modré a fialové. Zkrátka sen.
Při procházení krajinami a řešení hádanek se okolo vás (vždy neonově svítící, takže nejde přehlédnout) objevuje text, rozvíjející příběh, ze začátku o pirátech a kouzelném lese, ale velmi rychle zvážní a najednou se už vůbec nejedná o snové fantasy, ale pěkně krutý životní příběh. Stejně s tím se proměňuje i prostředí, kde se z okouzlujícího lesa najednou ocitnete na hřbitově, ústavu pro duševně choré a malebné scenérie s jezírky a sochami, vyměníte za špinavé chodby, poblikávající světla a tmavá sklepení. Celý příběh, který je vám vyprávěn skrz neonové nápisy nabyde velmi rychle velmi temné atmosféry a vám nezbývá, než doufat v nějaký ten happyend
Co se týče hádanek, jedná se hlavně o logické nebo prostorové hlavolamy. Otáčení a štelování různých zámků, šlapání na dlaždice v určitém pořadí, posunování kamenů, práce se světelnými body a jejich návazností. Hádanky nejsou těžké (občas je řešení daleko snazší, než se zdá, takže radím: netřeba vymýšlet překombinované taktiky jako já), já osobně jsem si nedokázala poradit jen s tou poslední. Navíc nemusíte vyřešit všechny rébusy, abyste v příběhu pokročili, pokud vám tedy nejde o achievmenty, nemusíte se s půlkou hádanek vůbec zabývat.
Ač se jedná o víceméně walking simulator s hádankami, rozhodně bych N.E.R.O. nezatracovala. Příběh, který tvoří hlavní kostru hry, totiž opravdu stojí za to.
Při procházení krajinami a řešení hádanek se okolo vás (vždy neonově svítící, takže nejde přehlédnout) objevuje text, rozvíjející příběh, ze začátku o pirátech a kouzelném lese, ale velmi rychle zvážní a najednou se už vůbec nejedná o snové fantasy, ale pěkně krutý životní příběh. Stejně s tím se proměňuje i prostředí, kde se z okouzlujícího lesa najednou ocitnete na hřbitově, ústavu pro duševně choré a malebné scenérie s jezírky a sochami, vyměníte za špinavé chodby, poblikávající světla a tmavá sklepení. Celý příběh, který je vám vyprávěn skrz neonové nápisy nabyde velmi rychle velmi temné atmosféry a vám nezbývá, než doufat v nějaký ten happyend
Co se týče hádanek, jedná se hlavně o logické nebo prostorové hlavolamy. Otáčení a štelování různých zámků, šlapání na dlaždice v určitém pořadí, posunování kamenů, práce se světelnými body a jejich návazností. Hádanky nejsou těžké (občas je řešení daleko snazší, než se zdá, takže radím: netřeba vymýšlet překombinované taktiky jako já), já osobně jsem si nedokázala poradit jen s tou poslední. Navíc nemusíte vyřešit všechny rébusy, abyste v příběhu pokročili, pokud vám tedy nejde o achievmenty, nemusíte se s půlkou hádanek vůbec zabývat.
Ač se jedná o víceméně walking simulator s hádankami, rozhodně bych N.E.R.O. nezatracovala. Příběh, který tvoří hlavní kostru hry, totiž opravdu stojí za to.
Pro: krásná grafika
Proti: krom hádanek nulová interakce s prostředím