Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Už je to dávno, co jsem hrál Allied Assault. Tolik si toho nepamatuju. Pamatuju si ale dobře šílenou obtížnost. Hlavně těžké a nudné pasáže s odstřelovači nebo neustálé umírání na Omaha Beach. Proto jsem měl v první kapitole Spearhead pocit, že jsem původní hře osmdesáti procenty ukřivdil. První kapitola byla skvělá. Neustálá, dynamická a zábavná akce. Navíc to šlo celkem dobře od ruky.

Chvilku jsem zjišťoval, že tady ještě nejde zaměřovat přes mířídla. Nevadilo to. Zbraně byli přesné a nepřátelé dobře vidět. Na blízko jsem používal samopal, na dálku pušku a poté pušku z optikou. Ze zbraní byla radost střílet. Snad tedy kromě brokovnice, která byla i v interiérech nepoužitelná. Medal of Honour je jakási předzvěst pozdějšího Call of Duty. Je to takový crossover mezi jím a dejme tomu jiných konvenčnějších FPS té doby. První epizoda na to dost vypadá.

Bohužel hra své tempo neudrží po celou dobu. Plahočení ve sněhu bylo ještě dobré. Nasledné boje v Berlíně už ale byli dost divné. Úplně se změnil herní styl a tempo. Neřekl bych k lepšímu. Závěrečná tanková "bitva" už byla vyloženě trapná. Hra skončila přesně v místě, kde by se teprve mělo začít něco dít. Bylo to hodně krátké i na datadisk. Nebo to možná jen dobře odsýpalo. Možná jsem taky chytil už nějaký ten skill, protože hra mi rozhodně nepřipadala moc těžká.

Hudba šla v menu vypnout, takže za mě celkem spokojenost.

Pro: perfektní první epizoda, pocit ze střelby, skvělá dynamika

Proti: bitva o Berlín, krátkost i na datadisk

+23
  • PC 75
Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead představuje první přídavek k oceňované základní hře. Dnes by se nazval jako DLC, ale v tehdejší době ještě vycházely datadisky jako samostatné hry na cédéčku s nutnostní vlastnit základní titul. Takže jste si ho mohli koupit v samostatném balení. Nebo jako já v kompletní edici War Chest. Spearhead nepřináší příliš mnoho inovací a můj názor na původní hru najdete v mém komentáři a většina v podstatě platí i pro Spearhead.

Zahrajete si tři kampaně na evropské půdě (Normandie, zasněžená Belgie a Berlín), dostanete některé nové zbraňové kousky a vozidla, zbraně mají možnost alternativního melee útoku. Ale hlavní náplní jsou bezesporu nové levely, kterých se můžete zhostit. Datadisk je zaměřen spíše akčněji, i design je lineárnější, navíc znatelně narostla obtížnost, proto jsem po pročtení komentářů volil raději hru na easy.

Ta taky dokáže hráči připravit perné chvíle. Zejména arkádové mise na palubě vozidel, v nichž musíte své vozítko ochránit, vyžadují pečlivě se naučit, odkud na vás co vyjede nebo vybafne. Jinak na nejnižší obtížnost hra vcelku dynamicky odsýpala a hartusil jsem spíše u jiného problému.

Někdy nebylo zcela jasné co se má dělat, což vyniklo v misi v Belgii, kde musíte chránit zákopy před invazí Němců. Pravá strana byla na pohodu, ale v levé jsem se zasekl, jelikož hra donekonečna chrlila zástupy vojáků, což vyvrcholilo tankem. Nicméně munici do bazooky jsem předtím spotřeboval a puškou pravda tank nezničíte. Až po X-tém nahrání pozice jsem si všiml, že někde za mnou se krčí vojáček s bazookou, který mi kýžené střelivo poskytl, a bylo po problému. Některé komentáře poukazují na špatnou orientaci, ale já jsem naštěstí nikde nebloudil.

Dalším zásekem byl příliš aktivní kapitán, který mě doprovázel. Ten si hrdě nakráčel přímo před přijíždějící tank. Jelikož jsem se kdesi zdržel, tak po nesčetných reloadech díky úmrtí mého velitele jsem musel bazookou pálit po tanku z dálky, abych horlivého soudruha ve zbrani zachránil.

A největší zákys, zřejmě díky chybě ve skriptu, byl Berlín, kde jsem splnil úkol v budově v podobě sebrání dokumentů a dostal jsem příkaz zmocnit se tanku. Jelikož se mi nespustil správný skript, naivně jsem se domníval, že mám tank získat někde venku. Tudíž jsem kanonem zlikvidoval asi čtyři najíždějící Tigery, a následně pak pobíhal prázdným prostorem, hledaje vozidlo, do kterého bych mohl nasednout. Až You Tube mi ukázalo, že problém byl uvnitř budovy a až nahrání autosavu a spuštění správné sekvence mi pomohlo zvládnout misi již běžnou cestou.

Mise v Berlíně mi ještě prozradila skutečnost ohledně horší viditelnosti u prvního MOHAA - jednalo se tedy skutečně o záměr, jelikož v Berlíně byla dohlednost zcela bez omezení. Jinak pozitivně kvituji vylepšení tankových bitev, kdy vaše vozidlo disponuje i možností alternativní kulometné palby na pěchotu

Spearhead je tak datadiskem, který rozvíjí původní hratelnost MOHAA bez větších inovací. Nejsou zde žádné převratné či nezapomenutelné mise jako je třeba v původní hře Omaha Beach či “Sniper Town” v Brestu, ale hratelnost je solidní a poskytuje adekvátní nášup pro fanoušky původní hry. Pokud by nebylo výše zmiňovaných zádrhelů, poněkud zvyšujících můj krevní tlak, bylo by mé hodnocení o chloupek vyšší.

Pro: Atmosféra i hratelnost ve stylu původní hry. Na datadisk docela solidní obsah. Vylepšené tankové bitvy

Proti: Obtížné arkádové sekvence s vozidly. Chyby ve skriptech a AI spolubojovníků.

+20
  • PC 85
První datadisk ke skvělému Medal of Honoru to nemá vůbec lehké. Autoři se očividně nesnažili původní hru nijak trumfnout, ale spíše rozšířit její herní dobu a naservírovat vám pár nových zážitků.

Už z první mise je znát, že obtížnost trochu přitvrdila, a tam, kde jste v původním AA mohli vlítnout do místnosti plné nácků a postřílet je Thompsonem, byste ve Spearheadu přežili jen horko těžko. Nepřátelé skutečně mnohem lépe míří, způsobují větší zranění, a když si k tomu připočtete menší počet lékárniček a občasný nedostatek nábojů, je potřeba často volit opravdu co nejopatrnější postup.

Dost často se mi také stávalo, že jsem nevěděl, co dělat. Hra vás sice kamsi naváděla kompasem, ale v cestě vám stál plot, který nešel ani přeskočit, ani podlézt. Opravdu, hladká hratelnost původní hry zde občas zaskřípala, avšak na druhou stranu se mi podobný zásek stal v celém datadisku tak dvakrát, možná třikrát - dost možná také díky opravdu krátké kampani.

Byla by ovšem velká škoda tuto hru zavrhnout, protože jinak je herní zážitek stále perfektní, atmosféra je hustá, že by se dala krájet a celkově musím přiznat, že mě Spearhead opravdu bavil. Většina kladů z AA totiž stále přetrvává a dá se obecně říct, že pokud vás bavila původní hra, tímto datadiskem chybu rozhodně neuděláte.

Pro: Pořád skvělá hratelnost, atmosféra, grafika obecně, hudba, mise

Proti: Občas AI, místy tužší obtížnost, pár chyb v level designu, krátká herní doba

+11
  • PC 55
Ne ne ne, tohle se nepovedlo. Dělali to vůbec ti stejní lidé jako MOHAA? No, koukám, že asi ne-e... A je to také dost vidět.

Datadisk má tři kampaně rozdělené na několik částí. Neexistuje v kampani část, kdy by nebyla taková tma, že vůbec nic nevidíte (hrajete-li za dne) nebo nebyl takový déšť, že... nic nevidíte (kdykoliv). Leveldesign tu měl na dohled nějaký... trdlo, protože mi tady přišel zmatečný. Chvílemi jsem nevěděl, kam mám jít a tápal jsem, vracel se na mapě a pak zase zpět, než jsem našel úzkou uličku mezi domem a plotem. Postava se pohybuje v množství domů s dveřmi, které se furt zavírají a pokoje jsou plně vybavené, takže se furt o něco zasekáváte. V Bastogne se nemohu vyškrábat opakovaně z některých zákopů do kterých sjedu (protože když si vylezete na malý zasněžený kopeček, kloužete dolů). Chyby ve scriptech, kdy jsem měl na raketomety umístit nálože, ale ono místo pro uložení se zaktivnilo až poté, co jsem ten krám asi čtyřikrát obešel, mě už také přestávaly bavit. Podobně na tom byla AI, kdy důležitý parťák vybíhal do nepřátelské střelby div ne se zvoláním "Catch em' all!", jinde parťáci stáli na protějším kopci a doslova se mi stranili, a nebo si parťák a Němec stoupli před sebe a v družném mlčení si snažili vyčíst osud z očí.

Jak u MOHAA byl vzhled ještě skousnutelný díky samým keříkům a stromkům a architektuře :), tak tady krom části Normandie a celé Bastogne jde vyloženě o hnusnou grafiku. A souvisí to asi také s tím levedesignem. Všechno je tu ploché, zeleň jen ohraničuje koridor, ale celkově mi prázdnota levelů přišla neskutečně béčková, laciná a nedodělaná. Vrcholem je šedohnědý zničený Berlín, který byl vysloveně odpudivý, nudný, těžký, zmatečný a já vlastně ani nevím, kde jsem se tam, co by anglicky mluvící postava, vlastně vzal. Kampaně a ani některé mise na sebe takřka nijak nenavazovaly a celkově mi tak celá hra přišla jak kompilace uživatelských kampaní - Community Bonus Pack.

Vyloženě mě sr.. nebavilo jedno místo z čištění městečka Bastogne, kde jsem vylezl z kostela, někdo na mě zařval, že jede tank, byla tma, já nic neviděl, nikdo nikde nebyl, pak začalo všechno kolem bouchat (dělostřelci) a já zdechnul, aniž bych stačil belgickou noc obohatit o svůj prd. Jenže těsně předtím se uložila hra, takže nahraná pozice začínala tím, že mě láskyplně obsypávaly dělostřelecké granáty a já zdechnul. Nestačil jsem ani nikam utéct ani přehodit zbraň na bazuku, což stejně nemělo smysl, protože ten Tiger se mi určitě za nedalekým domem schovaný chechtal jak Mašinka Tomáš.

Datadisk mi tak přišel nejen krátký, ale vyloženě odfláknutý nebo nedodělaný a připomínal nějakou nepovedenou low-budgetovku. Opouštím ho vysloveně nenadšen a zklamán. Tohle si MOHAA nezasloužilo.

Pro: Vzhled Bastogne a části Normandie; útok pažbou mají už i další zbraně; absence stealth misí.

Proti: Stáří grafiky tu skutečně vyniká; chyby ve scriptech; prázdný leveldesign paradoxně napěchovaný překážkami; autory odfláknuté

+11
  • PC 85
Spearhead je první datadisk pro MoH: AA a podle mého skromného názoru je z obou přídavků ten zdařilejší. Oproti AA je tu celá řada drobných zlepšení jako například možnost útočit pažbou téměř všech zbraní anebo indikátor nabité střely u tanku. Markantnější novinkou je řada zbraní – jde převážně o Britské a Ruské sady. Se zbraněmi souvisí i jakýsi nový poddruh – kouřové granáty. Nemůžu říct, že by zrovna tahle legrácka našla kdovíjaké uplatnění, ale kouř lze v ideálním případě použít jako dočasnou blokaci smrtících kulometných palpostů, což nikdy není na škodu. Úrovní je ve hře poměrně málo (9) a některé z nich jsou velmi krátké, takže celková herní doba dosáhne asi jen třetiny délky AA. Náplň misí je však více než dobrá a snad ani na moment nehrozí nuda. Pro navození atmosféry autoři využili vyprávění hlavního hrdiny, velmi pěkné obrázky na konci každé mise i během loadingů a autentické dobové filmečky, které mají uvézt do děje nadcházející operace.

Drobnou změnou v rámci hratelnosti je značné omezení počtu munice na mapách. Tím se nedá říct, že by nebylo čím střílet, jen je většina nalezené munice z mrtvých vojáků a pak - zbraně od nepřátel po krátké době zmizí (neduh celého AA). Chce to zkrátka prohledat každou mrtvolu a moc s tím neotálet.

Dojmy z misí:

1 - Normandy (3 úrovně)
Operace Overlord tak trochu jinak… Místo masového vylodění na pláži tu máme masový seskok parašutistů nad nepřátelským územím. Už jen úvodní seskok padákem mi přišel jako hodně dobrý nápad a následné spojení se s partyzány taktéž potěšilo. Jednak jsem se dostal k Britské sadě zbraní a navíc jsem na další dvě úrovně měl spojence. Díky silně nascriptovanému chování působili velmi aktivně a já si boje po jejich boku vyloženě užíval, tím spíše, že venkovské prostředí s usedlostmi mi sedlo už v AA. Obtížnost je poměrně nízká – nepřátel není mnoho, munice i léčiva je dostatek. Více než moje smrt hrozilo úmrtí spojenců (velitel musí přežít).

První mise se povedla na výbornou a já v podstatě nemám, co bych jí vytknul. Pomyslná zlatá hvězda pro nejlepší misi hry, ovšem ani v těch další laťka nijak výrazně neklesá.

2 - Bastogne (4 úrovně)
Úrovně v Ardenách jsou každá o něčem trochu jiném. Ta první je klasický přesun z bodu A do bodu B, navíc okořeněný spojenci a nutností likvidovat nepřátelská děla. Jde o velmi povedenou úroveň, a ještě v zimním prostředí, která mám raději než třeba takovou poušť. Druhá úroveň patří jízdě ve vozidle a ovládání děla. Právě tahle úroveň mi dala hrozně zabrat a snad nikde jinde jsem nepotřeboval tolik loadingů. Třetí úroveň je v MoH velmi neobvyklá – probíhání z krytu do krytu pod dělostřeleckou palbou. Ale i v této úrovni si zastřílíte, neboť závěr je o obraně linií. Bohužel stačí jediný voják, který proběhne přes obrannou linii a je to v háji. Přijde mi to dost přehnané, ale zase tomuto úseku nemohu upřít jedno – ani na moment nemáte klid – hledání krytu, střílení, sběr zbraní i léčiva, to vše je pod neustálým tlakem. Finální úroveň mě bohužel pořádně zklamala. Útok na vesnici působí zprvu parádně, ale opět je tu tlačenka ze strany tvůrců. Pokud jsem se nedržel s velitelem, ten po chvilce zemřel a já musel načítat, takže žádné velké prohledávání okolí ani možnost jít si kam se mi zachce, se nekonalo.

Pocity z většiny úrovní jsem měl dost rozporuplné. Byť jde o misi se silnou atmosférou válečné vřavy a byť tu nechybí řada zajímavých nápadů, nemohu jinak než označit akci v Ardenách za nejhorší úsek hry, čili pomyslný bronz.

3 - Berlin (2 úrovně)
Pouhopouhé dvě úrovně nabízí třetí mise, avšak jde o úrovně poměrně dlouhé a zajímavé. Protože jsme v Berlíně, nechybí městské souboje a protože se hrdina dostane do spojení se sověty, dojde na sadu jejich zbraní. Takový samopal s téměř padesátikusovým zásobníkem je slušná věc. Náplň mise je klasická - kamsi dojít a něco sebrat, ale po cestě narazíte na spoustu techniky včetně tanků, a protože tu raketomet není, poslouží nálože s doutnákem, který vinou deště zhasne, čili nestačí jen dostat se k tanku a přilepit nálož, ale také ji z dostatečně vzdálenosti odpálit. Navíc, nálože se nacházejí různě po mapě a když je přehlédnete, hrozí, že před dalším tankem budete leda tak zběsile prchat. Druhá polovina mise se celá odehrává na té samé mapě, ale ve dne a hlavně v ruském tanku, kterému nechybí kulomet na likvidaci pěchoty (ten v AA nebyl). Protože jde o úroveň vcelku dlouhou, po mapě je rozmístěno několik ‚tankových lékárniček.‘ Sice to působí podivně, ale nakonec proč ne, vždyť MoH je jen arkáda s válečnou tématikou

Přestože jsem se v této misi hodně bavil, tak dobré jako v první misi to nebylo. Úrovně v rozbombardovaném městě, kde je zvýšená aktivita odstřelovačů mě nijak netěší. Takže za pomyslné stříbro.


Spearhead je datadisk jak má být – nové prostředí, nové nápady + opravy některých nedostatků z minula. Působí na mě jako kvalitní rozšíření a ne jako nastavovaná kaše. Zkrátka starý dobrý MoH: AA trochu jinak, ale přesto stále nadmíru zábavné.

Pro: Atmosféra, rozmanitost prostředí, dobrá AI nepřátel, stylová orchestrální hudba, nápadité mise, nové zbraně (Britské a Ruské))

Proti: Slabá AI spojenců, mizení zbraní po nepřátelích může být problematické - málo munice v mapách

+10
  • PC 75
Nejsem moc datadiskovej. Za život jsem jich odehrál jen pár a ještě méně DLC, ale jedno vím jistě. Datadisk by měl trvat déle, než necelé čtyři hodiny hraní na střední obtížnost. Když si uvědomíme jejich tehdejší cenu (která bývala jen o pár stovek nižší než plné hry), je délka Spearheadu opravdu velkým mínusem k jinak bombovému přídavku.

Ale dnes je jiná doba, datadisk jsem pořídil v ultra výhodném paklu a Spearhead jsem si prostě užil.

Variabilita prostředí je asi největším plusem. Nejdříve opět operace Overlord, ale tentokrát ze strany paragánů, poté zasněžené belgické lesy a souboje připomínající zákopovou první světovou, a nakonec Berlín a krátká tanková epizoda.

Hratelnost je špičková, všechno funguje jak má, level design má hlavu a patu, každá z operací nabídne několik silných momentů a obtížnost nikdy nepřekročí únosnou mez.

Co mě překvapilo, byl pokles FPS při maximálních grafických detailech, což je při dnešních výkonech více než úsměvné. Přitom graficky se hra nikam neposunula (dokonce bych řekl, že některé lokace jsou vyloženě ohyzdné, např. zadní dvorky francouzských domků). Přibyly nějaké ty zbraně (a u každé můžete použít pažbu pro útok zblízka… no, u bazuky asi ne) a všechny jsou stejně povedené jako ty předchozí.

Vyzdvihnout hlavně musím bomby s doutnákem, které za deště zhasnou a je nutné do nich střelit – což je přesně ten prvek, který mi dnes ve hrách chybí – nikdo vám totiž neřekne, že do nich musíte střelit, na to si každý musí přijít sám. A i když vám to dojde během chvilky, tak je to moc příjemný, přijít si na něco ve hře sám, bez pomoci autorů.

Po MoH: AA rozhodně plnohodnotný datadisk – krátký, ale nacpaný hutnými a skvěle hratelnými momenty. Letos jsem se k němu dostal poprvé v životě a naprosto jsem si to užil.

Pro: rozmanitost prostředí; zákopové bitvy; vyvážená obtížnost

Proti: krátké; bezdůvodně klesající fps

+30
  • PC 65
Po vydařeném Allied Assault bylo očekáváno, že datadisk na sebe nenechá dlouho čekat. Proto ještě tentýž rok vyšel datadisk Spearhead, který obohacoval původní hru o boje za seržanta 501. parašutistického pluku Jacka Barnese v Normandii, Ardenách a v okupovaném Berlíně.

Na začátku se ocitáte v letadle, ze kterého jako výsadkář musíte vyskočit a padáte na padáku do Normandie, kde vaše akce začnou. Po nějaké době se spojíte s Brity, kterým pomůžete čistit Němce. Poté si zastřílíte v Ardenských lesích poblíž Bastogne, kde se odehrává jedna z nejtěžších částí ve hře, při které jsem měl často choutky se hrou seknout. Nakonec si v poslední misi zastřílíte i s ruskými zbraněmi, zajezdíte v ruském tanku a tím tento datadisk končí.

Když už jsem se zmínil o ruských zbraních, tak bych chtěl dodat, že ve hře jsou nově i Britské zbraně jako Enfield nebo Sten. Také z ruských zbraní zde najdete nejznámější z nich, jako PPSh-41 nebo Mosin Nagant.

Počet nových zbraní patří rozhodně k jednomu z kladů této hry, alespoň pro mě. Dalšími jsou rozhodně zlepšené efekty, hlavně efekty výbuchů. Například v porovnání s původní hrou, když jste jeli tankem, efekty výbuchu střelby byly prakticky nulové. V tomto datadisku už jde vážně poznat, že střely dopadají a vybuchují. Předposledním plusem, který bych zde zmínil, je možnost osedlat skoro všechny stacionární zbraně, které najdete. Například Flak 22, Flak 88, polní raketomet a další. No a jako poslední bych chtěl uvést pro mě asi nejzásadnější „novinku“, možnost bashovat každou zbraní, ne jen pistolí, jako tomu bylo v původní hře. Toto beru asi za největší plus ve hře, neboť mi to často přišlo vhod, když mi docházela munice.

No, a že té munice bylo vážně nedostatek. Často se mi stávalo, že mi zůstalo jen pár nábojů do jedné zbraně, jelikož munice bylo v okolí jako šafránu, anebo se stávalo, že jak jsem zabil nepřítele, jeho zbraň záhadně zmizela, popřípadě nešla sebrat. To samé bylo s lékárničkami, kterých bylo snad ještě méně, než munice. Často se mi proto stávalo, že jsem hrál na hranici života a smrti, kdy jsem měl kolem 5% hpček. Toto se stávalo taky díky velmi špatné AI, která měla stejně jako v původní hře neskutečně přesnou mušku. Tyto 3 věci beru za hodně velký mínus. Věcí, která ne že by mi nějak hodně vadila, ale neměla by v této hře být, je dle mého názoru špatná optimalizace, kdy při nastavení všech grafických možností na maximum a při zapnutých komplexních stínech se dokázaly fpska propadnout až na 20 snímků za sekundu, což mi na hru z roku 2002 přijde velmi podivné. Poslední výtku bych měl ještě k náplni misí, které byly často bohužel dosti nudné, krátké a v některých případech i dost těžké.

Tímto jsem shrnul vše a závěrem bych chtěl jen dodat, že hra má 3 akty, tudíž půlku z původní hry a herní doba se taktéž pohybuje někde v půlce herní doby původní hry, tzn. něco kolem 5 hodin. Suma sumárum, hře uděluji 65% a to hlavně díky již zmíněným nedostatkům, které mě ve hře bohužel hodně vadily. V porovnání s datadiskem Breakthrough považuji Spearhead za slabší.

Délka:
3 akty, 10 misí, herní doba asi 5 hodin na střední obtížnost

HW nároky:
91 fps stabilně (omezeno), občasné pády fps. Problém s komplexními stíny jsem již popsal v textu.

Pro: + Nové zbraně + Zlepšené efekty, hlavně výbuchů + Možnost osedlat stacionární zbraně + Bash s každou zbraní

Proti: - Nedostatek munice a lékárniček - AI - Podivné pády fps při zapnutých komplexních stínech - občasné nudné, krátké a těžké mise - stále chybějící zaměřovače

+15
  • PC 80
Spearhead je příjemný nášup. Pokud máte rádi vše, co fugnovalo v MOH: AA, budete spokojeni. Mise různorodé (výsadek v Holandsku, boje v noci, ve dne, v létě i v zimě, bitva v Ardenách, ale něco mě u ní chybí, čekal jsem ji velkolepější a ne jen přesun z krytu do krytu), engine stejný, je to kratší datadisk, ale i tak na pár hodin slušná zábava. Navíc, když k tomu připočtete druhý datadisk Breakthroug, můžete se těšit na chutnou porci. Kromě nových misí tu najdete ještě nově přidané postavy vojáků a tím pádem i uniformy, nově tu jsou i sověti a britové s baretama. Multiplayer nabízí pár nových módů a je stále aktivní. Nejlepší je countdown, kdy je hra rozdělana na dva tými a na mapě se nachází jedno kapesní rádio. Váš tým ho musí získat a udržet co nejdéle u sebe, např. je nastaven limit 10 minut. No a samozřejmě když máte rádio, musíte krýt vojáka, který jej vlastní před náporem nepřítele, v opačném případě zase útočíte, abyste získali rádio ze spárů soupeře. Dobrá pařba :) Funkci datadisku splňuje Spearhead velice dobře.

Pro: rozmanité mise, starý dobrý engine a grafika, stále aktivní multiplayer a nové módy

+15
  • PC 60
První datadisk k MoHAA, který na to jde jinak. Je to pořád ten klasický Medal, ale přeci je jiný. Hratelnost se změnila celé to působí prazvláštně. Engine už bohužel nestíhal dané scenérie a nepůsobilo to tak hezky jako v případě MoHAA.

Příběh je daleko více nudný a především v Bastogne těžký. A dohrání hry ani nezabere takového času, jako jeho předchůdce. Ano, je to jen a jen datadisk, ale nějakou patřičnou délku by mít mohl.

Pro: je to Medal,

Proti: velmi krátké,

+6
  • PC 70
Spearhead je v mnohém podobný na původní MoH, hraje se stejně, nepřináší žádné revoluční změny, ale přesto je jeho kampaň nová, svěží a pokud jste právě dohráli MoH a chcete hned skočit na Spearhead vůbec nehrozí, že se "přejíte". Mise jsou v rámci možností různorodé, drží se realistického vyznění, ale stále jde o jednoduché střílení bez dalších zdržovaček. Kvalitativně je Spearhead něco jako The Best of původní MoH, tedy nejsou tam slabší momenty a hned od původního výsadku, až po konec se drtivá většina hráčů bude skvěle bavit. Onen konec však přije nečekaně brzy, Spearhead v tomto rozjíždí trend slabších a co do kvantity odfláknutých datadisků. Je to výborné a intenzivní hraní, ale to, že po nějakých 4 hodinách skončí nemohu jen tak překousnout...

Pro: Kvalitní, intenzivní a pohlcující kampaň, vyrovnaná hratelnost.

Proti: Šíleně krátké

+16