Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

  • PC 85
Spearhead je první datadisk pro MoH: AA a podle mého skromného názoru je z obou přídavků ten zdařilejší. Oproti AA je tu celá řada drobných zlepšení jako například možnost útočit pažbou téměř všech zbraní anebo indikátor nabité střely u tanku. Markantnější novinkou je řada zbraní – jde převážně o Britské a Ruské sady. Se zbraněmi souvisí i jakýsi nový poddruh – kouřové granáty. Nemůžu říct, že by zrovna tahle legrácka našla kdovíjaké uplatnění, ale kouř lze v ideálním případě použít jako dočasnou blokaci smrtících kulometných palpostů, což nikdy není na škodu. Úrovní je ve hře poměrně málo (9) a některé z nich jsou velmi krátké, takže celková herní doba dosáhne asi jen třetiny délky AA. Náplň misí je však více než dobrá a snad ani na moment nehrozí nuda. Pro navození atmosféry autoři využili vyprávění hlavního hrdiny, velmi pěkné obrázky na konci každé mise i během loadingů a autentické dobové filmečky, které mají uvézt do děje nadcházející operace.

Drobnou změnou v rámci hratelnosti je značné omezení počtu munice na mapách. Tím se nedá říct, že by nebylo čím střílet, jen je většina nalezené munice z mrtvých vojáků a pak - zbraně od nepřátel po krátké době zmizí (neduh celého AA). Chce to zkrátka prohledat každou mrtvolu a moc s tím neotálet.

Dojmy z misí:

1 - Normandy (3 úrovně)
Operace Overlord tak trochu jinak… Místo masového vylodění na pláži tu máme masový seskok parašutistů nad nepřátelským územím. Už jen úvodní seskok padákem mi přišel jako hodně dobrý nápad a následné spojení se s partyzány taktéž potěšilo. Jednak jsem se dostal k Britské sadě zbraní a navíc jsem na další dvě úrovně měl spojence. Díky silně nascriptovanému chování působili velmi aktivně a já si boje po jejich boku vyloženě užíval, tím spíše, že venkovské prostředí s usedlostmi mi sedlo už v AA. Obtížnost je poměrně nízká – nepřátel není mnoho, munice i léčiva je dostatek. Více než moje smrt hrozilo úmrtí spojenců (velitel musí přežít).

První mise se povedla na výbornou a já v podstatě nemám, co bych jí vytknul. Pomyslná zlatá hvězda pro nejlepší misi hry, ovšem ani v těch další laťka nijak výrazně neklesá.

2 - Bastogne (4 úrovně)
Úrovně v Ardenách jsou každá o něčem trochu jiném. Ta první je klasický přesun z bodu A do bodu B, navíc okořeněný spojenci a nutností likvidovat nepřátelská děla. Jde o velmi povedenou úroveň, a ještě v zimním prostředí, která mám raději než třeba takovou poušť. Druhá úroveň patří jízdě ve vozidle a ovládání děla. Právě tahle úroveň mi dala hrozně zabrat a snad nikde jinde jsem nepotřeboval tolik loadingů. Třetí úroveň je v MoH velmi neobvyklá – probíhání z krytu do krytu pod dělostřeleckou palbou. Ale i v této úrovni si zastřílíte, neboť závěr je o obraně linií. Bohužel stačí jediný voják, který proběhne přes obrannou linii a je to v háji. Přijde mi to dost přehnané, ale zase tomuto úseku nemohu upřít jedno – ani na moment nemáte klid – hledání krytu, střílení, sběr zbraní i léčiva, to vše je pod neustálým tlakem. Finální úroveň mě bohužel pořádně zklamala. Útok na vesnici působí zprvu parádně, ale opět je tu tlačenka ze strany tvůrců. Pokud jsem se nedržel s velitelem, ten po chvilce zemřel a já musel načítat, takže žádné velké prohledávání okolí ani možnost jít si kam se mi zachce, se nekonalo.

Pocity z většiny úrovní jsem měl dost rozporuplné. Byť jde o misi se silnou atmosférou válečné vřavy a byť tu nechybí řada zajímavých nápadů, nemohu jinak než označit akci v Ardenách za nejhorší úsek hry, čili pomyslný bronz.

3 - Berlin (2 úrovně)
Pouhopouhé dvě úrovně nabízí třetí mise, avšak jde o úrovně poměrně dlouhé a zajímavé. Protože jsme v Berlíně, nechybí městské souboje a protože se hrdina dostane do spojení se sověty, dojde na sadu jejich zbraní. Takový samopal s téměř padesátikusovým zásobníkem je slušná věc. Náplň mise je klasická - kamsi dojít a něco sebrat, ale po cestě narazíte na spoustu techniky včetně tanků, a protože tu raketomet není, poslouží nálože s doutnákem, který vinou deště zhasne, čili nestačí jen dostat se k tanku a přilepit nálož, ale také ji z dostatečně vzdálenosti odpálit. Navíc, nálože se nacházejí různě po mapě a když je přehlédnete, hrozí, že před dalším tankem budete leda tak zběsile prchat. Druhá polovina mise se celá odehrává na té samé mapě, ale ve dne a hlavně v ruském tanku, kterému nechybí kulomet na likvidaci pěchoty (ten v AA nebyl). Protože jde o úroveň vcelku dlouhou, po mapě je rozmístěno několik ‚tankových lékárniček.‘ Sice to působí podivně, ale nakonec proč ne, vždyť MoH je jen arkáda s válečnou tématikou

Přestože jsem se v této misi hodně bavil, tak dobré jako v první misi to nebylo. Úrovně v rozbombardovaném městě, kde je zvýšená aktivita odstřelovačů mě nijak netěší. Takže za pomyslné stříbro.


Spearhead je datadisk jak má být – nové prostředí, nové nápady + opravy některých nedostatků z minula. Působí na mě jako kvalitní rozšíření a ne jako nastavovaná kaše. Zkrátka starý dobrý MoH: AA trochu jinak, ale přesto stále nadmíru zábavné.

Pro: Atmosféra, rozmanitost prostředí, dobrá AI nepřátel, stylová orchestrální hudba, nápadité mise, nové zbraně (Britské a Ruské))

Proti: Slabá AI spojenců, mizení zbraní po nepřátelích může být problematické - málo munice v mapách

+10