Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

  • PC 65
Po vydařeném Allied Assault bylo očekáváno, že datadisk na sebe nenechá dlouho čekat. Proto ještě tentýž rok vyšel datadisk Spearhead, který obohacoval původní hru o boje za seržanta 501. parašutistického pluku Jacka Barnese v Normandii, Ardenách a v okupovaném Berlíně.

Na začátku se ocitáte v letadle, ze kterého jako výsadkář musíte vyskočit a padáte na padáku do Normandie, kde vaše akce začnou. Po nějaké době se spojíte s Brity, kterým pomůžete čistit Němce. Poté si zastřílíte v Ardenských lesích poblíž Bastogne, kde se odehrává jedna z nejtěžších částí ve hře, při které jsem měl často choutky se hrou seknout. Nakonec si v poslední misi zastřílíte i s ruskými zbraněmi, zajezdíte v ruském tanku a tím tento datadisk končí.

Když už jsem se zmínil o ruských zbraních, tak bych chtěl dodat, že ve hře jsou nově i Britské zbraně jako Enfield nebo Sten. Také z ruských zbraní zde najdete nejznámější z nich, jako PPSh-41 nebo Mosin Nagant.

Počet nových zbraní patří rozhodně k jednomu z kladů této hry, alespoň pro mě. Dalšími jsou rozhodně zlepšené efekty, hlavně efekty výbuchů. Například v porovnání s původní hrou, když jste jeli tankem, efekty výbuchu střelby byly prakticky nulové. V tomto datadisku už jde vážně poznat, že střely dopadají a vybuchují. Předposledním plusem, který bych zde zmínil, je možnost osedlat skoro všechny stacionární zbraně, které najdete. Například Flak 22, Flak 88, polní raketomet a další. No a jako poslední bych chtěl uvést pro mě asi nejzásadnější „novinku“, možnost bashovat každou zbraní, ne jen pistolí, jako tomu bylo v původní hře. Toto beru asi za největší plus ve hře, neboť mi to často přišlo vhod, když mi docházela munice.

No, a že té munice bylo vážně nedostatek. Často se mi stávalo, že mi zůstalo jen pár nábojů do jedné zbraně, jelikož munice bylo v okolí jako šafránu, anebo se stávalo, že jak jsem zabil nepřítele, jeho zbraň záhadně zmizela, popřípadě nešla sebrat. To samé bylo s lékárničkami, kterých bylo snad ještě méně, než munice. Často se mi proto stávalo, že jsem hrál na hranici života a smrti, kdy jsem měl kolem 5% hpček. Toto se stávalo taky díky velmi špatné AI, která měla stejně jako v původní hře neskutečně přesnou mušku. Tyto 3 věci beru za hodně velký mínus. Věcí, která ne že by mi nějak hodně vadila, ale neměla by v této hře být, je dle mého názoru špatná optimalizace, kdy při nastavení všech grafických možností na maximum a při zapnutých komplexních stínech se dokázaly fpska propadnout až na 20 snímků za sekundu, což mi na hru z roku 2002 přijde velmi podivné. Poslední výtku bych měl ještě k náplni misí, které byly často bohužel dosti nudné, krátké a v některých případech i dost těžké.

Tímto jsem shrnul vše a závěrem bych chtěl jen dodat, že hra má 3 akty, tudíž půlku z původní hry a herní doba se taktéž pohybuje někde v půlce herní doby původní hry, tzn. něco kolem 5 hodin. Suma sumárum, hře uděluji 65% a to hlavně díky již zmíněným nedostatkům, které mě ve hře bohužel hodně vadily. V porovnání s datadiskem Breakthrough považuji Spearhead za slabší.

Délka:
3 akty, 10 misí, herní doba asi 5 hodin na střední obtížnost

HW nároky:
91 fps stabilně (omezeno), občasné pády fps. Problém s komplexními stíny jsem již popsal v textu.

Pro: + Nové zbraně + Zlepšené efekty, hlavně výbuchů + Možnost osedlat stacionární zbraně + Bash s každou zbraní

Proti: - Nedostatek munice a lékárniček - AI - Podivné pády fps při zapnutých komplexních stínech - občasné nudné, krátké a těžké mise - stále chybějící zaměřovače

+15