Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohráno. Moc pěkná adventure! Sice závěr lehce hektickej, ale stálo to za to. Postav jak v ruským filmu :)
Jako jsem fakt rád že se náš sešlo tolik co to čerstvě hrajeme a jsme z toho stejně nadšení, snad to přivede i další hráče ke zkoušce tohoto klenotu!
Ne že mi tady něco prokecnete z příběhu! Aktuálně se mi zaplňuje Excel jménama, souřadnicema a poznatkama :) Skvělá hra! Martian Memorandum jsem v 90kách dohrál, ale prdlajz si pamatuju z příběhu, jen některé lokace.
@jones1240 (23.04.2022 20:36): Martian Memorandum je o něco lepší, je to něco jako Pandora v 2D. Více adventurní a i když princip z Mean Streets kapku zůstává, je to více adventurní a není o takový vyloženě gamebook.
@Ringo (23.04.2022 20:34): To jsem rád, mám to stejně. Já si pamatuji že na Pandoře jsem stroskotal na nějakém bugu asi tři hodiny pře koncem. A tento rok si chci dát komplet tu sérii, protože mě to fakt chytlo :D Já totiž měl chuť si to dát od Under, ale pak jsem si řekl proč si to nedát komplet a nelitují toho.

Jo od Memorandum čekám ještě lepší zážitek!

Hlavně po zahrání starších dílů vám dojde kolik lásky bylo do této série dáno.
Já si Mean Streets nazval pro sebe vykopávkou roku 2022 a vynachválil jsem jej zde:

https://ringohrani.blogspot.com/2022/04/mean-streets.html

Jinak já to skoro regulérní jako rok Texe Murphyho vlastně trochu mám (i když bych to ale stejně mohl nazvat rokem Police Questů anebo rokem Gabriela Knighta), protože jsem si znovu zahrál Under a Killing Moon, konečně jsem dohrál The Pandora Dirextive, v kterém jsem kdysi dávno na něčem ztroskotal a dojel jej teprve letos, to mě nakonec dohnalo k tomu zahrát si i stařičký Mean Streets, teď jedu Martian Memorandum a pak se budu těšit na Overseer a Teslu Effect :-)
Z Mean Streets se pomalu, ale jistě, stává mainstream. Pojďme je dostat do reprezentativního hodnocení, IMHO si to zaslouží. Jediný škarohlíd je tady Fingon, ale ten asi zůstal na začátku bezradný v kokpitu:))

Hodí se do Herní výzvy, kategorie Vzhůru do oblak!
Bez jediného mrknutí do návodu, bez jediného naťuknutí, bez jakékoliv pomoci dohráno. Ne, že by to bylo úplně snadné, ale nechápu, proč jsem měl k té hře vždycky takový respekt, že jsem ji vlastně ještě donedávna raději nezkoušel nějak více hrát. Pořád jsem si myslel, že tobude nehratelně těžké a frustrující a bylo to několik strhujících hodin hraní a když člověk dával pořádně pozor a všechno si zaznamenával, nebyl problém se dobrat řešení. Každopádně super hra. 85% jasných, kdybych nezaokrouhloval, dal bych i o dva body více.
@jones1240 (18.04.2022 13:09): Je to fakt na pohodu a to jsem se toho kdysi vždycky bál, že je to nelidsky těžké, tak jsem to po pár vyzkoušeních vždycky vzdal. Teď zjišťuji, že jsem se dostal docela daleko a stále bez mrknutí do návodu. Postup ve hře je pátračka po lidech a lokalitách a docela mě překvapilo, jak neskutečně je chytlavý tento jednoduchý koncept, kdy člověk s napětím očekává, až se dozví další koordináty a těší se, co tam bude, až tam doletí.

Co nejvíce odrazovalo a ukázalo se, že zbytečně:
Simulátor letu, kdysi jsem se bál toho, že každou lokalitu budu muset nějak hledat sám a hra na mě bude navíc klást nároky na to, abych se třeba nenaboural. Ale vůbec to tak není, stačí jen zadat koordináty, zapnout autopilota a samo to doletí na místo určení.

Střílecí pasáž - jo, občas se stane, že mě dostanou, ale na druhou stranu to není nic extrémně frustrujícího. Chce to jen vychytat postup vpřed když neletí střely, pak rychle vystřelit a dřepnout si. Dá se to vychytat a pak už to není problém.

Adventurní pasáž působila nejprve strašně chaoticky těžkopádně, ale jak jsem pochopil systém, tak už člověk řeší věci takřka automaticky. Vše na co narazí stačí prozkoumat a pak zkoušet - otevřít, vzít, případně stisknout tlačítko a občas ochutnat.
@Ringo (16.04.2022 22:20): Jo, tahle hra je fakt milé překvapení, člověk by si myslel že ta “překombinovanost” by z toho dělala nehratelnou obskuritu a přitom je to fakt chytlavá záležitost :D




@Pluto (17.04.2022 21:39): Já ti rozumím, já se snažím zkoušet vše, ale hrám s parserem se vyhybam kdyz muzu (vyberu radsi treba remake), ale i tak si nekdy nejakou takovou hru vyberu, abych si okořenil hraní :D I když to mesn streets zkus, mě přijde že ta hra je celkem přívětivá a hratelně fajn, ve srovnani s konkurenci v tu dobu.
Já se musím přiznat, že nemám odvahu pouštět se do až takto starých her. I když jsem řadu z nich hrál, i na monochromatických (a později i barevných) monitorech, tak už mě to ke zkoušení nějak neláká. Obávám se, že ten přelom je někde kolem roku 1992, 1993. Nějak mě nelákají starší adventury s širším výběrem možných činností a nebo nedej bože parsery. Což mě trochu mrzí, protože tím mě míjí řada klasik tohoto žánru...
Člověk by řekl, že to bude ve srovnání s Under a Killing Moon předpotopní blbina a ono je to neskutečné chytlavé. Parádní pátračka. Mě ty stařičké hry nepřestanou asi nikdy překvapovat :-) Pořád je po čem z té staré doby sáhnout, co jsem třeba kdysi nehrál a vždycky zjistím, že je pořád spousta pecek mimo ty časopisové "profláklosti", které mi nějak unikly a stojí za to. Samozřejmě to nebude moc platit pro Dungeony a tahové strategie, kde má vesměs člověk za ta léta splněno, ale u adventur pořád rezervy ještě mám :-)
@Ringo (16.04.2022 10:30): No já to rozehrál taky včera a s tou serií to mám podobně jak ty, Under jsem dohrál a Pandoru jen rozehrál a měl ve hře bug který mi nedovolil tri hodiny pred koncem pokračovat. Tak chci dát reparát :D Overseer me taky minul.

Jo mě překvapilo že se v Mean objevují i postavy z Killing Moonu, jako Delores Lightbody apod. Plus i že humor zůstal a fakt se u toho někdy slušně zasměju, doporučuji olizovat předměty :D Je to fajna docela i pokrokový na tu dobu.
Shodou okolností jsem to zrovna včera rozehrál, protože jsem si dojel v minulých týdnech Under a Killing Moon (dohráno znovu na zopakování) a Pandora Directive (rozehráno znovu a konečně dohráno, kdysi před léty jsem se nějak zasekl v 1/3 hry a pak jsem se k tomu už nevrátil). Co jsem ale kdysi nehrál, tak Overseer a než se pustím do něj, říkal jsem si, že je třeba přeci jen zmáknout i ty staré 2D díly. Mean Streets jsem před tím kdysi jen zkoušel a bál jsem se, že budu muset manuálně řídit to vznášedlo, tak jsem to hned vzdal. Ale když jsem si včera prošel manuál a to, jak se to všechno ovládá, zjistil jsem, že až takové peklo to není a že je to neuvěřitelně chytlavé. Zaujaly mě i podobnosti s Under a Killing Moon, ať už je to atmosféra, nebo kombinace módu pohybu a interakce s prostředím, byť tady je to v 2D.
@jones1240 (16.04.2022 09:57): No to určitě :) Ale nějakou jízdu prubnu. On to hraje současně i Ringo, tak mi občas píše, že ho ta hra hodně vtáhla. Já musím nejdřív dopsat článek na blog, pak to se do toho vrhnu po hlavě! :)
@Richmond (16.04.2022 09:07): Jako ale ty jízdy autem peklíčko pokud pojedeš manuálně. Jinak mě překvapilo že to je mix adventury, vizualni novely a leteckeho simulatoru :D Fakt jo silenstvi :D Je to ale skvely
Objevil jsem že to mám na GOGU a tak před replayem Under a Killing Moon si dám Texe hezky od začátku. No a fakt mě tenhle díl baví, ještě že se u lítacích sekvencí dá dát autopilot (pokrokové). Tohle je fakt hra toho typu že je dobrý si to zažít pro kulturní obohacení :D
@Richmond (18.12.2018 09:15): Ty střílecí pasáže nejsou zas tak těžké pokud si hrál někdy nějaké arkády či podobné věci. Spíše primitivní a otravné s nekonečným počtem protivníků - vystřelit, schovat se, posunout dopředu a to co nejrychleji aby si ušetřil co nejvíce nábojů. Ale není jich tolik, dohromady za celou hru tak 8-10 a dá se to překousnout :)
Je to doma, konečně někdo šíří slávu prvního Texe :)

Ty létací pasáže IMHO mají něco do sebe, máš dostatek času na rozmýšlení...jako detektiv jedoucí autem přemýšlejícím o případě a co ho na místě čeká. A když jsem si u toho i pouštěl skladby od Sinatry po Elektroswing a la autoradio, tak to byla nakonec půlka dojmů a umocnění atmosféry:))
Dohráno, až na minutí jedné věci i bez návodu:)

Navzdory mému očekávání že to bude jen takové vyzkoušení mě to hrozně chytlo a hrál jsem nakonec čistě jen MS. Ovládání letounu nakonec nebylo vůbec potřeba - zadají se souřadnice a autopilotem se dolétne na dané místo.

K ovládání letounu jsou tak potřeba jen 2 klávesy:
N-navigace
A-autopilot

K získání dalších informací ohledně jména:
V-zavolání asistentky (zadarmo)
L-zavolání informátorky (za peníze)

Hudební složka je velmi strohá a zaměnitelná s jakoukoliv hrou té doby, vyřešil jsem to vlastním playlistem - od Sinatry po elektroswing. Díky vlastnímu playlistu a 2D grafice byla atmosféra parádní.

Samotná adventura je velmi jednoduchá - dojedete na místo a získáte souřadnice/jméno na další. Nejčastěji rozhovorem, někdy prohledáním bytu. Pokud je potřeba nějaká věc (klíč, karta, páčidlo,...)tak ji při akci postava sama použije, samozřejmě pokud ji má.

Hodně mě otrávil až samotný konec (cca 3 minuty, opakoval jsem je ale 6x) - časové limity kde musím rychle psát nemám rád.

Ve hře není žádný deník, a tak je k zapsání souřadnic a jmen potřeba vlastní bloček (u mě zhusta popsaných 7 stran)
V žánru je napsaná adventura ale je to letecký simulátor.
@Richmond (30.05.2012 21:40): určitě vyplatí, ale to bych se k nim musel dostat. Jediné, co jsem měl fyzicky v ruce byly tenounké brožurky vysvětlující ovládání a upozornění na epilepsii. V PDF jsem četl jen manuál k prvnímu Baldur's Gate a k Might and Magic VI...
Bohaha, dohráno. Nakonec jsem se u toho bavil hodně. Hlavně díky jedné věci, co jsem si k tomu vytvářel...:) Napíšu a ukážu na Pixel Swarmu...:)