Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Max Payne mi kurevsky připomíná Majkla z gta 5. Jinak jsem hru rozehrál a grafika skvělá, optimalizace pěkná, vše na high :)
Tak jsem se podíval na netu a znovu zapl hru, abych se přesvědčil a už vím, co myslíte. Zvláštní na tom je to, že jsem tu hru dohrál už tak 12x nebo kolikrát a nikdy mi ani nepřišlo, že tam je tolik efektů a jsou tak časté. Vůbec jsem nad tím nějak nepřemýšlel. Až ta vaše diskuze mě nad tím donutila nějak přemýšlet. Předtím jsem to vnímal tak nějak podvědomě. Věděl jsem, že tam nějaké ty efekty jsou, ale pořádně jsem je nevnímal.

Možná to je tím, že tolik nefetuju a kokain mě nezajímá nebo nevím no :-)
Souhlas, tyhlety zprasení obrazu v animačkách znemožňovaly vychutnat si tu krásnou grafiku. Protože přes ty nesmysly prostě nebyla pořádně vidět.
@Shoggot (24.02.2017 16:20): Tak záměr to je jasně. Souhlasim, že to může působit rušivě, ale mě se podobný blbosti líběj. Líbilo se mi to v Kane & Lynch 2, kde byla zas psycho kamera. Proč ne. Aspoň je to jiný.
@Cobot (24.02.2017 16:07): Psychedelicky působí, ale opravdu mi vadí ta strašná problikávanost (jako chromatická aberace to působí), které mi nesmírně dráždí oči, jako při silné světlo při oné světloplachosti.
Domnívám se, že vzhledem k tématice a settingu to je záměr, ale jak říkám, míjí se to efektem, když je to jako na kokainu čučet do reflektoru. Dokonce je to podle mě největší slabina celé hry, která je jinak super.

Děkuji, jsem chytrý.
@Shoggot (24.02.2017 13:47): v jedný větě píšeš o psychedelických světelných efektech. Ve druhé o chromatické aberaci a ve třetí o světloplachosti.

Jseš sice chytrej kluk, ale i tak musí dát strašně práce mít co říct ke všemu.

@Shoggot (23.02.2017 21:20): Nějaké zvláštní efekty mi tam ani nepřišly. Jediné, co mi u nich tak úplně nesedlo, bylo to komiksové ladění. Nebylo to u všech animaček, ale třeba u té závěrečné to bylo opravdu docela dost kreslené a komiksové.
Ty naprosto psychedelické světelné efekty při cutscénách jsou zlo. Jako já to chápu, taky mám rád kokain jako všichni, ale tady se to naprosto míjí efektem.
@Chuck (06.02.2017 19:14): Všechno naplno určitě ano, pokud nepočítáš MSAA. To jak dáš 8x v rozlišení 1920x1080, tak se svou GTX 1060 jsem měl 55 fps, takže to jsi určitě naplno neměl :-)

Ale při vypnutém MSAA jsi těch 60 určitě mít mohl, protože to jsem míval těch 130-200 a ta karta je odhadem 2-3x výkonnější. Přesné výsledky se mi hledat nechce.


@JohnCZ (06.02.2017 18:06): Tak na střední detaily je ta hra málo náročná a je dobře optimalizovaná. Já to jel s GTX 650 a skoro vše na max. Pár nastavení na normal a taky se to dalo hrát. Náročné je to při nejvyšším nastavení a to mluvím o maximální AA, které nejvíce srazí výkon. Ale na vzhledu to poznat už moc nejde, takže upřímně na tom zase tak nesejde a hru bych za to zase tak nekritizoval. I když i tak si rýpnout trochu můžu :-)
Já jsem to hrál na současné sestavě, tj. s GTX760 a i5 2500K 3,2 GHz, a jestli si dobře vzpomínám, všechno jsem měl naplno a měl jsem tam 60 fps.
Já to dohrál svého času i na 9600GT na kdovíjaké (asi cca střední) nastavení ve full HD a hrát se to dalo. Just sayin'. :D
Tak já samozřejmě hraju s adaptabilním Vsyncem, takže mi to na 30 neklesá. A AA si přesně nepamatuju, ale jak se znám, tak jsem určitě nastavil FXAA přímo v ovladači. Ta hra je rozpatlaná tak jako tak, takže tohle jí neuškodilo.
Poslední měření. Vypnul jsem v-sync a MSAA vypnul. V rozlišení 1920x1080 hra běžela na GTX 1060 od 130 FPS do 200, přičemž vše ostatní bylo na maximum a i FXAA bylo nastaveno na very high.

Takže ta GTX 560 by to měla těch 60 fps utáhnout. I když při zapnutí v-sync to občas muselo klesat i na 30. Pochybuji, že se to po celou dobu dokázalo udržet přes 60 i v těch nejnáročnějších momentech.

Ale i tak je to poměrně stará hra a ve své době při maximálním nastavení a vyhlazování byla na GPU dost náročná. A ve 4K s vyhlazováním bych to plynule nerozjel ani na té GTX 1060, což naštve, když si vezmu, že ta hra už není nejnovější.
Když to tu tak probíráme, tak jsem to zkusil znovu zapnout a zaměřil se na ty FPS a animačky.

Sestavu mám core i5-4460 3,2 GHZ, 16 GB RAM, GTX 1060 6 GB

Animačky jsem měl možnost vypínat hned po pár vteřinách, takže jsem se na ně téměř vůbec nemusel dívat. Když jsem to kdysi hrával na slabší sestavě, tak jsem se určitě musel dívat mnohem déle. Takže v těch bych teď moc velký problém neviděl.

Další věc jsou snímky. Když jsem měl zapnutou V-sync a dal vyhlazování 8x MSAA, tak mi to kleslo na těch 30 fps, kde se to uzamklo a už to nebylo tak plynulé. Místy to naběhalo na těch 60. Ale při vypnutém V-sync to běžně šlo okolo 55 fps a místy to šlo i na 80. Ta v-sync se u většiny her nehodí, pokud člověk nedokáže udržet stabilně 60. I pět snímků pod to znamená, že se hra uzamkne na třiceti.

Pak jsem dal vyhlazování 4x a hra jela 90-110 FPS. Místy klesla i na 70.

Všechno ostatní mám na maximum a hraji v rozlišení 1920x1080. Takže hra není zase tak náročná. Ale pokud bych dal 8x vyhlazování a rozlišení 2715x1527, tak už by se mi hra sekala. Ale obraz se nezlepší a je to jen taková vlasnost GPU navýšit rozlišení než mi povoluje běžně můj monitor. Řekl bych ale, že třeba text je rozmazanější.

To mi připomnělo, jak na dvou titánkách jeli Battlefield 1 v 8K rozlišení a ono to i celkem utáhlo na těch 40 fps se vším na maximum.
Je vidět, že už bych měl mít dostudováno, abych mohl začít měřit výkon :) Teď bych vám sem vpálil tabulku a čau. No, zatím nemám naměřeno, takže sorry :D
@Sasakr (06.02.2017 00:07): Ono to není náročné, když AA úplně vypneš a taky záleží na rozlišení. Ve full HD jsem to jel při AA 4x na 60 fps s GTX 1060. Ale když jsem dal 8x, tak už to šlo dolů na 30. Teda, kdybych vypl V-sync, tak by to jelo asi těch 50-60, ale při zapnutém to vždy uzamkne na 30, jakmile se to nedokáže držet na 60 fps.

Jinak při vypnutém AA ti věřím, že to mohlo jet 60 fps na GTX 560. Já měl 650 a až na directx 11 efekty jako teselace apod., které jsem měl na normal, jsem měl zbytek very high. Ale jelo to těch 30 fps. Ve dvou úrovních to klesalo níž na takových 20, ale jinak se to drželo normálně. A to bylo jen chvilkové, takže se to dalo vydržet.

Ale při AA 8x v rozlišení 1920x1080 je hra dost náročná a ta GTX 560 by ti to určitě nemohla utáhnout. Řekl bych, že i pod 30 by to muselo padat.
Já vám nevím, u MP3 se furt mluví o nějaký vysoký náročnosti, ale já si pamatuju, že jsem to tehdy na GTX560 dal na max krom vyhlazování a jelo to normálně na 60... až si říkám, jestli jsem nějaký nastavení nezapomněl, ale vypadalo to podle mě super.
@Can (05.02.2017 18:54): S tím příběhem máš asi pravdu, ale štvalo mě to trochu, když jsem hru jel potom na vyšší obtížnosti čistě kvůli hraní a příběh jsem znal nazpaměť. To mě pak cutscény jen otravovaly a nechtěl jsem je ani chvíli sledovat. To jsem to v jednom týdnu dohrál třikrát, tak potřetí už to bylo dost otravné :-)

Ale je fakt, že by to muselo být nahrané mnohem rychleji. Ale i tak se mi zdá, že jsem teď nemusel sledovat animačky ani do půlky. Ale nechával jsem je, protože jsem to rozehrál po delší době. Teď to mám pořád na disku, ale testovat se mi to zrovna moc nechce.
@CrocoRay (05.02.2017 18:37): Takhle dlouhé nahrávání by určitě nebylo, i když už je to dávno nahrané, myslim že je to tak udělané schválně aby hráči "neunikl ten příběh".
Radši bych 10-30s nahrávání než 2 minutovou scénu co nejde přeskočit. Navíc to nahrávání by na dnešních sestavách bylo asi o dost rychlejší, takže za mě je to spíš chyba než nějaké plus.
@Can (05.02.2017 18:01): Na normal to možná ještě tak hnusné není, ale na low to hnusné opravdu je. Ale ono to tak bývá u více her, že normal je taková klasika, kdy by se na hru mělo dát jít dívat a nebyla tak ošklivá a low už je pro opravdu slabé sestavy. Výjimky bych řekl, že jsou hry třeba jako Far Cry 4 a Primal, kde hra začíná vypadat dobře až od high nahoru.

EDIT: Jinak ty cutscény slouží místo nahrávacích obrazovek. Ale nevím, zda je to úplně nejlepší řešení a podle mě to nahrávání samotné trochu zpomalí. A jinak tady ty cutscény nemusí člověk sledovat opět po zabití. Jsou mezi úrovněmi.
Stale me udivuje v kolika hrach nejdou preskocit cutsceny, stejne jako dneska nekdo psal u Residenta 7. Fakt me bavi se divat sestkrat na to same, behem dvaceti minut:D
Tak jsem to nastavil všechno na normal a vypnul ty kravinky, ale většina těch cutscén nejde přeskočit je to uplně stejný jako když to mám všechno na max.
Ale překvapilo mě, že to fakt není hnusný, přijde mi to ok i když to bere o 1500 MB na graf. kartě míň, chce to je 300.
@Can (04.02.2017 19:59): U toho nastavení sice nevím, jak moc to načítání ovlivňuje. Je možné, že to budou dělat jenom textury.

Každopádně když jsem zkoušel minimální a maximální nastavení grafiky, tak rozdíl tam je obrovský. Na max. to vypadá pěkně, ale nejnižší detaily byly docela hnus a právě ty textury se mi na minimum zdály jak z roku 2002. No moc se mi to nelíbilo :-)

Ale však sám uvidíš, jak se ti to bude líbit. Já to jel na maximum a docela rychle to načítalo a větší část jsem určitě sledovat nemusel.

Každopádně mě překvapuje, jak dokáže být hra při maximálním nastavení náročná. Tedy hlavně po antialiasingu, když si vezmu, že bez něj hra jela i na hodně slabých kartách. Já jel na velmi vysoké nastavení (pár položek jako teselace apod. na střední) s vyplým AA se svou GTX 650 při 30 fps. Na GTX 1060 jsem měl vše na maximum při 60 fps, ale co jsem dal AA na 8x, tak už to klesalo na těch 30. Je fakt, že vypnutím vsync by to asi jelo lépe, ale to se mi nechtělo a mezi 4x a 8x AA už je hodně malý rozdíl, který běžně nepoznám, tak jsem nechal 4x. Spíše mě to udivovalo kvůli tomu, jaký je mezi GTX 650 a 1060 rozdíl a přitom jsem to jel skoro při stejném nastavení :-D Ale je fakt, že zase mnohem plynuleji.
@CrocoRay (04.02.2017 18:04): Ok, tak to bude asi verzí, navíc mi to teď napsalo, že mám aktivovat klíč od hry když už ho aktivovanej mám, tyhle dementní registrace všude možně bych zakázal!!! :)
Ale jinak hra je to dobrá, tak zkusim ohlodat trochu grafiku a nehrát to na plno, jestli se to načte rychleji, protože jinak ty cutscény uvidim na 80% znova :)
@Can (04.02.2017 17:49): No, tu verzi na Steamu jsem určitě nehrál, takže možná tím to bude. Ta, která se bez Steamu obejde u mě téměř žádné bugy neměla. Abych byl upřímný, tak si nějak nevybavuji vůbec žádný :-) Ale určitě jsem na nějaký narazil. To snad v každé hře se něco může objevit. Ale vypadávání stěn a podlahy mě naštěstí nepotkalo. To by mi asi vadilo dost. Vlastně asi jediné, na co si tak teď vzpomínám je to, že občas nějaká mrtvola byla třeba ve stěně nebo tak, ale to mi nějak nevadilo.

Co se týče cutscén, tak ony po načtení přeskakovat jdou, ale asi bude záležet na hardwaru, kdy to načte. Vždy mi to po nějaké době hodí možnost to přeskočit a vím, že jsem to potom na nejtěžší obtížnost projel docela rychle, jak jsem cutscény přeskakoval. Ale je fakt, že jich je docela dost a jsou poměrně dlouhé.
@Can (02.02.2017 19:04): Jo, zaškrtnout dohráno a ohodnotit můžu. Akorát jsem dohrál více než 400 her a nechce se mi to všechno přepisovat z osobních statistik, i když je fakt, že u téhle hry vím, že jsem to hodnotil 90%.

Co se týče bugů, tak sice věřím, že určitě na některé narážíš, ale osobně jsem to hrál na různých sestavách a různých systémech a při více než deseti dohráních jsem na žádné velké bugy nenarážel a pokud jsem nějaké potkal, tak jich moc nebylo. Asi máš prostě trochu smůlu, ale překvapuje mě to, protože Max Payne 3 je právě jedna z her, které jsem dohrál hodněkrát a na více sestavách, tak bych to měl posoudit lépe než jiné hry.
@CrocoRay (02.02.2017 18:18): Jasný, není to nejtěžší hra na světě, ale nějak mi to nesedí. Proto už poslední dobou nejradši hraju tahovky, tam je na všechno čas, jde vidět že stárnu a reflexy už někam odešly :)
Navíc nejsem zvyklej používat ten bullet-time a ještě do toho ty problémy a bugy, naše přételství nezačalo zrovna nejlíp, ale třeba se z nás na konci stanou dobří přátelé :)

Proč to nemáš ohodnocené a zaškrtnuto dohráno?
@Can (02.02.2017 16:09): Tak pokud střílečky moc nehraješ, tak to chápu, ale jinak Max Payne 3 není zase tak těžký. Možná je o něco těžší než některé jiné hry, ale neřekl bych, že o moc.

Já to dohrál bez problémů i na nejtěžší obtížnost a to při 30ti fps na staré grafice. Na nové při 60 fps jsem hrál na střední obtížnost a přišlo mi to ještě mnohem lehčí. Většinou jsem chodil s plno painkillery a běžně jich na konci úrovně míval maximální množství 9. Míření a tak celkově vše mi přišlo takové hladké oproti těm 30 fps, co jsem hrál předtím.

Navíc munice je tam opravdu přebytek a snad nikdy jsem neměl sebemenší problém.
@Korbitch (02.02.2017 16:04): Hry kde se střílí hraju jen na klávesnici, jinak netrefim ani stodolu a ten auto-aim mi moc nesedí, jinak s gamepadem problém nemám a hraju na něm dost, jen ne ty střílečky.
Nějak to dohraju, Dark Souls mě naučilo trpělivosti :) ale dík za radu..
@Can (02.02.2017 15:51): Doporučuju střídat joypad s klávesnicí a myší. Joypad byl jedinečný na ty zmetky bez vesty, kdy stačilo využívat automatické zaměřování, stejně jako v GTA. Na jednotky s vestami jsem bral myš, abych dával rovnou headshoty. A taky je dobrý se naučit pořádně střelbu naslepo, tou vyřešíš dost.
@Kwoky (02.02.2017 14:40): Druhá hodina vydržela, ale zase mi to hodilo bug ve hře, kde jsem se nemohl dostat z kamery co máš v leže a jít tak dál :)

Win 7 (64bit), i7-2600, 8GB RAM, Radeon 7800

Ale myslim že to nějak půjde, navíc to není zas tak dlouhý i když mi to teda moc nejde a to hraju na normal a chcípám dost, i když ta kamera a ovládání mi taky moc nepomáhá.
@Kwoky (18.10.2016 21:13): Tohle mi to sice nedělá, ale asi po hodině hraní mi to 2x zamrzlo a jednou spadlo, fakt mě tenhle kousek začíná "bavit", ještě ta jejich dementní registace. Už vim proč mi to tam leželo tak dlouho...
Zkusil jsem rozjet MP3 na Radeonu R7 260x a když zapnu teselaci jakékoliv úrovně, tak to začne házet naprosto nechutné artefakty - tenké vodorovné čáry směrem od Maxova modelu doprava. A bliká to jak vzteklý. Hra jede plynule, nepadá, jen to vypadá hnusně. Jakmile teselaci vypnu, je to pryč. Setkal se s tím někdo?
To už by bylo přehnané, ta akce opravdu občas baví, a líbilo se mi místy to prostředí a jej korespondující Maxova vizuální proměna - další výhodou je že to není příliš dlouhé, byť při konci už jsem si párkrát v duchu řekl "Omg tam je ještě další kapitola? Kdy už to konečně skončí?"

Jisté je že k Maxovi 3 se už nikdy nevrátím, zato ke dvojce se, tak jako už mnohokrát, budu vracet stále.
@mvp23 (21.07.2015 21:55): Člověče, mně se právě ani moc nezdá. Nějak se prostě nemůžu vyrovnat se způsobem, jakým se v současnosti dělají delší vlasy - což jsem psal i dole. Navíc jsou takové... Nevím, pokud to nehraješ na nejvyšší nastavení, vypadají prostě hůř než nejposlednější enemák :/ Za což často můžou především stíny.
Oproti mužským (počítaje v to i nejposlednějšího sedláka) vypadají ženy jako Quasimodova ošklivější sestra.
...a taky - ale to je problém současné generace grafiky - naprosto nesnáším ztvárnění vlasů delších než tři centimetry.