Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (07.04.2018 20:39): Star Trek je určitě další v té trojici nejlepších. Btw Cathan přišel s LoTRem. Pokud si s někým chceš povídat, jak něco není vlastně moc herní lore, tak s ním. Mně je tahle diskuze úplně jedno.

@Cathan (07.04.2018 20:36): Proč téměř nikdo v DA:O nereagoval na vyvraždění jedné z nejmocnějších šlechtických rodin (Couslandi)? Viz odsud výše.
@Cathan (07.04.2018 20:24): Nejpropracovanější lore má DnD a Star Wars. Byť ty dost znásilnil Disney. Mass Effect i DA jsou naproti tomu dosti trapné. Působí to dojmem pouhé kostry poslepované dětskými náplastmi.
@Jab (07.04.2018 19:00): S jídlem roste chuť. Čím víc lore znáš, tím více ti připadá ostatní nic moc. Když si to tak vezmeš, celé lore LoTR je totálně klišoidní a nic moc - nic co nemá dnešní béčkové fantasy. Jen bylo první.
@SilentWolf (07.04.2018 17:32): No, nadruhou stranu označovat VŠECHNY postavy za dementy a neuvést jediný příklad oné avizované duševní poruchy, je podle mě výkřik do tmy a už vůbec to nepůsobí rozumně, spíše zaujatě. Logika ohledně settingu "nelíbí se mi barvy a level design - což je zcela objektivní kritika - a proto si odmítám přečíst kodex, který je to nejzajímavější na celé hře a právě buduje celé universum z politického, technologického, biologického a příběhového hlediska, je trochu mimo. To je jako tvrdit "Nelíbí se mi tvar a barva pomeranče, proto nebudu žrát mrkev, jak řikám, trochu mimo.
@Sadako (07.04.2018 02:17): Dal bych tomu druhému dílu přeci jen šanci. Sice už je to pár let, co jsem ho dohrál (a ještě jsem se ani nedostal ke trojce), ale docela mě zaskočilo, jak moc je jiný oproti prvnímu (lepší) - zajímavější prostředí (esteticky), mnohem zábavnější akce, lepší postavy (některé opravdu výborné) a vůbec celý návrh kampaně a taky některé sidequesty pro parťáky.

Samozřejmě, některé z těch věcí, co ti vadily na jedničce, tam budou taky, ale troufám si tvrdit, že v podstatně menší míře. Myslím, že to stojí za risk dát tomu alespoň pár hodin (byť až po úvodu to nabírá momentum).
@Cathan (07.04.2018 16:02): Važ si lidí, kteří jsou schopni rozumně napsat, co se jim na daném titulu nelíbilo. Já jen vítám jiné pohledy na (třeba v tomto případě mou oblíbenou) hru, ale nesmějí se skládat z výkřiků do tmy. O což se v tomto případě nejedná. Čísýlka bych v tomto případě neřešil - protože jak hodnotit hru, která se mi nelíbí? Na to správná otázka asi neexistuje.

Pořád sympatičtější, než dávat 80% hrám které "neurazí". Pak má vše nové hodnocení kolem 85% a ve výsledku to nikdy taková hitparáda není. A já třeba rád čtu negativní pohledy na hry, které se mi osobně líbí. Ukazuje to, že pro každého jsou hry trochu o něčem jiném. A o tom hraní je. Než slepě obhajovat, proč je ta hra dobrá, je daleko lépe investovaný čas, pokusit se trošičku pochopit tu protistranu.
@Sadako (07.04.2018 15:49): Dobře, to je zřejmě tvůj systém hodnocení. Mě by nikdy ani nenapadla dát hře která se mi "jen" nelíbí 30%. To máme Fear, Far cry, a spoustu dalších her. Ono se asi lze těžko hádat o tom, že ten příběh i herní systém je dobrý, ale spíše doporučuji se jen nad tím hodnocením zamyslet ;)
@Cathan (07.04.2018 15:16): Hodnocení uměleckého díla bude vždycky jenom subjektivní. Objektivně můžeš hodnotit, vím já, kladivo. Zatlouká hřebíky/nezatlouká hřebíky, the end. Čím je dojem (či záměr nebo cíl), který má ten který předmět dělat, komplexnější, tím těžší je určit objektivní kategorii. Dá se pochopitelně silněji bazírovat na technikáliích (gamebreaking bugy ano/ne, grafika a zvuk se sypou/nesypou), ale vzhledem k tomu, že to jsou věci nezbytné k tomu, aby ono dílo člověk konzumoval, nehodlám dávat automaticky +40% za to, že se hra dá dohrát a obraz se mi nedělí na dva.
@Sadako (07.04.2018 15:05): Hodnocení které je tak drtivé by rozhodně nemělo být jen subjektivní. Tvůj názor ti vzít nemůžu, ale já zkrátka nesouhlasím - osobně mi přijde vážně divné dát DAII 80% a ME 30%. Je to prostě... divné, a čpí z toho spíše nezaujetí celým tématem hry.
@Cathan (07.04.2018 15:00): Však hodnocení je vysoce subjektivní záležitost.
Hm, já od ME vlastně neměla nijak velká očekávání - jen jsem předpokládala, že to bude po té scénáristické i herní stránce poněkud použitelnější.
@Sadako (07.04.2018 14:50): Z herního hlediska jsou ty hry stejné. A ačkoliv je Mass effect více akční střílečka, i ty souboje mi přijdou téměř stejné. Hodnocení příběhu je už silně subjektivní a iracionální věc.
Není nakonec tedy problém opět v očekávání? DAII mělo negativní ohlasy, proto jsi do toho šla bez očekávání. ME měl pozitivní ohlasy, a tvé očekávání bylo příliš velké.
@Cathan (07.04.2018 14:25): A na začátku této trojice stojí praotec Anomen a debilně se usmívá, ano. Nicméně, ME a DAII jsou sice v jádru akčněji laděná cRPG, ale dojem, který na mne obě hry udělaly je tak radikálně odlišný, že mi moc podobné nepřijdou.

Dragon Age dělala jiná divize Bioware nežli ME, jestli se nepletu a co se zejména dvojky týče, já tam prostě vidím rozdílů docela dost - čistě technicky ten soubojový systém je dost jiný, pro mne výrazně příjemnější (že jsou boje v DAII debilní another wave, je už věc jiná, to se dá ovšem přerazit dostatečným množsvím AoE), nemusím řešit nějaký zpíčený tactical screen. A pak tam jsou pro mě silné rozdíly kvalitativní - lepší ezpoxice, Hawke není od první minuty legendární cokoli - a i potom je to spíš týpek, co se zoufale snaží zabránit, aby všechno nešlo moc jižně, ne ultimátní hrdina galaktického (kontinentálního) významu. Nesrovnatelně lepší writing - dobrý příběh, velmi dobré dialogy, zajímavé postavy. Na to, jaký DAII sklidil všeobecný hate mě tohle strašně mile překvapilo a i grafika a celková stylizace se mi zamlouvala velice velmi.
@Sadako (07.04.2018 12:29): Když pominu žánr, tak snad v naprosto každém. Dragon age II jakoby Mass effectu vypadl z oka. Snad je Dragon age II měl sestupnou tendenci po DA:O, zatímco Mass effect už poté jen rostl do krásy. Akční souboje, generované prostředí ve questech, charaktery jsou skrz BioWare hry celkově dost přes kopírák (Alistair, Kaiden a Carth jsou velmi podobné archetypy.) Ona je spíše otázka v čem si DAII a ME podobné nejsou - a to je víceméně jen žánr.
@Cathan (07.04.2018 10:59): Rovnocenné v jakém smyslu?
A ano, ME mi totálně nesedl, další díly rozhodně hodlat nehraju. Na to mám příliš dlouhý seznam 'k dohrání' úplně jiných položek. A překvapilo mě, jakým způsobem a jak mi moc nesedl, protože pokud se nepletu, má ho na svědomí Drew Karpyshyn (BGII, NWN, KotOR, Jade Empire), který má sice v oblibě opakovat velmi podobná schémata děje, ale většinou způsobem, který mě nenadzvedává z židle.

@Jab (07.04.2018 08:22): Gumovitost! To je ono, oni jsou prostě všichni, včetně Sheparda, totální gumy. Ani jsem netušila, jak strašně mi to vadí, protože třeba military scifi filmové na mě rozhodně takhle odpudivě nepůsobí.

@Can (07.04.2018 06:00): Říkám, že věk toho moc neobjasní. :)

@pajmič (07.04.2018 03:07): Jawohl, na Vampyr jsem zvědavá. Co zrušili do WoD MMO, bylo nějaké upíří sucho.
Origins mělo tu výhodu, že mě na něm pořád zajímalo co bude dál - takže jednoho dne se mi podařilo dojít do bodu, kde se chytilo drápkem a pak to jelo samospádem. Ta hra je báječně grimdark.
Ne ne k docenění jedničky Mass Effectu je potřeba celou sérii minimálně dvakrát dohrát :0)
@Sadako (komentář): Dobře, ale vážně. Nedalo mi to, a kouknul jsem na to tvůj profil. Určití uživatelé jsou velmi kritičtí k mým "srdcovým" záležitostem a jde to mimo mě, kupříkladu Jab. Ale u něj existuje určitá konzistence názorů. Ale u tebe mě třeba překvapuje, že dáš DAII 80%, zatímco ME 30% ačkoliv to jsou absolutně rovnocenné hry. Tak nějak z tvého komentáře cítím, že hra ti nesedla svým stylem a nedala ti skutečný herní zážitek který dala všem co tu házejí 80-100%. Tedy zamilování do postav, příběhu, světa a skvělého soundtracku. Plus pár maličkosti jako je biotika, což je skvělý nápad. MEI je svou grafikou a stylem jedna z nejhorší BioWare her ale těmi dalšími věcmi to vykupuje - jestli to však nesedlo, je zcela logické, že se ti hra nelíbí. A pokud tě nezaujal příběh ani postavy, je poměrně zbytečné abys další díly hrála.
Koment dobrej. Pokud někdo nemá kritiku v něm obsaženou (minimálně z části) za relevantní, tak je to malinko sněžná slepota. Pro mě byla ovšem vojácká gumovitost naopak kladem hry, takže mě pak jednička ještě jakž takž bavila.
@Charllize (07.04.2018 02:26): Hele, já ta tý hře nedělal, vím jen to, co se napsalo, ale více či méně tam určitě podoba s ME1 je. Ten Nomad, prozkoumávání planet, větčí důraz na vývoj postavy (abillity). A dost možná to byl jejich plán a pokud ano, tak se jim moc nepovedl :)
@Charllize (07.04.2018 02:10): Co já vím, tak Edmonton se od Andromedy silně distancoval. Díky čemuž byl Montral velmi oslaben a izolován. Edmonton dělal na Anthem. Obecně mezi těma studiama nepanovala zrovna družná nálada. Byl o tom sepsán douhý článek. Jak to mělo být a nakonec nebylo. Proč a jak atd
@pajmič (07.04.2018 01:58): Kdyby se mi zalíbil ME setting, tak možná teď zkouším dvojku, ale on šel fakt mimo mě. Se mi strašně dlouho nestalo, aby se nějaká hra, na první pohled působící jako něco, co by mě mohlo oslovit, tak strašně minula.
@pajmič (07.04.2018 02:02): nevim jestli na tom zalezi. Leda ze by andromedu delali na severnim polu bez moznosti konzultace predchozi prace. A to velky mnozstvi planet puvodne mi dost pripomina prave prvni me. Mako a dalsi veci.
@Sadako (07.04.2018 01:49): Undying měl prima stylizaci a ani dnes nemohu říctm že je ošklivá. Když je řeč o unrealu. Batman Arkham dal význam slovu plastika zcela jiný rozměr :D

Pokud se nekdy odhodláš pustit se do ME2, tak bud ujištěna, že to vypadá esteticky jinak než ME1. Osobně si myslím, že je to i dodneška jedna z nejlépe vypadajících her na původním UE3.
@Gordon (07.04.2018 01:46): Nejsi od pravdy daleko. Kotor byl základem pro některé systémy v ME1. Problém byl v tom, že ME1 mělo být narozdíl od Kotoru akční RPG. A právě ta akční složka byla něco, v čem nebyli uplně 100% jistí. Mass Effect 3 je podle nich to, čehož chtěli docílit už v roce 2007. Alespon z gameplay/design hlediska.
@Charllize (07.04.2018 01:37): Já mám podezření, že je pro mne strašně důležité, jak mi sedne celkový grafický styl. Na U3 je toho plno a některé z těch her se mi vyloženě líbily, třeba Alice: Madness Returns (OK, ta je 2011).
ME mi přijde nevýrazný a tím spíš tam pro mě vynikne všechno, co mi láme oko.

Namátkou mě napadá třeba Clive Barker's Undying - ta hra mi přijde dodneška místy vyloženě nádherná a to je engine prvního Unrealu. Výrazná stylizace, která mi sedla + slušný kontrast.
@Sadako (07.04.2018 01:32): to byl unreal 3 engine. Vsechny hry na nem vypadaly podobne. Neumel poradny stromy a vegetaci obecne. Ale kdyz neco na nem neco bylo balvan, kov nebo neco nezivyho bylo to super. Jo a drzky mu sly taky. Akorat ty vlasy. Zrejme je delali z nejakyho asetu bahna a plynovejch trubek:)
Hm. Vedeli jste ze stiny objektu v prvnim me jsou nakresleny na texture :)