Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (12.12.2020 07:27): Tak ja mam cely ME rad, vcetne Andromedy a jako strilecku jsem ho nikdy nevnimal a docela chapu kde se vzala ta popularita. Ale to ze na tom zase neni neco revolucniho vidim taky. Za mne to je preklopena BG do 3D s mensima ci vetsima upravama i kdyz to byl uz KOTOR. Je to porad ten samy mustr, ma ho i DA, je to proste Bioware:)
Prave treba u Andromedy a Inquisition jsem trosku citil ze na ten odkaz predku hodily trochu bobek a mozna proto me bavily docela dost, pac moc velky vyznavac infinite klasik nejsem.
@Charllize (12.12.2020 02:42): Tak ona je to lepší střílečka než RPG, hlavně v pozdějších dílech :)
Prostě je to hybrid, místy docela dost funkční, ale zrovna po příběhové stránce... to fakt nechápu. Možná je to tím že jsem podobnou story viděl už mnohokrát, damn i mezi hrami je to k nerozeznání od Starcraftu a trochu mi připomíná i Halo, tak to asi víc funguje na nováčky v sf žánru.
@Cathan (12.12.2020 02:37): V pripade ME to asi tak bude. Sice nemam pochyb ze i tam ma ME hodne fanousku, ale na PC jich bude asi vic.
navic kdyz uvedu priklad ze zivota tak docela podtrhuje to co pise Alien. Muj kolega z prace doporucuje lidem Mass Effect jako strilecku, z cehoz lezu vzteky po zdi, snazim se ho lecit ale moc to nejde, proste to tak vidi :)
Další důkaz, že konzole jsou vředem na tváři herní komunity. (Smajlík co nejlépe vyjadřující čistý trolling).
@AlieN (11.12.2020 20:01): Nazývat jednu z nejuznávanějších herních trilogií bulshitem chce vcelku odvahu. Ale abych ti odpověděla... třeba u ME3 sem probrečela slušnou třetinu hry a pokaždé u ní brečím zas a znova.
@AlieN (11.12.2020 20:01): Tyve, na to jsem nikdy neměl koule a chtěl bych to umět. Nakráčet do diskuze jako pan nad věcí a podivovat se nad tím, co se na tom těm místním zeměplazům vlastně líbí :-D Ve mě to rezonuje dodnes, protože mi to na rozdíl od některých jiných slavných značek jako random bullshit právě nepřipadá :-)
Tak pořád je možnost Shepperda nějak naklonovat po 100, 200, 300 letech, dát mu nějakýho vychovatele (Liaru?) a až bude galaxii zas nejhůř, tak ho na to zas vypustit :) Ale doufám, že se tak nestane a že Sheppard bude jen stránka v Kodexu a případně někde bude jeho socha, nebo tak ;)
Taková hromada příspěvků... to ve vás ten příběh Mass Effectu tak rezonoval, že ho tak uctíváte?
Mě na něm nepřipadalo zapamatovatelné vůbec nic, prostě random bullshit... pročež si z něj také nic nepamatuju, a tedy je mi všechno v tomhle traileru úplně jedno, a beru ho jen jako oznámení že možná přijde zas docela hratelná space střílečka. A nebo možná taky další Andromeda, no.
@Jab (11.12.2020 18:49): Mně přijde možnost že Shepard ZNOVU přelstí smrt tak skvělá, že jsem za ni. Celý ten jeho Mary Sue empowerment by dotáhli tak skvěle do konce tím, že bez něj prostě něj nejde zvládnout vůbec nic a tak je jeho smrt prostě nepřípustná. Ty konce ve trojce ve skutečnosti nemají tolio význam, protože ve všech to stejně bylo jakože "Ah, fuck it, let's finish this disaster somehow".

Musí tak znovu stát tváří tvář nové hrozbě, strašlivější než kdykoli předtím. Obligátní věta "SVĚT SE ZMĚNIL" následovaná duněním trailerového rohu.
@Jab (11.12.2020 18:49): Nějak se zapomínáš. Vždyt jsem ti psal, že Zelený konec je nezvratitelný a trvalý, všichni oraganici mají trvale pozměněnou genetiku, víš jak funguje evoluce ne? Ted když máji být zelenáči na vrcholku evoluční piramidy, nic se nezmění za millionym možná milliardy let :D stejně tak blue, kde je Shep Galaktus, který bude žít Miliony let. O logickém zasazení red endingu jsem se již rozepsal.
Já se spíš bojím o to, že to prostě nebude dobrá hra. Nevěřím tomu, že Bioware ještě umí udělat nosné postavy a stavět to komplet na staré partě asi nebudou chtít. Pokud ano, tak to je opravdu vrchol zoufalosti a to by si fakt hodně naběhli, protože nevěřím, že se jim její kvalitu podaří udržet. Jinak fan service mi nevadí, pokud je dobře využitý (seriál Mandalorian). tady tomu moc nevěřím. Ale tím, že se u mě ME série devalvovala v posledních 15 minutách trojky, kterou jsem dohrával bez extended cutu, mě to nějak nevadí a jsem zvědavý na výsledek.

@pajmič (11.12.2020 18:47): Tuhle úvahu jsem tu psal už ráno a trochu si to i myslím :-) I tak to už je ale problematické, protože konec už se upravoval / dovysvětloval ve zmíněném extended cutu, takže by to jenom prohloubilo ten zmar. To už bychom pak byli naštvaní úplně všichni, ať už se nám původní konce líbily nebo ne. Ta krádež, kterou jsem pociťoval po dohrání já už je nenapravitelná, a na těch , kterým se některý z konců líbil, bude nejspíše spáchána.
@pajmič (11.12.2020 18:47): Já spíše ještě doufám, že se použije ten dlouhý life span Liary a posune se celé universum tak, že bude jedno, jaký konec kdo zvolil. A samotný další díl to ani nebude řešit. Resp. nebude na žádném konci stavět, páč ty už budou stejně po staletích jedno. A pak také samozřejmě doufám, že Shepard se nakonec živý neobjeví. A to ani na setinu sekundy.
Uf, ted mě něco osvítilo, co když Bioware v remasteru ty konce poupraví tak aby byl více kompatibilní se canonickym Red koncem? Nezdá se to pravděpodobné, ale po menším průzkumu jsem zjistil, že stejná parta dělá Remaster a sequel souběžně.
Wow, čekal jsem spoustu reakcí, ale rozhodně ne přístup "je mi jedno, že příběh je uzavřený a funguje to takhle, já chci víc a beru to". Já myslel, že internetu bezhlavý fanservice vadí a hojně se kritizuje. :D Jako, taky to neberu jako konec světa, zajímá mě, jak s tím naloží, a při případném flopu si můžu ohraničit trilogii jako hotový produkt a ignorovat to, ale... no tak. Někteří včetně mě prostě mají myšlenku těch vícero konců rádi, Trilogii takhle obdivují a zadupání toho všeho se jim nelíbí. To je snad pochopitelné, ne?
@Jab (11.12.2020 18:26): Tak já s tím souhlasím. To je mimo jiné taky jeden z důvodů, proč jsem psal, že kvůli tomu žádný šampaňský otvírat nechci, já si též myslím, že na Shepardovu linku by už neměli sahat. Obzvlášť i protože bych byl raději, kdyby Shepard v Destroy endingu zařval. Ale rozhodně se nemůžu bránit vnitřní přirozené radosti z toho, že ending, který jsem sám zvolil, bude pravděpodobně v příští hře canonický.
Jako rozuměj... Co už může být zbabělejší a lacinější, než vytáhnout zase Sheparda, Liaru a spol. A proto byl ten destroy také zvolen. Páč jen v něm může Shepard žít. Jinak jim je to fuk. Alespoň zde bychom tak měli ve velkém Bioware drbat. V SWTOR nám podobně desetkrát (nepřeháním) vrací Revana a Emperora (oba opět v novém story contentu patche 6.2). A to jen a pouze z toho důvodu, že je to jednoduché. Bioware vykrádá sám sebe. To je přece potřeba kritizovat po mamutích dávkách. Nebuďte tedy spokojeni kanonizováním "svého" konce. Buďte naštváni se mnou, že Bioware nemá odvahu vytvořit nový příběh s novými postavami. Zase a ještě jednou. Dělá se z toho jen další neměnný svět, kde je vše předem dané. Dělá se z toho „Pátek třináctého, část šestnáctistá čtyřicátá osmá“ (z Red Dwarf).

Ve zkratce je to jak dodatečná Baldurs Gate kniha, kde je hlavním hrdinou Abdel Adrian. Také tehdy se přiživili na známém jménu a devalvovali první dva díly. Nic s tím nenaděláme. Ale alespoň bych z toho nebyl "happy", že "můj konec" je ten správný. Tenhle konec vybrali opravdu jen z toho důvodu, že chudáka Šeprda si díky němu zase mohou vodit jak panáka na šňůrkách. :(
@Vurhor (11.12.2020 18:11): Zkus si přečíst diskuzi, než budeš reagovat. Páč jinak budeš takhle mlít zbytečně z cesty. Já nehájím kanonizování syntézy. Já píšu, že jakýmkoliv kanonizováním jakéhokoliv konce Bioware hází smysl celé trilogie oknem.
@pajmič (11.12.2020 18:12): Já taky - a i přes toto zuření si to stejně zahraju a možná se mi to bude u líbit - ale je to stejně hnusnej, odpornej, naprosto ne (RP)G krok který, jak řekl Jab, dehonestuje předešlé díly.
Další negativum je to, že každý "pro-red" je z toho samozřejmě na koni, ale to už je dost vztahovačná maličkost.
@Cathan (11.12.2020 17:59): Oni by mi synt kanon konec necpali, protože nedává smysl :D Hele, to je fuk. Já bych hrál cokoliv z ME univerza. Takový jsem prostě já, jsem nenapravitelný Massoholik :)
@pajmič (11.12.2020 17:58): Tak už je nech. Chápu, že se z toho musí vykřičet. :)
Fakt je, že bych byl taky asi nasranej, kdyby tam narvali ending ze syntézy, kterou k smrti nesnáším.

Jinak já z představy přímého pokračování trilogie šampaňské neotvírám, i přes pro mě relativně příjemnou představu, že by možná zcanonizovala Destroy ending. K Bioware jsem již dost skeptický, plus přijde mi to jako dělat pokračování na trilogii Pána prstenů, případně původní trilogii Star Wars (oh wait...)
@Jab (11.12.2020 17:58): Znehodnocení je silný slovo. Udělali s těma koncema koninu, ale proč to takhle hrotit? Navíc jestli opravdu propojí lore Andromedy s Milky Way, mohli by dost věcí do pořádku.

Kupříkladu ve Witcher trilogii nemají tvá rozhodnutí z předchozích her skoro vliv na třetí díl a patrně ti to žíly netrhalo, no ne? :) Good games, ale continuita? Skoro 0.
Navíc ještě dodám, že nový příběh by šel našroubovat na jakýkoliv ending. Ty bys byl spokojený Pajmi, kdyby ti najednou cpali syntézu jako ofiko konec? Byl bys taky nasranej, ne že ne.
@pajmič (11.12.2020 17:54): Logika je ale přeci taková, že jsme udělali rozhodnutí na konci trojky a s tím máme dále "žít". A ne že se to smázne takhle hloupě tím, že se najednou udělá jeden konec kanonický. Bioware se vrátil k Mass Effectu v téhle formě po fiasku Andromedy. Je to pro ně bezpečné a až vyloženě zbabělé. A kvůli tomu také musí takto devalvovat celou trilogii. :(
@Jab (11.12.2020 17:52): Mikromlnky se nemůžou brátit jako gethové, že? Leda že by zjistili co Shep udělal a přestali Kroganům ohřívat stejky z Pyjaků :D To potom ovšem nesmí mít zabudované žádné kognitivní činnosti, aby si nevybudovali schopnost rozlišovat morálku. Nech je ohřívat polávku z Hanarů a bude to cajk :D
@pajmič (11.12.2020 17:54): Ano, skutečně mi vadí, že mi EA cpe pokračování které nemá nic společného se světem kterým jsem já hrál, protože v tom světě by Shepard genocidu nespáchal ;)
Andromeda měla tunu problémů, ale myšlenka, že je to v jiné galaxii byla právě proto dobrá - protože na Mlečné Dráze nezáleželo. A teď najednou kopou do mrtvého pse kterého nemohou správně oživit.
@Cathan (11.12.2020 17:48): Jo tak ty to bereš takhle osobně? Maj Shepard, my world? :D Když to bereš tak subjektivně, to je potom těžký o nečem diskutovat, že. :) Je cool, že ti shep tak přirostl k srdci, ale logika tu musí dostat přednost před pocitem :(
@pajmič (11.12.2020 17:37): Ano, možná je ideální pro pokračování, ale můj Shepard by to NIKDY neudělal. Nikdy a tučně podrženo. Výhoda celé trilogie bylo to, že každý měl svůj vlastní kánonický konec a všechny ty hádky byli jen úsměvné. To, že z jednoho konce udělají kánon je naprosto nepřijatelné, protože tím lidem kradou jejich dobrodružství a RPG zážitek.

A ne - syntetikové nemohou být znovu vybudování. Tohle je důvod, proč nemáš s červeným koncem problém, protože nevidíš syntetiky jako bytosti. Nevidíš to jako genocidu, ale jako vymazání disku PC s tím, že to můžeš nahradit. Ale ono to nejde. To je stejné jako říct, že válka není průser, protože lidi se můžou zase rozmnožit - je to pravda, ale tisíce, statisíce, miliony jednotlivých individualit bylo zničeno.
Modrý ani zelený konec tohle alespoň nemají, i se všemi svými problémy.
@Ria Kon (11.12.2020 17:44): Nejde o záchranu světa, nýbrž o jeho vybudování a všech těch nehezkých věcí kolem toho, Lásková. To mi přijde daleko originálnější než cokoliv co bylo v jakémkoliv Mass Effectu :D
@pajmič (11.12.2020 17:37): Určitě po červeném konci budou ty Gethy vyrábět po tunách. :) Dáš jim jedinečnost a pak je všechny povraždíš ve stylu "já chci své infantilní vítězství". Červený konec je volba morálních kreatur! :)

Konečně máme sci-fi svět, který staletí (a více) nestagnuje jak ten Star Wars a Star Trek. A ty to připisuješ jako nevýhodu. Vždy to je výhoda těch nečervených konců, že "něco dělají". Já za to byl rád. Ty neměnné světy jsou v tom příšerné.
@Cathan (11.12.2020 17:02): A proto je red konec tak vhodný pro pokračování. Syntéza a kontrola jdou do obou stran extrémů, kdy to vypadá jako galaktická utopie, je to navíc nezvratný process, který z každé unikátní rasy dělá mutatnta, nehledě na to, že to je spíš jak něco ze Star Treku než Massu. To samý platí o ovládnutí reaperů.

Četvený konec má šedý morální podtext. Ano, vyhubil jsem syntetiky, ale ti zase můžou být vybudováni, mass relays opraveny. Obrovská hrozba zažehnána, ale za cenu toho, že galaxie bude muset zaplatit za ono rohodnutí. Dostat se zpět do stavu před válkou. Což je samo o sobe výzva. V době kdy je galaxie takto zranitelná se může vynořit jiná hrozba,,,,rachni kupříkladu, nebo ještě líp., obnovení nápadu s roztahováním se černé hmoty, která byla nakousnuta ve dvojce. Syntesis a control nemá žádné postihy, žádná hrozba nehrozí, neb u jednoho jeden kontroluje všechny - neb je bůh - a u druhýho jsou všichni jako jeden, chujovina.

Post war/post apo Mass Effect je nejlogičtější řešení a proto to Bioware taky tak dělá. Ale v podstatě je hlavní, aby udělali super mass effect a kvalitní hru. O to by jsi se měl strachovat, ne jestli všichni kolem tebe budou zeleně svítít :D