Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (06.04.2012 10:42): Jo Stonekeep to už si skoro nevybavuji, jinak bych doporučil po tomto kousku sáhnout vypadá nádherně :) Já naposledy hrál něco co by se dalo přirovnat k dungeonům tak Arx Fatalis.
@Tarhiel (05.04.2012 16:20): Ale jo...

Jinak já furt nevím, jestli mě má tahle hra zajímat nebo ne. Jako malý jsem "hrál" Stonekeepa (rozuměj seděl jsem u pc a náhodně mačkal klávesy, zatímco mi bratranec říkal co mám dělat), ale jinak jsem se k pc dostal až po éře dungeonů. Nejblíže k dungeonu jsem měl při hraní MoM 7.
Hezké, hra bude obsahovat klasické šipky pro pohyb pomocí myši (zapnutelné v options) - původně je mít neměla, ale po prosbě od postiženého hráče to tam hned přidali...:)
@Marcusss (28.03.2012 19:49): V Dungeon Clawleru (který je JEN Dungeon Clawler) to nejde - a fakt, že si můžeš vybrat povolání, zbraně a kouzla z toho RPG nedělá....
To samozrejme RPG nedela, ale jenom samotny vyberem povolani, zbrane a kouzel taky Dungeon Mastera nedohrajes :)
@Marcusss (28.03.2012 19:49): S tým súhlasím, ale tak som to nemyslel. Myslel som to, tak že RPG nepotrebuje nascriptovaný dej developermi. V podstate taký dej ako si opísal v EVE si môžeš domyslieť aj pri hraní Dungeon Crawleru -- a presne ako si povedal, aj multiplayer Battlefieldu. Práve preto si nemyslím, že dej robí RPG, alebo dokonca že dej (nascriptovaný) je nevyhnutný v RPG.

Množstvo hráčov v EVE je v malých korporáciach a ich gameplay je tvorený tým, že ťažia a obchodujú a raz za dva mesiace majú nejaké PvP, keď ich systém (sektor) chce obsadiť iná korporácia -- inými slovami, ich dej je rovný viacmenej nule.
No, pokud je cílem chodit do nižšího a nižšího podlaží, absence příběhu asi nevadí. Jenže třeba ta moje milovaná UW2 má příběh postavený na tom, že chodíte do různých světů kolem sebe a vracíte se do základního města, takže smysl by měl příběh hlavně, pokud ta místa jen nezahazuješ za sebe ale máš ty lokace postavený nějak smysluplně, ne jenom tupě pod sebou. Chtělo by občas slejzat dolů, občas nahoru, nacházet spojnice na už prolezlých mapách, odhalit nějaký centrální point kde se dá najít jídlo, zbrojnice k opravě věcí, prostě smysluplný věci za kterýma se vrátíš. Jen chodit dolů je dost nuda.

A pak tou jedinou chodbou, která nešla otevřít, ven. Otevře jí až těžce nalezenej klíč po sadě několika zajímavejch a designově odlišnějch puzzle levelů, do toho se dává příběh dobře. Když to ale nadesignujou jen jako patra umístěná pod sebou, navíc všechna velká a monotónní, půjde zábava brzo do háje .-).
@Ebb (28.03.2012 19:43): V EVE je ten děj ovšem tvořený hráči = jejich plány, akcemi, rozhovory atd. Můžeš tam hrát roli = klidně můžeš hrát drsného kapitána, který má takové a takové názory a na tvou hru to bude mít efekt.
V Dungeon Clawleru (který je JEN Dungeon Clawler) to nejde - a fakt, že si můžeš vybrat povolání, zbraně a kouzla z toho RPG nedělá.... takovéhle "požadavky" splňuje i multiplayer Battlefieldu...
@Bodkin (28.03.2012 18:50): To je na dlhšiu debatu, dej je podľa mňa niečo iné ako background info. Roleplaying Games a Storytelling Games sú dve rôzne kategórie -- často prelínajúce sa avšak nie nevyhnutne. Jedno môže fungovať bez druhého. Hra môže mať len background info o svete a hráča vhodí do neho bez nejakého deja - čím sa inak vyznačujú sandbox RPG.
Mně by hlavně zajímalo, jestli bude každá úroveň pořádným bludištěm (jako např. v Ultimě Underworld 2) no a taky délka, u té se trochu bojím že to bude krátké.
Vypadá to hodně dobře, ale stejně na to nemám čas, tak se uvidí, jak dopadnou recenze a pak to případně koupím. Jak píše Gunár, digitální distribuce mi nikam neuteče...
Až bude pro velký úspěch krabicové vydání, vezmu to. Za čistý digitál nevidím důvod utrácet, nikam mě neuteče.
Uvidím, za kolik to bude přímo na Steamu a podle toho se rozhodnu...
počkám až to vyjde, i když na Steamu by mohla být cena krapet vyšší než 11.99USD za kolik jí nabízejí vývojáři (vč. steam key!)