Kingdom: Two Crowns je budovateľská side-scroller stratégia, ktorá je nástupcom titulu Kingdom: New Lands. Rovnako ako vo svojom predchodcovi, aj tu cestujete na svojom koni po celom hernom svete, stvárnenom v 2D pixelovej grafike. Každá nová oblasť, ktorú navštívite, sa stáva súčasťou vášho kráľovstva, pričom sa nielen môžete, ale aj musíte vracať do známych častí svojej ríše, pretože behom vašej neprítomnosti prichádza k poškodzovaniu a opotrebovávaniu vašich obranných síl.
Two Crowns obsahuje nový príbehový mód, ktorý rozvíja legendu o skupine ostrovov ukrývajúcich truhly s pokladom a o záhadných artefaktoch z dôb dávnej civilizácie. Tieto ostrovy navyše ukrývajú bohaté zdroje, nutné k podpore a rastu vášho súčasného kráľovstva. Preto sa musíte vydať na ďaleké výpravy, pričom nesmiete zabúdať ani na opevňovanie svojho územia, odrážanie útokov nepriateľov a krotenie divokej zvery za hranicami…
Hra podporuje split-screen kooperatívny multiplayer a môžete tak navštíviť aj kráľovstvá svojich priateľov, aby ste im pomohli stavať obranu, alebo ich naopak poškodili napríklad vyrúbaním všetkých stromov. Kooperatívny multiplayer funguje na základe drop-in drop-out, čo znamená, že k hosťujúcemu hráčovi sa môžu jeho priatelia kedykoľvek pripojiť, alebo odpojiť, pričom nemusia vôbec narušiť jeho herný zážitok.
Dal jsem to po letech zas a musím říct, že AI lidí výrazně vylepšili, že nedělá psí kusy jako v prvních verzích.
Zkusil jsem beatnout hard obtížnost bez ztráty koruny. Vzhledem k narůstající síle nepřátel jsem zvolil likvidací hnízd od pátého ostrova a focus na získání všech zásadních vylepšení a hermitů do konce prvního roku, abych pak pátý ostrov začínal začátkem druhého roku. Zničil jsem hnízdo na pátém ostrově, pak čtvrtém a pak zkapal ve třetím, protože jsem neměl dostatečnou infrastrukturu na obou stranách (katapulty), jelikož běžel už třetí rok a každá vlna obsahovala ty obří trolly spawnující zmrdy. :D
Poznámka pro příště...
Zkusil jsem beatnout hard obtížnost bez ztráty koruny. Vzhledem k narůstající síle nepřátel jsem zvolil likvidací hnízd od pátého ostrova a focus na získání všech zásadních vylepšení a hermitů do konce prvního roku, abych pak pátý ostrov začínal začátkem druhého roku. Zničil jsem hnízdo na pátém ostrově, pak čtvrtém a pak zkapal ve třetím, protože jsem neměl dostatečnou infrastrukturu na obou stranách (katapulty), jelikož běžel už třetí rok a každá vlna obsahovala ty obří trolly spawnující zmrdy. :D
Poznámka pro příště...
Pro: zábava, hra člověka přitáhne a nepustí, vylepšené mechaniky oproti předchozím dílům
Proti: neintuitivní nastavení, některé mechaniky si musí hráč sám nastudovat a zkoušet metodou pokus-omyl