Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Určitě by bylo fajn, kdyby v soubojích dostali panakove nejake akcnejsi idle animace, zatimco AI srotuje na koho a jak zautocit, at tam nestojej jak prkna... a to bude asi platit i mimo boj.
@Guldy (16.06.2017 11:37):
Už jsem níže uvedené motto otiskoval mnohokrát, nicméně:

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity

Takže, když tam nebude kvalitní soubojový systém, nebo animace postav, tak mně to sice bude mrzet, ale přežiju to...




@StriderCZ (16.06.2017 11:09): K druhe casti tveho prispevku: prostredi, priroda a scenerie jsou neco, co se mi hrozne moc libi a povazuji to za velmi povedenou praci. V KCD prirode jsem stravil stovky hodin (ucelne i neucelove) a neustale na me pusobi wow efektem :)
Mně na tom soubojovém systému nejvíce vadí- skoukl jsem několik vývojářských videí, kde byl záznam jak ho tvoří, s kým jej tvoří (pozvali si několik skutečných mistrů bojových umění), jak sekají meči do skutečného masa, rozebírají jednotlivé typy zbrojí- a výsledek? Pár paňáců jde proti sobě a tak nějak se pobijí mezi sebou.

To co mně na hře skutečně uchvátilo je příroda, zejména les konečně nepůsobí jako kopec, kam zapíchali stromy. Doufám, že příběh + prostředí vynahradí tohle těžké minus.
Bohužiaľ, skutočne to nevyzerá nijak zvlášť úžasne, animácie v diálogoch sú ešte horšie ako v prípade kritizovanej Andromedy a súboje pôsobia tiež prinajmenšom podivne. Iste, nie je to finálna verzia a niečo určite ešte stihnú vychytať, ale všetko určite nie. Beriem aj že to nie je tak úplne AAA hra, hoci grafika ako taká vyzerá výborne, ale zatiaľ mám z toho dojem, že si Warhorse odhryzli priveľké sústo. Už sa teším na 100+1 dôvodov proč Vávra nesnáší... tak nič, on to vlastne vyvíja :D

Ale aj tak sa na to zatiaľ opatrne teším, už len preto, že to vyzerá ambicióznejšie ako čokoľvek, čo zatiaľ vzniklo na českej scéne.
Čekal bych, že když mají půl roku před vydáním a jedou na E3, že už konečně ukážou hotovou hru, ale furt je to rozdrbaná beta. Souboje budou asi nejslabší prvek hry - strašně pomalé, bez dynamiky, celkově působí postavy nepřirozeně, jak roboti, kterým dává někdo příkazy. Při hromadných bitkách je vidět, že AI chybí propracovanější programování, furt točí dokola pár svých pohybů, které způsobují nesmyslné reakce. Divím se, že Vávra jako perfekcionista může vůbec něco takového pustit ven.

@StriderCZ (16.06.2017 08:30): dobrá konstruktivní kritika. Ty animace v dialozích tam snad dodělaj, nyní to vypadá fakt amatérsky. Ale ty soubojový připomínky...něco málo by asi udělat šlo (extra animace, pokřiky), ale na nějaký větší předělávání tipuju už asi není čas a manpower. Možná kdyby tak Warhorse měli 800 lidí jako ubisoft a extra rok,dva na vývoj.
Hru si koupím v předobjednávce.
Skoukl jsem níže uvedený gameplay, a zde jsou mé výhrady:

1. Jdete za Kunešem vymoci nějaké prachy. Evidentně je to křivák, co na Vás a na vašei rodinu z vysoka se*e.
Hádka graduje, až skonči zápasem.

Jenže z dialogu nejsou cítit žádné emoce, prostě jen tak stojí, klábosí, a pak začnou bojovat.
Žádná řeč těla, žádné emoce, gesta, ruce v pěst, nemáte pocit, že se bavíte s někým, kdo se evidentně nebojí jít pro ránu daleko, nebo že je to místní frajer, rváč nebo potížista (a oblíbenec místních holek).

Pěstní souboj: přijde mi šíleně nudný. čekal bych kontaktní boj, kdy se na Vás nasraně vrhne a zkusí Vás zmlátit do krve. Místo toho kolem sebe kroužíte jak na tatamu, jako by se jednalo o soutěžní klání někde v tělocvičně. protivník mlčí, nesnaží se Vás rozhodit gesty, šťoucháním (odvedení pozornosti před náhlým útokem), nadávkami, urážkami.
Prostě couváte a on jde za Vámi jako nějaká ovce.
Dvakrát mu dáte kolenem úder do obličeje a mu ani neteče krev z nosu.

Ocenil bych zpomalenou animaci posledního, zásadního úderu, abych cítil satisfakci, že teď konečně jsem prolomil jeho obranu a dal jsem skutečně ten rozhodující úder se kterým jsem vyhrál zápas. S kamarády jsme jen tak boxovali pro zábavu, a dodnes si pamatuji na ty chvíle, kdy se mi podařilo proniknout jeho obranou a zasadit (velice lehký) úder na bradu. ten pocit byl prostě skvělý. nehledě, že jsme stáli od sebe na vzdálenost natažené paže.

V boji, kdy Vám jde o život, tak adrenalin teče proudem, máte sucho v ústech, cítí bušení srdce
Šermířské souboje- přijdou mi jako píchání párátky, nebo výcvikovými zbraněmi ze dřeva, tupými s kulatými špičkami.
Zbraně zde nemají žádnou hmotnost, a na to navazující setrvačnost.

Ke konci souboje je protivník upíchán k smrti...

Konkrétně: Protivník dostane úder palcátem do paže a nic se (ani graficky) nestane. Neříkám, že musí mít automaticky zlomenou ruku, ale je to velice pravděpodobné.
Nebo rukou v kroužkové zbroji vykryje sečnou ránu mečem, a nejen, že mu tak neuseknu ruku, ale na zbroji není ani škrábanec. Píchnu ho a neteče krev.

Konečný souboj- vojáci dojdou spořádaně v dvojstupu, postaví se do řady a klidně čekají, co bude dál. Opět bez emocí, zřejmě jsou to chladnokrevní profesionálové, kteří se nebojí smrti. Žádně bušení zbraní do štítů, pokřiky a posměšky na nepřítele, žádný bojový pokřik, žádné vzájemné povzbuzování .
Poslední voják před bitvou mi přijde, jako by cestou šlápl do psího hovna- nejdříve se podrbe pod nosem, a pak zkontroluje boty.

Bitva: Váš voják má halapartnu, a soupeř jde na něj s holýma rukama, štít na zádech.
Udeříte do štítu mečem a nestane se vůbec nic, ani graficky (škrábanec, nebo prasklý štít) ale ani jeho ruka se nehne, ani se mu nepodlomí kolena.

Nehledě že s postupujícím časem bitvy bývá člověk unavený, udýchaný, má pocity ztěžklých rukou, na sobě a na zbrani krev od nepřítele, na těle drobná zranění, nebo poškození zbraně, zbroje.

Lučištníka zásáhnete mečem plnou silou z boku (obličej, levé ruka)- výsledek? Ruka ochrne v lokti ? To bych čekal po zásahu palcátem (drtivé poranění, tříštivá zlomenina, ale po zásahu mečem?- rozseknutá tvář, useklá ruka, a KREV.

Netrvám na brutalitě typu FINISH HIM z Mortal Kombatu, ale pokud hra je stavěná na realističnosti (prostředí, příběh), tak sorry, soubojový mód hodnotím jako otřesný.
@pipboy (12.06.2017 14:16): Tak, potenciálu a materiálu k dokreslení světa je na mnohadílnou sérii, "inspirací" z podobných her (od Thief, přes VtMB, po Bully nebo Persona) tu je taky dost, jen zbývá vyřešit práva, sehnat schopné tvůrce a pár set miliónů a může se začít, vydání bych tipoval někdy kolem 2025.
Potěšilo mě, že hra v posledním streamu vypadá o dost líp než v tom předchozím, ale celkově ta prezentace byla docela nudná, stejně jako všechny ostatní s Tobim, který sice umí dobře mluvit, ale hraje děsně. V tomto směru WH naprosto selhává - pokud má hra někoho zaujmout, tak ten člověk, který ji hraje musí přesně vědět, na co se má dívat a z jakého úhlu, musí hladce pohybovat kamerou a dobře komponovat záběry a ne tam pobíhat od ničeho k ničemu a nechat se zabít v prvním souboji. Oficiální gameplay by měl mít prostě mnohem lepší úroveň...

Jinak pokud ti vesničani budou takhle prkenně stát uprostřed města a chodit od ničeho k ničemu, tak ani s nejpromyšlenějším denním cyklem nebudou působit přirozeně... Ty anonymní postavy spawnující se za rohem ve hrách jako Assassins Creed nebo GTA pořád působí mnohem uvěřitelnějc, protože se prostě pohybují přirozeně a nestojí na místě jak sochy
Jak to? Quicksave mal byť vyriešený originálnym spôsobom - chlípaním sejvovice! Upustili od toho? :(
Hmm, tak pokud tam nebude quicksave, tak to můžou rovnou zabalit. Machrujou s miljónem možností a pak si je hráč ani nebude moc vyzkoušet.
@pipboy (14.06.2017 01:46): jak se to vezme. Střílečky jsou obecně mainstreamově populárnější než RPGčka, sure, ale zrovna Metro žádnej hyperblockbuster není. Nemluvě o tý tuně dalšího shovelwaru co tam ukazovali. Poslední vydaný příběhový open world RPGčko co bylo stylem asi nejblíž KCD (víš o jakém mluvím, medieval, storydriven) prodalo zatím kolem 15 mega.
Kdyby Warhorse udělali trailer co by ukazoval příběh ve stylu toho posledního traileru a přimixli tam nějakou gameplay footage (cool sestřihlej souboj, lov zvěře v lese, stealth..), tak by to IMO sklidilo úspěch klidně srovnatelnej s tím Metrem. Open world příběhových RPGček je prostě málo (navíc poslední dvě - andromeda a ff15 - trochu zklamala).
Zdeněk Princ ( a asi i jiní herní novináři) bude přítomen u stánku, určitě přinese recenci, materiál z hraní "skoro hotové" verze hry...přímo ze stánku.

Vyčkejte až na show case část E3


@Gordon (14.06.2017 01:20): gameplay, ale jen pár minut, což mě překvapilo. Zajímalo by mě jestli jim ta beta spadla, nebo to byl plán, tipnul bych crash. Ale co bylo vidět vypadalo skvěle, ikdyž ještě chyběly dialogový animace (gestikulace atd) a faciálky byly furt primitivní. Jinak Tobi mluvil klasicky o hře, nic moc novýho. Ale překvapilo mě že ten co ho vyzpovídal byl očividně hodně informovanej, skoro bych si tipnul backer.

A jo, to že WH a Deep Silver neprotačili KCD na žádnou MS nebo Sony konferenci byl fail. Když tam Deep Silver dostal Metro, tak tam měli dostat i KCD. KCD vyjde dřív a je ještě o kus ambicióznější, co si budem povídat.
@pipboy (14.06.2017 01:24): Já předpokládám že je to moc malý aby dostali předváděčku "s vlastním jménem" tak se domluvily s nima, ikdyž to mohlo být i na nějaké od MS či PS (když je to i na ty konzole), tím by si určitě získali velkou pozornost.
@Gordon (14.06.2017 01:20): nejaky nevim kdo ale podle vsecho schopny borec se vykecaval s Tobim o mechanismech a do toho bezelo trochu uvodniho gameplaye - samotny obsah uz byl prevazne videt v drivejsim videu kde se poprve objevil novy Henry... mozna Codex jsem videl poprve.

Jinak zajimalo by me co to vlastne dela na Squeenix streamu taky. Ackoliv.... mel vubec Sqnx neco zajimavyho na E3? Jestli maji picu co ukazovat tak radsi delaji tohle, toz kudos.
No musí se nechat že to ani nevypadalo moc blbě nebo nudně. Polishuje se zjevně fest.
holy fuck ono to běží na 60fps

mám nahráno 15 hodin a nikdy jsem neviděl 60fps

:D
@pipboy (12.06.2017 14:16): Popravdě nevím jak to teď je. Mám před sebou jen dlouhý seznam bugů a tásků, které musím ještě udělat a opravit. (Ale upřímně doufám, že se dostaneme k husitským válkám, kvůli tomu tady sakra jsem! Cepem po palici a zadnicí na houfnici!)

No ale slyšel jsem, že ugra má po Pivovi volno, tak mu střel nápad a můžete se pak na tom šábnout na polovic!
@pipboy (12.06.2017 12:53): jo, je to asi hlavně cpu limited. Ale i7 v ntb a i5 v desktopu by problém mít neměly. Ikdyž je otázka jestli to pojede na 60ti, osobně v to doufám. Pokud ne, tak by mě to možná donutilo konečně obměnit to šest let starý kombo cpu/mem/mobo.