Jagged Alliance 3 je dalším z dílů letité série tahových strategií Jagged Alliance a od Jagged Alliance 2 z roku 1999 první, který v názvu nese číslovku. "Třetí" díl věrně navazuje na koncept prvních dvou dílů a hráč se tak ujímá jednotky žoldáků s barvitými osobnostmi, kteří jsou rodinou prezidenta fiktivní tropické země Grand Chien najati, aby pomohli odvrátit invazi paramilitantní organizace The Legion a najít zmizelého prezidenta.
Na hráče tak čeká otevřený svět Grand Chien, k jehož osvobození může zvolit strategii dle vlastní libosti. Většinu hry strávíte přímo na bitevním poli, kde vámi zvolení žoldáci budou v tahových soubojích, inspirovaných i moderními tituly ze série XCOM, bojovat proti silám The Legion. Nechybí však ani strategická vrstva na světové mapě, v níž můžete budovat síly odboje a reagovat na nepřátelské akce. Jak to k sérii patří, každý žoldák, mezi kterými najdeme i staré známé z předchozích dílů, bude disponovat unikátní osobností a jeho schopnosti a vybavení lze v průběhu hry dále vylepšovat.
Kampaň lze hrát jak v klasickém singleplayeru, tak i v online kooperačním multiplayeru pro dva hráče, kdy se oba hráči ujmou separátních skupin žoldáků. Po vydání se titul dočká i nástrojů pro tvorbu modifikací. Zpočátku budou moderské nástroje umožňovat jen jednoduché změny UI a herních mechanik, avšak do budoucna můžeme počítat i s podporou pro tvorbu plnohodnotných vlastních kampaní.
Ještě bych dodal pro lepší vanilla zážitek (alespoň podle mě) modík MilitiaPlus či jeho verzi MilitiaPlusPlus (na nexusmods), který zvedá počet milicí, resp. přidává možnost mít milice i v přístavech, na které Legie útočí, dovoz žoldáků a zbraní z eshopu do všech přístavů a craft shop do Pantagruel.
V noci jsem nemohl spát, tak jsem přemýšlel a ráno na chvíli skočil do Mod nástrojů a tohle rychle spíchnul, ať se člověk nemusí zbytečně pomalu táhnout po mapě sem a tam kvůli každé prkotině a každému útoku kvůli doplnění milicí.
K tomu již zmíněné: Fog of War - vypnout viditelnost plánované cesty nepřátel a vypnout ikonu nepřátel či nastavit jejich viditelnost třeba na jeden nebo dva čtverce. Descriptive Chance to hit - ukazuje slovně pravděpodobnost zásahu, malé vylepšení, ale přesto to nejsou přesná %. Smart overwatch - lze nastavit upřednostněné části těl plus režim střelby pro overwatch.
V noci jsem nemohl spát, tak jsem přemýšlel a ráno na chvíli skočil do Mod nástrojů a tohle rychle spíchnul, ať se člověk nemusí zbytečně pomalu táhnout po mapě sem a tam kvůli každé prkotině a každému útoku kvůli doplnění milicí.
K tomu již zmíněné: Fog of War - vypnout viditelnost plánované cesty nepřátel a vypnout ikonu nepřátel či nastavit jejich viditelnost třeba na jeden nebo dva čtverce. Descriptive Chance to hit - ukazuje slovně pravděpodobnost zásahu, malé vylepšení, ale přesto to nejsou přesná %. Smart overwatch - lze nastavit upřednostněné části těl plus režim střelby pro overwatch.
Pro: atmosféra, soundtrack, inovace, návykovost
Proti: AI, contracting vojáků, craftění, pár drobných bugů a nedodělků