Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ntz (10.07.2019 09:45): To je zajímavé, že přímo na tom screenu vidím v nabídce menší rozlišení než to defaultní, ale neva. :) Spíš zkus pouze 32 bit True a ne Stretchable GDI.
@H34D (10.07.2019 07:18): ja to hraju na to sane rozliseni co je default v HotA HD, tedy 1180x664 .. to mi pripada optimalni a shodou okolnosti, ono ani mensi nejde vybrat ...

me tam pripada ze je specifickej problem, ze kursor je v rozliseni 1920x1080 a zbytek celeho screenu (vlastne ta hra) je v tom 1180x664 .. Odskrtavani a zaskrtavani `systems cursors' nic nedela ..

ale klid, nic se nedeje .. tohle je uplne MINOR problem .. naprosta drobnustka .. diky samozrejme za input



@ntz (10.07.2019 09:45): jj, ony ty stare hry bejvaji na vysoka rozliseni osklive, pokud se nescalujou .. takze fallout hraju na 1024x768, jagged alliance 2 take atd ...
@90210 (09.07.2019 20:48): :) Největší nedostatek původní hry jsem cítil v absenci generátoru náhodných map. Bez toho je multiplayer ani ne poloviční, ale vlastně bez toho je nemožné hrát hru na nějaké ligové/turnajové úrovni. To už bych viděl většího adepta na 100% třeba v Age of Empires 2, kde původní hra měla už v podstatě vše. Anebo první Starcraft, ten je u mě za 100% až v kombinaci s Brood Warem, ovšem hodnotit se musí zvlášť. Paradoxně tedy jediná strategie, které jsem dal 100% je Warcraft 3, kde mi přišlo, že už původní hra měla jak fantastickou singleplayerovou kampaň, tak výborný multiplayer. Ty si dokážeš představit Heroes 3 bez náhodných map? No, asi jo, když si dal 100%. :)

@ntz (09.07.2019 23:46): Nehrej na fullHD, Heroes 3 není 3D aplikace, takže je pak všechno hrozně malé, ideální je dle mě 720p, pokud tedy nemáš 26 palcový monitor na který koukáš z půl metru, to pak hrej i fullHD. :)
Dobře tak jsem lama a neumím to hrát. Mám tendenci hrát to totiž jako RPG, ideálně si v klidu explorovat, budovat, sbírat poklady, vylepšovat hrdinu. Vyznám se v jednotkách, kouzlech, arfefaktech, vím co vylepšovat, nedělá mi problém vyhrát bitvu. Jen prostě když soupeř posílá desítky hrdinů obsazovat co jde, tak se s tím můj styl hraní bije a pak nestíhám. Jsem prostě sólista, jak má ovládat více jednotek zároveň, tak v tom plavu, což je důvod, proč dávám přednost hrám s jedním hrdinou než nějakým týmovkám. Obtížnost je pro každého subjektivní, to co mě přijde těžký, jiný zvládá a naopak. Nicméně ve čtverce šla obtížnost dolů zhruba o 100%. Každopádně to že jsem lama a musel to dojet s cheaty, jsem do hodnocení nijak nepromítl, i tak se jedná o fantastickou hru, které jsem dal zasloužených 90%.
tak mam novej drobnej technickej problem ... hraju s temahle settings a ta vec mi zacala renderovat kursor v systemovem rozliseni, tzn 1920x1080 na 14'' displeji, takze je desne malej. Zbytek funguje ..

ma ten checkbox `system cursors' prepinat to rozliseni kursoru nebo ne ?
heledte, po nainstalovani HotA uz mi nejde spustit puvodni heroes pres binarku Heroes3.exe .. Je to normalni ? HotA normalne spustit jde a funguje .. diky

ps. resp. tedka jsem si toho vsiml .. HotA uz mam nainstalovano dyl, ale chtel jsem ohledat nejake stare sejvy
@90210 (09.07.2019 20:48): Já třeba u těch strategií podvědomě nechávám rezervu v hodnocení proto, že i přes to, že je to božárna, tak ji nemám mezi strategiemi na prvním místě. Neumím u strategií rozdávat stovky jako u RPGček, kde tu stovku dám třeba hlavně kvůli atmosféře a absolutnímu vtažení do hry a jejího světa. U strategií přeci jen koukám asi na to, zda ta hra má komplexnost Civky a nebo jen lokálních bitev a to asi u mě rozhoduje.
@H34D (09.07.2019 16:57): Tak me velmistre napada proc jsi HOMM3 vlastne nedal 100%? Hre, se kterou jsi stravil tolik casu a to i dnes, desitky let po vydani, coz zni dost desive.Kde utika tech 5%?
Já osobně třeba nemám problém s tím, když někdo tu hru prostě neumí a nespatřuju ani cíl v tom, mu to vysvětlit a naučit ho danou hru hrát. Třeba Han prostě nemá motivaci se to učit, chce hrát už něco jiného, to je v pořádku. Nicméně komentář je u mě osobně za mínus, protože první polovina je v podstatě jen popis, který si vyčtu z obsahu a nakoukám z traileru (za to bych ještě mínus nedával, stylisticky je aspoň pěkně napsaný) a druhá polovina je výklad toho, že hra je bez cheatů nehratelná a to prostě objektivně není pravda. Za mě tedy klidně dohrát hru s cheaty, ale asi to pak popsat jinak, spíš trošku jako osobní příběh, použít humor a nesnažit se o objektivní zhodnocení hry. Anebo tedy hru nekomentovat vůbec.
Mně přišly některé mise z trojky hodně těžké, ale zase jsem je všechny dohrál bez cheatů. největší problém byl, když AI hrála zákopovou válku, kdy jí pouze stačilo neprohrát - prostě seděla v posledním hradu s megasilnou armádou a na prázdný hrady kašlala.
@Jab (09.07.2019 13:15): Je to ostatně jeden z důvodů, proč mě trojka nebavila (vedle přeplácané grafiky, rozštěpení mechanik...). Přišla mi hrozně moc jednoduchoučká. :)
@Longin (09.07.2019 12:53): Ah ok. Zajímavé. Tohle z trojky neznám. Tam se mi dařilo hrad většinou ubránit. Nebo jsem později ve hře měl lepšího hrdinu s town portalem a pak už je to jasné.
@Ringo (09.07.2019 12:55): Jojo! :D
Takhle to zní jednoduše a zřejmě. Většina hráčů není zvyklá ustupovat nebo utíkat. Kdo zná kampaň Last hope s mapou THUNK, tak ví, že bez této taktiky se tato mapa nedá vyhrát. Hrajete si tam na kočku a myš proti hrdinovi, co má ve všech statech 35, stovkovou armádu 4-6 třídy a artefakt na blokaci magie. :D
@Ringo (09.07.2019 12:11): Takhle, já chápu, že pokud jsem cheatoval, nemám se moc vyjadřovat k obtížnosti a ideálně tento svůj vztah k ní asi nepromítat do hodnocení, spíš mě dojaly výkřiky jako lůzrovina.

@Longin (09.07.2019 12:53): Jo, to je můj oblíbený způsob, obětujeme poloprázdný hrad a pak si ho vezmeme zpátky, opakováno, dokud není nepřátelská armáda prořídlá jak Němci před Stalingradem.
@Jab (09.07.2019 12:38): Hrad mu přenechat, to je oblíbená taktika už od jedničky, přijede nabušený hrdina a než aby ses jím nechal porazit v hradě, ustoupíš, necháš jej ho dobýt, on pak odjede a ty mu porazíš tu slabou posádku, co tam nechal a tím si toho nabušeného hrdinu trochu oslabil. Takhle několikrát po sobě si v podstatě rozpustí tu mega sílu a ty pak porazíš i toho jeho oslabeného hrdinu. Samozřejmě nesmíš ustupovat před dnem, kdy se dopňují jednotky ve výrobnách, aby si je nekoupil soupeř.
@Jab (09.07.2019 12:38): Sry, špatně jsem to napsal. Blížil se silný nepřátelský hrdina s velkou armádou, tak ho nalákáš na neobsazený hrad, kde jsi optimálně vykoupil zajimavé jednotky a stáhl se.
Hrad můžeš pak ve vhodnou chvíli dobít (nejlépe na konci týdne) a zase se stáhnout ve stylu hry na kočku a myš. Takhle můžeš silného nepřátelského hrdinu oslabovat do aleluja.
U HoMaM většinou stačí si pročíšt nějakou strategickou guidu. Většinou tak jedním pročtením získáš pojetí o základních strategických berličkách, které když začneš aplikovat, tak se to hraje hned jinak.
Typicky ve dvojce se proti počítači vyplatilo obětovat obsazením hradu, protože tam často nechal nezanedbatelnou posádku, čímž rozdělil své síly a bylo ho snažší porazit.
@Han22 (09.07.2019 09:45): Tož já ti nic nevyčítám. Naopak tě hluboce chápu. Sám hraju adventury s návodem - pokud je vůbec hraju. A návod je pro adventury prakticky jako IDDQD a IDKFA pro střílečky. Beru to tak, že si radši pomůžu a užiju si příběh, než abych se trápil v žánru který mě nebaví.
@Jab (09.07.2019 11:55): Aha. Tak to je v tom případě debilní. A nechápu, proč dostal Han22 takový pojeb, pokud nelze měnit obtížnost nativně a tato obtížnost mne sere, nezaslouží si hra nic jiného než cheat. /posa/
@Han22 (09.07.2019 09:45): Ono to hlavně neumíš hrát (tím tě nechci urazit - viz dále) asi. A tedy nevíš jak zacházet s hrdiny na mapě, jak v bojích obětovat jedničkovou základní jednotku, jak navazovat řetěz hrdinů při "day 1", abys měl na ploše rychleji než počítač silnější armádu, jaká hledat kouzla, jaké skilly vybírat, jaké vlastně i hrdiny vyhledávat atp. Minimálně doporučuji nějaké multiplayer video našeho lokálního experta (H34D níže). Spíš než co povídá je pro tebe důležité, co dělá. Jak si u armád přehazuje jednotky a jak je dělí před bitvou, co primárně sbírá na mapě, jak fungují dodateční hrdinové atp. Proti počítači není s tím vším HoMaM 3 fakt složitá hra. Výjimka je ten Armageddons Blade, kde se to nedalo s jedním hlavním hrdinou kolikrát stihnout a musel jsem jet na dva.
Chápu všechny komentáře, stydím se a přijímá všechny virtuální facky i mínusy. Jak jsem se psal u prvního dílu, já prostě nejsem stratég, neumím to, nemám v sobě strategické myšlení. V době PC heren jsem v životě nevyhrál jediný multiplayer zápas. Také proto se strategiím vyhýbám, primárně hraji adventury, 3D střílečky (kde jsem kromě Exhumed nikdy nesáhl po cheatech) a RPG/dungeony (také bez cheatů). Ale Heroes miluju a chtěl jsem si projet znovu ty první čtyři díly, které mě kdysi tolik bavily a myslím že je fér když aspoň na rovinu přiznám slabost, že na to prostě nemám projet je poctivě. Teď hraji čtvrtý díl a ten se pro mě dá konečně zvládat poctivě - nepřítel se totiž víceméně drží na svém území a jediný problém je, že občas člověk narazí na mega silnou armádu, takže je nutno se vrátit, objet všechny hrady a nasbírat pečlivě syslené jednotky.
@hanak_v_exilu (08.07.2019 21:53): Pro mě je světlo na konci tunelu, když si udržím nějakou pozici, pak už vím, že ji udržet jde a neztratím ji a postupně soupeře ohlodávám a cítím, že slábne. Takovou mapu si pak klidně užívám na etapy, že ji hraji i několik dní. Vím, že rozehrát HoMaM je vždy na měsíce, nikoliv dny či týdny, tak s tím nějak dopředu počítám.
@Ringo (08.07.2019 21:40): Na mnohahodinové hraní jedné mapy jsem měl nervy jenom ve hrách kde žádná jiná mapa nebyla. Čili v něčem jako Civilizace a nebo Europa Universalis. Tam jsem klidně rozjel maniakální plány a nekonečné ofenzivy. Ale když má hra mise, tak chci vidět postup. Nebo alespoň světlo na konci tunelu. Asi proto jsem se v HOMM nikdy daleko nedostal, i když je mám hodně rád.
@hanak_v_exilu (08.07.2019 20:48): Mě právě baví ty betonářské mapy, postupnou obranou se posouvat po krůčcích kupředu :-)

Mám teď rozehraného Fantasy Generala a zjišťuji, jak mi moc hurá "akce" (v ubvozovkách, protože je to samozřejmě na tahy) tlačena tahovým limitem nesedí, nutí mě do ofenzívy i za nevýhodného stavu.

V tomto mi vyhovovalo History Line, tam jsem betonoval několik hodin a užíval si zákopovou válku na jedné mapě a po výhře jsem si vždycky oddechl a poplácal se po zádech, jak jsem to zvládnul :-)
@90210 (08.07.2019 20:21): Taky mi to tak připadá. Já jsem měl s dvojkou a v menší míře i s trojkou problém se zdlouhavými misemi. Pravidelně mě nezastavil nepřítel, ale ztráta zájmu. Nebo skutečnost, že jsem po tříhodinovém hraní soupeře ještě ani pořádně neoslabil. Podobný případ byli Settleři. Malé mapy jsem zvládal, ale obří se zvrhly v protahovanou torturu, která byla snad bez konce. Vedle těhle her je i ten Panzer General celkem akční.
Vybavuju si to tak, ze puvodni kampan byla lehka, AB tezka a v SoD byla volitelna obtiznost. Problem je spis v tom, ze HOMM a tahovky obecne se moc nedaj hrat na rychlej speedrun a dohrani vsech kampani za par dni, jsou to pomaly hry a vyzadujou od hrace trochu vetsi snahu, holt strategie. Panzer Generala taky nikdo nebude chtit dohrat za den.

Tohle pohodovy rychlohrani by slo provozovat u Heroes Chronicles, ale u puvodni hry ne, byt jsou HOMM obecne hodne jednoduchy hry, i proto taky ostatne byly/jsou tak popularni.
Heroes III v základu jsou velmi snadná hra, hrál jsem kdysi až po ní dvojku a obtížnost jako kdyby stoupla pomalu o tři stupně. A jak nemám rád stresy, tak jsem si občas u Heroes 3 říkal, že to bylo snad až příliš moc snadné a mohli mi aspoň malinko zatopit. a to nejsem nějaký Heroes přeborník, hraji to dost laicky na jednoho hrdinu, jednu obří armádu, která postupně vše smete a pak mám ještě tak ze dva přicmrndávače, kteří mi vozí navyráběné jednotky do míst střetů jako když řetěz nosí vodu k ohni a pak jednoho obsazovače nehlídaných dolů. Že bych volil nějaké brilantní taktické úkony a dokázal to ubít nějakou geniální kombinací pár silných jednotek a kouzel, to vůbec ne. A takto se mi povedlo dohrát Heroes 1, 2, 3 (bez datadisků). Mínus Hanovi za tohle dávat nebudu, ale komentář na základě s cheaty odehrané hry moc relevantní není.
@raisen (08.07.2019 15:54): +1

Ale právě Armaggedons blade je pro hráče nevyužívajícího všech mechanik (i ve smyslu jejich "zneužití" - jako je obětování jedničkového potvoráka na schytání retaliation) asi celkem peklo.
Kampaň z původního Heroes 3 zrovna nedávno dohrála i moje žena na mateřské, takže to asi takový hardkór nebude. :))
@Han22 (komentář): Zvyčajne mám Hanove komentáre veľmi rád a komentár začína pekne, poviem si ok, vo svojej dobe intro bolo super (na daný rok) a taktiež to ako sa príbeh a lore pekne prepájal s Might and Magic VI a VII, ale ok, iný názor. No ale druhá polovica komentára je v podstate len fňukanie ako sa veci nedajú, ako má nepriateľ nevyčerpateľné zdroje (nie je pravda). Navyše na tú dobu asi nebolo veľa hier, kde si prenášaš hrdinov a najmä v datadiskoch, ale i v pôvodnej hre sa v rámci kampane celkom dosť hrdinovia prenášali. Ja chápem, že nie každému sa nejaká misia chce hrať hodiny, tak ako sa niekomu nechce hodiny prechádzať open world v RPG alebo niekomu stále strieľať v FPS, ale táto hra je v podstate o taktike a manažmente na veľkých mapách a hrať to tie hodiny je grom hry. V podstate celkovo je väčšina ťahových stratégii o tom, že na nejakej mape stráviš dlhé hodiny a pipleš sa tam. Je to ten žáner. A miesto cheatovania je lepšie zvoliť nižšiu obtiažnosť alebo jednoducho investovať ten čas do naučenia sa taktík. Hlavne v dnešnej dobe, keď je oproti dobe vydania k tomu popísané na internete kvantum...
@Han22 (komentář): tvurce mapy /scénáře pri její /jeho tvorbě nastavil, komu který důl či budova na jednotky patří. Navíc je logické, že dobíjí - li se /osvobozuje - li se nepřátelské území, byl by nepřítel blbý, aby suroviny, které má k dispozici, netezil...
Mně by třebas nebylo proti srsti si nacheatovat v kampani odhalení celé mapy, podívat se, load a následně už hrát bez cheatů. Chápu tu frustraci, když někdo musí po pár dnech hraní restartovat, páč se na mapě vydal špatným směrem. U Armageddons Blade se asi stane jednoduše.

Na zu mapu se sbíráním kostlivců si ale pamatuji. A tu jsem určitě dal napoprvé.
Jak to tak čtu, tak se asi přestanu stydět a nacheatuji si ty Dark Forces 1, kde se mi nedaří v jedné misi už dva roky porazit bosse a cheatnout mi je to žinantní :-) Na to, že se nedá v misích navíc ukládat a po smrti se celá musí jet odznova je to docela hard core, a jelikož nejsem střílečkově zručný, ale tahle hra se mi líbí svou strukturou a tématem, tak bych si to mohl projet aspoň s cheatem, když někdo mastí strategie taky tímhle způsobem :-)

To je jen takový přátelský rýp, nebrat zle prosím :-)