Hades, v pořadí čtvrtá hra studia Supergiant Games, představuje svérázné podání řecké mytologie plné bohů a bájných nestvůr, kde se hráč ujme ambiciózního prince jménem Zagreus, syna boha podsvětí Háda. Jeho snaha dostat se pryč ze země svého otce bude podporována jinými bohy z olympského panteonu, avšak i tak se únik z neustále přeskupujících se komnat říše mrtvých neobejde bez spousty smrtí a znovuzrození.
Akční roguelike Hades je prezentován z izometrického pohledu a herní svět, složený z řady předdefinovaných místností, je s každým novým začátkem jinak procedurálně poskládaný. Coby hlavní hrdina lapený v Hádu se budete muset vypořádat s řadami nástrah a bojovat s mnoha druhy strážců podsvětí. K tomu máte k dispozici základní, speciální, magický útok a stejně tak úhybné manévry. Ve hře se nacházejí světelné orby, které vám dávají požehnání od řeckých bohů v podobě různých vylepšení - Zeus například přidá bleskový útok nebo Áres zvýší vaší damage.
Klesne-li počet životů na nulu, hrdina umře a ocitne se zpátky na začátku hry, v krvavém bazénku uvnitř sídla boha Háda. Ačkoliv přijde o progres a dary získané od bohů, některé permanentní upgrady, zbraně a perky, opatřené za nastřádanou měnu, postavě zůstávají. Na počátku každé hry si také vybíráte, jakou zbraň budete používat, což ovlivní vaší specializaci a styl boje.
@Avathar (22.10.2024 18:33): No Ares je taký najviac straightforward, ale paradoxne mi prišlo, že on sa moc dobre s inými nekombí (ale to je len môj pocit) a že práve rôzne iné kombinácie mi prišli oveľa viac broken. Hlavne Demeter, Dionýzus a Afrodita. Tam ten damage over time tikal častokrát tak, že bossovia umierali len tak sami od seba do pár sekúnd.
Pro: Postavy a dialogy, skvělá hratelnost, rozmanitost prostředí, hudba
Proti: Temple of Styx mohl být lepší, ze začátku trochu zmatečné