Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fear the Spotlight

15.09.2023
80
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Fear the Spotlight je strašidelná adventura ve vizuálním stylu evokujícím staré survival horory PS1 éry, jako například Silent Hill nebo Resident Evil, avšak používá modernější 3rd person kameru. Odehrává se během devadesátých let na půdě opuštěné školy, kde se měla hlavní postava sejít se svou kamarádkou Amy. Po nevydařené seanci však kamarádka zmizí někde v částech školy, která byla před léty poškozená požárem. Hráči se vydávají najít zmizelou dívku a zároveň čelí mnohým nadpřirozeným hrůzám.

Po stránce hratelnosti hra kombinuje průzkum do tmy zahalené školy, řešení hádanek a střetům s nestvůrami, kdy hlavní postava neumí běhat a je zcela bezbranná, musí proto využít kradmý přístup a vyhýbat se pátravým zrakům nepřátel. Hra se zaměřuje především na příběh a plíživě strašidelnou atmosféru, vhodná je i pro začátečníky v žánru.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Nudil jsem se. BUMTARATA mi to doporučil. Steam pořád ještě běží s podzimními slevami, což je takový chudší bráška vánočních slev… A extrémně kladná hodnocení na sebe pozornost strhnou tak jako tak.

Tím asi začnu. Já totiž vůbec nechápu, kde se ta hodnocení berou. Jasně, statisticky jde o to, kolik lidí dá palec nahoru. A i na Metacriticu jsou známky extrémně pozitivní. Ale proč? Ne snad proto, že by Fear the Spotlight byla špatná hra - to vůbec ne - ale ona není ani nijak výjimečně dobrá.

Kdybych si měl tipnout, tak je to hlavně proto, že na té hře není moc co kritizovat. Má sympatické postavy, je neskutečně plynulá a bez bugů, což je nejspíš díky retro stylu. Hra nemá ani 1 GB, takže tam se toho moc pokazit nedá. Mimochodem, při hraní mě chytla dost silná vlna nostalgie, vzpomněl jsem si na staré dobré Alone in the Dark  a to bylo fajn. I příběh je vlastně v pohodě.

Jenže… nic z toho mi nepřijde vyloženě nadprůměrné. Co si ale opravdu zaslouží palec nahoru, to jsou nepřátelé. Líbilo se mi, že se nepohybují po mapě nonstop, ale reagují na určité akce hráče - chvíli vás pronásledují a pak zmizí. Díky tomu máte prostor na adventurní prvky a necítíte se pořád pod tlakem.

Když to teď čtu zpátky, zní to spíš negativně, ale ono jde spíš o tu záhadu: proč jsou některé hry hodnocené tak přehnaně pozitivně? Tady to přisuzuju hlavně retro stylu, ten hraje velkou roli. Musím taky uznat, že druhá kapitola byla lepší než první - dokonce jsem se i trochu bál, takže plusové body.

Pokud máte rádi psychologické horory s kapkou romantiky, směle do toho. Jen pozor na ta přehnaná očekávání - mohla by vás zklamat stejně jako mě.
+4