Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No nic, teď si asi dám svůj Svatý grál - Operace Flashpoint... nehrál jsem již dlouhá léta, tak jsem zvědavý, zdali to pořád budu považovat za masterpiece :))
@Samariel (30.05.2021 16:09): hraji druhou nejtěžší a musím říct, že to stačí... jako dá se, ale jsou úseky, které jsou prostě o náhodě a to mě osobně moc neba, na nejtěžší bych to dělat nechtěl :)
Dohráli jste hru na nejtěžší obtížnost? Jestli se najde nějaký takový blázen! :-D
@S4TW (30.05.2021 13:28): To protože tráva má určitý radius od hráče, do kterého se může renderovat, když přiblížíš, tak autoři nejspíš mysleli tak, že by se ta tráva mohla objevit, dál v menším území, aby hráč neviděl rozpatlané textury na zemi.
Tak ta mise v džípu v bažinách byl slušný úlet, asi 10 pokusů, mohlo být klidně mnohem víc, dost mi to přišlo o štěstí, hlavně ta závěrečná část před skokem.. prostě šance 5% na to, že to projedu :)... Jinak mě zaráží ještě jedna věc, bez zaměření vidím týpka v pohodě, když zaměřím, tak tam mám všude trávu, docela zajímavé :D
Jak si tak projíždím staré FPS pecky, tak musím konstatovat, že jak Doom nestárne a vlastně i ten Duke Nukem 3D má pořád co nabídnout i dnes... tak zrovna FC už moc ne, na dnešní poměry mám z této hry fakt nic moc herní pocit, hraje se to tak neobratně, nevím, nemá to takovou tu hezkou flow :)
@Clorky (15.04.2021 11:29): no, tohle mě na hře dost štve, to úplně kazí nějaký postup v těch táborech, nejvíc se vyplatí si stoupnout za nějaký šutr či strom a prostě to vykosit než se tam jak vůl plížit, když tě z ničeho nic sundá sniper z věže :D
Hraji steam verzi a jedna věc mě teda sakra zaráží... je normální, že nepřátelé střílí přes zeď? Respektive, když jsem třeba v nějakém stanu, tak úplně na pohodu to do mě šijí, ačkoliv jsou venku (nikde okno, díra, nic, prostě na féra přes plátno)...
@Bellerofontes (19.01.2021 16:15): Když jde o dabing, napadají mě spíš jiná jména než Zdeněk Troška, ale přirovnání dobré. Niceméně jako béčko podle mě působí celá hra, proto dabing nemůže být jiný :D
A namlsat nepotřebuji, právě se bavím nad těmi jednotlivými replikami, řadu si ze hry vůbec nepamatuju, možná to bude nepoužité, nebo jsem nepozorná, taky možnost :D
@Brasikona (19.01.2021 14:49): "Máš prdel v kopřivách!"

Dabing vzdává hold zlatému věku, kdy ještě vznikal na VHS pod režií Zdeňka Trošky; nedivím se, že tě tak zajímá. Je to dilema, vůbec ti ho nezávidím. Abych tě trochu namlsal: Oslepit nepřítele flash granátem a uslyšet jeho "Vidím kulový!" pro svou tvůrčí invenci nikdy neomrzí.
@Brasikona (18.01.2021 21:55): Na druhou stranu, hlavní hrdina s vizáží rakouského pornoherce, sličná a tajemná agentka, která se později stane dámou v nesnázích, nakonec svalnatí, oslizlí a žilnatí mutanti. V podstatě je to celé parafráze kariérního vzestupu muže, který začal kdesi v tropech konečně točit boy/girl scény, do čehož se musí popasovat se svou minulostí, za níž se mu nedaří udělat tlustou čáru (cesta do hetera vede přes gay, proto tolik živočišných maskulinních mutantů, ke konci navíc s olbřímími zbraněmi coby falickými symboly).

Opravdu si chceš tohle nechat ujít?
@Atreides (18.01.2021 22:29): No, moc toho nebylo, v porovnání s jinými dabingy. Co vím, tak se bojové repliky často opakovaly, ale taky tam může být dost nevyužitých věcí. Ale jistá si nejsem, od té doby jsem se hrabala v mnoha jiných dabinzích. Dám vědět, už to tahám.
@Atreides (18.01.2021 22:14): Ty bláho, to ti nepovím. Kdysi jsem to s někým řešila a měla jsem české soubory, ale nepamatuju se a tady to ve sbírce vytahané nemám. Což mi připomíná, že bych si to tedy založit měla. Jdu na to schválně mrknout, ale asi budou mezi jednotlivými jazykovými verzemi odchylky, pár lidí hlásilo, že některé věci v jednom jazyce a naopak neslýchávali.
Zásadní otázka – český, nebo slovenský dabing? :D https://youtu.be/UoKUTXsZcmw

Tohle jsem měla schované hodně dlouho, včera jsem si na to vzpomněla. Po nějaké době jsem ten slovenský dabing vzala na milost. Ono přece jen ani ten český není žádný zázrak, ale ruku na srdce, mně osobně přijde hodně slabý i ten anglický originál. Kvalita voice-actingu se zlepšovala s dalšími díly, jednička moc geniální po herecké stránce není, alespoň dle mého názoru.
Tak před časem jsem tu reportoval problémy s Far Cry a ovladači Nvidia na GF 7600GT 256MB GDDR3. Mezitím jsem udělal lehký upgrade své historické sestavy, vyměnil CPU za AMD Athlon 64 3000+ a přidal ATI HD 3850 512MB GDDR3. A začaly problémy s ovladači ATI, neinstaloval jsem poslední dostupné BETA ale poslední dostupné HWQL.

Zatím co, ATI X1950 GT 256MB GDDR3 AGP fachá s posledními dostupným Catalyst na Windows XP naprosto bez problému všude, tak nikoliv HD 3850 do AGP.
Nejprve se mi odmítl do 3D spustit Far Cry kvůli jedné položce v configu před spuštěním samotné hry, prostě musel jsem to z Ultra snížit na High. Nechápu proč, karta má výkon na rozdávání.

No a aby toho nebylo málo tak mě občas spadl s chybou i Falcon BMS 4 ve verzi 4.32. Což může být faktem že tam mám jen 300W Fortron, a jen pro tu GPU doporučuje výrobce 350W zdroj ale spíše to vidím na ty ovladače, protože The Elder Scrolls IV: Oblivion jede zcela bez problému na max. nastavení.
Dokonce jsem se dočel že zrovna HD 3850 byla známá svými problémy rozjet ji na některých deskách specifického výrobce s čipsetem nForce 3 250, přesně tem mám na MB. :)

Ve finále si obě fa. Nvidia a ATI mohou podat ruce. Každý měl specifické problémy. Menší nebo větší. :)
Kdo by to byl rekl ze o 7 let starsi FAr Cry v uritych aspektech jede pomalej nez Dead Island.... napr. mi GPU nestiha pri zobrazovani velkeho mnozstvi postav u sebe, oproti Dead Island ...wtf
@Rapier (29.06.2020 13:42): Není to realita... Jsou to kecy... Nikdy jsem u Nvidie neřešil přehrávání ovladačů.. Vždycky jsem aktualizoval, když se dalo... To že ty máš po patnácti letech problém s HW - sorry, ale tohle jsi měl řešit v roce 2006 a ne teď psát, že to tak bylo vždycky.
@Garret (29.06.2020 11:53): to máš pravdu, internet byl v plenkách. Já jsem si občas stahoval nové drivery z netu na vytáčeném 56K modemu ale většinou nové drivers byly k dispozici na CD jako přílohy různých herních a IT magazínů.

@Charllize (29.06.2020 11:58): udělám video kde srovnám dvě GPU od zelených a červených z téže doby na stejném HW a s různými ovladači. To budeš zírat!

@tomi2k9 (29.06.2020 11:42): ale no tak. Viz příspěvek výše, je to realita.
@Garret (29.06.2020 11:53): obvykle ty drivery z CD u karty byly stare a ja vetsinou nelenil a sel ke znamemu co mel celkem rychly net si stahnout aktualni. A je to jak pises, nutne menit drivery u NV nebylo, hry co byli pod datem vydani driveru bezely vsechny, mozna se nasla vyjimka ci dve. U Radeonu se to postupem casu zlepsovalo, ale dost dlouho to v tomhle smeru byla doba temna u nich, a vyhybal jsem se jim obloukem. A zustalo mi to dodnes, proste jim neverim :)
Kolem toho roku 98-05 jsme meli v obchode krome her i hardware, tak o tehdejsich radeonech vim svoje, furt nejaky potize, NV byla zlata.
@Rapier (29.06.2020 11:18): Dnes funguje Nvidie jinak, nemusíš proto aby jsi si zahrál starý titul instalovat staré drivers, což překvapivě tehdy bylo nutné.

jak už jsem zmiňoval, nutné to nebylo a hlavně to často ani nebylo možné. měli jsme CD s ovladači od výrobce a málokdo si mohl dovolit stahovat ovladače (starší/novější) z internetu na vytáčeném připojení.
@Rapier (29.06.2020 11:18): Co to meleš? :D Mám Nvidia GPU od GeForce 2 MX a co si vzpomínám, tak jsem vracet starší musel přesně dvakrát - ne kvůli tomu, že by nešlo hrát hry, ale protože prostě Nvidia vydala bugnutý ovladače. To je za cca 20 let (kromě jednoho týdne v roce 2013, kdy jsem zkoušel HD 7950), opravdu strašný... To za ten týden co jsem používal AMD jsem těch experimentů s ovladačema musel vytrpět víc. Takže řeči, že tehdy bylo nutný používat na každou hru jiný ovladače jsou kecy... Nikdy to tak nebylo... Navíc nechápu, proč se to řeší u Far Cry...
@Bursoft (29.06.2020 09:48): nepochopil. :) Umět rozjet FC1 na novém železe pod Windows 10 s podporou steamu zvládne dnes více méně každý user, ale....

Mě baví zkoušet staré hry na starém HW, za použití tehdejšího OS (včetně všech dostupných patchů) a drivers. To co jsem napsal níže je jen konstatování, mě osobně překvapilo že pro různé hry (různého stáří) jsi musel u Nvidie použít odlišné drivery a fakt, že s novějšími dostupnými drivery pod XP řada starších titulů (které by měly fungovat bezvadně) neběží správně.
To je něco co od ATI neznám, tam prostě nahodíš poslední dostupný driver pod XP a všeny hry bez ohledu na stáří jedou bez chyb! U Nvidie to vypadá jako by v novějších driverech nepodporovali starší tituly.

@Charllize (29.06.2020 09:44): ten jsem nikdy nevlastnil ale měl jsem Radeon 9800 PRO a ten šlapal jak po másle. Problémy s R9600 PRO zmiňoval už Garret.

@Garret (29.06.2020 11:10): to neodporuje mému zjištění výše. :)
Dnes funguje Nvidie jinak, nemusíš proto aby jsi si zahrál starý titul instalovat staré drivers, což překvapivě tehdy bylo nutné.
@Rapier (28.06.2020 23:19):

To je úplně šílené. U Nvidie kdysi vše údajně fungovalo, asi ano, ale jen s tím správným GPU driverem! Nechápu jak tohle mohl majitelé Nvidie vydýchat, abych si musel pro každou hru instalovat jiný driver a zkoušet se kterým to jede bez chyb.....

nVidia kdysi fungovala stejně jako dnes - tj. nainstaloval si nějaké drivery a fungoval si na tom do doby, než si nějaká hra neřekla o nové nebo si neměnil GPU.
@Rapier (28.06.2020 23:19): A máš nějaký zvláštní důvod, proč to nehraješ na nové sestavě nebo máš prostě jen rád sebemrskačství? Protože mám dojem, že zrovna FC jsem nedávno zkoušel na Win 10 a nebyl s tím žádnej problém.

Stěžovat si na 15 nebo víc let starý ovladače u nepodporovanýho systému a dinosauří GPU fakt nemá smysl, protože ti na to nikdo relevantně nedokáže odpovědět nebo si to sám ozkoušet a udělat si svůj názor. Jelikož víme, že ty řešíš pořád nějaké divné problémy s HW, tak bych se ani nedivil, kdyby ten problém byl někde jinde.
Představte si, že máte starší PC s Windows XP (32 bit) a v něm starší (ale funkční) Nvidia GeForce 7600GT 256 GDDR3 (AGP 8x) + Sound Blaster Live! 5.1 Digital 24 bit (označení SB0220, což je OEM s plnohodnotným čipem EMU10K1 a hardware akcelerací EAX/DirectSound/DirectSound3D).

A chcete hrát Far Cry. Dosud dobrý že?
Ale teď to přijde.

1. U Nvidie, která jak je známo z historie je proslulá (doslova) bezproblémovými ovladači (jaká to ironie vzhledem k tomu že toto v mém případě platilo u GTX 960/1060) jsem musel odzkoušet všech 9 dostupných driverů (všechny HWQL) abych zjistil že pouze s tím nejstarším lze hru spustit bez grafických problémů alá vypadávání textur, atd. klidně nahraji pro nevěřící video na mobil protože tohle stojí za to, průchozí zdi jsem už dlouho neviděl.
Je to zábavné, protože dříve (a vlastně i relativně nedávno zde na DH) jsem četl jak měla ATI problémové ovladače pro hry.

No nevím.

Když dám Radeon 9000 PRO nebo Radeon X1950 GT, oba s posledním dostupným ovladačem fungují mě (až na Colin McRally 1, který jede zcela bez problému výhradně na starých GPU alá Radeon 9000 a obdobně), tak mi všechny hry jdou spustit bez grafických chyb.

Ale ne tak u Nvidie.

Chci hrát F-22 Total Air War? Tak to chlapče musíš instalovat nejstarší a druhý nejstarší dostupný HWQL driver, jinak vypadávají textury terénu i kokpitu.
Chceš hrát CMR1? Jedině s nejstarším driverem ale stejně jako na ATI X1950GT to spadne u určitých map.
Chceš hrát Far Cry1? Jedině s nejstarším driverem! Jakýkoli jiný = nejrůznější grafické issues. Tam vypadnou textury terénu, tam jde vidět zkrz zdi....

To je úplně šílené. U Nvidie kdysi vše údajně fungovalo, asi ano, ale jen s tím správným GPU driverem! Nechápu jak tohle mohl majitelé Nvidie vydýchat, abych si musel pro každou hru instalovat jiný driver a zkoušet se kterým to jede bez chyb.....

No dobrá, budiž. Opusťme Nvidii a v duchu děkuji kanadské ATI za opravdu funkční poslední drivery, kdy nemusím kvůli každé hře hrát rodeo s reinstalací GPU driveru.


2. A to je opravdový porod co mě stál několik dnů hledání a zkoušení. Creative a jejich legendární driver issues.

Sound Blaster Live! 5.1 Digital 24 bit (SB0220) je special case! HW akcelerace a EAX 2.0 který Far Cry 1 podporuje funguje jen s driverem který jsem nakonec musel nainstalovat ručně z Creative DriverPacku pro XP/2000, který ale pokud spustíte setup.exe řekne že nedetekuje žádnou SB zvukovou kartu. :)
Zkoušel jsem i jiné (novější i starší drivery, obvykle ne HWQL) a zvuk byl ve Windows ok ale ve hrách: chrčení, brčení, zvučení a všelijaké šílené pazvuky.

Teď sice nemám pro ten SB žádný AQ+mixer utilitu, protože mi vytrvale píší že nemám SB Live HW :) ale naštěstí samotný HW funguje pro Windows XP 32 bit perfektně včetně HW mixing a EAX 2.0. Zatracený Creative. Není nic těžšího než rozchodit funkčně zvukovku.
To podržení L2 je ono. I když to tedy není moc intuitivní. Tlačítko 'trojůhelník' prohazuje (toggle) 2 poslední zbraně, ale jeho podržení funkci nemá. To je tak, když člověk odflákne tutorial. Pak se nemůžu divit, proč nesbírám zbraně, když je celou dobu nosím s sebou :-).
Díky!
@g68 (14.04.2020 18:09): Predpokladám, že si čítal recenzie na PC verziu a tam môžeš nosiť naraz 4 zbrane. Je možné, že v Classic verzii pre konzoly to zmenili, ale nie som si istý. Kedysi som hral demo na X360, ale nespomeniem si na to.

Edit. Na Gamefaqs niekto píše, že máš skúsiť podržať L2.
Zdravím. Teď když je kvůli karanténě mraky času, jsem se vrátil k nikdy nehraným hrám a padla volba na Far Cry (PS3). Jsem v necelé třetině hry a mám jednu pochybnost, zda to není bug (závislý na platformě ?) - a to management zbraní. V recenzích se psalo o možnosti nosit 4 zbraně, ale já můžu nosit jen 2. Zatím za celou hru jsem vystřídal jen 4 zbraně - revolver, 2 samopaly a rocket launcher. Nějak jsem nepochopil systém, kdy a jaké zbraně se mi nabízí k vyměně. Proč některé vůbec nejdou sebrat nebo vyměnit? Za celou dosavadní hru jsem našel mnoho skladů zbraní, dobyl pár strážních věží, ale prostě mi to nenabídne jinou zbraň (zejména odstřelovačku). Je to chyba ve mě nebo je to opravdu nějaký bug? Díky.
Misi.s plizenim jsem po 4 pokusech vzdal a na 5 pokus sem bezel rovnou k vrtulniku odkud jsem je postrilel kulometama, ale nevedet to tak se taky.trapim

Mise s maniakem zaporakem hlavnim / dobrakem, probehla taky v pohode, skrcil.jsem se hned za stolečkem a vsichni.si prisli pro sprchu z brokovnice vcetne zombika doktora

Mise se dverema, 1 pokus jsem to zkusil vbehnout a strilet ale na 2 pokus opet na sraba, vykouknul jsem dalekohledem si zjistil pozice a pak to snajpil a ti co prisli.ke dverim dostali sprchu z brokovnice

Hra z puvodniho dojmu i tak hodne ztratila ale i.prez to vsechno ode mne dostane 100procent. Z nostalgie. Jo
Tak.dneska jsem projel misi s lodi a vrtulnikem a dal jsem to napoprve a hned z lodi raketometem.ani.sem neplaval na ostrov bylo to nejaky lehky. Takže jsem to kdysik nemohl hrat na nejlehci protoze sem tam umřel tak 50x...
@Tommywise (28.12.2019 11:08): FarCry má standardní příběh na FPS, nebo si čekal druhý Planescape Torment? HL2 má nadstandardní a tedy lepší příběh, to ano, ale obě jsou hratelné hry pro děcka ze základní školy (druhý stupeň). Já psal, že Rapierova argumentace je jak ze základní školy, ne, že Far Cry je pro děcka. Porovnávat Komando a Matrix moc nemůžeš, protože příběh je u filmu podstatně důležitější než u počítačové hry, kor pokud se jedná o střílečku z první osoby. Tam porovnávat HL2 a Far Cry určitě můžeš a favorita ať si vybere každý sám, jen takový příjemný bonus je, pokud to někdo umí smysluplně odůvodnit. Třeba zdůvodnění "1000 lidí 1000 chutí mi přijde k ničemu, protože tím jde "zdůvodnit" vše". Ale pravda, že ještě absurdnější je, pokud někdo napíše, že tyhle dvě střílečky nejde porovnávat, protože mají jiné loadingy. :)
@Bursoft (27.12.2019 19:22): ja to tak vidim, proste je to tupa beckovina, coz HL neni. Takze porovnavam spravne, tezko muzes porovnavat tupe beckove akcvni filmy z 80. let s necim jako napr. matrix, nebo 12 opic, apod.... proste filmy kde je uz rozvinuty dej a pribeh
@Tommywise (27.12.2019 13:41): Tvl to jsou kecy :D Každá hra je jiná, FC je gameplayem horší, ale říct, že je to pro "žáky základní školy" je strašná sračka zas.. Plus grafika je součást té hry jako celku, porovnávat se může v klidu.
@PavelU (27.12.2019 14:00): brat jako plus nebo vyhodu u hry to ze se da jezdit jeepem nebo rogalem? XD U me to je to naopak nevyhoda protoze me to tu hru dela nudnou pro male deti.

To uz radsi toho Dooma kde sice pribeh snad ani neni ale ma to dospelou hororovou atmosferu.
Tak to ja mam obe hry za super, hl i farcry mne bavili.stejne, kazda je uplne jina. Als opet pripomenu 1000lidi1000chuti,chápu že jsou lidi kterym far cry nechutna. Stejně tak moje modla byla vždycky doom takže tam zase vede u mě... Ale far cry mel hodne naslapnuto, tak i half life. Ale doom.je doom :)
Herně se nedá Half-Life 2 a Far Cry 1 moc porovnávat. V HL2 jsou klasické loadingy tam a zpět, to může v kombinaci s fyzikou nadělat víc škody než užitku. Ve Far Cry je každá mapa pevně daná, nehrozí neduhy z tam a zpět loadingů. O čem mluvím, tady - den 19. 8. 2016, je to popsáno. A určitě mi na HL2 vadily i další věci. Z herního hlediska jsou obě hry koncipovány odlišně, ve Far Cry mě bavilo zkoušet, kam se všude dá až dostat s džípem. Tudíž vede Far Cry, a je tu rogalo. To v HL2 nikoli.
porovnavate engine a grafiku,ale pribehem je Far Cry tupa beckovina pro male decka, tak to proste je. V tomhle je Half daleko dospelejsi. Proste porovnavat Halfa s Far Cry je jako porovnavat treba Komando s matrixem.... neporovnatelne

jak pise Head, Far Cry je pro zaky zakladni skoly, Half pro zaky stredni skoly.
@Bursoft (26.12.2019 21:52): Zajímavé, nebudu googlit, abych ti to ověřil, ale s těmi polygony bych ti asi i věřil. Podle mě v CryTeku ale nešel udělat třeba tak realistický pohyb (nejen) vozidel. O fyzice nemluvě, ale ta se nepočítá do "krásy" a "detailnosti", o kterých se nyní bavíme.

@Rapier (26.12.2019 22:01): Ty mě pořád moc nechápeš, tak asi musím opustit sarkasmus. Nejde o to, co je pro mě HL1/HL2 a nejsi horším člověkem proto, že se ti hra nelíbí, jde o tvoji argumentaci, která je tak trochu na úrovni základní školy.
V době vydání byl Far Cry asi hezčí jenže dneska už je to bída. Ten engine hrozně zestárnul.
To není jen subjektivní dojem. CryEngine vykresloval mnohonásobně víc polygonů na objektech, využíval všechny nový fičury DX9 atd, nemluvě třeba o fantastických dynamických stínech, který např. do HL2 přišly až o několik let později v patchy. O fyzice nebo nějaké univerzálnosti se nebavím, tam je Source nejspíš lepší. Plus dokázal vykreslit semi open world a to velmi bohatě, zatímco HL2 je přece jen koridorovka.