Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem zkusil v rámci free weekendu a vypadá to v pohodě. RX580 to zvládá s grácií, prostředí prima a připomíná trojku. Bohužel do toho cpou absurdní množství ženských, kterým pak člověk v rámci stealth killu prožene hlavu mačetou... no nevím.
Celkem hustý, jak poslední FC tady nevzbuzuje žádný velký zájem, diskuze prakticky nulová. Nicméně posledních pár dní hrajeme s kámošem koop a nestačím kroutit hlavou. Zatímco v singlu jede hra prakticky v pohodě, po zapnutí onlinu se začali dít věci. Hraju na ultra s ray tracingem. V uwhd úplně na klid a v singlu žádný problém. V koopu okamžitě citelný problémy - dropy během sbírání materiálu - vyřešeno částečně přepnutím na fullscreen. Blikání textur, zamrzání a pády hry - vyřešeno snížením na high a vypnutím rtx (asi) :D Ale úplně pokaždý hra spadne, když udělám screenshot. Neskutečný. Zatímco pětka šlapala v koopu jak hodinky, tak tohle je teda solidně rozbitý i téměř po roce.
@Paul (27.10.2021 08:24): Zrovna nedavno jsem nekde videl video, kde tenhle "sponzoring" komentovali a rikali tam, ze nejde o financni podporu, ale o softwarovy support a tak, tedy AMD Ubisoftu pri vyvoji udajne nic neplati, jen jim doda lidi, kteri s nimi uzce spolupracuji pri vyvoji. Je to skoda no, DLSS by se spouste lidem urcite siklo.
@Paul (26.10.2021 21:35): O to smutnejsi je, ze to nedokaze Ubisoft u tohoto enginu vyladit tak, aby se na to dalo koukat. V AC s tim problem neni a v rade dalsich her jinych studii take ne. Far Cry 5 byl v tomto ohledu jeden z nejhorsich pripadu na ktery jsem narazil a FC6 vypada, ze je na tom podobne spatne.
@marwel (26.10.2021 21:23): moderní hry jsou tvořeny s TAA in mind.. Jakože mají svoje assety a shadery - modely vegetace či specular mapy např. - tvořené tak, že bez TAA jsou prakticky rozbité, shimmer všude. To je potřeba akceptovat. Blur se pak dá řešit buď nějakým sharpeningem, nebo tím downsamplingem. U mě na 1080p plazmě to hraju v 2880x1620 a obraz je ostrej a zároveň vyhlazenej.

Jinak za 42 hodin hraní mi to ani jednou nespadlo/nezamrzlo, s posledními ovladači.
Ale teď se zrovna stáhl patch, a po jeho aplikaci mi ve hře blbne UI (nezobrazují se ikonky zbraní v menu). Takže buď patch něco rozbil, nebo se mi blbě aplikoval...ověřuju integritu souborů.
Takze s TAA je to stejny pripad jako FC5 - hnusne rozmazane. S SMAA (nebo jak se nazyva ta druha moznost) to zase shimmeruje jako svine. Tak ci onak pri prvnim pruchodu benchem s TAA a dva mesice starymi grafickymi ovladaci mi zamrzla hra na konci benche, s SMAA a novymi ovladaci mi to spadlo v pulce benche. Tak to myslim radeji nebudu ani zkouset hrat. :D

@Paul (26.10.2021 21:20): Je to jine, o tom zadna. Ale kdyz si uvedomim, ze jsem druhe hrani Crysis 2 tak pred rokem vzdal prave kvuli doprasenemu AA a shimmeringu a ted mi z toho souboje FC6 vs C2 vyjde Crysis 2 jako jasny vitez... Ok, remaster predpokladam ten AA alespon trochu vylepsil, stale to shimmeruje s SMAA, ale neni to nic strasneho (a ano, fakt, ze se to odehrava prevazne ve meste, tomu pomaha). FC6 je u me graficky srovnatelne s Dirt 5. To je take hra, ktera vypada podivne hnusne, ale v te rychlosti zavodeni mi to tam tolik nevadi. V FC6 bych si toho urcite vsimal vic.
@marwel (26.10.2021 20:42): subjektivně možná. Mě tedy subjektivně přijde FC6 o dost hezčí než Crysis 2. Nicméně je to dost jabka a hrušky, resp. Manhattan a tropickej ostrov. A Crysis 2 vypadá taky dobře, ne že ne. Ale FC6 má o dost lepší osvětlení i textury (plus má dynamickou denní dobu a počasí).
@Charllize (26.10.2021 20:25): Pul hodina staci na to abych vedel, zda me hra muze bavit nebo ne. Recenze mi vetsinou vubec nic nereknou. A mas pravdu, posledni dobou je to skutecne tak, nic me poradne nebavi. Take mi trvalo ctyri mesice neco dalsiho dohrat.

Ale zase neber me hodnoceni uplne doslova. Mam ve zvyku vyrazneji kritizovat hry, ktere jsou jinak chvalene, byt treba celkovy muj dojem spatny neni. To plati treba o Red Dead Redemption 2. Je to dobra hra. Jen to proste neni 10/10, ta hratelnost tam proste neni tak dobra, pribeh take ne, postavy take ne a mam tak tendenci vyrazneji oponovat vsem desitkarum. :P

@Paul (26.10.2021 20:29): Dnes jsem zaroven s FC6 rozehral remasterovany Crysis 2 a subjektivne proste Crysis 2 vypada vyrazne lepe. I v FC5 jsem mel problemy s grafikou, konkretne s rozmazanym obrazem pri pouziti TAA a hral jsem hru s resolution scalem na nejakych 1.4 a vyplym vyhlazovanim. Proto me ta grafika FC6 ani moc neprekvapuje.
@Charllize (26.10.2021 20:25): půlhodinka? ten benchmark má dvě minuty :)

Jinak tedy FC6 vypadá dost pěkně, osvětlení je zlepšeno proti původním dílům a textury jsou perfektně ostré s tím HD packem. Shimmering nepozoruju (ale používám downsampling).
@marwel (26.10.2021 18:30): No nevim, jak te tady tak po vetsinu casu ctu tak mi prijde ze se ti vetsina her co hrajes moc nelibi, tak nevim jestli ta pulhodinka staci a nemel bys to natahnout na hodinku ci dve ten tvuj pruzkum :D
Mozna je to jen u me, posledni dobou se mi na grafice zase objevil problem se shimmeringem, ale FC6 je nejhnusnejsi hra kterou jsem videl za hodne dlouhou dobu. Mi stacilo projet benchmark (po kterem se mi hra kouskla, dobra prace Ubi) a uz ji nemam chut "hrat" dal. :D
@Charllize (26.10.2021 17:57): Takova recenze by byla nejen nudna, paradoxne by mela naprosto nulovou vypovidajici hodnotu pro vetsinu lidi. Protoze fakta nikoho nezajimaji. Zijeme v dobe influenceru, v dobe, kdy kazdy tweet Elona Muska zatrese planetou. Mam vlastni vkus, pulhodinka gameplaye bez komentare mi rekne mnohem vic nez sebevic "objektivni" recenze.
Jsou tu nějaké principy které jsou ve hrách obecne přijímány, mechaniky a systémy her vycházejí z nějakého herně - historického kontextu, jednotlivé žánry se nějak vyvíjely a transformovali, máme nějaké hracske standardy které lze považovat za precedentni. Takže když má někdo znalost toho všeho teoreticky by mohl napsat recenzi která bude subjektivní minimálně.
Jen by to možná byla trochu nuda :)
@AiMLEzZz (26.10.2021 16:50): S4TW to předpokládám myslel tak, že ho hry kterým by dal pod 60% většinou nebaví tolik, aby je dohrával, ale to neznamená, že si o nich myslí že jsou odpad. Je spousta neodpadních/dobrých her které mě nebavily a nebudu jim dávat 10% jen kvůli tomu. Ale beru že někteří lidé to přesně takhle mají, a bez ohledu na nějaký objektivnější pohled, když nebaví, je to odpad/10%.
@AiMLEzZz (26.10.2021 16:50): Hodnotenie bude vždy subjektívne, pretože to nie je matematická rovnica. Ak má človek nadhľad a prehľad, je možno menej "uletené", ale stále subjektívne. Relatívne "exaktne" sa dajú hodnotiť len veci ako matematické počty (počet postáv, levelov, prostredí, kapitol, atď...) a potom technická stránka hry a bugovosť. Ale ani keby tieto veci boli na výbornú, tak to neznamená zábavnú hru. Ja som však hovoril o tom, že priemer nie je 50%. ale výsledok aritmetického priemeru.

Ja nemám problém hre streliť málo percent ak podľa mojich predstáv robí niečo fatálne zle. Ale zvyčajne je to vtedy, keď je to hrozné po technickej stránke alebo dizajn úplne katastrofálny. Ak ma hra napr. dokáže totálne vyčerpať/nahnevať v prvej hodine, tak ju nepotrebujem hrať 10 hodín, aby som vedel, že ani zlepšenie by už nepomohlo napraviť tak pokazený zážitok.

Inak aby som sa vrátil späť k Far Cry alebo Ubisoftu, sú ľudia, ktorí tú extrémnu predvídateľnosť a jednoduchú hrateľnosť dookola majú radi. Ja nie, ale príde mi to, ako keď si niekto dookola púšťa takú istú hudbu.
@Tulareanus (25.10.2021 20:14): "Ak by si mal nejaké definované základné kritéria na to, že hra je hrateľné v zmysle, že nie je prehnane zabugovaná, spĺňa nejaké technologické štandardy a hrateľnostné prvky dávajú zmysel (hoci napr. nie sú originálne alebo sú stereotypné), taksa nedostane až tak veľa hier kvalitatívne pod tú absolútnu hodnotu 50%."

Jasně, pokud by existovala nějaká taková kritéria, tak by to dávalo smysl. Ale tady pak začíná platit takovéto "průměr je vždycky spíš podprůměr". Myslím, že hra, která by splňovala ona kritéria přesně na průměrnou hru by reálně oslovila málokoho. Možná tak nějakého nového hráče nebo někoho, kdo hraje jen velmi zřídka. Osobně nevidím moc přínos v tom snažit se hodnotit hry "objektivně". Zaprvé to v podstatě nejde, protože se nikdo neshodne na tom, co je vlastně na hrách to důležité, podle čeho by se mělo hodnotit. Zadruhé by v takovém případě bylo v podstatě zbytečné, aby něco hodnotili hráči na webech typu DH, protože by de facto stačil výtah z názorů nějakých odborníků, á la Metacritic. A zatřetí subjektivní hodnocení je pro mě cennější v tom, že můžu sledovat názory lidí, s jejichž vkusem se shoduji a věřím jim, což je pro mě podstastně směrodatnější než názor nějakých dudebros z komunity kolem Call of Duty. Jediná slabina subjektivního hodnocení je, že se předpokládá, že lidi, kteří nejsou cílovka pro danou hru ji hrát nebudou.

@S4TW (25.10.2021 22:17): "Já nmám pocit, že hry, kterým bych dal pod 60% nejsem schopen ani dohrát, čili si je pak netroufnu hodnotit..." 

Však to, že se ti ty hry vlastně ani nechce hrát (za předpokladu, že to není úplně mimo tvůj žánr) je vlastně hodnocením samo o sobě, ne? Proč bys měl mít hru dohranou, abys ji mohl ohodnotit? Když je něco fakt odpad, tak na to nemá smysl plýtvat životem.
Já nmám pocit, že hry, kterým bych dal pod 60% nejsem schopen ani dohrát, čili si je pak netroufnu hodnotit... Prostě se mi skoro nestává, že bych si nepustil něco, co mě nadprůměrně baví, čili je pak logické, že se málokdy dostanu pod těch 60-70% v hodnocení... :)
@Rapier (25.10.2021 21:10): Nie, mňa sa to nedotklo, ale už si dlhodobo pri takýchto príspevkoch ťukám na čelo. Pravidelne píšeš tým spôsobom, aký som opísal. ako napríklad keď si sa sťažoval, že ti microsoft odmietol pomôcť, keď si porušil podmienky používania účtu, alebo keď si čítaš nadpisy článkov, ale rovno robíš závery. Alebo ako si niekoľko mesiacov recenzoval 5hodinový dungeon a keď si nezvládal obyčajnú, až triviálnu náplň toho, čo si mal urobiť, tak si sa ešte sťažoval na zaobchádzanie. Samozrejme v sebe chybu nehľadáš, ale generalizovať ti veci o ktorých vlastne nič nevieš, ti problém nič nerobí. Konštruktívne myslenie a sebakritika 0 bodov.
@Garret (25.10.2021 18:49): Ok, mě šlo o matematickej průměr, což je 50%. Proto, když tady vidím ty hodnocení, kdy lidi dávají "průměrným" hrám 75%, tak si člověk říká, k čemu je tady škála od 0 do 100, když by bohatě stačila od 70 do 100.
Myslím, že lepší je hry hodnotit jako jídlo, Ubisoft hry jsou McDonald's, průměrný fast food, který nenadchne, ale na krátko uspokojí, From Software jsou super spicy jídlo pro lidi co chtějí být hardcore, CD Projekt jsou Pizza Hut, jednou byli dobří, ale kvalitou šli dolů, Bethesda jsou Burger King, vždy máš od toho očekávání a vždy tě to zklame a EA jsou Subway protože jsou hnus.
@Solidor (25.10.2021 19:59): mě baví hratelnost, takže moje motivace je samotný hraní, ty odměny tam pro mě za mě ani být nemusely, ikdyž chápu proč tam ten dopamin feed je.

Jinak tyhle debaty o hodnocení se tu opakujou s železnou pravidelností a vždycky je to o hovně, protože každej prostě hodnotí - a má právo hodnotit - jak sám uzná za vhodné. U mě 5/10 je průměrná, nemastná neslaná hra, sedmička už je dobrá hra co mě baví, ikdyž z ní nejsem vyloženě nadšen, osmička a víc jsou pro mě skvělý hry. A je mi fuk jestli to má někdo úplně jinak, ať si hodnotí jak chce.
@AiMLEzZz (25.10.2021 19:46): @Solidor (25.10.2021 19:59): Ja by som to možno inak povedal, respektíve je rozdiel medzi matematickou polovicou zo 100%, čo je 50% a je rozdiel, čo je matematický aritmetický priemer, ktorý sa vždy počíta z konkrétnych hodnôt, nie z vzorových absolútnych hodnôt. Ak by si mal nejaké definované základné kritéria na to, že hra je hrateľné v zmysle, že nie je prehnane zabugovaná, spĺňa nejaké technologické štandardy a hrateľnostné prvky dávajú zmysel (hoci napr. nie sú originálne alebo sú stereotypné), taksa nedostane až tak veľa hier kvalitatívne pod tú absolútnu hodnotu 50%.
@AiMLEzZz (25.10.2021 18:09): Jako nejsem matematik a třeba jsem i hloupej, tak mě oprav, ale 5/10 (50%) není žádný průměr ničeho.

Obecně se přece nehodnotí tak že zapnu hru a má 5/10. To mi nedává smysl. Za mě konkrétně FC6 má škálu 5-8/10. Ostatní hodnocení neberu jako relevantní. A tak nějak to mám u všech her.

@Paul (25.10.2021 17:53): Souhlasím, že poklady a side questy jsou dobré. Zase ale odměny za ně nejsou vůbec potřeba. Motivace je tak nízká.
@Garret (25.10.2021 19:26): Ale teď je zas otázka v jaké škále. Jak to tak vidím na ČSFD, tak i když někdo v komentáři film totálně sepsuje, tak mu stejně dost často dá 4/5. Kdyby byla škála tříhvězdičková, tak by hodnocení typu "2/3 - odpad" byla už trochu hůře obhajitelná :).
@Rapier (25.10.2021 19:19): Sorry, ale neviem, kde si dával pozor ty, keď večne vynášaš súdy nad vecami, ktoré si ani v živote nielen nerobil, ale ani si ich nenaštuduješ. Ale názor máš hneď. Však to je easy... Navyše toto tvoje zovšeobecňovanie ja úrovni konšpirácie.
Já hrál kdysi jedničku, ta mě moc nebavila, ale dohrál jsem ji. Dlouho potom jsem hrál trojku a ta mě docela bavila, bylo to fajn pustit na půl hodiny po práci a vymlátit nějaký tábor a zas to vypnout...

Má smysl hrát nějaký jiný díl? Resp. je nějaký díl lepší než trojka? :D
@Rapier (25.10.2021 19:19): stupnice 1-5 existovala, ale byla pro ten největší odpad, přičemž bylo jedno, jestli hra dostala 10% nebo 40%, v obou případech to byl odpad. 60% byl vždy podprůměr. Nikdo už to nikdy nezmění, proto je nejvyšší čas přejít na hvězdičkové hodnocení ;)
@Garret (25.10.2021 18:49): za tyhle průměry poděkujme herním novinářům. 7/10 je průměrná hra, 8/10 lehce nadprůměrná, 9/10 skoro dokonalá/vysoce nadprůměrná a 10/10 je přeci dokonalá. Stupnice od 1-6/10 neexistuje. :)

To víte, oni totiž nechodili na ZŠ (Elementary School), a pokud přeci jen ano (a tak nějak tuším, že ano!), tak očividně nedávali pozor v matematice, no a proto dělají novinařinu. :)

Inu co s tím naděláme. Život je hořký, bohudík. Radegast. I když, já raději ty malé pivovary z ČR. :)
@Solidor (25.10.2021 17:17): 60% je určitě mírný nadprůměr. Kdyby to byl podprůměr, tak v podstatě nic pod padesát procent ani nemá smysl dávat, ne? Nebo přijde mi divné, že by ta škála hodnocení byla jakási nelineární :).
Vtipný že nemůžu říct, že bych s tím komentářem nějak nesouhlasil, ale přitom sám půjdu na 8+. Protože mě to hrozně chytlo a baví mě tam hodně věci, který Solidor ani vůbec nezmínil (sidemise, treasurehunts..).
@Solidor (komentář): Komentář ve stylu "je to víceméně masová slátanina, kterou Ubisoft vyprodukoval už několikrát předtím, není tam nic nového, game design je odfláknutý jako vždycky, v podstatě odpad", takže 60% :).
@Rapier (13.10.2021 13:43): Jasně, těch pohledů na produkt je mraky. Na celkový hodnocení to vážně ještě není, spíš jsem potřeboval někde ventilovat co se mi nelíbí. Ale abych nebyl zase takový škarohlíd, tak se mi hodně líbí zbraně. Ty zbastlenosti, co tu odboj používá jsou hodně cool. Jsou k dispozici samozřejmě i celkem fádní kusy, některé ale vyloženě jako by je dělali v kůlně za palmou, např bubínková brokovnice ve stylu revolveru se štítem do levé ruky. Pořád se v tom dá dobře vyblbnout. Mapa je obrovská, aktivit mrak.
@Korbitch (13.10.2021 13:38): myslel jsem spíše herní náplň. To co se dá tolerovat u fantasy/post-apo hře se obecně špatně toleruje u něčeho co je z reálného světa, a tváří se jako "real". :)

Technické finesy jsou druhá věc. Z videí mě FC6 zaujal, ale z Tvého + Garret popisu hry již méně. Nejspíš to má i své světlé stránky, výhledy na moře, město, džungli, apod. to musí být nezapomenutelné.
@Rapier (13.10.2021 13:21): No hele, moc bych Betyně nefandil. Zprovoznit F4 na ultrawide monitoru bylo zajímavý, ale funguje to. A když máš monitor s frekvencí vyšší než 60Hz, tak to automaticky půlí fps. Takže já zapl hru a čumí na mě 37fps. A mám dojem, že to tak dělá i F76. Takže musíš ve voknech nastavit monitor na 60Hz.
Z Vašich dojmů to zní jako, že FC6 je hra snů (ironie). Překvapuje mě, že to někdo vůbec kupuje. Řekl bych, že i Bethesda hry jsou na tom lépe. :)
@Garret (13.10.2021 12:36): I v tom akčním módu klasický přestřelky nejsou velký problém ani tady. Problémek může nastat, když se na scéně objeví tank :D A jakmile přivalej v tandemu s helinou, je to už celkem prdel. Páč jako ať dělám co dělám, tak pilota netrefim. U toho malého s prosklenou kabinou to šlo, ale mám pocit, že ty bojové mají to sklo snad neprůstřelné. Já jednu stranu dobrý, že nejdou hned k zemi jako v pětce, na druhou si říkám, tak sakra co chceš??! :DD
taky jsem četl, že je to super lehké i na Hard, což už byla pětka... Proto jsem si tak oblibil Primal a jeho Survival. To snad ani nedělal Ubisoft...
Celkově bych to zatím shrnul tak, že mi chybí strom dovedností, kde jste sami volili, jakým směrem se vaše postava bude ubírat, v čem se vlastně trénuje a tudíž zlepšuje jako osobnost. Perky na hadrech patří prostě jinam.
Jo, co se týče akčního a příběhového módu, tak příběhový je úplně pro děcka. To stojíte v salvě rotáku a můžete si dát kávu.
@M.a.t.t. (13.10.2021 10:17): Nevyznělo?! Jako že nemůžu vytlemit bug? Jestli kvůli tomu, že jdu hrát něco smysluplnějšího, tak to spíš už byl nával frustrace ze všech dalších neduhů a věcí, který ta hra má, nic víc :)
@Korbitch (13.10.2021 10:01): Síce to to tak vôbec nevyznelo, ale ok :)

Inak levely vo Far Cry 6 nevnímam ako žiadny problém. Rank postavy ovplyvňuje akurát to, k akým zbraniam sa je možné dostať sa v rámci obchodu, no silnejšie je možné získať i voľne vo svete. Z toho pohľadu mi na PC a za použitia myši a klávesnice nepríde nijak zvlášť náročný ani Action Mode. Známy, ktorý to na hrá na konzole, to údajne pociťuje viac, no on si to miestami i cielene sťažuje nevyužívaním všetkého, čo mu hra ponúka. Nie je to teda ako v posledných dieloch Assassin's Creed, kde mali nepriatelia na vyšších úrovniach abnormálne vysoké health bary (hoci vo Valhalle sa údajne dali trpezlivosťou ubiť) a kde bol väčší problém ich likvidovať. Far Cry skrátka nie je žiadne RPG.
@Garret (13.10.2021 08:39): Levely by nevadily, protože už teď mám díky vedlejším aktivitám i vyšší úroveň než je široko daleko, ale health bary mě serou a nejdou asi vypnout. Daleko větší průser jsou ty perky na hadrech. Jako nechceš se fakt převlékat během boje. Narušovat feel z přestřelky neustálými přechody do menu, aby sis vzal hadr, který právě potřebuješ. Chápu to v případě, že někdo po mě hodí slzák nebo použijí ten poison, tak nasadím masku. Ale abych měnil furt rukavice, hodinky podle toho jestli sprintuju v dešti kulek nebo se snažím sestřelit vrtulník, to je prostě voser a sem mi to nesedí.



@M.a.t.t. (13.10.2021 09:28): Od začátku jsem to myslel jako bug....
@Korbitch (13.10.2021 08:19): Skús sa nad tým zamyslieť logicky. Je pravdepodobnejšie, že ti Ubisoft nasilu tlačí svoju politiku cez úplne náhodný stret vo svete, na ktorý nemusí niekto vôbec naraziť, alebo ide skôr o bug? Pretože ja som sa s niečím podobným skutočne nestretol, kým na bugov, hoci nie gamebreaking typu, som narazil dosť. Nebolo by reálnejšie, ak by sa o niečo podobné Ubisoft pokúšal u dôlezitejšej postavy, ako ja neviem...Paola? :)
@M.a.t.t. (12.10.2021 19:08): Tak samozřejmě.

Jinak začínám být poměrně nasranej. Definitivní konec FC jak ho známe je nejspíše zjevný. Enemáci mají health bary, strom dovedností byl nahrazen perky na hadrech, takže třeba hodinky dávají lepší obranu při sprintování, ale zase s rukavicemi líp sestřelim vrtulník. Takže se kolikrát převlékáte uprostřed přestřelky. Mě je z toho normálně smutno.
Na plantáži mužský otrok, zabiju stráž a borec na mě mluví ženským hlasem....tpč, jdu do kolen a hrát asi něco smysluplnějšího.