Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout 1.5: Resurrection

75

Diskuze

« Novější Starší »

@Morte (13.09.2017 16:53): Hra začíná v roce 2170, takže tím to nebude.
Není možné, že jsi až moc ozářen nebo jsi hodně pod vlivem drog? Zkus spát nebo na sebe používat první pomoc, pak by si vlevo dole v info okně mohl vidět nějaký text než umřeš. Pokud se to napíše jako smrt z ozáření, je to radiací nebo drogama.

S těma drogama jde totiž o chybu ve Fallout 2. Radiace tě zabije tím, že ti jeden ze základních statů sníží na nulu - hra to zdetekuje jako smrt radiací. Jenže se může stát, že se dostaneš na nulu i drogama, když to s nima hodně přeháníš. Zdroje:
http://fallout.wikia.com/wiki/Radiated
http://www.nma-fallout.com/threads/help- ... ble-spoilers.150979/
https://www.gamefaqs.com/boards/63576-fallout-2/59432275

Stalo se nekomu z vas, ze ste umreli na čas?? Ja si jen tak jezdil s karavanama docela dlouho az sem se dostal na 13level a pak sem chtel vymlatil jeskyni nahore a kdyz sem chtel zpet do Seditu pro naboje, tak sem umrel zniceho nic:)

Sosám to už dobrú polhodinu, zdá sa že vyprahlí nájazdníci sa zlietli zo všetkých strán a bandwidth dostáva na frak! :)

Hmmm, tri roky je ta hra venku a ted uz i v AJ, zjevne o ni porad nekdo pise, downloaduje, hraje, to je podle mne dost dobrej uspech a vykon na to, ze si uz nekdy kolem roku 2010 celkem dost lidi myslelo, ze uz ta grafika co hra nabizi za par let nebude nikomu stacit popr. to nove kompy/systemy ani nerozbehaji. Doufam, ze se nejaka cast tymu v budoucnu jeste nekdy sebere a udela dvojku, nebo si toto nelicencovane pokracovani licencuje nejaky novy team :-)

@Paul (13.10.2016 08:20): "This is very much a modding labour of love, and one well worth checking out if you’re a fan of the original games." "For longer-term fans, especially those disappointed that we never got the cancelled Van Buren (parts of its story, yes, but not the traditional Fallout style), this is as close to a proper third instalment as you’re ever going to play." Ale tu sa zase občas dočítaš presný opak :D

Jinak si pročítám ten rpgcodex a jsem rád že i tomu hardcore monocle osazenstvu tam se Resurrection vesměs líbí. Doufám že Bubbles napíše recenzi, ta jeho na F4 je geniální.

Asi ich tam bude viac, takto bez hry znejú dosť podobne. Ale celý album je dobrý! :)

No... Já si to asi taky časem zahraji. Až doteď část mé mysli nevěřila, že ten mod existuje. :)

Je venku anglická verze! Už je nainstalována, jsem zvědavej jak to bude působit v angličtině.

Zatím jsem to prošel jednou a celkem přímočaře, protože jsem nechtěl zaseknout kvůli nedostatku času.

Obtížnost mi vyhovovala.

Naopak bylo zajímavé, že jsem měl problém některé boje vyhrát a questy splnit. Her se supermanem, který přijede do města všechno vyřeší, zabije bídáka, draka a zachrání princeznu jako nic, je všude okolo dost.

K hlavnímu bossovi jsem došel v kevlarové zbroji, energo jsem nezískal, a zasželil jsem ho 14mm SMG asi na 4. pokus save/load. Což mi vzhledem k výbavě přislo naprosto OK.

Měl jsem v zásobě dost nerozdělených skill-pointů, takže jsem si vyzkoušel i nějaké další konce.

Jedno město jsem myslím vůbec neprošel, takže se těším až si najdu čas zahrát si ještě jednou a více dopodrobna svět prozkoumat. Asi až na vánoce..

Kvalitně napsaný sedliaky a balíky si osobně představuju např. nějak takhle:)


################################
#Postava: Rossova stráž#
#Autor: Prebral #
################################
#Mapa: #
#Prototyp: #
#AI PAcket: #

#Dva maníci, kteří hlídají před vchodem u Rosse. Typičtí brutální omezenci v kožených hadrech, co nikdy nevyrostli z puberty. Když zrovna nic nedělají, tlachají o volovinách - jeden si víc vymýšlí a druhý mu to žere, byť se značnou porcí nedůvěry. Dialog obvykle skončí tím, že se rozhádají, ale během pár minut to ten ukecanější nevydrží a začne to nanovo.
#Poznámka: floaty těchto dialogů jsou uvedeny na konci souboru a nejsou formátovány běžným způsobem. Jde prostě o záznam dialogu, kdy se střídají po řádku. Dialog začíná vždy ten ukecanější.
#potrebuji ale 1 KRATKY rozhovor mezi nimi navic, ktery by zminoval nejakou rassovo akci s jejich (moznou) ucasti jde o to, ze rass frci na (pomerne luxusnich) drogach a odposlechnuti hrace by vedlo ke smiringu nejake drogove predavyk za chewelahem (zjisit, kdy a kde...), na niz se rass s klukama sjede a pujde snaze zlikvidovat (je to soucast questu) ->> NODE 900

#Kurzor:
{100}{}{Stráž u vchodu.}
{101}{}{Rossova stráž.}

#Dalekohled:
{110}{}{Kožená bunda, svaly jak melouny a drůbeží mozeček. Typický strážný.}
{111}{}{Rossův strážný. Fakt těžkej frajer, jako!}

#Dialog:

# Node 200 - jen jeden z nich, jen, když jde hráč prvně dovnitř
{200}{}{[Strážný si tě podezřívavě prohlíží.] A hele, návštěva, co? Klidně běž dovnitř, ale jestli budeš dělat jenom malinký problémy, tak... Jasný?}
{201}{}{Jasný.} # EXIT

# Floaty

# běžné floaty (dialogy) - viz úvod
# dialog1
{300}{}{Čéče, já ti znám chlapa a ten si vochočil vohnivýho Geckona.}
{301}{}{No nekecej!}
{302}{}{Fakt, nekecám. Je to kámoš bráchy mý holky. Normálně ho má na řetězu.}
{303}{}{A jak moc se to dá vycvičit?}
{304}{}{Musíš na něj bejt hodně vostrej, jako s velkym psem. Ty ho krmíš a někdo jinej ho mlátí a přitom mu řiká ňákej povel.}
{305}{}{A k čemu je to dobrý?}
{306}{}{No, ty pak řekneš povel a geckona chytne rapl a spálí všecky kromě tebe.}
{307}{}{Hele, ale ten chlap, co ho mlátí, ten to má dost blbý. Bude dost smaženej.}
{308}{}{No, von tan člověk má ňáký nehořlavý vobleky. Předválečný. A dělaj to jeho votroci.}
{309}{}{To by bylo dobrý si nějakýho taky vycvičit.}
{310}{}{To jo, ale musíš toho geckona cvičit vod malička. Normálně ho sebrat mamce vod cecku. A to je dost těžký.}
{311}{}{Hele, teď kecáš. Geckoni nemaj cecky.}
{312}{}{Jak který, některý maj.}
{313}{}{Sem teda eště geckona s ceckama neviděl.}
{314}{}{Některý geckoni cecky maj, kámoš jednoho člověka vod karavan z jejich mlíka dělá kořalku. Sám sem jí pil.}
{315}{}{A jak kojej ty, co cecky nemaj?}
{316}{}{Ty nekojej, to dá rozum.}
{317}{}{Aha. Hele, a byla ta kořka fakt z mlíka?}
{318}{}{A z čeho jinýho?}
{319}{}{No, jako jestli to nebyl sameček.}
{320}{}{Ty seš hovado! Lidi, vidíte to?!}
{321}{}{Sám seš hovado, čuně jedno.}
{322}{}{Drž hubu a neser!}
{323}{}{Trhni si, stejně už mě ty tvý kecy serou!}
{324}{}{1}


{400}{}{Ech...}
{401}{}{Co je?}
{402}{}{Jebal bych.}
{403}{}{Jo, to já taky.}
{404}{}{Nejlíp tu udělanou vod karavan. Ta má...}
{405}{}{Myslíš tu tlustou děvku?}
{406}{}{Neni zas tak tlustá, je tak akorát macatá!}
{407}{}{Tlustší ženskou jsem neviděl.}
{408}{}{To já teda jo! V západní poušti ti žije kmen a tam sou ženský tak tlustý, že se nemůžou hejbat.}
{409}{}{Takhle přežraný nejsou ani ve Phoenixu! Kde na to jako berou?}
{410}{}{Každá má několik manželů a voni se vo ní staraj.}
{411}{}{A proč by to jako dělali? Dyť to neni normální!}
{412}{}{Sou to úchylný divoši, proto to dělaj.}
{413}{}{Hele, to musí mít určitě eště ňákej důvod! Třeba sou moc vozářený.}
{414}{}{Kdo?}
{415}{}{No, jako ti chlapi. Nemůžou mít děcka a tak jich musí bejt víc. Ale ženská má sádlo a radiace jí tolik neprotento...}
{416}{}{Ty seš nějakej chytrej, na to, žes tam nebyl.}
{417}{}{Si dovodí každej, kdo neni úplnej debil. Dyť je to jediný vysvětlení.}
{418}{}{Tim mi chceš něco naznačit?}
{419}{}{Co jako? Tebe to nenapadlo?}
{420}{}{Jasně, že napadlo.}
{421}{}{Kecáš.}
{422}{}{To teda nekecám. Nezačínej zase!}
{423}{}{Sem prostě chytřejší, smiř se s tim.}
{424}{}{Tak si povídej sám se sebou, ty chytrej!}
{425}{}{1}


{500}{}{Zív.}
{501}{}{Nějakej nevyspalej.}
{502}{}{Se nediv, včera sme to pěkně rozjeli.}
{503}{}{Kde jako?}
{504}{}{V baru, kde asi...}
{505}{}{Žes nic neřek!}
{506}{}{Neptal ses.}
{507}{}{Tak to teda fakt dík. Seš vážně kamarád.}
{508}{}{A proč bych jako měl bejt? Stejně se do mě akorát furt navážíš.}
{509}{}{A to jako jak?}
{510}{}{No, třeba s tim pokladem, tos mě fakt nasral.}
{511}{}{Hele, to teda jako nevim, kdo koho nasral. Kopal jsem tam tejden! Jak debil! A nic, neměl jsem těm tvejm pitomejm kecům věřit.}
{512}{}{Tak moment! JÁ se TI svěřil, kde je poklad. A cos udělal TY? Šel jsi ho tajně beze MĚ vykopat. Ale kopals blbě, našels hovno a ještě jsi MĚ seřval.}
{513}{}{Nekopal jsem blbě, nic tam nebylo! Jenom zasraná skála!}
{514}{}{Měls kopat dál, to je falešná skála.}
{515}{}{Nic takovýho neexistuje.}
{516}{}{Ale jo, je to ňákej beton, co jenom tak vypadá. Maskovací.}
{517}{}{Poznám beton, když ho vidim.}
{518}{}{Tenhle ne, to je předálečná technologie.}
{519}{}{Nevymejšlej si.}
{520}{}{Nevymejšlim si! Říkal mi to jeden kámoš, dělá u samotnýho Byrona!}
{521}{}{Leda tak kydá hnůj vod jeho brahmín.}
{522}{}{Nenavážej se do mýho kámoše! Je Byronova pravá ruka!}
{523}{}{Hele, a to mu ho taky honí, když je ta pravá ruka?}
{524}{}{Debile!}
{525}{}{Buzerante!}
{526}{}{To odvoláš!}
{527}{}{Trhni si.}
{528}{}{Pche...!}
{529}{}{1}


{600}{}{Už mě to tu sere. Jednou s tim praštim, půjdu do světa a vydělám majlant.}
{601}{}{A kam bys jako chtěl jít?}
{602}{}{Na východ, k Atlantiku. Prej tam padly nějaký pumy, co zabijou lidi, ale všecko vostatní nechaj.}
{603}{}{A to jako jak?}
{604}{}{Normálně, zářenim. Jenom to tak pšoukne, ale vo to víc to svítí. Žádný lidi, spousta matroše ke kšeftování.}
{605}{}{To mi fakt nepřijde jako výhra, musí to svítit tak, že zdechneš dřív, než to stačíš vodvýzt.}
{606}{}{Vono je to nějaký krátkodobý záření.}
{607}{}{Chm. Ale jestli jo, tak už to tam bude mít pod palcem někdo jinej.}
{608}{}{Ty mi to fakt nepřeješ, co?}
{609}{}{Se ti jenom snažim pomoct.}
{610}{}{Jasně. Jako tuhle s tim pokladem.}
{611}{}{Hele, to sem netahej.}
{612}{}{Vsadil bych se, že teď přemejšlíš, jak se rychle vytratit na východ. Vidim do tebe.}
{613}{}{Chceš říct, že sem křivej?}
{614}{}{Tos řek ty.}
{615}{}{Chceš říct, že sem křivej?!!}
{616}{}{Buď křivej nebo blbej, můžeš si vybrat.}
{617}{}{Kreténe.}
{618}{}{Blbečku.}
{619}{}{1}


{700}{}{Sem ti nedávno slyšel dobrej vtip...}
{701}{}{Jakej?}
{702}{}{Víš, kolik je třeba ghoulů k zašroubování žárovky?}
{703}{}{Ten znám.}
{704}{}{Jak to, že ho znáš? Slyšel jsem ho včera!}
{705}{}{Vyprávěls mi ho už před tejdnem.}
{706}{}{Tak si polib.}
{707}{}{No, tak sorry, no. Ale řikal jsem si, že by šel eště vylepšit.}
{708}{}{Jak?}
{709}{}{No, že bys místo toho "Nepotřebujou žárovky, svítěj si vočima." řek, že si svítěj koulema.}
{710}{}{To je debilní.}
{711}{}{Mně to přijde dobrý.}
{712}{}{Krom toho, voči ti svítit můžou, ale koule ne.}
{713}{}{Jak to, co by nesvítily? Dyť je jedno, kde si vozářenej.}
{714}{}{Ale to se jenom tak řiká, že někdo svítí, žejo. Bez klikadla to nepoznáš. Jenže s těma vočima, to je někdy fakt vidět.}
{715}{}{A proč ne s koulema?}
{716}{}{Protože ty sou zakrytý kůží.}
{717}{}{To zní rozumně. Ale zatim sem neviděl ani někoho, komu by svítily ty voči.}
{718}{}{Já jednou jo. Musíš dostat fakt koňskou dávku, pak ti svítěj modře voči.}
{719}{}{To je blbost.}
{720}{}{Sám sem to viděl, tak se nedělej!}
{721}{}{Každej ví, že je to zelený, tento, radiace je zelená!}
{722}{}{Hele, povídám, sám sem to viděl. Ten chlápek přijel vlastnim autem až z Glow, asi před dvěma rokama. A po pár minutách zdechnul.}
{723}{}{Jak?}
{724}{}{Vyblil vlastní brzlík a tak, hnus. Svítil tak, že s sebou vzal doktora, tři šroťáky a několik zvědavejch děcek.}
{725}{}{To nemoh stihnout, jestli tak svítil. Glow je daleko.}
{726}{}{Cpal se asi nějakejma pilulema, ale nevim. Stih to.}
{727}{}{A co chtěl tady?}
{728}{}{Se neví, byl šáhlej. Ale asi jenom projížděl. Ross pak to auto střelil ňákýmu kořenovi.}
{729}{}{No ty vole, šéf se s tim fakt nesere. Jak to auto vypadalo?}
{730}{}{Proč? Ty mi zas nevěříš, co?}
{731}{}{Věřim, ale nerad bych si ho někdy koupil, chápeš.}
{732}{}{Takovej vorezlej Highwayman to byl.}
{733}{}{Aha. Díky. Ale stejně je to s těma vočima divný, že svítily.}
{734}{}{Nejspíš byl nějak mutovanej, dej mi už pokoj.}
{735}{}{Hele, ty sis s tim začal, tak se nenasírej.}
{736}{}{Kdo se tu nasírá?!}
{737}{}{Ty.}
{738}{}{Já? Já se nenasírám!}
{739}{}{Tak proč tak řveš?}
{740}{}{Neřvu!}
{741}{}{Ty vole, bože, dej mi aspoň jeden den na hlídce bez tohohle samonasíracího magora!}
{742}{}{Bože, dej mi aspoň den bez tohohle šťouravýho prudiče!}
{743}{}{Tak já teda budu zticha, jestli chceš.}
{744}{}{Hospodin se smiloval!}
{745}{}{Budu ti srát na ty tvý historky vycucaný z prstu.}
{746}{}{Když mi nevěříš, klidně si drž hubu!}
{747}{}{Budu úplně zticha.}
{748}{}{Buď.}
{749}{}{To si piš, že budu!}
{750}{}{1}


{800}{}{Včera sem ti byl u doktora a...}
{801}{}{Cos mu chtěl?}
{802}{}{To je jedno, nepřerušuj mě!}
{803}{}{No, tak sorry, no.}
{804}{}{Jo, takže jsem byl u doktora, a ten řikal, že se kvůli tý radiaci lidi roděj dementní.}
{805}{}{Jo, pár takovejch znám. Třeba jeden farmář nedaleko vocaď, ten ti měl hrozně dementní děcko. Nudle mu dycky z čenichu visela až po kolena. Hroznej humáč.}
{806}{}{Takhle to doktor nemyslel. Že prej takovíhle ultradementi sou jako vždycky ňáký. Ale že lidi jsou dneska jako všichni blbější.}
{807}{}{Tomu bych teda i věřil. Všude samý hovado, to je fakt. A to má jako bejt radiací?}
{808}{}{Doktor řikal, že jo. Že prej radiace zabíjí děti, co sou něčim zvláštní. Třeba hodně chytrý. Nebo hezký.}
{809}{}{Děcka kapou furt, to je toho.}
{810}{}{Ale tohle je prej závažnější. Má to co dělat s těma génama. Chytrý pomřou, přežijou tuponi.}
{811}{}{A jak je to jako možný?}
{812}{}{No, to je hrozně složitý. Chytrejch je jako málo, a když umře chytrý děcko, je to katastrofa. Dementů je ale hodně, čili se to u nich eště snese.}
{813}{}{Hele, to nepobírám. Prostě bude celkem míň lidí, chytrejch i blbejch, né?}
{814}{}{Prej ne, to sou právě ty gény. Víš, kdo se nejlíp přizpůsobí tý radiaci?}
{815}{}{Švábi.}
{816}{}{Jo. Švábi a vobyčejný blbí lidi. To sou takoví lický švábi, průměrný lidi. Průměrnej člověk má jako ňáký rezervy těch génů a může je narvat do vodolnosti.}
{817}{}{A kde ty rezervy jako má?}
{818}{}{Nevim, to doktor neřikal. Ale inteligent, ten rezervy nemá. Ten už je narval do toho, aby byl chytrej.}
{819}{}{Tak to nemůže fungovat.}
{820}{}{Tak nějak to funguje. Jenže tyhle špecializovaný lidi pomřou nebo se vůbec nenaroděj. Přežijou jenom ty gény, kerejch je nejvíc. Průměrný gény.}
{821}{}{To zní děsně, ale bude to blbost.}
{822}{}{Proč jako?!}
{823}{}{Protože sou lidi furt hrozně různý a ne stejný. Si z tebe doktor dělal prdel.}
{824}{}{Nedělal, mluvil se mnou jako rovnej s rovnym! My inteligenti sme teď vohrožený a musíme držet spolu!}
{825}{}{Hehehehe....!}
{826}{}{Čemu se tlemíš?}
{827}{}{Si to domysli, inteligente!}
{828}{}{Prostě mi závidíš, že se mnou doktor probírá takový odborný věci.}
{829}{}{A kvůli čemu jsi tam vlastně byl? Pokecat?}
{830}{}{Eeee...jo. A dlužil mi nějaký prachy, sem ho porazil v šachách.}
{831}{}{A kdy jste ty šachy hráli?}
{832}{}{Přesně před tejdnem.}
{833}{}{Kecáš, tos k doktorovi ani nepáchnul.}
{834}{}{Celej den sme tam hráli šachy!}
{835}{}{Blbost, celej den jsi pigloval tu macatou děvku vod karavan...}
{836}{}{To bylo až potom!}
{837}{}{Nevymejšlej si. Tady se všecko rozkecá. Celej den jsi rozhazoval prachy s...}
{838}{}{Drž hubu!}
{839}{}{...s tou děvkou, co se vo ní řiká, že má tripla!}
{840}{}{Dělá ti to radost?}
{841}{}{Jo, to teda jo. Protože narozdíl vod tebe nebudu já potřebovat vod doktora rtuťovou mast!}
{842}{}{Ty seš vážně škodolibá svině a vůbec ne kamarád!}
{843}{}{Hele ho, přiznal se!}
{844}{}{Debile průměrná...}
{845}{}{1}

#krátký rozhovor navíc o Rossovi a drogách, vyslechnutí má význam pro quest
{900}{}{Já ti se tak těšim na další mecheche...}
{901}{}{Drž klapačku, víš, že o tom nesmíme mluvit.}
{902}{}{Dyť jsem neřek, na jaký mecheche!}
{903}{}{Je úplně zřejmý, na jakou akci myslíš.}
{904}{}{A na jakou teda myslim, he?}
{905}{}{Na TO mecheche. Extra drogy pro našeho generálního.}
{906}{}{Ale jo, si mě prohlíd. Docela se náhodou těšim, loni jsem si šňupnul jenom jednou, a pak mi tři dny stál a viděl sem třikrát víc barev, než normálně.}
{907}{}{Stejně ti už Ross nedá vochutnat, poslední dobou je furt nasratej.}
{908}{}{Ale dá. Hele, šéf ví, že si nás taky musí trošku předcházet.}
{909}{}{Proto dal sejmout Franka, co?}
{910}{}{Frank tehdá mecheche vykecal a málem nás při předávce pobila konkurence, to se nedá svítit.}
{911}{}{No jo, ale stejně, s Frankem se dobře hrál poker.}
{912}{}{Ty vole, já doufám, že letos všecko proběhne v klidu. Teda, ne mecheche, to bejvá divoký, ale ten kšeft před nim.}
{913}{}{Ross to má pošéfovaný. Všecko je naprosto utajený.}
{914}{}{Supr.}
{915}{}{1}

Jestli pojedeš za záporný charakter, dej šanci Gabrielovi. Je zábavný (a sakra, mohla bych si s ním střihnout jednu hru, ve které by, šmejd jeden hamižný, dožil do konce) a při manipulaci se zbraní spíš zabije protivníka, než sebe.

A to s sebou ve Falloutech obvykle nikoho netahám.

@valcik (17.10.2014 08:43): Ale tak to zase ano, včera jsem stáhl verzi 1.3 :-) Pojedu to na Speech, Small Guns, Energy Guns a smířím se s grindingem. Ale s partou to opravdu hodlat nehrám (tm by Kaluža).

@Phoenix (17.10.2014 08:21): Ha, z tej poslednej vety by bol naozaj parádny float! :D
Ale s tými jednoslovnými vulgárnymi hláškami sa to tu trochu zveličuje, zas toľko ich tam nie je. Dajte na moje slová, hodnotiť Resurrection po prvom dohraní je hrozný omyl, nepoznáte ho ani zďaleka! ^^

@ještěr (16.10.2014 23:37), @valcik (17.10.2014 07:42): Že někdo na něčem ve freetime dlouho maká ještě automaticky neznamená, že z toho musí nutně vylézt super produkt (bez ohledu na to, jestli to autoři měli nebo neměli těžké z důvodu složitých/nevyhovujících nástrojů). Autoři se navíc nikdy nemohou trefit do vkusu každému (Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem :-) ). Samozřejmě to na druhou stranu znamená, že kritika má být věcná, věta "hypotéka a smrad na krku" byla sice poměrně vtipná, ale naprosto irelevantní.

Slovní vulgarita mi principielně nevadí, takový puritán zase nejsem. Jenomže když téměř každá postava, ať už jako floating nebo v rozhovoru, používá pár variací na "Di do prdele" (a navíc při oplacení stejnou mincí často rovnou zaútočí), tak to začne být opravdu rychle nudné, nikoli temné a dospělé. Že je někdo primitiv (ve slova smyslu nevzdělanec) ještě neznamená, že bude sprosťák, který pomalu nic krom vulgarizmů nepoužívá. Dříve (bez povinné školní docházky, bez ohledu na to, co si o její obecné kvalitě myslíme) se snad lidé dorozumívali výhradně pomocí vulgarizmů? Třeba ve starém Řecku?

Ve hře se nevyskytují pouze fetky z nájezdnických band, navíc zrovna fetka by měla k básnění o komplexní teorii vzniku vesmíru předpoklady. "Základním stavebním prvkem celého vesmíru je geometrie. Boha najdete na konci každé lajny." :-)

@ještěr (16.10.2014 23:37): Mno, mne tie sprosté postavičky neprekážajú, skôr by mi vadilo, keby každý vytretý feťák z nájazdníckej bandy chrlil zložité filozofické úvahy, alebo komplexné teórie o vzniku vesmíru a nesmrteľnosti švába. ^^

Okrem toho, hlavná postava s vysokou charizmou, inteligenciou a talentom na reč dokáže z niektorých postáv vypáčiť naozaj košaté a zložité dialógy, ktoré slovnej zásobe kvestárov hanbu nerobia. Ale takýchto inteligentných NPC je v pustine holt málo, združujú sa väčšinou až v technologicky vyspelom Albuquerque a treba si uvedomiť, že bez funkčného výukového systému v post-apo svete nemá 90% obyvateľov pustín žiadne vzdelanie! Je to sprostá a negramotná banda, no. :-)

edit: Tie jednoslovné vulgárne hlášky sa tuším objavujú hlavne vo floatoch, ni? To fakt niekomu vadí? FFS http://i41.tinypic.com/2zyyjko.jpg

je to zvrhle husty, kolik osobnich hateru a trololols autori ressu maji oplatkou za to, ze 10 pojebanych roku na necem takovem ve freetimu makali (a jeste uvazim-li, jaky picus je fallouti progr. jazyk... ach)

a to rikam jako nekdo, kdo se s tvurci nekolik let pres fora apod. zdarile kockoval a hadal

jinak tohle...
- Slovní vulgarita, která se omezuje díky nízké slovní zásobě questaře jen na pár nadávek, působí velice dětinsky, naivně a nedospěle.
...je ale pravda

Aniz bych chtel naznacovat nejaky paralely k autorum a hlavne textarum:), v premire sablonovite buranskych charakteru, nabizejicich sablonovite strohe urazky a faky, opravdu tkvi urcita slabina Ressu (zastavam nazor, ze hry tohodle typu by melo psat co nejvic ruznych lidi odlisneho veku, povahy i pohlavi)

[neexistující komentář]: emotivní hysterii vlastní nostalgikům, kteří zcela jistě posteskli se slzou v oku na doby, kdy neměli hypotéku a smrada na krku.

ha ha ha ha ha

Pod kolika dalšími účty ho tady ještě necháte napsat komentář, aniž by ty předchozí byly smazány?

Opravdu duchaplné reakce, vlastně ne, zcela idiotské, naprosto a neomylně podporující mé tvrzení. Díky hoši za to že jste.


[neexistující komentář]: Nadávat lidem do idiotů, za to, že se jim to líbí? To už jsem tu párkrát četl. Nic nového. Pořád stejný. Žádný pokrok. Najdi si radši nějakou ženskou, a neztrácej čas hraním. Neprospívá to tvé osobnosti.

takovou hromadu mokrejch hoven jsem uz dlouho necetl, kam na to pls chodis? kolikrat jste se museli v rodine prekrizit, nez jste dospeli do tohodle bodu?

Na ja, Resurrection má bitky tvrdé jak fras, dvojka je oproti tomu lekvár. Pri prvej hre som nedokázal poraziť ani Strýčkovu ochranku, natreli si ma na chleba v prvom-druhom kole. Hardkórek jak sa patrí, chce to vraždomatickú postavu. ^^

@Phoenix (12.10.2014 21:37): Inac niektore knihy (tusim 4 druhy?) sa daju donekonecna farmit aj tu, ale vzhladom na to ze sa daju zvysovat cez ne vlastnosti tusim iba do 90% tak to moc nepomoze.
F2 bol podstatne lahsi co sa tyka prezitia v bojoch celkovo.
A presne, postava vo F2 tak vyleveluje ze nie je vobec problem napraskat aj 200% do zbrane a k tomu bez problemov vyrazne cez 100% sa science, speech a podobne. A to UPLNE BEZ grindu.

@valcik (12.10.2014 19:05), @pipboy (12.10.2014 20:48): Horrigan je sice papírově tvrdší než Spasitel (999HP proti asi 600HP), jenomže se mi snad nikdy nestalo, že by mě rozmašíroval za jedno kolo (to Master z jedničky mi díky nižšímu levelu postavy přišel trochu tvrdší než Horrigan). Což bylo u Spasitele dost pravidlem. Chápu, že se dá Obroda zlikvidovat i jinak, ale bojově zaměřená postava bude chtít Spasitele porazit v boji.

Ve Falloutu 2 má postava na konci takový level, že se dají pointy vrážet i do blbin, které člověk použije 2x za hru (o široké dostupnosti knih díky takřka nekonečné zásobě peněz nemluvě), což v Resurrection nelze.

Eh, souboj s Horriganem byl i na ferovku vyrovnanejsi nez souboj tady s tim... nejakym chlapkem v energozbroji (wtf). Kdyby ho spolecnik neuzemnil uspesnym kriticakem do nohy, nevim jak bych ho zabil, kdyz me ve 4 z 5 pokusu rozsekal na kusy v prvnim tahu.

Alternativy maji skillchecky nastavene tak, ze to bez min-maxovani nebo tezkeho grindovani nahodnoych setkani proste bezne dostat nelze. Rvat skilly bezduvodne buhvikam za 100% je sakra draha sranda, kdyz jde clovek do finale s lvl18.

Jop, myslím že Horrigan sa ukecať nedá, treba s ním vždycky bojovať. Podľa mňa je tvrdší, než Spasitel - má 999 HP, plazmový kanón a vytasí aj drsný parát na boj zblízka, keď mu dojdú baterky do plazmy. Párkrát mi slušne nakopal riť! :-)

Zato proti Spasitelovi bojovať netreba, Obroda sa dá zlikvidovať aj inak, treba skúsiť iné talenty pri tvorbe postavy. Rovnaké to bolo aj v jednotke u Mastera.

@valcik (12.10.2014 17:10): Není třeba (jen) hackovat

- na spuštění "věžiček" stačí IMHO prezidentská karta, hacking je jen jedna z možností, jak je nechat střílet proti Horriganovi
- postava s vysokou Speech překecá 3-4 (nepamatuju si přesně kolik) vojáky Enclave hned ve vedlejší místnosti a ti se pustí do Horrigana. Ne že by jej byli schopní vyřídit úplně sami, ale také to dost pomůže
- Horrigana samozřejmě není zase takový problém ustřílet i sólo, protože dvojku člověk dohraje bez problém na takovém 30 levelu, a to pokud nikde záměrně negrinduje a ani neplní všechny questy. Pokud ji prochází opravdu poctivě, tak není problém mít level okolo 40.
- údajně je možné překecat i přímo Horrigana, nicméně to se mi nikdy nepodařilo ani s postavou s velmi vysokou Speech (možná záleží na Charisma nebo pohlaví, zatím jsem nehrál za ženu). Je dost možné, že je to jen Urban Legend.

Se zkreslenou optikou bych úplně nesouhlasil, tak silný nepřítel jako Spasitel v původních Falloutech IMHO nikde není (což samozřejmě souvisí i s oním zmiňovaným nízkým levelem postavy na konci Resurrection).

@M.a.t.t. (12.10.2014 17:12): Chápu, že autoři chtěli vyrobit něco, co je opravdu hodně survival, ale pak se opravdu nejedná o následovníka jedničky, která nebyla zase tolik obtížná (survival byla námětem, nikoli obtížností soubojů a herních mechanizmů).

@Phoenix (12.10.2014 17:00): Autori naopak tvrdia, že chceli vytvoriť pravého následovníka prvého Falloutu (ktorým podľa niektorých zjavne dvojka nie je). Čo je samozrejme aj vzhľadom k zmene istých herných mechaník trochu úsmevné tvrdenie, ale mne to v zásade neprekážalo a hru som si užil. Aj keď je pravda, že súboje mi občas prišli nadbytočné a nie vždy všetko fungovalo tak ako malo. Hral som to bez patchu a obzvlášť v súboji, v ktorom figurovali mutanti som si aj zanadával - stačilo ak som omylom zasiahol niekoho z nich (v zmysle, že som na neho vôbec nemieril, to len moja postava bola tak nepresná) a okamžite začali útočiť aj na mňa a mohol som loadovať. Nehovoriac o tom, že nezriedka v týchto súbojoch používali chladné zbrane proti ťažkým zbraniam súpera, čo tiež nedávalo tak úplne zmysel :)

@valcik (12.10.2014 17:10): Asi budem za kacíra, ale mňa z dlhodobého hľadiska otravovali súboje už v prvých dvoch Falloutoch a v neskorších fázach som si naklikal cez editor silnejšiu postavu. Aj v Resurrection by som ich preskočil, keby bola možnosť :) Nie preto, že by som ich nezvládal, len ma trochu zdržovali od toho, čo ma na tej sérii naozaj bavilo a určite to neboli súboje na ťahy. Tie neboli nikdy mojou šálkou kávy. Na druhú stranu boli stále zábavnejšie ako v Brotherhood of Steel a Resurrection som nakoniec dal viacmenej v pohode.

@M.a.t.t. (12.10.2014 16:59): Keď sa ti nepodarí hacknúť bezpečnostný terminál v Enkláve, neprejdeš tak jednoducho ani cez Franka. Ja si myslím, že mnohí posudzujú obtiažnosť vo F2 cez skreslenú optiku, pretože hru poznajú naspamäť. A rovnaké je to aj v Resse, keď už človek pozná všetky tajomstvá a bočné možnosti. ^^

@valcik (12.10.2014 16:49): Chci tomu dát druhou šanci, včera jsem to vypínal dost nasraný, tomu také odpovídalo hodnocení, které jsem nakonec zrušil. Pak jsem si totiž řekl, že je možná chyba na mé straně (podobná situace, kdy jsem hrál System Shock 2 Infinity a hru jsem si svým stylem hraní dost ztížil, jenomže v základu s takovým stylem hraní problém nebyl, až v samotném modu se to projevilo naplno).

Nevím jestli je to zrovna tím, že jsem veterán :-) Byť jedničku i dvojku jsem dohrál cca 4x a chystám se konečně na dvojku s Restoration pack. Většinou (vždy :-) ) hraju za ukecaného klaďáka, boje zejména s NPC sám nezačínám, preferuju adventurní řešení questů. Savovat v bojích tak není potřeba, než k nějakým opravdu tvrdým dojde (pokud vůbec viz nebojový průchod jedničky :-) ), tak mám natolik silnou postavu (včetně brnění, což je IMHO jeden z hlavních problémů Resurrection), že mě boj s pár nepřáteli nerozhodí (jistě, občas zařvu, ale ne že bych musel loadovat v boji desetkrát, až se mi konečně podaří dát nepříteli critical, shodit jej na zem a mít jakous takous šanci).

@M.a.t.t. (12.10.2014 16:59): Resurrection je podle mého mod, který se právě Falloutů příliš nedrží (viz nutnost grindingu). Právě proto by mě zajímalo, jestli autoři měnili i core herní mechanizmy, jak jsem se ptal níže.

Jo, obtiažnosť je premrštená a argument autorov, že chceli ťažkú hru, tak úplne neberiem. Som zvyknutý prechádzať všetky miesta a naberať všetky questy, i tak som ku koncu musel vyložene levelovať cez súboje s náhodnými nepriateľmi na mape. Ani tak som nedokázal zabiť záverečného bossa, leveloval som len preto, aby som si nahnal speech a mohol ho aspoň ukecať. Na druhú stranu, súboje som hral bez savu a to sa nepovažujem za veterána, hoci som sa občas zapotil.

@Phoenix (12.10.2014 16:42): Jop, v aktuálnej verzii sa mnohé zmenilo a opravilo, napríklad bug s premnoženými ghoulíkmi v PA počas náhodných stretnutí. Daj tomu niekedy druhú šancu! Inak na prvý pokus som dopadol podobne - Obrodu som nedokázal zlikvidovať a tak som sa k nej radšej pridal, vypínal som to poriadne nasratý. xD
A palec hore za súboje bez sejvovania, to sa pozná veterán.

Ok, řekněme, že dělám něco špatně. Fallout 1/2 jsem zvyklý hrát
- na Normal
- úplně bez společníků
- úplně bez užívání drog
- bez grindování (procházím hrou, plním questy, nacházím vybavení a na dohrání to bez problémů stačí)
- za klaďáka
- Gifted & Fast Shot + Tag na Small Guns, Unarmed, Speech

Resurrection jsem hrál ve verzi 1.0, možná už jsou některé záležitosti, se kterými jse měl problém, maličko upravené.

Hlavní quest je zajímavý, nicméně na to, jak je hra "lineární" (na poměry Fallout celkem málo míst) se zejména ke konci podle mého rozplizává "do ztracena". Vedlejší questy se často smrsknou na otázku které bandě nesympatických pošuků pomoci k ovládnutí města a vystřílení druhé bandy nesympatických pošuků. Což mi ne úplně sedí. Leckdo považuje Resurrection za temný, zejména díky chování většiny NPC. Podle mého se devadesát procent postav chová jako imbecilní psychopati, kteří jsou schopni říct hlavnímu hrdinovi pouze deset variací na "Neotravuj", "Neser" a "Vypadni", což začne být nejpozději ve druhém městě poněkud otravné. A prokecnutelná NPC se často chovají dle vzorce, který tady popsal Mount.

Za největší problém Resurrection ovšem považuji souboje a celkový vývoj obtížnosti hry. Hlídky ghoulů v powerarmorech jsou snad největší WTF, co jsem zatím ve Falloutech viděl, v zásadě není šance je s postavou do 16. levelu sejmout, nicméně postava je na 16. levelu na konci hry a tyto hlídky člověk začne potkávat zhruba na levelu 8. Nemluvě o tom, že je třeba pro pokračování v příběhu nashromáždit 10 ghoulích amuletů a alespoň jednu hlídku tak porazit / nechat porazit, i pokud člověk některé amulety získá jinde. Možná souvisí s popisovaným bugem ve verzi 1.0, kdy se nepřátel objeví příliš mnoho, ale i tak mi to přišlo dost přehnané

Další "veselý" moment nastává třeba na konci "Anonym" questu pro Císařství. Boj deseti borců proti dvaceti opravdu není v enginu Falloutu dobrý nápad, v zásadě jediný rozumný postup je okamžitě zabít na jednu ránu criticalem Elisu, jinak člověk čučí deset minut na to, jak po sobě střílí třicet panáčků, nakonec umře a loaduje. Nic co by nevyřešilo cca 40 loadů, ale celkem nuda. Rychlost bojů jsem měl na maximu a stejně takové představení trvá a trvá a trvá ...

K samotnému Power Armor se člověk, který pracuje pro Lovce mutantů, dostane úplně na konci hry, jenomže z nepřátel jej má v průběhu hry každý druhý nýmand. První Power Armor je v zamčené skříňce ve Vaultu 16, který je možné vystřílet, aby se k němu člověk dostal, což v případě práce pro Lovce mutantů trochu nedává smysl. Druhé může člověk dostat za zradu Sebastiana, což opět nedává smysl. Třetí, čtvrté a případně další najde v Základně obrody (sklad & výstrojář), což je A) trochu dost pozdě B) nic co by vadilo totálně owerpowered Spasiteli, který mě pravidelně sejmul pomocí Unarmed Combatu během jednoho kola.

Pipboy to podle mého popsal dost přesně pomocí věty "naboostování obtížnosti bez dostatku obsahu". Může samozřejmě souviset s tím, že ve Falloutech odmítám jen tak grindovat (nic proti grindu obecně, ale Fallouty tak prostě nehraju). Další věta, která tady zazněla "To je podle mě Fallout, kdy si ukládaš každý povedený tah a zkousíš to znova a znova." To jsem přesně téměř nikdy nedělal, výjimka byly možná občas finální boje Master/Horrigan, jinak v bojích ve Falloutech vážně neukládám/neloaduju. V Resurrection jsem se bez toho opravu neobešel.

Útěk ze Základny obrody: Spustím tichý poplach a celá Základna jde po mně, to je bug nebo feature? "Útěk ze základny jsem řešil zběsilým mačkáním A." To je přesně to, co ve verzi 1.0 nefunguje, vždy se časem najde nějaký nepřítel, který začíná a rozstřílí mě na kaši. Resurrection zatím dohrál pouze tak, že jsem se přidal ke Spasiteli, neboť neustálé loady při útěku mě přestaly bavit.

Mimochodem, dělali jste něco s core herními mechanizmy typu "životy nepřátel", "pravděpodobnost zásahu", "způsobené zranění" atd.? Aby mě pravidelně v kevlarovém brnění prostřelovali tři týpci se základními 10mm pistolemi, případně se trefovali na "full auto" ghoulové ve tmě přes půl mapy (zatímco já se střelnými zbraněmi na 120% ve tmě trefím kulové) mi nepřijde úplně normální.

BedivereVědu i opravy sem vysoke měl tak ten komp sem nahodil, ve tretim patre pomoci robota. Pravda rozpoznalo mě to jako vetřelce a aktivovali se obranni roboti, to problem neni. Jenže nevím jak se dostat přez hromady kamenu ve dveřích v patře druhem.

Cau lidi. Resurrection sem dohral zatím jen jednou, ale už v pustině běhá další postavička ;) Musim dat palec nahoru vývojařům za výborne zpracování Q a příběhu celkově. Jen bych měl malou otázku. Snažim se poskládát všechny střípky ohledně historie a dostal sem se do základny PROGEMA. Jde se dostat níže než do druhého patra prez díru v podlaze? Výbušninami si cestu neprokopu (řítí se strop). Doufám že je nějake řešeni na ktere jsem jen nepříšel a najdu tam nějaky ten zakopany holodisc ;)

@Sybrakos (18.04.2014 22:07): na nevkusné komentáře si zvykej, všechny tyhle "rádoby" umělecké servery jsou plné zášti a kriplů :)

Povídku jsem jen tak přejel zrakem, je dost povrchní, styl akorád tak pro moderně spěchajícího člověka, takže v tomhle to hodnotím pozitivně. Trochu mě zarazila pasáž: "Skoro před sto lety jsem na téhle benzínce kupoval palivo." < kolik těm hrdinům bylo? :D a dále je to klasický brak a klišé, ale co čekat když píšeš o falloutovi, to je prostě hra, ne kniha ani seriál.

Navíc abych pravdu řekl, četl jsem u tu jednu u fallouta 3 a ta byla stejně blbá, ale byla alespon trochu vtipná a navíc byl tam zdůrazněn jeden důležitý prvek a to je nedostatek hygieny, který přímo z fallouta bije do očí.

Když to vemu kolem a kolem, není to rozhodně tvá chyba, že tu povídku hodnotím jako brak, je to prostě tématem, rád si přečtu něco ryze tvého, bez nutnosti roubování do nějakého univerza(kde by stejně tvůj starý ford tam byl chybou, protože Fallout vychází z futuristické budoucnosti ve stylu 50 let, nikoliv přímo z padesátek takovej falloutovskej steampunk)

@Sybrakos (18.04.2014 21:13): Instaluješ plnou hru nebo patch? O tomhle problému jsem ještě neslyšel. Napadá mě, že instalátor není úplný (odkud jsi ho stáhnul?), tak ho zkus stáhnout ještě jednou. Nebo se možná snaží přepsat staré soubory a nemůže - zkus spustit instalátor jako správce.

btw. Co se stalo s tvou povídkou? Klikám na odkaz, cos postoval níže, a povídka nikde.

Pro velký úspěch se ještě na něco optám (aby to na madbrahmin. cézet nezapadlo): "Prosba o radu- při instalaci jr mi řečeno "D:/ Program Files /BlackIsle /Fallout2 /Ressurrection /resdata /art /cuts /derrick.pal Došlo k chybě při pokusu o čtení zdrojového souboru: Zdrojový soubor je poškozen.." Je chyba v mém počítači anebo v instalačním programu?" Rád bych si to zase zahrál...

Jsou pokračování původních her do jednoho kopie?

Fallout 1 je moje nejoblíbenější hra vůbec. Našel jsem jí před mnoha lety, ještě jako kluk, v hromadě starých cédéček. A i když se už tehdy jednalo o docela starou hru (rok vydání 1997), mám její příběh v rámci herního světa pronejvíc rád dodnes. Možná i proto podle ní píšu veliký román, kde řeším jak samotný příběh, tak především osobní stránku jejího hrdiny, jeho život od a až do z, trable, úspěchy, obavy, zklamání. Ale to je vedlejší.. Otázka zazněla. Co si myslíte, nechám na vás. Od vydání první hry uběhlo moře času a, také, několik dalších pokračování. Každé z nich má své nesporné kvality, možná snad i F: BoS, kde je jako jedna z postav zestárlý hrdina z prvního dílu. Falloutu 2 se vytýkalo přespříliš velké množství vtípků, Fallout 3 nebyl mnohými uznán, i když ho mám rád skoro tak moc jako jedničku, na New vegasu spolupracovalo také několik lidí z původního týmu, takže to nedopadlo až tak špatně. A pak.. Pak po zhruba deseti letech od zahájení prací vyšel mód pro starý engine, jménem Fallout 1.5: Ressurrection.

Ten nebyl rozhodně všemi přijat kladně. Padají názory, že nikdy neměl vyjít, je špatný, zabugovaný, trapně "kopíruje" předlohu, příliš krátký (na což autoři sami upozorňovali), nesplnil očekávání.. Naproti tomu- mód je zadarmo. Ever. Bugy se aktivně řeší v rámci komunity. Kopíruje předlohu? Ale prosím vás. Kdyby jste měli takový názor, museli by jste morálně smáznout KAŽDÝ další díl, co vyšel po tom prvním. Včetně Falloutu 2, včetně. Na tenhle názor jsem narazil už víckrát a i když bych chtěl zachovat chladnou hlavu, musím říct, že tvrdit tohle je sračka největší.. A že nesplnil očekávání? Vedle všech fíčur, jako grafika, high-tech kraviny a tak, je tu ještě jedna věc: Příběh. A ten se mi líbí. Ať už si může být hra zabugovaná, jak chce, skoro nejde dohrát a já dštím ohně atomový na toho, komu to uteklo přes síto, sám sebe skrz kvalitní příběh neoblafnu. Příběh je "ono", příběh dává hře smysl, příběh je to, kvůli čemu to hraješ, jdeš dál a postupuješ tím světem. Příběh musí být dobrý, v případě Ressu je skvělý. Předvídatelný? Ale kdepak. Možná jsem příliš hloupý, že mi to do poslední chvíle nedošlo, ale nedošlo a autoři v tomto směru, stejně jako v mnohých dalších odvedli vynikající práci. Nebudu nikdy litovat, že Ress vyšel a do smrti ho budu uznávat jako právoplatné pokračování jedničky. Nikdy neměl vyjít? Fuck you..

Takže to by bylo asi to, co jsem chtěl napsat, když mi jakýsi Anonym na piste-povidky.cz napsal, že "JE TO MRDKA BLA BLA STEJNÁ JAKO HRA BLA NAUČ SE PSÁT BLA BLA AKORÁT VYKRÁDAJ FALLOUTA BLA BLA BLA". Internetoví válečníci jsou věční, ale něco se nedá nechat jenom tak. Že neumím psát? Kdepa, neumím. Zvlášť pravopis mi nejde, ale na tom jsem už rezignoval a stáhnout Microsoftword mi prostě nevychází a, samo, nikdo nemá čas. Že je Ress špatná hra? Kdepa, v žádným případě. Sice si na tenhle ansámbl nenárokuju žádnou záruku na pravdu, ale víte co..:)

Jsem v Corathu, hraji to už podruhé a bohužel nemám koule na to abych v ringu zabil buď Blastera nebo toho druhého maníka od konmkurence. Vlastně to ani nejde, protože při souboji s ním mi vlastně vůbec neubližuje díky armoru který mám. Bůaster mne potom zabije asi třema ranama :) Takže co..nemohu tak splnit úkol ani pro jednu ze stran. Poradí někdo? PS. nemám prostě v pěstním souboji šanci...ani muj parťák....