Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Úžasný návod pro nováčky, ale i ostřílené piloty, ve Falcon BMS 4.35: Part 1 odkaz + Part 2 odkaz. Vřele doporučuji shlédnout!
@Garret (03.05.2020 11:55): Nejsem si toho vědom. Ten hlas na té nahrávce mám fakt nějaký divný, taky mě to zarazilo. Nevím čím by to mohlo být, možná nějaké nastavení v Discordu?

PS: každopádně to není moje nahrávka. :) Já jsem tam jako dvojka jen v pozadí. Ale už mě pár lidí říkalo že mám s mikrofonem Auna MIC-900B hlubší hlas, zním jinak než s obyčejným mikrofonem v Microsoft Live Camera.
Kdyby se chtěl někdo podívat jak se lítá ve Falcon BMS online kampaň nad Balkánem proti živákům, tak zde záznam ze včerejška.

Clusterové pumy na cíl jsem v CCRP modu z výšky 14-18000 ft nemohl za boha odhodit.

Asi vítr Máchale.

Pravdou je, že to nešlo i naší trojce. Velmi pravděpodobně silný boční vítr a počítač to vyhodnotil jako situaci bez šance na zásah. Tak jsem klesl po 10 000 ft, vědom si obrněné techniky s FIM-92 Stinger (IR raketa), a v CCIP modu to naslepo odhodil do míst kde stoupl kouř po zásazích za mohutného odpalování flares/chaffs a pak honem na forsáží nad 10 000 ft. Pravda ve stoupání s forsáží proti IR raketám (tepelně naváděnám) to nebyl úplně nejlepší nápad. Na druhou stranu byl jsem v 10 000 ft rychleji. :)

Přistání v mlíku na Sarajevské letišti bylo také zajímavé. Vidím že na přistání na Balkáně v tom mlíku si budu muset urychleně nastudovat ILS.

V online kampani létáme za rudé, s F-16 bez rušičky (ECM), s omezenou možností výzbroje alá ruské stroje typu MiG-29 a kamufláží z ruských Su-27/30. Online je docela hardcore, okamžitě po vzletu nejsou dostupné externí pohledy (jen na zemi) takže podvozek, vysunuté brzdy to vše si člověk musí zkontrolovat v kokpitu.

A abych nezapomněl. Online pilot musí umět RAMP start, tzn. nastartovat mašinu která je na stojánce kompletně vypnuta, odstartovat a nejlépe i úspěšně přistát.
Musím se pochlubit, podařilo se mi rozjet Falcon BMS 4.32 U7 (což je verze BMS z roku 2011) na následující sestavě:

AMD Sempron 64 3400+ socket 754 (přetakovaný z 2000 Mhz na 2250 Mhz), MB ASUS K8N (nVidia nForce 250 chipset), 2,5 GB RAM DDR 400 CL 2,5 (single channel), HDD WD 320 GB ATA 133, Sound Blaster Audigi a grafické kartě ATI X1950 GT 256 MB DDR3 (přetaktované jádro z 500 Mhz na 594 MHz) AGP 8x (pravděpodobně nejvýkonnější GPU co šlo koupit od AGP portu).

Podotýkám že CPU je 64 bit procesor podporující 64 bit OS ale já mám na té sestavě 32 bit Windows XP SP3. Funny je, že to CPU je 1 core (!) z roku 2005.

Musel jsem vypnout před spuštěním hry v launcheru všechny položky v HW, tzn. veškeré shaders aby dosáhl na slušné FPS. V samotné hře po spuštění mám v setupu nastaveno rozlišení 1920*1080 a plné detaily bez zapnutého multisampling (vyhlazování).

Je to neuvěřitelné ale na téhle obstarožní sestavě s jedno jádrovým CPU s 256KB L2 cache Falcon BMS 4.32 U7 beží dynamická kampaň na startu u Soulu okolo 15-20 fps, po startu a trochu mimo hlavní město stoupají FPS k 25!
V taktických tréningových misích mám okolo 35 fps ale jakmile zapnu v misi laser guid bombs GM (pozemní) radar s texturou terénu na prvním MFD, a k tomu TGP (obraz z infra/TV kamery podvěseného kontejneru pod trupem) na druhém MFD (Multi Functional Displey) tak mi FPS klesnou k 20 ale překvapivě se dá stále zaměřit cíl a zničit jej. Ano není to 30+ FPS ale je to stále hratelné.

Co z toho plyne? Kdo má starší PC s Dual Core CPU (AMD, Intel) a trochu lepší GPU než to co jsem testoval je schopen si Falcon BMS ve starší verzi 4.32 U7 užít naplno a velmi pravděpodobně v lepší grafice než mám já na testovací sestavě!

Falcon BMS 4.32 U7 je z roku 2011 a ke stažení jde zde.

Ačkoliv se jedná o starší verzi BMS než je aktuální BMS 4.34 U4, stále je to realističtější a vizuálně atraktivnější než jakákoliv předcházející verze Falcona.
Vyšel nový patch Falcon BMS 4.34 U1 který opravuje řadu věcí a především přidává možnost namapovat funkce na druhý HAT switch (8 směrné rozhlížení) pokud je máte. Typicky jeden HAT je na joysticku ale některé plynové páky mají také HAT. Což je skvělé, neboť zrovna Trustmaster T16000 HOTAS má dva HATy!

Konečně mohu použít HAT na plynové páce a dát si tam CMS.

Stahujte zde.
Autoři BMS v manuálu zmiňují, že jediné co engine umí využít je silné single core CPU // konecne prvni opravdovy duvod k upgradu na R5 3600 :)
To je přeci jasné jak facka! :) Bodejť by to běželo lépe na moderním HW, když je to stále postaveno na enginu originál Falcon 4.0 od Microprose z roku 1998, kdy žádné multi core CPU nebyly a o nějakých features nových GPU si tak engine mohl leda zdát!
Autoři BMS v manuálu zmiňují, že jediné co engine umí využít je silné single core CPU a hrubý výkon GPU + fakt, že to neumí využít žádné moderní features.
Teprve až Falcon 4.5 co se chystá by snad už měl být na kompletně novém enginu co snad využije moderních features CPU (rozuměj více cores) a GPU.

Když jsem hrál Falcon BMS 4.33 na Phenom II X4 s HD5750 1GB DDR5, překvapilo mě že jsem na startu měl sotva 30 fps (spíše okolo 25-30 fps) v FullHD, když jsem ho poté testoval v 1440p na Intel Core i5-2400 s GTX 1060 6GB (což je Mnohonásobně výkonnější GPU) tak jsem opět měl na startu v Soulu okolo těch 30-35 fps. Což mě fakt šokovalo.
Dokonce i na mém notebooku s GF840m mám v HD Ready stále těch 25-30 fps.

Oba teď máme silné single Core CPU, oba si teď vychutnáme Falcon BMS nebo Armu ale na vyšší detaily nebo respektive DCS World potřebuješ i moderní výkonnou GPU. To mi věř.
Myslím, že jsme se o CPU vs GPU kolem Falcona4 spolu už bavili, akorát to možná bylo v sekci hardware.
Psal jsem o důležitosti CPU, tak k tomu pošlu ještě kousek rozhovoru z fóra.
Borec si koupil novou grafiku, ale nenarostlo mu to o jediný FPS:

As we speak I finished a quick test with my new RTX 2080 Super OC... I left all previous settings untouched... the result is I see ZERO improvement in FPS! I would expect at least SOME improvement in FPS (I remember my older GPU upgrades did improve FPS). So not sure yet what is going on here. Does someone have any ideas? I'd apreciate it. (Other sims/games work fine though). ...

...Though I do not quite understand why I can expect more performance that way? You would think that the FPS will decrease even more compared to 1080p? Or do I currently have hidden/non-used performance somehow due to 1080p? Please explain how to think about this?
---------
odpověď:
The question is (as always): Who is the bottleneck holding the frame time?

Since BMS rendering engine is not efficient currently - Simple example is that every texture used on a 3D model or in terrain is a draw call, and draw calls has API overhead (Means CPU time) - So if you are running 1080, it might be that a medium GPU will be 80% busy, while a stronger GPU will be only 30-40% busy, but still the bottleneck will be the CPU, because the GPU is rendering faster than the CPU get to issue draw commands.

With a larger resolution, a medium card will start to be busier and may reduce FPS, while the stronger card may get 80% busy, so it'll keep same performance as in 1080.

Takže do budoucna se připravuje nový engine s vyšším directX, ale zatím....
Tak má za sebou první ramp start v životě (pochopitelně že s asistencí zkušených borců) ale zatím jsem se marně snažil dostat ty proklaté LGBs na tankové kolony tentokrát na přímo zkrz TGP/MFD.
Na druhou stranu i přes absenci trimu kdy se letadlo po odhození všech pum stalo značně nestabilním a neustále se mi třepalo, jsem i tak dokázal na první pokus úspěšně přistát s nepoškozenou F-16 a to za poměrně silného větru. Rating Poor ale živý a letadlo OK. Trochu mě překvapilo, že jsem se nejprve snažil přistávat na pojížděčku, protože mě nedošlo, že tohle není runway, z výšky to vypadalo docela stejně (zlaté TAW tam lehce člověk rozezná runway). :) No nic cvičení dělá mistra.
Včera jsem po mnoha měsících letěl s dvě živými piloty na Strike misi nad Severní Koreou. Má F-16 naložena 2 Harmy (a plnící tak fakticky roli SEAD) se dostala k cíli celá a s pomocí rad zkušených pilotů Nerda a MikeCZ (viz. Discord) jsem si oživil jak používat AGM-88 Harm. Podařilo se mi dostat naváděcí (nebo to byl jen přehledový?) radar SA-2 a střílel jsem Harm i na naváděcí radar SA-5 ale ten bohužel minul. Když ta potvora zhasne Harm ztratí cíl.

Nerde, proč mě nejde odpálit Harm? Držím tlačítko spouště (abych jako u AIM-120 Amraam náhodně neodpálil pouhým stiskem raketu) a nic. Harm sedí jako přibitý. Aha podívej se na MFD, máš ho aktivovaný? Ne nemám ale už jo. Dík. Držím 5 sec spoušť, v rádiu se ozve Magnum (Harm letí k cíli), lockuji další cíl a opět oznámení do éteru Magnum.

Dostalo se mi lekce v podobě používání LGB v režimu steerpointu, s rozkazem najdi na steerpointu 3 tankovou kolonu nepřítele a znič jich co nejvíce co můžeš s pomocí LGBs (6 ks). Jo, to se lehce řekne a těžko udělá. :) Chce to tréning. Hloupé pumy bych na cíl v režimu CCIP/CCRP doručil bez problémů. Nakonec nedopadl jsem špatně, jedna z SA-2 baterií po mě vypálila ale s pomocí klamných cílů jsem ji vymanévroval.

Ten Falcon je bezva zábava. Bude to chtít hodně tréningu ale cvičení dělá mistra. Jednou, i tu dynamickou kampaň začnu hrát a vyhraji. Doufám. :)
Zájemci o naučení se létat s F-16 nechť se hlásí na discordu. MikeCZ tam rozjíždí server a kampaň pro coop hru hráči vs AI.

Pozor: áíci jsou nebezpeční. Ze sletu vím, že stačí si jen tak letět se svým velitelem po plánované trase k cíli jako ESCORT (doprovod našim STRIKE a SEAD F-16) a zeptat se AWACS na picture. Odpověd od AWACS: picture clear, the nearest enemy is xxx miles from... je fajn ale vzápětí jsem koupil (ničím a nikým nevarován) R-73 IR raketu hezky do zadku od Su 27 a nestihl ani šáhnou po katapultu. Velitel to také koupil ale měl štěstí, jeho F-16 nevybouchla za letu a tak jich stihl ještě pár sundat. Nakonec i on musel vyskočit na padáku.

Na Facebooku je také relativně aktivní skupina s názvem Falcon BMS CZ/SK komunita pro zájemce. Nicméně létající komunita se domlouvá převážně na discordu.
Pro stažení Falcon BMS 4.33 a následných patchů se musíte nejprve zaregistrovat na stránkách Benchmark Sims a ve fóru lehce najdete download.
@Richmond (30.11.2017 21:21): bezva už se Těším na reporty z misí z Falcon 3.0 vojáku! Doufám, že to bude stejné kvality jako u těch arpígí. To aby MAZAR nepřišel zkrátka. No vidíš tomu ještě musím na vánoce koupit letecký simulátor (booked!).
Tak konečně ho tu máme. Pravděpodobně jeden z nejlepších a zároveň nejrealističtějších leteckých simulátorů co lze hrát. Co se týče kampaně tak jeden z mála leteckých simulátorů kde můžete zažít stejné pocity jako u Digital Image Design F-22 Total Air War. Ani DCS: A-10C Warthog nenabízí takovou hloubku simulace avioniky ale to je pochopitelně dané faktem, že A-10C je bitevní letoun a jako takový nedisponuje radarem a všemi jeho režimy.