Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (26.03.2019 20:15): V několika lokacích je potřeba otevřít dveře, co zvládne jen zloděj (plus možná nějaké příbuzné povolání), aspoň se mi to jinak otevřít nepovedlo. Alchymista je potřebný také, ale snad jen na vedlejšáky (odčarovat prokleté meče) + hodně pomůže s děláním artíku na dýchání pod vodou, ale voda šla na pár desítek pokusů proběhnout i bez toho. V nepovinné ledové jeskyni pak potřebuješ kouzelníka na pálení ledu a levitaci, navíc jsem v těch místech i skončil ve slepé uličce, že jsem se bez něj odtamtud nemohl z jednoho zákoutí dostat vůbec, takže load. Ale jak píšu jsou to jen mé dojmy, třeba si s tím jiná povolání taky nějak mohla poradit. Na jistotu vím, že mí válečníci tam jen čuměli na kliku dveří.
@Psyx (26.03.2019 13:41): Jo, tak to jsi v te nepovinne casti nekde zhruba kde ja skoncil. I ten casovy udaj by odpovidal, ja mel tusim 116 hodin, dle steamu. Jestli se nepletu tak ty nepovinne dungeony jsou tri a jeden z nich je dost retro.
Dle toho co jsem cetl od tech par lidi co Ibag prosli tak by tam ta puzzloidni slozka nemela chybet, nejvetsi problem je ze kdyz tam druzina dorazi tak je prvni skupinka nepratel sfoukne jak svicku a je dost pravdepodobne ze bude treba pomerne dost grindu aby to clovek prosel. Nepratele v nejvyssich patrech Ibagu jsou na levelech 500+, takze zadna prdel to nebude. A taky se mi do toho nechce, uz nekolik let :)

taky me zaujala tva zminka o stridani postav. Pokud myslis alchymistu tak toho ja mel v parte na pevno a dal si nejak nevybavuji kde to bylo nutne menit postavu, ale uz je to dyl co jsem to hral, takze je mozne ze jsem zapomel. Samo pokud nemas alchymistu v parte tak stridani pri vyrobe /vylepsovani veci je nutne a opruz to samozrejme je, proto jsem ho tam mel defaultne.
@Charllize (26.03.2019 13:14): Dík, po Originálu zatím jen pokukuju, než ho koupím a zase se rozhoupu, to bude tak za pár let.

Zatím jsem jen v první popříběhový jeskyni, v těle obra. A popravdě mě to ani zdaleka nebaví jako základní dungy. Jsem v šestém patře a furt to samý, prostředí, nepřátelé, žádné hádanky a zpestření. přijde mi to dost odfláklé. Nejsem si jistý jak daleko jsem od Ibag tower, ale pochybuju, že na to budu mít energii. Hlavně bych asi musel nastudovat nějaké návody a trochu zefektivnit výkon družiny a to nemám rád.
@Richmond (14.12.2018 22:29): I já, spíš jsem chtěl ale další rok Elminage zkusit stylem jedno patro / týden - žádný stres a spěch, a podiskutovat o tom.

Já zatím pomalu hraji Lands of Lore: The Throne of Chaos, Retro Game Challenge (to by si měl také zkusit!) a nejbliže pak asi Castlevania: Symphony of the Night a Contact (NDS). A ještš do toho přišel Aeon of Sands: The Trail, který mi zatím přijde super.
@Drolin (14.12.2018 22:26): Mám fahrplan dopředu danej, na vánoce se navíc hodlám obdarovat něčím ze své skříně, trochu relaxu je potřeba. Nebudu bulhařit u takovéto ultramaniakální záležitosti :)
Soutez se rusi. Malo prihlasenych. A diky tem dvoum odvazlivcum co se nebali do toho jit :)
@Charllize (08.12.2018 09:58): A hlavně, kdyby někdo našel tolik času, tak asi i raději dohraje Wizardry VII nebo Ambermoon, což jsou přeci jen respektovanější achievmenty než Elminage (který je zde prakticky neznámý).
@Drolin (08.12.2018 09:54): jo to taky, samozrejme hra nebyla zrovna stastne vybrana. Ale holt davat tam treba MM6 kterou plno lidi dohralo petkrat je taky nesmysl. Casove by to nemuselo byt ale tak narocne protoze bylo v umyslu to dat treba na pul roku, coz je docela dlouho.
@Charllize (08.12.2018 09:45): O výhrcu zcela nejde, jen prostě dungeonářů pomlčka japanofilů s podmínkou, že mají dostatek času, je prostě minimum. Ještě horší by to bylo u hraní ještě delšího Umineko.
@Drolin (08.12.2018 08:31): tak ja trochu nelidsky spolehal ze ta vyhra by mohla prispet k ucasti, ale asi tady nebude ani moc fandu Heroes, pripadne sedmeho dilu. Ale i tak, pri nejhorsim je ta sberatelka prodejna kolem 1500 - 2000 korun vetsinou v te ceske verzi. Kazdopadne to vypada blede a zrejme nic nebude, skoda no, mohla to byt zabava.
Tak posledni pokus naboru do souteze:) Pokud nebude do konce pristiho tydne aspon tech pet lidi tak to takzvane odpiskam. Podrobnosti na mem profilu.
SOUTEZ !! Opet pripominam soutez v hrani Elminage Gothic. Podrobnosti u me na profilu. Pripadni zajemci at se mi ozvou pres PM :)
Jen se pripominam s tou svoji soutezi v hrani Elminage Gothic. V profilu mam podrobnosti. :)
@Richmond (13.10.2018 19:20): ty zvuky jdou menit. Asopon u zvuku utoceni party a nepratel. To co tam je defaultne je o nervy.Je to kdesi v options. Jinak puvodni verze umoznovala zmenu portretu a hudby za vlastni, bohuzel do pc verze to nedali. Ovladani je krapet horsi, obvzlast menu, ale da se zvyknout. Jinak upozornuji ze hra obsahuje takzvane innocent vybaveni ktere muze nosit jen postava co nikdy nemenila povolani. Takze je rozumne si na zacatku nahazet aspon valkyru pripadne lorda, ninju bych ani nezkousel, je to na dlouho ho nahodit.

@mazar1234 (13.10.2018 18:53): zpusoby mapovani jsou ctyri. Kupovat papiry je nutne hlavne ze zacatku, pozdeji je dostupne kouzlo co zobrazi mapu a mam dojem ze ve tretim dungeonu je item na zobrazeni mapy permanentne ovsem s tim ze se muze rozbit a dokud ho nespravis tak nefunguje. No a ctvrta moznost je si to kreslit pripadne pouzit mapy z wiki kde jsou komplet. Za mne to je povedena featura, ktera nuti khlubsimu rozvazovani pruzkumu, protoze zustat nekde hluboko v dungeonu bez mapy a dostat se pak ven je zazitek z nocni mury.Pozdeji je take dostupne kouzlo co umozni portovat se na predem vykouzlene body v patrech.Moznost instantniho portu do mesta je tez, bohuzel silne omezena na ultra unikatni predmety a ma ho i jedno povolani, jenze jde pouzit jen jednou, pak nenavratne zmizi. Ta hra je drsna, o to je vic je pak kazdy uspech velke vitezstvi.

@Drolin (13.10.2018 19:31): otazka je kolik lidi proslo ibag tower, pac tam se teprve lame chleba, a obtiznost dosahuje maniakalnich rozmeru. Uz jen treba to ze tam dorazis nekde treba kolem levelu 80 a hned v prvnim patre jsou 170+ nepratele.Finalni boss veze ma tusim level 1800. Vez je nepovina takze ji dle meho plno lidi ani nezkusilo. Za mne je ibag tower finalni zkouska hardcore dungeon hrace, vse predtim byla jen priprava. Hehe, rad to zvelicuju, mam rad tyhle herni legendy a bajky.
@7c (13.10.2018 20:09): Asi jo, já tam žasnul třeba i nad dobou k dohrání (pokud jsem to tak pochopil) u Wizardry 4. 16 hodin!? KDyž vezmu, že to má 10 pater, je tam smrt na každém kroku, trilion jednosměrných dveří a podobných život otravujícíh věcí, tak mi to vycházi patro na pohodu za hodinku a něco :) Klobouk dolů!
@mazar1234 (13.10.2018 21:16): Chtěl jsem psát, ale když už se zde řeší více ty - primárně - dungeony :). Ambermoon mám hrozně vysoko na seznamu, hrálo se i dobře (začátek) a má savestat, ale ta obří rozloha mi to stále oddaluje :).

A to mám z Oldgames načteno, ale po těch diskuzích zde o retro dungeonech jsem koukal a z těch krátkých zbyl jen Perihelion jako vhodný kandidát na nejbližší měsíce (EoB a LoL jsou moc komerční a nikdy mě více nechytly, Evil's Doom a Knightmare moc obskurní, a sériové W6 a MaM V se mi moc nechtějí) abych naplnil kvótu jednu trochu HC retro hru za rok.

No a pak jsou tu ty japonské dungeony, které mě naopak stylizací docela sedí :). Takže Elminage jsem již dlouho chtěl vyzkoušet. Třeba Dark Spire.
@Drolin (13.10.2018 21:11): Zabudol si na Ambermoon, podla mna je ta hra fakt vacsia ako W7.

A trosku ta sklamem spoilerom, ze Perihelion ma realny gameplay cca 3 hodiny, 6 hodin ked prezieravo v prvom suboji hry stravis 3 hodiny grindovanim skillov, co sa dost oplati.
@7c (13.10.2018 20:09): Jo, určitě to není více směrodatné, ale minimálně zajímavé k nahlédnutí to je :). A právě, někmu mohou přijit daleko těžší RPG založená i na postřehu a reflexech (Nioh), někomu ty obrovské (Fate a Wizardry VII) a někomu ty stále se opakující (Rogue).
@Richmond (13.10.2018 19:40): To řazení podle obtížnosti je na GF myslím zcela irelevantní - záleží tam hodně na počtu hlasů, a pokud po zvolení 1000+ obsazují první příčky Souls hry, je asi celkem jasné, že tu něco nehraje. Má to myslím spíš jen informativní hodnotu - potencionální zájemce tak může najít obtížnější hry, ale určitě to není nějaké objektivní seřazení - navíc je obtížnost u her (není myslím třeba vysvětlovat) individuální.
@Drolin (13.10.2018 19:31): No to pořadí je hodně bizarní...MM1 na 34.místě mezi PC RPG, přitom Wizardry 1 s permadeath až ve druhé stovce :) A Dark Souls taky daleko za MM1 na 100.místě. PC verze třetího Wizardry (dle mého nejtěžší z první trilogie) v databázi vůbec není.
No, dle GameFAQ je Elminage až v druhé stovce :). Takové Yōdanji bude jiná liga.

Difficulty:
Unforgiving
85.71% of 14 total votes

#1 hardest PC role-playing game
Já si to nainstalova a prošel pár soubojů. Hudbu jsem si vypnul a asi udělám to samé se zvuky, protože ten zvuk potvrzení každičké volby je smrtící. Proč proboha při konverzi neudělali nějaké hotkeys??? Proč nemůžu když mi naskočí 5 voleb stisknout jen první písmeno té akce?? to se dneska fakt tak bojí používat klávesnici na hraní her? :)) Ještěže fakt nemám konzoli, tam bych fakt tohle hrát nemohl, bože jak bylo Wizardry 1 nádherně ovladatelné!!

Už tvorba postavy byla z hlediska ovládání příšernost. Kolikrát jsem nevěděl, co mám mačkat :) Navíc ty defaultní postavy mi přijdou vždy lepší než cokoliv vytvořím.

Když pominu děsuplné ovládání, ty zvuky potvrzení akcí, tak to docela i vypadá jako dungeon. První souboje jsem dal, ale to má asi hráče jen rozmazlit, takže určitě dále přituhne. Potenciál velkej, ale asi to u mě umře na ovládání, gaypad fakt používat nechci.
Teda ten artbook priseriek je nadherny, pocet roznych typov enemakov je skutocne vysoky a vyzeraju perfektne.

Ale co som si este checkoval gameplay na youtube tak fakt nie, GUI totalne priserne (pre pozadovane PC hranie - na gaypadoch a obskurnych ovladacoch to inac nejde to chapem.) a absencia free automappingu je priserny opruz.
@mazar1234 (13.10.2018 00:04): Ja si nadeje nedelam, spis jsem to chtel jen zkusit a dat to vedet. A porad tu je sance ze se prihlasi nekdo necekany nebo si to nekdo rozmysli. Prubeh naboru jaky se ted odehral jsem ocekaval:)

Co lozim po internetu narazil jsme jen na tri lidi co tu Ibag Tower daly a vsichni to hodnoti ve finale jako jeden z nejsilnejsich dungeon zazitku co meli, ale zaroven by to nikdo z nich uz asi znova absolvovat nechtel.

Tady je digitalni artbook bestiar ke stazeni v pdf, v zadne hre neni nic tak obsahleho a rozmaniteho.
http://www.mediafire.com/file/ix6og1jekf ... +Digital+artbook.pdf
SOUTĚŽ

Spis zatim jen sondoju jestli by mel nekdo zajem se zucastnit hardcore souteze v hrani Elminage Gothic. Tak a ted jste prestali cist:)

Ale myslim to vazne. Na soutez by byla stanovena urcita kriteria dle kterych by se hodnotilo a jelikoz jde o casove narocnou hru bylo by dost casu nez by se soutez ukoncila. Treba pul roku.

A ted to hlavni, cena pro viteze.
https://www.thefashion-geek.com/wp-conte ... -VII-collector-1.jpg

Kdyz by se naslo aspon 5 lidi co by se do toho pustilo, jsem ochoten tu sberatelku Heroes VII obetovat. Zacatek souteze a pravidla bych dal nekdy kolem vanoc. Elminage Gothic je na steamu i gogu za necelych 10 euro, ve slevach byva i za 3.

Obcas sem tuhle zpravu nahodim znovu, aby si to precetlo co nejvic lidi, doufam ze me za to nikdo nezabije ze sem spamer (jednou za 14 dnu treba)
@7c (28.08.2017 20:00): nijak to na sebe nenavazuje, takze z tohohle pohledu to je jedno. Original je starsi, vysel driv nez Gothic. Potom taky Original je pristupnejsi, mirne lehci a kratsi. Spis bych doporucil zacit s Gothicem, pac Original ma nektere featury zjednodusene a min opruzujici a proste se hraje o fous lip. Prechazet z Originalu na Gothic by mohl byt trosku sok, obracene to bude spis pohlazeni:)

Jinak jeste vysvetleni k tem nazvum. Original je PSP remaster uplne prvniho Elminage ktery vysel jeste pro PS2 (ktery mozna vypadal lip) pouze v japonsku. Proto ten Original, jakoze prvni a originalni:)
Gothic ma znamenat neco jako temnou stranu tehle serie, neco extra, pro ty nejvytvrdlejsi fanousky a taky to ze je porad v podzemi. Proste hratelnostne takovej temnej zazitek :)
@Charllize (28.08.2017 10:06): Přesně tohle funguje v prvních dílech Wizardry :) Párkrát mě to vypeklo a já se ocitnul úplně někde jinde. I když myslím, že vždy na tom stejném patře. Dokonce crpgaddict dohrál Wiz1 tak, že nepodařený pokus o odpastění truhly znamenal teleport na políčko s hlavním bossem :)
Truhly co zbydou po nepratelich jsou vetsinou zapasteny. Obvzlast vypecena je past teleport. Hodi celou partu na nejaky nahodny misto na mape. Mapy maji vzdycky 20x20 ctvercu a ne vzdycky jsou vsechny policka pristupna ale jsou proste soucast mapy. Takze kdyz past teleport spusti muze se stat ze to bude do casti ktera neni pruchozi. To se mi vcera stalo. Hra jen suse napsala ROCK a cela parta chcipla bez moznosti je ozivit nebo zachranit. Proste se portli do nejakyho sutru a v nem zustali:)
Zvlastni ze se mi to nikdy nestalo u predchoziho dilu, ta sance je asi miziva. A je mi tahle situace povedoma, nekde to uz bylo.
@Richmond (26.08.2017 07:21): tak ono tam bylo treba ten post game obsah oddelit od pribehove casti. Pac ten narust obtiznosti je moc velkej. A ta vez ma vlastne i svuj mensi pribeh. Ale jak rikam ja ji nedohral..takze.

Pomerne rychle se mi podarilo vcera u original nahazet valkyru a samuraje ale za cenu zvyseni veku takze zacinaji na 32 letech. Nechtelo se mi hodiny nahazovat pri nizsim veku. Snad to nebude problem pac vysim vekem maji postavy tendence slabnout a stavat se chytrejsimi, coz zrovna u techto dvou neni moc k uzitku pac vyber kouzel nemsji zrovna zasadni. Prvni patro zabralo 3 hodky, to taky bude na dyl tohle:)
@Richmond (25.08.2017 23:03): zalezi jak zodpovedne to vezmes. Kdyz jen pribeh a sem tam neco bokem tak se vlezes do 100 hodin. Pokud vsechny ukoly a nepovinny dungeony behem pribehu tak kolem 200. Mno a kdyz dungeony ktery se odemknou po dohrani tak kolem 400 (tady se priznavam ze 20ti patrovej Ibag Tower jsme neudelal, zatim, je to proste desuplny misto, clovek tam vleze s postavama s kterejma dal konec hry, mysli si jakej je silak a jak vsechno vi, pak prijde prvni souboj a behem jednoho kola je game over:) Ona ta Ibag Tower je vlastne takova hra ve hre, projit ji znamena investovat pomalu stejne casu jako do cely hry predtim. zacina se tam kolem lvl 100 a konci kolem lvl 800...je to zalezitost pro silence ta vez:)
@Richmond (25.08.2017 22:19): tak ty hry co jmenujes jsou urcite dobrej trening na Elminage, akorat se budes muset nekde naucit prezit tu desivou repetetivnost co ta hra ma, ale to je soucast toho hardcore zazitku nikoliv chyba:)

po velmi dlouhem zvazovani jsem zakoupil Elminage Original ktera vysla pro PSP ale nastesti funguje i na PS VITA a tim padem i na PS TV a jde to pak hrat na televizi. Chteji za to 550 korun, coz je krapet zlodejina, ale budiz.

Elminage Original se od Gothic odlisuje tim ze mapa je stale k dispozici a hra se odehrava i ve venkovnich lokacich. Gothic je jen v podzemi. Take je o neco kratsi, cca 70 pater a obtiznost je krapet vic privetivejsi.

Tenhle dil vysel v japonsku pomerne nedavno na PC, ale nevypada to ze by ho nekdo chtel vydat jinde.
Elminage Gothic a original jsou jedine co vysli mimo japonsko a je to skoda, ty hry jsou bozi. potom jsou jeste dalsi dva dily..ale s tou rozsypanou rejzi se to neda hrat:)

PS: jsem zvedav kdo ze zdejsich hardcore dungeon hracu Elminage: Gothic nekdy pokori, ale je to prijemny bejt jedinej..hehehe
@mazar1234 (27.09.2015 22:58): s tim ze to není zas az tak nova hra jsem myslel prirovnani s hrama co jsi jmenoval.

Ale jo, ona ta Elminage je nekdy strasnej oser (asi nejvic me otravovaly smesne omezene inventare postav) ale nemuzu si pomoct, me to proste bavilo, a hodne:)

@Charllize (27.09.2015 22:48): "Elminage Gothic je hra z roku 2012, takze moc nova není" - tak to je skurvene nova hra teda :-D.

Ako ja viem ako je hra stavana, ale na to uz fakt nemam kapacity, a to som zrovna vcera dohral System Shock na 3-3-3-3.

S tym mrmlanim mas pravdu ale zrovna u mna strielas trosku vedla, ja som odchovany na tigriom mlieku takze nejaka sragora ma nerozhadze ale co je moc to je moc.

Ono Elminage je dost poplatne prvym Wizardry systemom hry a to mi velmi nevonia. Mozno keby som vedel ze mam XYZ milion hodin casu tak by som to zahral, moj velky sen (ktory sa na 99,99999% nesplni) je dohrat Wizardry 4 na maximalny setting.
@mazar1234 (27.09.2015 22:39): Elminage Gothic je hra z roku 2012, takze moc nova není, novy je jen port na PC. A jinak mas pravdu, ta hra ma mechaniky které dost lidi nerozdycha, a tak se nikdy nedozvědí jak moc dobře to cele je vymyslene.
Ono je porad od PC hracu slyset jak se ty hry zjednodusuji a jak to kdysi nebyvalo, a když se nakonec objevi hra která se s hracem nesere, tak akorát mrmlaji cosi o spatnych mechanikách..vsak ony ty stare hry na které vzpominaji je nemely o moc lepsi. Ale je to vse věc nazoru, ja ani nepocitam ze by se naslo vic lidi kteří by Elminage daly sanci, nedejboze aby ji dohrali..každému dle chuti..her je dost:)
[neexistující komentář]: Tak mne zrovna Elminage prislo ako najmenej atraktivna hra z tych novych HC zalezitosti - Staglands & Xulima (neratam Blackguards 2 to je uz malo retro-oldschool :-0 ).

Na zaklade ziskanych informacii o hre a mechanikach som dokonca Elminage odpalkoval do ignore sfery a povedal som si ze ked uz tak uz Staglands, ale Xulima mi stale nahlodava mozog.

Uprimne ta obdivujem, ze si to dokazal hrat, mna uz to odradilo svojim elementarnym dizajnom gameplayu.
@FildasCZ (27.09.2015 20:08): recenze na steamu nelze brat moc vazne. Ono když si takovouhle hru koupi hrac co povazuje za nejlepší hru na svete CoD tak se mu to libit nemůže, naštve se a vyblije recenzi na steam jaka ze to je sracka.
Neni to pribehova hra, takze pribeh hraje treti housle.
Nevim co bych ještě oznacil za zapor, ale proste ta hra neni prochazka ruzovou zahradou a je k hraci dost nepratelska, nez pochopi zaklady a dostane se do taju hry. Hrani Elminage vyžaduje pomerne dost trpelivosti a odrikani, coz plno hracu proste nemá, ale satisfakce třeba po projiti nejakeho dungeonu je pak velka, clovek ma pak tak trochu pocit ze skutecne něco dokazal. Mozna ovladani na K+M neni moc dobre, ja to hral gamepadem a slo to krasne, preci jen je to hra delana pro konzoli Sony PSP.
[neexistující komentář]: Tak to si musím zahrát jediné, co mi bude vadit je to koukání do mapy. A co příběh oč tam běží. Na steamu je hra smíšená, takžě to bude problém asi v té grafice a ještě něčem víc než si psal.