Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (16.10.2017 18:08): hru samotnou nehejtuju a doufám že bude dobrá, ale ten trailer je prostě amatéřina nejfušerovitějšího stupně. Já bych se upřímně styděl něco takovýho vydat.
@Fritol (16.10.2017 18:08): Zatiaľ som na žiadne bugy v hre nenarazil, možno mám šťastie alebo čo...:) Bol by som asi najradšej, aby to pokračovalo týmto fantasy štýlom, ale ani to územie tzv. klerikov, čo preferujú techniku nemusí byť zakomponované do toho sveta zle. Aj bersekerovia majú síce drevené domy, drevené palisády ale na vrchole je ich vládca usadený v modernom polorozpadnutom hoteli... Sám som zvedavý, kde ma virtuálne nohy a jetpack zanesú...

@mazar1234 (16.10.2017 18:18): Vážne? A hral si aj Gothic 1, alebo 3? :)
@Fritol (16.10.2017 18:08): Tiež neviem čo spúšťa takú hejtku.
Ale pripisujem to tej fixácii na Gothic a neuvedomenie si toho, že najlepšia pirania hra je prvý Risen :-D
(.... aj keď chápem, po druhej kapitole sa to tam strašne zvrhne).
Já teda upřímně nechápu, co vám na tom furt vadí. Krom nějakých bugů to na mě z videi působí prostě jako Risen, kde měly všechny tři díly taky docela špatné trailery... Tady ten trailer je sice hloupě sestříhaný, ale aspoň to jsou gameplay záběry, žadné CGI, chytlavá hudba... zas bych to nepřeháněl.

Já už čekám jen na ohlasy hráčů jestli to bude vůbec hratelné po vydání a pak pravděpodobně tahám kreditku. :)


@ad142 (16.10.2017 16:47): Tak doufejme, bylo by to fajn.
V tých lokáciách, čo dominujú tomu traileru som ešte nebol. Začiatok hry, resp.prvé hodiny sa odohrávajú na území tzv. berskerkerov. Tí žijú v stredoveku, teda majú drevené hradiská s palisádami, požívajú meče, sekery a luky. V hospodách sa dá nakupovať, predávať, pokecať, učitelia učia nové skilly (ale sú na ne potrebné aj iné schopnosti)
V okolí pobehujú rôzne malé jašterovité zvieratká (ktoré bojujú aj navzájom), krajina je plná lesov, potokov, skál a lúk s kvetmi a s rastlinami, ktoré sa dajú zbierať.
Má to proste vskutku neskutočný gotickovský feeling a dosť si to užívam. Do toho skvelá ambientná hudba ala Gothic 1 -2, ktorú radosť počúvať... Takže skôr taká pohoda a super prieskum oblasti, kde je stále čo objavovať. Áno, boj je nemotornejší, najmä keď hráte zároveň ako ja DS 3, tak to bije riadne do očí, ale inak je zábavný a postavený na stamine, ktorá je životne dôležitá.

Trailer evokuje skôr akési akčné sci-fi, akoby to bola úplne iná hra, čo hrám... Ja mám teraz na boj len sekeru a lovím si v pohode jelenov s lukom, v traileri vidím samé akčné scény s laserovými zbraňami a tá rýchla hudba.... Hmm...,tak to potom zrejme hrozí, že v ďalších oblastiach sa celkový ráz hry zmení. Tak to som zvedavý. Najradšej by som bol, keby to pokračovalo terajším štýlom.
@Paul (16.10.2017 17:35): No už hodně dlouho jsem nechtěl mít nějakou hru rád tolik Elex. Ta tématika magie/technologie patří mezi mé nejoblíbenější, ale každé video které vydají je horší a horší a ten launch trailer je naprostá tragédie. Vždyť to vypadá jako kdyby to měl na starost někdo, kdo je ještě na základce a objevil ve winech movie maker ...
Ta čeština mě taky zajímá. Není to třeba jen v té press verzi? Neotestovaná a tak a pak ve finální verzi pro hráče nebude? Protože Comgad se k tomu vyjadřuje dodnes tak, že bude ve formě patche několik dní po vydání až.
Tak informujte průběžně. Gothic 2 je jedná z mých RPG topek, ale tohle vypadá otřesně. :/ ne a ne na tom vidět pozitiva.. :/
Taky mám press verzi, takže pokud by někoho zajímaly dojmy po asi 19 hodinách hraní...

Gothic je v tom pořád cítit, i když už toho s ním tolik společného nemá. Mix žánrů je osvěžující, i když svět absolutně nedává smysl (což se docela dalo čekat). Combat je hlavně o uhýbání a práci se staminou, a i když je hodně těžkopádný a hitboxy jsou na úrovni DS2, dá se na něj zvyknout a je relativně zábavný. Prvních 8-10 levelů je ale mor, všechno má šíleně moc HP a damage velkej nedostatek. S lepší zbraní, companionem a upgradem na staminu (většina damage plyne z řetězení útoků), se to trochu ustálí. Do té doby jsem se bojům vesměs vyhýbal, stejně je za ně prd zkušeností. I potom to má ale docela příjemnou obtížnost.

Nejlepší PB hra od G2 to asi je, ale spíš bych to řadil lehce nad G3, než někam poblíž G2...

Jinak je to teda pekelně zabugovaný, i na pre-release. Místy už ani nevím, co je ještě bug a co už herní mechanika. Optimalizace nic zázračnýho, ale s ohledem na engine asi dobrý. Jenom vřele nedoporučuju vegetation detail na high, to samotné žere snad 20 FPS.
Teda z videí to na mě působí opravdu špatně, ale dokud si to člověk neosahá tak neví. Nicméně je z toho cítit ta nostalgie, protože všechny PB hry jsou fakt jak přes kopírák :) jsem zvědavej na optimalizaci.
@Paul (15.10.2017 21:27): V tomto mám trochu handicap, keďže sériu Risen, (čiastočne s výnimkou nedohraného Risen 1) moc nepoznám, takže nebudem môcť potvrdiť to hypovanie Gamestaru. Ale hrať to budem intenzívnejšie teraz určite, keďže kvôli včasnej recenzií aj viac-menej musím.
@ad142 (15.10.2017 20:59): hraj víc ať můžeš napsat rozsáhlejší dojmy :)
Gamestar to hypuje jako nejlepší PB hru od G2, ale moc se mi tomu nechce věřit. To kombo fantasy/scifi/post-apo se mi furt nepozdává :)
Kedže už mám "press verziu" môžem sa podeliť o prvé dojmy. Hra má komplet české titulky (aj keď Comgad tvrdil, že to nestihnú do vydania - ale stihli to). Od začiatku má silný "gotickovský" feeling. Ujal sa ma jeden týpek, podobne ako Diego v Gothic 1 a keď som sa vybral kúsok ďalej do krajiny, trikrát po sebe ma nelútostne vyprášila slabo vyzerajúca príšerka typu mrchožrút ala Gothic... takže žiadny levelscalling, žiadne zlahčovanie.

Zatiaľ spokojnosť, vizuálne slabšie trochu, trošku nemotorné, predsa len, stále to je engine Gothic 3, aj keď už riadne pretextúrovaný... aspoň to ide na high detaily úplne v pohode.
A asi blbnú achievementy... Už som splnil achievement za odohraných 80 hodín v Elexe a mám odohrané 2 hodiny.. Ale to nevadí, samozrejme...:)
@CrocoRay (16.09.2017 14:35): vsak to je v celku realne. Dneska kdyz by vzniknul nekde nejaky konflikt tak hodne lidi bude mit v ruce nejspis klacek, tyc nebo neco takoveho a nekteri strelne zbrane. Mit mec tak uz budes docela ve vyhode.
V 68 lidi hazeli po ruskych tancich dlazky, stejna bezmoc a nesmyslnost jako jit na robota s mecem. Taky celkem pekne prolinani zanru:) Elex je samo vic ,,ujetej,, nez realita, ale zas tak daleko od pravdy to neni.

@Tyrael (16.09.2017 13:05): Tak Risen 2 už byla pirátská tématika, tam se ty pistole docela hodily. Ale jako hrál jsem to přibližně ve stejném období jako Fable 3 a říkal jsem si, že už ty fantasy trochu pokročily jinam a není to ta klasika s meči :-)

Tady to prolínání žánrů bije více do očí, ale já s tím problémy nemám jako celkově. Ale též souhlasím s tou autentičností, jestli se to tak dá říct, když se jedná o sci-fi. Je to takové postapo a ti rytíři na mě působí jako moderní obrněnci. A že se tam furt jen nestřílí, ale používají se i chladné zbraně, to se dá odůvodnit tím, že společnost už nefunguje tak jako kdysi, takže není tak lehké se dostat k zásobě munice jako v současném světě, takže někdy na řadu musí přejít i chladné zbraně a vyplatí se to s nimi umět. Což neznamená, že nemůžeš používat i ty střelné zbraně.

Myslím, že se to všechno bude dát nějakým svým způsobem odůvodnit, proč je ten svět takový, jaký je.
@Longin (16.09.2017 10:51): jsem jeden z lidí který absolutně nesnáší prolínání žánrů-----třeba western se sci-fi

ale stejně tak mi vadila u risen 2 přitomnost pistolí.... a nakonec to nebylo tak zlé....takže u ELEX věřím, že to bude konzistentní a autentické
tak primárně se musí rozlišit pojem vývojář a vydavatel...je to defacto tvůrce a sponzor (který to má pojištěný smlouvou.

Situace byla zkrátka taková...že Jowood se potácel ke krachu a proto muselo být uspíšeno vydání Gothicu3.....například piraně tam chtěli implementovat koně atd....proto jsou některé aspekty G3 nesourodé
Gothic3 byl vydán dřív aby se vydavatel zahojil, cožse do určité míry splnilo, Gothic 3 trhal rekordy v prodeji....... ale pak přišla rozluka a jowood datadiskem ke trojce a čtvrtým dílem shořel

myslím, že po zkušenostech s Risen trilogii mají piraně (i když z původního týmu tam zůstal jediný člen) dost zkušeností a reputaci...že nový vydavatel pro ELEX jim nechal volnou ruku

já jen doufám, že se ještě dočkám rebootu od gothicu 3 vejš
@Tyrael (15.09.2017 04:18): Nejspíš máš pravdu, ale mě to štve hlavně kvůli tomu, že Gothic jsem měl rád a vyrůstal jsem na něm, takže pro mě znamená více než jiné hry a fakt, že oni ztratili značku, když vím, že umí dělat kvalitní hry, mě prostě naštvalo.

I přestože Riseny jsou jinak skvělé hry a líbily se mi a stejně by Gothicem i tak končili a myslím, že by vyšla maximálně ta čtyřka, ale Piraně by ji podle mě zvládly lépe, i když mě i tak bavila. Podle mě tím sporem ani Jowood nic nezískal, teda pokud mu jenom nešlo o to nasrat Piraně. Jinak ten spor zase takový výsledek neměl.
@CrocoRay (15.09.2017 02:55): tak pirana ma vydavatele i ted. Jde o to jestli se naucily odhadnout svoje sily. Pac G3 ackoliv tam jiste tlak ze strany vydavatele utrcite byl, byla i jejich vina protoze precenily svoje sily. Obecne ta hra neni v poradku dodnes, i po vsech zasazich fanousku a dalsich vydavatelu. Takze mam dost pochyby ze i kdyby dostali dalsi rok na vyvoj ze by to bylo pak dokonaly, ale tak lepsi asi urcite.Vzdyt ta hra ani na dnesnich pocitacich neni schopna udrzet stabilni fps :)
@CrocoRay (15.09.2017 02:55): tak myslím, že průběh vydání G3 neměl pro piraně jenom negativní efekt..nakonec je to donutilo prekopat spoustu věcí a na risen serii je to vidět...gothic 3 zkrátka dopadl tak, jak dopadne megalomansky projekt vypuštěny o rok dříve....

Ale věřím, že elex přinese vítané osvěžení, stejně jako již známé prvky...
@Charllize (14.09.2017 23:54): Tak Gothic 3 měl bugů docela dost, hlavně v době vydání. Ale nedával bych to za vinu Piraním, protože tam byly i problémy s Jowoodem a nějaké ty neshody a to mělo vliv na ten konečný stav a taky ztrátu vlastnictví. Dost mě to nasralo, bo Piraně odvádí celkově dobrou práci pořád a já mám jejich hry rád.

A takhle po G3 ztratili vlastnictví na sérii Gothicu a ještě jim Jowood trochu poškodil pověst.
@Charllize (14.09.2017 21:15): A tak já u Risenů nemíval nějak moc bugů, co si pamatuji. Ale na Elex jsem taky zvědavý. I když Gothica bych nenazýval zase malým, když obsah uvnitř byl hodně dobře zpracovaný. A první Risen byl zase překopírovaný Gothic 2 do subtropického prostředí. Dvojka Risen mi ani nepřišla tak nějak obsáhlejší, jako spíše něco, co se pokoušelo o nové trendy a přišla s úplně odlišnými mechanismy, které hráči nechtěli přijmout. Upřímně i já to dohrál až na druhý pokus, kdy mě hra chytla.

Ale Elex působí opravdu obrovsky, tak snad i ten obsah uvnitř bude za to stát.
Reparat za Gothica 3 :) Pirane se cykli v kruhu. Napred udelaji mensi komorni Gothic, pak obsahlejsi dvojku a nakonec megalomanskou trojku. Pak prijdou o znacku a zase udelaji mensi komorni Risen, pak dva obsahlejsi dily a no a na konec zase neco mega:)
Snad jim to vyjde, ja osobne kupuju day one, pac jsem si dal tu praci a shlidnul snad vsechno co slo a libi se mi to. Je z toho cejtit takova ta atmosfera jako meli hry driv. chvilema to vypada jak ruska hra z roku 2005 a chvilema jako starej dobrej Gothic. Mismas zanru mi nevadi. Tak snad tam bude malo bugu (snad se to uz naucily) a nebude to kravovina. Tuseni mam kladne, tak se tesim:)
@GERHART (13.06.2017 21:35): bych u elexu čekal odklon, jako je Andromeda v ramci mass effctu...zkrátka, že hra bude víc o novinkách, kterými nakopnou nové universum....takže velice efektní komba, rozsáhlé skill tree...atd.....to na úkor příběhu jako sekundární priority....ale věřím, že atmosfera se povede
@Paul (07.06.2017 16:35): Napsal ste to ukážkovo. Ja by som bol tiež za, ale na druhej strane, by mi úplne stačilo, keby vydali hru tipu RISEN 1 - čiže jeden ostrov alebo jeden svet, ale svet taký, aký umí len Pyranha. Hoci by takto vydali aj viac hier, je to to, čo im ide najviac, a bavilo by ma to vždy, hoci aj opakovane, oveľa radšej ako Riseny 2 a 3. Proste taký Gothic 1,2 v grafike Risenu 1 . Neviem či je to len u mňa ale mne prišiel aj graficky, umelecky či vizuálne najpríťažlivejší Risen 1 . Aj ku trošku kontroverznému Gothic 3 sa celkom rád vraciam, síce len do Myrtany. Elex - no neviem, s pozdravom....
Problém je, že z Piraní velká část původních tvůrců odešla. Od té doby co to řídí Bjorn Pankratz tak to jde trochu do kytek. Navíc je to pořád sotva třicetičlenný tým co se snaží dělat AAA open world RPGčka...a pak to podle toho dopadá. Proto už dekádu recyklují engine, animace, herní design, zkrátka všechno.

Ale stejně mě ty jejich hry baví no... :)
Nejspíš si to zahraju, ale nic od toho nečekám. Pro mě Piraně vytvořily poslední opravdu dobrou hru v roce 2003. Gothic 3 byl špatný, Risen 1 se až příliš inspiroval Gothicem 2, aniž by ale dosáhl jeho úrovně či přinesl něco nového. Risen 2 byl, byť zábavná, přece jen bezduchá slátanina a Risen 3 mě po prvních pár hodinách hraní ani nezačal bavit.

Je strašná škoda, že v novějších hrách nedokážou využít to, co činilo Gothic 1 a 2 skvělými a výjimečnými hrami, no vždycky tam aspoň částečně ten jejich charakteristický rukopis je, takže snad bude i tady. Trailer nenadchnul ani neznechutil.
@SilentWolf (07.06.2017 15:12): Já tak trochu nechápu, co Piraně v poslední době předvádějí.

- Gothic byl blesk z čistého nebe, svébytná záležitost a už téměř legenda
- Ve dvojce šli ještě dál a vznikla z toho skutečně legendární záležitost
- Trojku celkem pohřbili bugy a bojový systém (a ani CE edice to nedala úplně do kupy)

- Risen šel ve šlépějících jedničky a dvojky, velmi kvalitní záležitost. Jen se v něm začala objevovat inspirace pirátskou tématikou (což byl možná zárodek totálně kočkopsí trojky)
- Zatímco jednička byla stran bojů na poměry subžánru evoluční, dvojka už velmi devoluční (zato ještě více pirátská)
- Ve trojce finálně přestali zvládat to, co jim nedělalo celou dobu problém. Rozbitý teleportační boj, neschopnost rozhodnout se mezi Dark Fantasy a Piráty z Karibiku, přemíra miniher, nemožnost plavání/probodávání, místo lezení po žebříčku suchá teleportace atd.

Takže bych byl naopak rád, kdyby Piraně konečně po letech udělali něco na úrovni prvních dvou Gothiků nebo prvního Risenu místo toho nepochopitelného tápání, které u posledních her předvádějí v rámci subžánru, který stvořili a který téměř nikdo jiný nedělá.
@montana (07.06.2017 14:16): No u Risenu jedničky to ještě jakž takž fungovalo a bylo to zábavné. Ale u dvojky a trojky si člověk klepal na čelo nad "odvahou" tvůrců (dělali to vůbec ti samí? teď nevím..). Stále to bylo dobré tou obtížností a tím, že to prostě působilo jako Gothic. Jít s holí do nějaké kobky a bát se toho, co v ní bude, bylo vždycky parádní.

Ale zde to působí už trochu nepatřičně. Dobré to být může, minimálně měli vždy aspoň dobře poladěnou obtížnost, kdy se nestalo, že jste během úvodní hodinky kosli nejtěžšího nepřítele ze hry. Ale myslím že širokou veřejnost nebude zajímat, že na tom dělá pod 50 lidí a strhá to - viz hodnocení videí na youtube. A mohl by to být konec toho studia.

Což by mě mrzelo, protože Gothic.... :/

Jinak 0:55 v traileru. Chce odvahu prezentovat v drahocenných sekundách traileru animaci máchání mečem do prázdna.. :D
@Paul (07.06.2017 13:40): Ten nápad mi taky přijde hroznej. Ale jak tady zmiňují, hůl nad tím taky nelámu. Rád bych si to zahrál.

Jen mě baví, jak si Piraně v těch pár lidech prostě pořád dělají už skoro 20 let jednu a tu samou hru. Člověk se mrkne na minutu z hraní a prostě tam vidí toho přeskinovanýho Gothica 3, 2, 1... Fascinující :)
A co je na tom traileru tak spatne? Me prijde stejne prumernej jako ma vetsina her. Aspon v nem je videt variabilita prostredi .
@montana (07.06.2017 13:39): je to peklo. Ale...stejně...pro prozkoumávače to snad bude furt slušný jako Riseni. Ale všechno kolem marketingu + samotnej nápad fantasy/scifi/post-apo je prostě hrůza :)
Tyjo, to je tak strašně špatnej trailer, že mě ani nenapadá, jak by mohl být horší :D

Vypadá to z něj jako budgetovka z roku 2005... no a co si budeme vykládat on tam ten základ zhruba z tohoto roku stále je :))