Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kubulus (07.03.2013 18:18): He? Vždycky byla řeč o uzavření Dreamfallu a naopak často zmiňoval, že TLJ svět by mohl vyprávět mnoho dalších příběhů a že je na co navazovat. Na konci TLJ taky zůstaly nějaké záhady a konec byl uspokojivý, nejspíš i právě proto. A o to jde přece i v Dreamfall Chapters - Měly by mít uspokojivý konec, uzavřít příběh (spíš příběhy) odstartovaný v Dreamfallu.
@Jo_Do (02.03.2013 13:56): Omlouvám se, že reaguji tak pozdě, ale dřívě na to nebyl bohužel čas.
Jsem rád, že se shodneme v tom, že tahle hra má své chyby. Dokonce se shodneme v tom, že se jedná o můj subjektivní názor. Je mi líto, pokud z mého kometáře vyznělo, že je hra špatná, takovému generalizování se snažím co nejvíce vyhýbat, ale pro mě ta hra opravdu špatná byla. To ale neznamená, že by si ji jiný neužil. Myslím ale, že komentáře jsou od toho, aby člověk sdělil právě svůj osobní názor, ne aby se snažil hru popsat objektivně. Od toho tu jsou recenze. (i když jen v ideálním případě).
Co se týče systému rozpoznání dobré hry, jsme na tom opravdu stejně. Ale zatímco vy jste si hru užil a nemohl se jí nabažit, já jsem spadal do druhé kategorie. Hra mě nudila a chtěl jsem ji odinstalovat, ale právě zde jsem četl ódy na skvělý příběh, a proto jsem to přetrpěl až do konce, zda se to nezlepší. A nezlepšilo. (alespoň pro mě)
Děkuji za váš čas a názor. Bingman
P.S. A pane Montano, smím-li se zeptat, dal jste mi to mínusko proto, že se mnou nesouhlasíte, nebo proto, že vám přišel můj komentář špatný, nebo špatně napsaný?
Já s komentářem převážně nesouhlasím. Jen jsem chtěl, abyste to všichni věděli :)
@BINGMAN (komentář): S tvým komentářem se nedá nesouhlasit, protože je pravdivý. Ale v hodnocení (což je samozřejmě věc velmi relativní) se neshodneme, protože mě hra bavila a herní systém mi nevadil. Je to dobrá hra? Je to špatná hra? Každý si na tohle musí odpovědět sám. Nejlíp bude tuhle hru nazvat "kontroverzní."
Mám na to takový systém, jak poznat dobrou hru. Když ji dohraju, nemám jí dost. Začnu se shánět po pokračování, datadisku, chci hrát dál. Když nic dalšího ke hře není, jsem zklamaný. Naopak u průměrné hry se skoro těším na konec, už abych to utrpení měl za sebou, nebo prostě hrát přestanu.
A dvojka TLJ mě HODNĚ naštvala, že skončila nedodělaná v půlce.
Takže určitě špatná není.
Přispěla jsem však pouze 25 dolarů - já vím, není to skoro nic. Ale alespon něco! Penězmi teď zrovna neoplývám :-(
Já jsem jen napsala, že pokud bych měla 5000 dolarů (ale měla jsem na mysli přebytečných :-)) ), pak bych je na hru klidně dala! Můj sen by byl vymýšlet a vytvářet hry.. Kdybych tak věděla jaké programy jsou potřeba.. Hned by měl Dreamfall další díl :-DD A nemuseli bychom tu čekat X-D Nechce mi někdo poslat těch 200 000? Ale zase na druhou stranu neslibuju, že bych raději neodjela na Maledivy :-))
Proto jsem psal běžný člověk. Pokud bych měl milionů co mám tisícovek, je to malililinko jiná situace :P
@musa (24.02.2013 22:04): Pokud někdo dělá něco, co mám hodně rád, tak proč bych mu nepřispěl, aby to dělal dál a ukázal mu, jak si toho vážím? Být pro mě 100 tisíc to samé, co je pro mě teď tisíckova, tak bych jim je klidně dal. Přijde mi to jako jeden z nejlepších způsobů, jak utratit prachy.
Tuhle herní sérii mám moc rád, ale ani tak tuhle míru fanouškovství nechápu... toužit dát jako řadový člověk cca 100 tisíc na videohru? Nikoliv...:)
Tak už jsem přispěla s trochou do mlýna i já! :-) Kéž bych mohla dát tak 5000 dolarů.. :-(
Páni, tak ona se ta hra opravdu udělá?! Kde se dá finančně přispět k výrobě? Napíše mi prosím někdo odkaz, kde jste přispívali vy?? Děkuji!
@musa (17.02.2013 13:03): Jo, modely jsou zatím hodně jednoduché. Textury taky. A je tam sakra hodně 2D spritů. Spoustě věcí chybí jistý pocit objemu (stromy, tráva, některé předměty, postavy). Ale tak je to zatím jen prototyp a celkově to vypadá docela dobře, i když od Dreamfallu to zas tak velký skok není.

Nejvíc se u grafiky ale bojím Unity enginu. Ten je většinou až moc brutálně HW náročný s ohledem na výslednou úroveň vizuálu... :-(
První video prototyp:
LINK:http://www.kickstarter.com/projects/redthread/dreamfall-chapters-the-longest-journey/posts/406161
ODPOVĚĎ PRO MCZ:
Z rozhovoru na Rock-Paper Shotgun
http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/ ... -interview-part-one/
http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/ ... rs-interview-part-2/

RPS: Before we move on to talking about the game, I was wondering about budgets. You may not have figures, but do you know the difference between the budget you’re aiming for here and the budget for the previous games?

Tørnquist: I actually just did a calculation on that earlier today. These are not super exact numbers because I don’t remember and don’t have the spreadsheets. But I think Dreamfall cost between 5 and 6 million dollars, and Longest Journey cost about half of that. Maybe a little bit more. We’re asking for $850,000 on Kickstarter but that’s not the entire budget for the game. We put our own money into it and we’re getting some government grants and some other sources of money. They are completely unrelated to publishers – being a socialist country helps us out quite a bit – but there are lots of ways for us to get a little bit of money here and there. It’s over a million dollars but definitely not close to the budget of Dreamfall.

The reason for that is not that we were wasteful. The first thing is that we’re using a well established and very good engine now – Unity. On Dreamfall we did have a licensed engine but it was shit and we had to do everything in order to make it work.

Scheve: Just to make tools took so much programming.

Tørnquist: And we had to make an XBOX version, which was really hard because we had to squeeze a PC game into an XBOX and had no knowledge of how to do that at all. It was a miracle that we managed to do it, thanks to one person’s expertise actually. We also had a team of about 30 people on Dreamfall by the end and, again, that team could have been smaller if we’d had more experience. Right now we’re able to do ten times as many animations with one third of the animators simply because we’re doing it more smartly. We have artists who have been working in the industry for twenty years. They know exactly how to build something and we have a lot more experience with the design – we’re not experimenting in terms of production.

Scheve: And the artists have worked in the Unity engine for a couple of years since leaving Funcom, so they know their way around it.

Tørnquist: So this is why we’re able to make a game a lot cheaper than with Dreamfall, and a game that is better looking and as big, or at least that’s our ambition. Everything we show is realtime in-game.

Scheve: If you remember from Dreamfall, you can see that we’ve used some of the same assets and we have access to those which helps us.

Tørnquist: Although we are definitely refurbishing everything.

Scheve: Yes, but we don’t have to model them from the ground up.

Tørnquist: Yeah. The characters are completely rebuilt though. We’re taking a real step up there to tell the story better.
Já ten skepticismus chápu, sám ho mám u spousty jiných Kickstarter kampaní. Jenže Tørnquist chystá další TLJ! V tomhle případě víc vědět nepotřebuju a i kdyby byla jen malá šance, moje prachy má, protože u tohodle chci být.

Jinak řečeno, tohle je moje srdcovka a Tørnquist u mě věrohodnost teda rozhodně neztratil. Jak krmil fanoušky roky sliby o Chapters? Naopak přesto jak se ho na to musel někdo neustále ptát, byl vždy dost zkoupí na informace o pokračování TLJ/Dreamfall a jen sliboval, že jednou se dokončení Dreamfall v nějaké podobě dočkáme. A to se evidentně snaží splnit.
A kdyby měl na výběr, nemusel by z Funcomu odcházet a kupovat ta práva, nemyslíš?
@MCZ (09.02.2013 20:07):
- ten rozpočet je aktorát, nezapomínej, že je to adventura. Ne akční adventura (jako Psychonauts 2), která potřebuje extra vymazlenou hratelnost a spoustu testování - tj. velký rozpočet. Ale point'n'click adventura (zjevně nějak kombinovaná se systémem Dreamfallu). Tj. hratelnost může být jednoduchá. Problém je jen level design, příběh a dabing. Což za ty prachy jde.
- je to přímý sequel (začíná hned tam kde DF končí). Tvář Zoe se bude ještě upravovat - reakcí na její novou podobu je dost. (piercing podle všeho získá v průběhu děje a hráč dostane možnost rozhodnout se, jestli ho tam chce)
- Spousta kickstarter projektů (Broken Sword, Pinkerton Road) mělo krabicovky na 100 USD. A upřímně, pořád můžeš backnout za digital a pak si koupit krabicovku v retailu. Hlavně nezapomínej, že tohle ní předobjednávka, ale podpora projektu...:/
- Otázka je, jestli měl na výběr. Kdyby se neproslavil Kickstarter tak ano, pokračoval by v tom ještě dlouho - protože by nebyla šance, že by mohl odkoupit práva na Dreamfall a uskutečnit Dreamfall Chapters jinak než skrze producenta. Producenta, který po něm chtěl, aby dělal MMOčka...:/
Moc se mi nechce, zajíc v pytli.

- Ten rozpočet je podezřele malý.
- Zoe vypadá divně - měl jsem za to, že má jít o sequel, tak proč ten holčičí obličej?
- 110 USD za krabicovku je teda fakt fanouškovská cena...
- Tørnquist už pro mě postrádá kredibilitu; vím, že asi není úplně jeho vina, že vývoj nenastartoval dříve, ale těmi sliby o Chapters krmil fanoušky dlouhé roky a hádám, že pokud by nevznikl Kickstarter nebo něco podobného, asi by ještě mnoho let pokračoval.