Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ja som teda naopak veľkým fanúšikom aktívne NEROBIŤ komplecionistický playthrough.



Tá hra má naprosto excelentné jadro, vynikajúci príbeh, NPCčka, lokácie, dejovo relevantné questy a linky.



A do toho je tam bambilión generického a extrémne nudného (a zbytočného) balastu, všetky tie mozaiky etc., ktoré, ak človek na nich lipne, môže celú dynamiku a šťavu z tej hry vysať.
@Charllize (09.12.2023 18:29): Já jsem všechno dodělal, ale je třeba si přiznat, že to nebylo extra zábavné a furt se dělo to samé.

Já se obvykle grafice příliš nevěnuje, ale tady to na ps3 opravdu na oči bolelo, zatímco na ps4 vypadala hra fakt pěkně
@berry1009 (komentář): A já bych zas naopak všem doporučil aby ve hře udělali úplně všechno. Time sink je to velký ale nebuďte poserové :)

Škoda ze jsi nevěnoval trochu víc slov porovnání grafiky ps3 vs ps4. Protože podle mně zrovna tahle hra rozbíjí teorii o tom jak mezigenerační hry trpí díky slabsimu předchůdci .
@Ria Kon (05.12.2023 20:02): Očistění od live-service. Pokud na ostatní věci v jádru nesáhly, mohli mít i víc času. Udajně je ta hra v Alpha verzi iž víc jak rok, takže hádám, datum vydání na podzim.
@Charllize (04.12.2023 19:21): Kušuj, neber mi tak bezohledně mé sny! Na pohupujícího pindoura se můžu dívat doma před zrcadlem, leč hustý porost na hlavě pro mne začíná být rok od roku větší a větší fantasy :)
@Steffie (04.12.2023 19:02): Taky choices matter, vedení dialogů, vyvážená ekonomika, hutný crafting, však víš, takový drobnosti, který v RPG jsou jen takový kosmetický výprdek :D

Nejdůležitější nezpochyby jsou vlasy, jejich fyzika a tak vůbec! Chci mít pořádně nabušenýho trpaslíka s bujarou hřívou, která bude realisticky za západu slunce vlát ve větru!
@pajmič (04.12.2023 18:51): Mě tedy gameplay baví pořád :D Ale já jsem nenáročný člověk, co se tohohle týče, hlavně aby byly zajímavé postavy a vyladěný příběh.

Já nějak doufala, že by to mohlo vyjít už příští léto, to by mi krásně vyhovovalo z rodinných důvodu :D Ale nedá se nic dělat.
@Charllize (04.12.2023 18:55): Ten souboják má na papíře hodně možností, dost synergie s partákama a je na oko "flashy". Problém je, že nic nemělo žádnej dopad, žádný koule. Bylo to ako když mlátíš mečem do vzduchu.
Nový teaser pro Dreadwolfa v rámci oslav neoficiálního Dragon Age Day, full reveal léto 2024.


Čekala jsem tedy, že dnes bude nějaký tease nebo nějaký blog post, ale že pokračování bude v pátek na Game Awards a ne příští léto. No, uvidíme… :)
Já teda Zimmera rád, ale upřímně si myslím, že ani on nedokáže překonat tu skvostnou práci Morrise s DA:I a Tresspaserem. Že se podle všeho nevrátí do čtyřky, mě fakt hodně zklamalo. :/
@pajmič (16.11.2023 16:49): Je to rozhodně škoda, soundtrack z Tresspaseru byl úplný top strop. Ale Hans taky umí, věřím mu :)
A tahle ukázka zní jako poslední tóny z toho teaseru se Solasem a Varricem, když se ukázalo logo.
@Steffie (16.11.2023 16:40): Aha. Tak ti děkuji, poslední dobou není reddit mé útočiště. Ale o tom, že Honza Zimr nahradí Morrise o tom vim. Škoda, Morris to s DAI trefil výborně. Ikdyž tahle ukázka zní zajímavě. :)
Pravděpodobně soundtrack k novému Dragon Age: Dreadwolf začíná na 1:15 
Vypadá to, že na soundtracku pracuje Hans Zimmer (což kdysi dávno potvrdil i Trevor Morris, autor hudby pro DAI, na Twitteru, ale tweet rychle smazal).
@Fritol (27.08.2023 13:35): Vzhľadom na platformu to nehrozí. Ale Xenoblade Chronicles sériu si na Switchi zahrať chcem. :)

Každopádne Bioware z môjho pohľadu je už roky tragické a to som ich za čias BG 2 a KOTORu mal ako svojich najobľúbenejších vývojárov, o to je to pre mňa osobne smutnejšie. Ak sa im nový Dragon age podarí, budem len rád, ale v podstate tam aj tak asi nepracuje nikto z tých ľudí, ktorí mi dali všetky tie zážitky, na ktoré tak rád spomínam.
Mne na všetkých týchto vesmírnych scifi nielen od Bioware vadí to, ako vždy zoberú jeden pozemský biotop (púšť, oceán, zasnežené hory atď...) a spravia z toho celú planétu, čo vo veľa prípadoch ani nedáva zmysel (sklon od lokájnej hviezdy, pohyby vodných prúdov, počasie atď...), ale to, že to nedáva zmysel mi ani tak nevadí ako to, že vychádzajú stále len z tých pozemských a len občas k tomu pridajú náznak kreativity v podobe nejakej konkrétnej veci alebo questu. A pritom aj AI už generuje na požiadanie oveľa zaujímavejšie a mimozemskejšie svety. Dokonca aj prvý datadisk World of Warcraft: The Burning Crusade vyzeral so svojim Outland (čo je iná planéta) oveľa mimozemskejšie než tieto Bioware sci-fi. A Andromeda bola v tomto najnudnejšia a najmenej kreatívna.

A to nehovorím ešte o Dragon Age ako fantasy, ktoré zabudlo použiť nejakú svoju fantáziu a len robilo extrakt z Tolkiena, z D&D (čiže ďalší, z veľkej časti extrakt z Tolkliena) a skĺbilo to z veľkej časti opäť s biotopmi našej planéty ako les, vrchovina, hory, bez toho, aby tie prejavovali nejaké fantasy aspekty priamo prostredím. A to si pritom stačí prečítať knihy ako Nekonečný príbeh a tej fantázie je tam použitej v jednej kapitole viac ako v 100H + hre.
@Charllize (26.08.2023 12:35): To suvisí s tím restartovaným vývojem. Po prvním restartu přišel šéf vývoje, kterej se chtěl inspirovat u No Man's Sky a předpokládalo se, že planety bude generovat AI, ale pak přišli na to, že to vůbec nevyhovuje potřebám příběhový hry, jakou chtěli udělat, a tak vývoj znovu restartovali a narychlo dělali planety ručně.
@Charllize (26.08.2023 11:45): Je pravda, že většina z těchto nepříjemností se vyskutuje jen na těchto startovních planetách, ale dost tím mi to zkazilo pohled na hru. Což je škoda, protože zrovna Habitat 7, první část Eosu, Havarl a Aya se mi moc líbí. Eladeen a Kadara mi přijdou zbytečně velký. a ke konci to působí dost natahovaně. Podle mě to chtělo nějakou primární příběhovou výplň, než sem tam nesouvisející side quest. Tahle hra prostě měla být o něco menší a víc spoutanější hlavním příběhem, pak by to byla jízda. :-)
@Malignus (26.08.2023 11:33): Kettové se pokud vím někde respawnuji pořád dokola. Teda aspoň si nevybavim ze by pak nějaká planeta byla úplně čistá.

Ale jinak to co píšeš se občas děje, a tu jeskyni samo znám. Problém to trochu je, ale z mojeho pohledu v té naloži obsahu a věci které funguji normálně se to ztratí. Mohli to spravit, ale bohužel.
@Charllize (26.08.2023 11:04): Problém je, že otevřená a velká galaxie nejde dohromady s příběhem a BW na to v průběhu vývoje přišli. Například tě nechá vrátit na Eos hned po přistání na Voeldu a dodělat, ale pak zbytek hry tě upozorňuje, že je Eos pod útokem. Navíc máš ještě po dokončení Eosu animaci, která tě na potřebu návratu na Eos upozorní, i když už je celej vystřílenej. Na Eosu taky narazíš na jeskyně, kde tě hra upozorňuje, že ji musíš prozkoumat kvůlu záchranýmu modulu, a to před tím, než daný quest získáš, ale i potom, co ho doděláš. Prostě kdykoliv tou pitomou jeskyní projíždíš. Když jsem to hrál poprvé, prohledával jsem jí hodinu reálnýho času, čuměl na internet, jestli to není bug a nakonec začal hrát znovu. Nemluvě o questech na Voeldu, který sice můžeš splnit v libobolným pořadí, ale pak dostáváš nesmyslný hlášky a tvoji parťáci působí jako rybyčka Dory z Hledá se Nemo. Kettové chtějí při ústupu k pevnosti vyhodit do povětří most? Tvl, vždyť už jsem obě pevnosti vystřílel! Zabránil jsem příchodu posil na obranu pevnosti? Škoda, že už dávno padla... Je to fakt narychlo splácaný a někdo se měl postarat o zamčení questý za story pointy.
@Fritol (26.08.2023 11:25): No nedivim, hra z který je meme paráda a je lidem pro smích se opravuje blbě. Nejhorsi je ze oni fakt většinu těch věci z kterých vycházelo nejvíc memů a ten největší posměch opravili par dnů po vydání ale to už nikdo nevnimal videa s glitchema nabirali čím dal víc shlédnutí a plno lidi si díky tomu dodnes mysli ze to tak je pořád.
@Charllize (26.08.2023 11:18): Zdrhli, ale divíš se jim? To bylo zrovna období, kdy vycházel jeden polofunkční poděl za druhým, případně hry, které vypadaly graficky úplně jinak, než jak je prezentovali na E3 apod. Ne že by tomu tak dnes už nebylo, ale myslím, že Cyberpunk tohle završil tak dokonale, že dnes už to není tak časté.
@Fritol (26.08.2023 11:10): Jako Ja to hrál day one a košer to fakt nebylo. Ale ty nejvíc kriticky glitche a bugy opravili během par dnů. Ale i to bylo už pozdě. Kdyby jim lidi dali šanci zřejmě by to nakonec dotáhli do top stavu a byli by i nějaký velký dlc. Ale takhle od toho zdrhli hned jak to šlo. V ty hře pořad zůstalo par bugů, jeden kritickej, co vím.

A ne, na kravataky vytváří ten tlak komunita, to je místo odkud čerpají. Kdyby lidi měli rozum a neschazovali vše na první dobrou měli by jsme lepší hry. Netvrdím ze to je tak vždy ale u Andromedy to podle mne tak bylo.
@Charllize (26.08.2023 11:04): Největší problém té hry byl naprosto tristní technický stav v době, kdy všichni měli plné zuby toho, jak neustále vychází nedodělané hry, které se pak dodělávají formou patchů ještě rok a půl po vydání a ke všemu měli tu drzost tam ještě nasrat mikrotransakce, i když si za nehotovou hru účtovali plnou cenu. No a někdo to schytat musel, že jo. A pak přišel Anthem a bylo to ještě horší. Za stav dnešního BioWare opravdu nemůže komunita, ale oni sami, případně kravaťáci v EA, kteří na ně tlačí.

Každopádně Andromeda byl ve výsledku finančně úspěch prej, ač to nenaplnilo očekávání.
@Malignus (26.08.2023 10:38): Nesouhlasím. Hra o pruzkumnikovi nové velké galaxie by měla být naopak co nejvíc otevřená a velká. Dodnes žádnou jinou pribehovou hru která by ten záměr návštěvy nové galaxie dělala lip neznám. Mně to vyhovovalo. Problém ty hry je jen ten ze fanoušci série čekali něco jinyho, něco ve stylu trilogie. Což chápu ze dokáže nasrat. Jinak to je ale proste dobra hra.
@Fritol (25.08.2023 15:30): Mass Effect: Andromeda a Dragon Age: Inquisition jsou výsledkem toho, že EA viděla úspěšný open-world titul a začala vyvádět, že chce taky svoje open-world tituly. Mluvil o tom Mark Darrah na svým YT kanále. Samotné BW by prý něco takového nenapadlo. Tudíž předpokládám že Dreadwolf už tak velký nebude.

@Ria Kon (25.08.2023 15:16): Dragon Age II byl ve výsledku menší, protože dost lokací museli vyškrtnout, ale některý se objevily v Dragon Age: Inquisition - například Zapomenutý chrám Dirthamena, kde měl vrcholit příběh Merrill, která se měla vyvýjet podobnou cestou, jako třeba Morrigan, Solas nebo Flemeth. Jinak na konci Merrillina příběhu neměl být Pride Demon, kterého si autoři "vypůjčili" ze Solasova příběhu, ale The Highest One. (Pokud se dá to, co píše Mark Darrah na tehdy twitteru, považovat za "Word of God.")

@pajmič (25.08.2023 16:08): Dreadwolf byl stejně jako Mass Effect: Andromeda dvakrát restartovaný, takže bych po zkušenostech s Andromedou scénáristy fakt nevyhazoval.

@Charllize (25.08.2023 14:47): Mass Effect: Andromeda měla skvělej soubojovej systém, ale na zbytku bylo vidět, že někdo naházel nahromadu to, co už bylo vytvořený, a narychlo z toho něco uplácal. Ta hra prostě potřebovala být méně open, více world.
@Malignus (25.08.2023 10:10): Jak jsem psal níž, ti pisálci jsou nepotřebný, neb DA4 je už dávno napsaný a vzhledem k tomu, kolik ta hra už sežrala penež, někdo si to holt musí odskákat. Ted jde o to, aby DA4 nebyla uplná meme srajda, a aby z Mass Effect 5 kvůli tomu neseřízli prostředky a čas.

@Paul (25.08.2023 09:43): Jsi představ, že jsi u společnosti 25 let, všichni tě tam maji za dědka a najednou k tobě přijde kravaták a řekne "sorry, kámo, ale zbal si švastky"

Mimo něj taky John Dombrow (Javik, Garrus, Wrex v ME3) je v řiti, taky doted dělal na DA4. Takže to vypadá na redukci Dragon Age scénáristů a dalších, jejichž služby již nejsou zapotřebí.
@Fritol (25.08.2023 15:35): S Bioware se to začlo srat po Andromedě kdy to komunita zařídila tak ze malem museli chodit kanálama. Nejhorsi na tom je ze ta hra byla celou dobu docela ok akorát ten hate byl tak příšernej ze od ty hry utekli a dodnes se z toho nevzpamatovali.
Ja za to viním zejména dementní komunity, za ten stav v jakým Bioware je. Po DA:I byli v pohodě. A Anthem..no
@Charllize (25.08.2023 15:32): Tobě to vyhovuje, ale BioWare kvůli tomu krachuje. :D A pak posloucháme žvásty o tom, jak je AAA vývoj neudržitelný a musí se zdražovat. Obsidian teď dělá krátké hry a daří se jim. Zázrak...
@Charllize (25.08.2023 15:26): Jasné, mně ale nejde o dobové srovnání. Oproti dnešní konkurenci je prostě DAO poměrně malá hra. Mass Effect Andromeda je taky dle hltb s přehledem největší díl v sérii. Nechápu, proč je tohle trend prakticky u každé série, že každý nový díl musí být větší a větší, přitom se většinou zvětšuje jen svět a plní se zbytečným balastem. Fakt si občas říkám, že pojem "krátká hra" je dnes sprosté slovo už, jak hra nenabízí za 60€ alespoň 100 hodin "zábavy" tak je špatná. Od 4h intenzivních CoD kampaní jsme se dostali k 100h zdržujícího filleru bez jakékoliv hodnoty a lidi jásají, že mohou běhat od jednoho zbytečného otazníku na mapě ke druhému.
No, jestli vyhazují scénáristy, tak na tom už hádám moc nesejde, ne? Ta hra má vyjít příští rok, takže svou práci nejspíš už odvedli a teď šetří kde se dá. A asi tam teď nikdo nepřemýšlí nad tím, zda je v budoucnu budou potřebovat, protože jestli DA selže, tak to bude konec beztak. Takže tohle - @Paul (25.08.2023 14:38): nemusí být nutně smutně vtipná reakce na BG3, ač to zní bulvárně vděčně, ale reálně jim prostě EA dali nějaký budget, který se jim nedaří plnit a nedivil bych se, kdyby jim odmítali ten budget navyšovat už.

Dle mě měli zkusit dělat něco menšího. Nepotřerbovali by tolik lidí ani tolik let vývoje a ušetřili by. Nové Dragon Age bude určtě zas megalomanská open-world věc na stovky hodin plná side balastu, přitom by beztak fandové byli nejradši, kdyby to bylo po vzoru prvního dílu. Otázka, zda je tak velké hry nutí dělat EA nebo chtějí sami samozřejmě...
Přitom kromě Anthemu dělali hry který se mi líbili čím dál víc. Ono i dneska už plno lidi uznává ze Andromeda byla vlastně celkem dobrá hra.

Jinak to haló kolem BG3 vs velcí vydavatele je už pomalu takovej Gamergate 2 :)
So, after Baldur’s Gate 3 became an inconceivably huge success for Larian, EA/BioWare’s immediate response was to fire a whole swathe of devs who were responsible for not just the earlier Dragon Age games but also the earlier Baldur’s Gate games? Just amazing. Impressive, even. 
Je to škoda. Přitom dělali skvělé hry. Well... Do roku 2000. :)
@Malignus (22.07.2023 14:35): Imho je to aj o tom, aký dobrý herec/herečka je ten človek, ktorý dabuje postavu. A potom druhá vec je, ako je napísaná postava, ak sa ti nepáči postava aj preto ako je napísaná, tak ťa môže iritovať aj jej hlas. Ako napr. mňa Leliana v jednotke. Indira Varma je britka, akurát vždy hrá rôzne iné národnosti a pritom jej hlas je úplne britský. Tak herectvo, no. :D
@JohnCZ (22.07.2023 10:37): Mne se u Cass právě to její šišlání docela líbí. Ale jinak ty ženské tam jsou celkem bída to je pravda. Sara by byla celkem fajn kdyby tak nedrmolila, kolikrát ani nevím co mysli jak motá pátý přes devátý. A Vivienne je taková madam, mohla by vést luxusní bordel, tam by sedla :) ( možná to byl bordel kde sem ji našel )
@JohnCZ (22.07.2023 10:37): Zajímavý je, že Corinne Kempa (Leliana) se narodila ve Francii (později se s rodiči přestěhovala) a na její fancouzský přízvuk si všichni stěžují, zatímco Miranda Raison se narodila v UK a na její francouzský přízvuk se stěžuje málokdo. Idira Varma (Kamasutra, Řím, Hra o Trůny, Obi-Wan a samozřejmě Vivienne) se narodila v Británii indicko-švýcarskýmu páru, takže asi má přízvuk ovlivněnej výslovností rodičů. Nicméně, já si myslím, že ten její přízvuk k Vivienne sedí (měla ta její postava být "napřesdržku", že jo? :-D ).
@Charllize (21.07.2023 20:08): A ještě mě čekají 2 DLC. The Descent padl včera.

Cassandra mi přišla taková nemastná neslaná. Trochu mi u ní "vadí", podobně jako u Leliany, ten divný německo-francouzsko-cosi šišlavý akcent. Ale je pořád zajímavější než Vivienne s tím jejím blahosklonným "my dear", to zas jo.
@JohnCZ (komentář): 130 hodin je slušný. Vidět ze jsi to vzal pořádně. Ten gameplay a průzkum je proste fajn a člověku to nedá.
Ja třeba taky vidím ze to je v některých aspektech nedodělané ale nakonec si vždycky říkám že toho celkem zábavného obsahu tam je mraky a neřeším to. A jako celek to působí megalomansky. Teda hrozně mně sere že když otevřu truhlu tak se neotevře a pořad působí jako nevybraná, nechápu jak se jim to mohlo stát :)
Jinak Ja to hrál v době vydání na GF 750Ti a nějakým 4core AMD při 30 fps na max bez supersamplingu úplně plynule. Loadingy byli dlouhý to jo. Pak už jsem to hrál jen na ps4 kde ty loadingy byli ani ne poloviční.

Ani Cassandra není charismatická? :)
Pamätám si, že v čase vydania práve optimalizácia nebola dobrá. Viaceré problémy boli najmä s procesormi, hlavne so štvorjadrom.
@JohnCZ (20.07.2023 21:10): V tom případě to musel být problém GPU, konkrétně Nvidia, neb ta hra se honosila tím, že je převážně pro AMD karty, kterou jsem tehdy měl. V tom případě se vskutku jedná o anální optimalizaci :)
Zažíval jsem na své starší sestavě to samé co John. Jsem upřímně zvědavý jak mi to pojede po upgradu.
@JohnCZ (komentář): Kvalitní komentář, chválím :) Jen nechápu ty výtky k optimalizaci, neb už v době vydání ta hra běhala stabilně, nemluvě s dnešním hardware. Možná ten supersampling, který je tam zcela zbytečně a navíc brutálně zabíjel framerate. Jinak ale pokud nemáš stabilních 120 fps, tak jsi tam musel mít zapnutý ten MSAA.
@Charllize (18.06.2023 23:01): aha, vím, že z jedničky do dvojky to jde. A pamatuju, když to právě hraju.:-D

Ale je to škoda. Prej je v Inquisition okamžik, kdy se setkají hrdina Fereldenu z jedničky a hrdina Hawker z dvojky. Což mě dost láká, ale nevím, jak to bude hra akcentovat, když nepůjde importovat sejvy, kde jsou pochopitelně i jiný informace (vzhled hlavních postav) než jen o klíčových rozhodnutích.
Mám zajímavou otázku. Leliana je jednou z nejdůležitějších postav téhle hry. Nevíte, jak se hra vyrovná s tím, že už je třeba po smrti?

V Dragon Age: Origins se v úkolu s tím posvátným popelem Andrasty obrátila proti mně a já ji musel kuchnout. Jednak se mi to nechce celý hrát znovu od posledního použitelnýho sejvu a jednak mi to asi úplně nevadí, moje postava je Rogue, takže se Zevranem mám zlodějů dost a jednak mě dost s*ala. Takže mi v partě úplně chybět nebude.

Rozhodně mám v plánu sejv naimportovat do dvojky a následně do trojky, ale říkám si, jak bude Inquisition její smrt reflektovat. Jestli to vůbec půjde a jestli to nebude problém.
Ad zajímavost - Ten vývoj hry, který je popsán v knize vyšel i jako článek na Kotaku. :-)