Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dracula Unleashed

55
1 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > interaktivní film *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 PCSegaMD
12.12.2002 PS2Xbox
Vývojáři:
ICOM Simulations
Dracula Unleashed je jedním z prvních interaktivních filmů. Píše se rok 1899 a hráč se vžívá do kůže Alexandra Morrise. Shoda jmen s jedním z hrdinů, kteří zastavili před pár lety Draculu, není náhodná - Alexander je bratrem Quincyho a přijíždí do Londýna vyšetřovat jeho smrt.

Hra byla původně určena pro DOS a Segu CD, v roce 2002 však společnost Infinite Ventures, Inc. vydala hru znovu, tentokrát na DVD a v lepší obrazové kvalitě. Nová verze je až na nepatrné drobnosti totožná s verzí původní.


Poslední diskuzní příspěvek

Fingon: Já mám Draculu ve svém seznamu her k zahrání, přeci jen je to jeden z prvních FMV titulů. Samozřejmě navnaděný tehdejší Beastovou…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Tohoto Draculu jsem si chtěl zahrát dobrých patnáct let. Těšil jsem se - a to byla chyba. Ono už to začalo během intra, kdy zní O Fortuna z Carminy Burany, což (pokud zrovna nejste John Boorman) nikdy nevěstí nic dobrého. A to Orffovu kantátu miluji!

Hraní spočívá v cestování po různých lokacích v Londýně (drožkou). Přesun mezi lokacemi trvá určitou dobu (klidně i hodinu), čas neúprosně plyne, Alexander Morris (bratr v závěru knihy zesnulého Quincyho) musí taky občas spát a hlavně ne všechny události jsou k dispozici v kteroukoliv dobu. Čas od času rovněž získáte nějaký předmět, a pozor, další vychytávka/sviňárna: nestačí, že máte předmět v inventáři - musíte ho mít nastavený jako předmět aktivní (tzv. "v ruce"). Přijedete do lokace, kliknete na dveře, přehraje se film, možná získáte nový předmět. Máte určitý předmět v ruce - změní se film nebo jeho část. Pokud tedy hra zaregistruje, že jej máte, což občas nedělá - a čas plyne nejen při cestování, ale i při přehrání libovolného filmu.

Ve hře můžete umřít, některé důležité sekvence jsou k dispozici pouze po dobu jediné hodiny a pokud je minete - smrt a load. Zapomněli jste v předchozím dnu sebrat předmět, který teď nutně potřebujete? Load. Zastavili vás policajti za potulku? Když už se dostanete domů, tak vstanete až v devět místo v sedm pokud máte v devět někde být - load. Pokud tedy nějakou dobrou pozici máte a nepodařilo se vám ji omylem přepsat - hra totiž nabízí dva různé savovací mody, které se spíš hodí do textového dokumentu, než do hry - totiž Uložit a Uložit jako. Při Uložení jako se vás hra zeptá na název. Při pouhém uložení se přepíše poslední save.

Když už jsem třetí a čtvrtý den opakoval potřetí, počtvrté (protože jsem nestíhal), docela se mi tento systém i hra samotná začala zajídat - nemluvě o samotném cestování. Přijdete do lokace, dáte předmět do ruky, kliknete na dveře, spustí se film, jste zase venku. Kliknete na drožku, kočí se zeptá, kam to bude, pak pomalu vyroluje seznam dostupných lokací (dvě stránky, přepínat mezi nimi je opruz), Alexander lokaci řekne nahlas, drožka se rozjede (pouze zvuk), řidič zahlásí, že jste na místě, vylezete z drožky, jste v lokaci... Všechno to trvá strašně dlouho a odkliknout se to dá jen z části.

Nejhorší je, že nemáte čas navštívit všechny lokace, které jsou k dispozici a vidět tak všechny dostupné filmy. Souhrnem jde o neuvěřitelně frustrující záležitost, která mě přestala bavit už v polovině (tedy na konci druhého herního dne ze čtyř). Možná, že někomu přijde vhod taková výzva, kdy nejen že musíte všechny lokace odhalit, ale taky si vypočítat, jak dlouho vám zhruba bude trvat cesta tam, jak dlouho pak trvá samotná scéna a kam poté zase musíte jet.

A já pořád doufám, že se mi podaří narazit na klasickou FMV adventuru/interaktivní film, který mě bude bavit alespoň tak, jako Phantasmagoria, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery, The X-Files Game nebo Black Dahlia...

PS, osobně to za problém nepovažuji, ale hra není vybavená titulky. To může být pro našince problém, nicméně je dialogům rozumět dobře.
+11