Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Dracula Unleashed je poměrně obskurní FMV, a to hlavně tím že v sobě má neduh kterým trpělo několik her v té době. Tou je totiž naprosto nefér obtížnost, která spočívá v tom že aby jste si příběh naplno užili a i ho dokončili, musíte hru dohrát v přísném časovém limitu. Je to tak, celý gameplay je podřízený času, to znamená že aby jste si odemkly příběhové sekvence, musíte se k nim dostat v daném časovém úseku. Což je poměrně problém když hra vám neříká kam přesně máte jít a co si sebou vzít. To má pak za důsledek že velice jednoduše můžete umřít nebo zmeškat poměrně velkou část příběhu a i tak směle pokračovat do dalšího dne ve kterém schytáte dead end.

On je největší kámen úrazu hlavně ten fakt, že ve hře se čas pohybuje poměrně nahodile a nikdy nevíte o kolik se čas posune. Což je o to více frustrující, když už například si odhadnete jak to s časem udělat a náhodou objevíte zase novou sekvenci příběhu a ta vám do harmonogramu hodí vidle. Další hřebíčkem do Draculovi rakve je i ten fakt že vy často musíte do lokace přijít s nějakým předmětem, no a když se spletete nebo předmět nevyužijete rovnou při vstupu, tak smůla, čas plyne taky.

Vy se tu totiž pohybujete pomocí drožky (taky vám bere čas) a vždy když z ní vystoupíte, tak stojíte na ulici a než vstoupíte do baru, knihkupectví nebo k někomu domů, tak máte možnost si vybrat předmět se kterým tak vejdete. Jak píše Fingon tak se mi upřímně nestalo že by mi hra předměty nenačítala, tohle fungovalo super a byl to i poměrně zajímavý systém. Vy totiž musíte si navolit aby jste daný předmět měli v ruce, což v této FMV dává smysl.

Vy se totiž s hrdinou krom drožky a navolení inventáře jinak nepohybujete. Po vstupu do lokace už jsou pouze filmečky, takže jiná možnost na zvolení předmětu ani není. Což by asi z negativ bylo všechno, přeci jen si musím těch 85% obhájit. Ono totiž jak u obskurních her bývá, tak pod nepřístupnou slupkou se skrývá poklad a to platí i tady. Kdyby totiž jen hra byla více přístupná a hráčům přívětivější, tak tu máme opravdu zaděláno na jednu z velice nadpruměrných FMV.

Celá výprava je totiž naprosto skvělá, herecké výkony jsou skvělé a přehrávání které herci často vykonávají, se prostě hodí do béčkovější campy atmosféry kterou FMV hry často nabízí. To ale neznamená že by tu na vás nedýchala atmosféra temného londýna ve kterém řádí vrah, ba naopak. Samotné interiéry ve filmečcích vypadají opravdu atmosféricky až jsem se divil jak dobře to místy celé vypadá. To samé platí pak i pro celkový interface a grafickou stránku mimo filmečky i hudbu.

Jednoduše ta hra je ve výsledku opravdu dobrá a nabízí i zajímavý uchopení Draculovy legendy. Kdy hlavní hrdina tu vyšetřuje vraždu svého bratra a díky tomu se zaplete do série vražd které se mezitím v Londýně dějí a kde vrah obětem seká hlavy a nechává je kompletně bez krve. Je to sice klasika, ale díky zábavným postávám, snaze nebrat se tolik vážně a hlavně chytlavým hereckým výkonům, to celé funguje a hlavně baví. Celou dobu jsem měl totiž pocit že koukám na ztracený béčkový film z osmdesátek a to je to hlavní.

Takže doporučuji opravdu si dát tuhle hru jako vyloženě interaktivní film a klidně si to s návodem dát, je to jednoduše zapomenutý klenot který si tu lásku opravdu zaslouží.

Pro: Béčkový příběh, herecké výkony, atmosféra, soundrack, postavy

Proti: Časově omezená hratelnost a velký výskyt fatálních dead endů ze hry dělají opravdu těžce přístupný kousek

+15
  • PC 55
Tohoto Draculu jsem si chtěl zahrát dobrých patnáct let. Těšil jsem se - a to byla chyba. Ono už to začalo během intra, kdy zní O Fortuna z Carminy Burany, což (pokud zrovna nejste John Boorman) nikdy nevěstí nic dobrého. A to Orffovu kantátu miluji!

Hraní spočívá v cestování po různých lokacích v Londýně (drožkou). Přesun mezi lokacemi trvá určitou dobu (klidně i hodinu), čas neúprosně plyne, Alexander Morris (bratr v závěru knihy zesnulého Quincyho) musí taky občas spát a hlavně ne všechny události jsou k dispozici v kteroukoliv dobu. Čas od času rovněž získáte nějaký předmět, a pozor, další vychytávka/sviňárna: nestačí, že máte předmět v inventáři - musíte ho mít nastavený jako předmět aktivní (tzv. "v ruce"). Přijedete do lokace, kliknete na dveře, přehraje se film, možná získáte nový předmět. Máte určitý předmět v ruce - změní se film nebo jeho část. Pokud tedy hra zaregistruje, že jej máte, což občas nedělá - a čas plyne nejen při cestování, ale i při přehrání libovolného filmu.

Ve hře můžete umřít, některé důležité sekvence jsou k dispozici pouze po dobu jediné hodiny a pokud je minete - smrt a load. Zapomněli jste v předchozím dnu sebrat předmět, který teď nutně potřebujete? Load. Zastavili vás policajti za potulku? Když už se dostanete domů, tak vstanete až v devět místo v sedm pokud máte v devět někde být - load. Pokud tedy nějakou dobrou pozici máte a nepodařilo se vám ji omylem přepsat - hra totiž nabízí dva různé savovací mody, které se spíš hodí do textového dokumentu, než do hry - totiž Uložit a Uložit jako. Při Uložení jako se vás hra zeptá na název. Při pouhém uložení se přepíše poslední save.

Když už jsem třetí a čtvrtý den opakoval potřetí, počtvrté (protože jsem nestíhal), docela se mi tento systém i hra samotná začala zajídat - nemluvě o samotném cestování. Přijdete do lokace, dáte předmět do ruky, kliknete na dveře, spustí se film, jste zase venku. Kliknete na drožku, kočí se zeptá, kam to bude, pak pomalu vyroluje seznam dostupných lokací (dvě stránky, přepínat mezi nimi je opruz), Alexander lokaci řekne nahlas, drožka se rozjede (pouze zvuk), řidič zahlásí, že jste na místě, vylezete z drožky, jste v lokaci... Všechno to trvá strašně dlouho a odkliknout se to dá jen z části.

Nejhorší je, že nemáte čas navštívit všechny lokace, které jsou k dispozici a vidět tak všechny dostupné filmy. Souhrnem jde o neuvěřitelně frustrující záležitost, která mě přestala bavit už v polovině (tedy na konci druhého herního dne ze čtyř). Možná, že někomu přijde vhod taková výzva, kdy nejen že musíte všechny lokace odhalit, ale taky si vypočítat, jak dlouho vám zhruba bude trvat cesta tam, jak dlouho pak trvá samotná scéna a kam poté zase musíte jet.

A já pořád doufám, že se mi podaří narazit na klasickou FMV adventuru/interaktivní film, který mě bude bavit alespoň tak, jako Phantasmagoria, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery, The X-Files Game nebo Black Dahlia...

PS, osobně to za problém nepovažuji, ale hra není vybavená titulky. To může být pro našince problém, nicméně je dialogům rozumět dobře.
+13