Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pro mnoho lidí je to jen třešnička na dortu.. ale mě ku*evsky trápil pokaždé, co jsem se s ním střetnul. :D
@Gordon (21.04.2020 18:23): Je pravda, že to byla zatím jenom Collector's Edition verze, a ani na spotify to ještě pořádně nevyšlo, tak se třeba polepší. Nic to ale nemění na tom, co Mick už řekl - že namixoval jenom asi čtyři skladby z toho všeho, a taky na faktu, že většina z nich je kompresovaná a méně kvalitní.
@Gordon (21.04.2020 18:23): No, kdoví jak to je, ale cítím z toho nějakou bethesdovinu vzhledem k tomu, že marketingově za poslední dobu podělají na co sáhnou. Až mi teď příjde trochu chucpe mít Doom Eternal v herní výzvě za soundtrack :-) Každopádně ta hra je skvělá, jsem v páté misi a baví mě to stejně jako 2016. Navíc opět žádné mikrotransakce, všechno, co chci, si můžu uhrát sám. A to jsem byl přesvědčený, že ID do toho bude už tentokrát dotlačeno.
@stepankoby1 (21.04.2020 17:19): Tohle je smutný no. A chápu tu jeho frustraci. On do toho dá naprosto všechno, vypotí krev a zaprodá svojí duši aby vznikl tak brutální soundtrack a někdo z vedení rozhodne to ořezat, pustí si to na telefonu, řekne, že je to vlastně stejný a vydá to tak ... práce naprosto k ničemu.
Tak nakonec to nebylo tak zlé :) rozjezd byl šok, ale pak to bylo jen a jen lepší.
Taky nevím proč, ale měl jsem tam nechané medium detaily, všiml jsem si toho po 1. misi .. změnil jsem na Ultra a běželo to 90-100 FPS a jinačí grafické a zvukové orgie :)
Ve finále mi ani pak ty skákačky nevadily, 100% plnění challengí jsem stejně nedělal, tak jsem se s tím nenervoval.

Nejvíc mi hru znepřijemňoval tuchej enemák Marauder .. ten mě místy dost štval :D A závěr byl epic . :D
Dotaz chyběl mi jeden item v prvním levlu. Prošel jsem ho znovu a dohledal. Ale teď mi furt svítí že mi chybí i když po průchodu levlu ukáže že mám vše. Lze s tím něco udělat?
No tak nevím .. z prvních dojmů jsem zatím tak trochu zklamán. Předchozí Doom 2016 mě chytil více.
A aby toho nebylo málo, tak jsem v pasáži skákání na plošinky nad lávou a už mi to leze krkem :D jsem raději šel spát.
To debilní skákání mi měli odpustit : důvod proč jsem (legální) hru zhnuseně odinstaloval.
To, že změnili i systém soubojů jsem respektoval , i když mi prakticky sebrali svobodu v možnosti hrát a dohrát hru s "jen" brokovnicí. Navíc 2016 jsem byl schopen hrát s gamepadem na ultra violence, v Eternalu mne to rychle přešlo. Degradace Impů na pouhý otravnou zásobárnu zdraví a munice ...
@Shoggot (07.04.2020 03:40): Jo, přesně takhle ta hra je koncipovaná, o to víc se hráč musí snažit, aby nebyl zablokován ze všech stran a ukamenován a o to víc tam některé arény jsou designově špatně, naštěstí opravdu jen některé.
@Gordon (06.04.2020 18:42): To je v pohodě, jak tu správně poznamenal tuším AlieN, je to hra na vícero dohrání. Člověk je na druhé dohrání mnohem lepší a můžeš v klidu zvednout obtížnost. A člověk má hrát hry na takovou obtížnost, na jakou si je užije.

@AlieN (06.04.2020 20:38): +1
Myslím, že snad první Archville (Summoner) když ještě nemáš meč je v Taras Nabad, hned na začátku na tom nádvoří. Klíč k řešení je v tom se k němu co nejrychleji dostat a naložit na něj vše, co máš. On tam v té hře je právě proto aby byl prioritní cíl č. 1 a je naschvál udělaný tak velký, aby nikde nebyl schovaný. Je tam klasicky do toho, aby zamíchal situaci a rozhodil tvoji prioritizaci cíle. Jeho stěnu jde prorazit Blood Punchem a pak jak říkáš, dodělat BFGčkem. A jak správně i říká Gordon, jakmile se později Archville objeví, tak je to hned na meč.
Ten meč je tam dokonce potom přímo kvůli němu, ostatně se nám to už snažili nějak před vydáním hry ukázat.

Navíc se od člověka ani neočekává, že nebude dostávat damage, aspoň na obtížnosti pod Nightmare. Klíčem k řešení je, že i když je oblast plná nepřátel, je právě plná toho, co potřebuješ: a to právě v nich.
Hra v tomhle nutí přemýšlet trochu netradičně a jen proto, že je velmi rychlá a frenetická, tak není míň taktická. Naopak, taktické rozhodování je tu dost nezbytné. Devízou je, že ho po tobě chce dost rychle :) ale doslova nic ti nebrání hrát chvíli o čas než zas přečteš situaci v aréně, podíváš se, čeho máš málo (jako kdyby to na tebe neblikalo) a podle toho jdeš.
@AlieN (06.04.2020 20:38): "žádná fps bez nich pořádně hrát nejde, jinak si nezaslouží označení fps" Tak tohle je zas enormni wtf pro me. ;) To je jako rict, ze jedine dobre zavodni hry jsou takove, ktere nelze hrat s nicim jinym nez s volantem.

Co jineho ti k tomu rict? Have fun, ja jdu radeji ztracet cas hranim neceho jineho. :)
@marwel (06.04.2020 18:00): Summoner jde snadno zabít BFGčkem, dokonce munice do něj se obvykle válí na stejném místě, to je snad až moc velké zjednodušení. A nebo mečem, který dostaneš ve hře později. A nebo prostě jiné high dps zbraně. A právě, Summoneři a Totemy jsou pecka, donutí hráče k ještě rychlejšímu pohybu po mapě, čtení situace a plánování.

Jenže to jsme zase na začátku - co nejfrenetičtější akce je u téhle hry cíl a její největší deviza, ty jí to vyčítáš jako zápor. Stejně tak jako nutnost hrát s myší a klávesnicí, což je už enormní wtf - žádná fps bez nich pořádně hrát nejde, jinak si nezaslouží označení fps :))
@AlieN (06.04.2020 17:19): Tak ona kritika lidi, kteri danou vec nenavidi nebo ji naopak miluji neni prilis uzitecna vseobecne. Neda se rict, ze nemam rad cely zanr, jen mi posledni dobou leze krkem spis ta nutnost hrani nekterych FPS s klavesnici a mysi. Doom Eternal bych ale jinak hrat nejspis ani nemohl. A kde jsi prisel na to, ze jsem mel problem s Marauderem? To jsem tady nikde nezminil. Proc taky kdyz jsem s nim problem nemel. Mel jsem problem s tim summonerem, ktery se neustale teleportuje a vyvolava hovada jedno za druhym. A z toho co jsem pochopil to vypada, ze tam neni zadny limit kolik toho muze vyvolat. Kdyz ho nesundas vcas, tak ti vyvola klidne desitku marauderu a poser se. Je to totalni zhovadilost. Stejne tak ty totemy, kdy jakmile jsou v levelu, tak behas jako kokot a hledas, kde ze je schovany. Strasna zabava. Tech cca 10 hodin hrani me bavilo, dal uz toho je proste moc. Mozna, ze hra nema nic moc spolecneho s prvnimi dvema dily serie, jedno ale ano, podobne jako u prvnich dvou dilu me to bavilo do doby dokud se to s neprateli nezacalo prehanet. V Doom 2 to bylo myslim tak 20 levelu, mozna ani ne.
@marwel (06.04.2020 16:52): Ty podle toho co píšeš nemáš rád celý ten žánr, takže jakákoli kritika od tebe není moc podstatná.

Každopádně jestli jsi měl problém Maraudera zvládnout i s 200HP a 150Armor, tak je něco dost špatně ;)
@AlieN (06.04.2020 15:28): Pokud hledas secrety pri hrani, tak odemikas skilly a vylepseni velmi rychle. Takze uz pri prvnim stretnuti s Marauderem budete mit health pool i mnozstvi nesene munice nekolikrat zvysene. Ja mel HP 200, Armor 150 a asi trikrat vylepsene naboje kdyz jsem s tim seknul. Maraudera jsem do te doby potkal dvakrat. :) To bych jako problem urcite nevidel. Skakaci pasaze jsou jednoduche, s temi jsem problem rozhodne nemel.
Už chápu v čem je problém Doomu - on prostě nebyl designovaný na to aby ho hrál někdo poprvé. Ta hra vyloženě počítá s tím, že budete levely procházet několikrát a s už odemčenými skilly - a pak je to jednak mnohem větší zábava, a jednak i s vyváženější obtížností.

Proto ze začátku je takový nedostatek munice - protože nevyexpený Doomguy jí ještě moc neunese, i Marauder je takový problém, protože s nízkým health poolem je nutné po každém výstřelu do něj nahánět zombie-lékárničky (ale i bez toho je to nedomyšlená bullet sponge - s trochou cviku je celkem snadné ho zabít, ale není to zábava a narušuje rychlé flow hry), i některé zbraně a mody jsou nepoužitelné, protože bez vymaxování vlastností jsou příliš degradované. A taky ty nejtěžší skákací pasáže jsou spíš ze začátku hry, což nedává moc smysl.
@marwel (06.04.2020 12:10): Nevím, jak ty, ale já shootery většinou hraju na vyšší obtížnosti a tam se moc o relaxu mluvit nedá. Přijde mi to hlavně zábavnější, když člověk musí aspoň trochu přemýšlet, co dělá :D
@marwel (06.04.2020 12:10): Tak o tom, co ve hře funguje nebo ne je z tvé strany asi irelevantní, když ses ani na nejnižší obtížnost nedostal do konce hry :D nic ve zlém.

Časté měnění zbraně a uvědomění si své polohy a kde za chvíli chci být a jak se tam dostat (a cestou smyluplně využívat granáty, plamenomet a pilu) je uplně klíčové v novém Eternal. Marauder jde opravdu nejlíp railgunem, pokud se k tomu přidá quick-switching, nemá obrany a je absolutně zničen i na Nightmare.
@Bursoft (06.04.2020 11:43): U ceho by ses mel vic uvolnit nez u bezmozkove strilecky? Jako asi existuje par lepsich zanru na uvolneni nez FPS, ale zase tolik jich imo nebude. :P

Prijde mi, ze cela ta dulezitost menit zbrane dle situace a pouzivani nekterych sekundarnich modu zbrani v chaosu, ktery vetsinou nastave, uplne zapadne. K cemu ti je moznost nabit balistu v tome "line" modu, kdyz to trva vecnost a vy se pri tom pohybujete jako snek pomalu? No zadnou. Zaroven to uhybani mi ze zkusenosti prijde celkove nejak k nicemu, kdyz nepratele zjevne maji trackovani presne tak, ze by se i zkuseny wallhacker stydel. :) Krom toho pohyb po mape znamena, ze nejspis petkrat behem toho vbehnete do hloucku dalsich demonu, kteri vas umlatej na blizko. Takze jsem to zkoumal a zjistil, ze pocit potreby rychleho pohybu po mape je lichy. Naopak je lepsi se pohybovat pomaleji a rozvazne. Tak to plati po vetsinu casu pokud vas nezavrou do mistnosti 10x10 metru s peti superheavy demony a bandou malych zmetku, kteri samozrejme nevahaji vyuzit kazdou prilezitost vas majznout pres kebuli kdyz jdete kolem. :)
@marwel (06.04.2020 11:36): To nie je pravda :)
Novému Doomu nie je čo vytknúť, až na niektoré tie hopsacie pasáže, občas sú fakt brutálne ťažké.

Inak, čudujem sa, že ľudia sa viac nesťažujú (alebo nespomínajú) na to, že ono to už nie je čistokrvná strieľačka - je tam strašne veľa rôznych funkcií na klávesy, ktoré človek môže robiť a očakáva sa, že ich využívať bude (dash, frag grenade, flamethorwer) a to nepočítam to, ak človek chce násjť všetky secrety na prvé prejdenie mapy (my s OCD explorationist diagnózou na jednej mape zabijeme kľudne hodiny) - má to priam až strategické prvky, čo z toho robí oveľa komplexnejšiu záležitosť - a veľmi sa mi to preto páči :)

Až na tie skákacie pasáže :)
@marwel (06.04.2020 11:36): Jedna věc je, že nechcete být nucení designem hry měnit zbraně, ale prostě si vzít svoji oblíbenou a střílet z ní donekonečna, jak v 2016, tomu rozumím. Ale tvrdit u střílečky, že chci relax a uvolnění, mi moc nejde dohromady s tím žánrem obecně, ne jen u Dooma. A komu vadí, že je to moc těžký, tak jsou tam dvě obtížnosti, na které je ta hra opravdu jednoduchá a ani tam není takový problém s náboji. A kdo má i tak problém s náboji, může si v jednom lvlu najít secret na neomezenou munici a problém solved. Jediný, co pak nejde s cheatem hrát, jsou slayers gate, zbytek hry (collectibly, challenge atd.) funguje dál.
@marwel (06.04.2020 08:14): No přesně, je to na mě příliš hektické a zběsilé. Od Dooma čekám relaxaci a uvolnění a ne frustraci. No konec konců modů pro původní Doomy je tolik že máme na výběr. A já nyní relaxuju u LEGO Pána prstenů :-)
@leebigh (06.04.2020 08:02): Pokud se u toho clovek dokaze trochu soustredit, tak to asi tak hrozne nebude, ale me to po tech 12 hodinach proste strasne stvalo a nebavilo me to no. Asi to bylo tak, ze u 2016 me bavilo to, jak se to postupne rozjizdelo a clovek si na to pekne zvykal. Tady je to sice obdobne, ale s tim, ze je to cele posunute nahoru. Takze kde 2016 koncil s intenzitou boje, Eternal temer zacina a dal se to stupnuje no. Kdyz mas pak bojovat proti peti superheavy demonum najednou na malem prostoru, tak nevim jak to vidi jini, me to proste otravuje a nebavi me to. Nekdy je mene vice.

Jinak graficky se mi to nelibi. Mozna by mi to tak neprislo nehrat Resident Evil 3 ve stejnem obdobi. Oproti RE3 vypada Doom Eternal cely z plastu. :)
@Gordon (05.04.2020 21:45): Jo to je pekna svine. Jsem tak hral jeden usek, nedal ho na ultra violence, snizil obtiznost na hurt me plenty. Nedal na hurt me plenty nekolikrat v rade, snizil na nejnizsi. Ani na ni to nedal - rage quit, rage uninstall. A ulevilo se mi. :D
Marauder začal být docela v pohodě ve chvíli kdy jsem se smířil s tím, že dvouhlavňovka je tu fakt docela nahovno, a dávám ho už jen railgunem.