Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (20.03.2020 09:50): Tak ja jsem asi pul hodinky v kampani, zatim jsem o nich nebyl informovan a uz jsem stacil umrit kvuli nedostatku naboju. Sirokodaleko nikdo na kom bych si mohl dobit motorovkou. :)
Jn, to me take pobavilo. Jinak zatim je to slusne, ale sere me, ze muze Slayer nosti vsechny zbrane, ale z pocatku jen 16 naboju do brokovnice. Co to kurva je? Takze mi vlastne v jednom kuse dochazi munice. Asi aby mohli do hry narvat nejake RPG prvky pro vic naboju, ktere muzete nosit apod. Asi to bylo uz v predchozim dile, to uz si nejak nepamatuji.
Takže jsem to preloadoval jen proto, abych pak pro odemknutí tahal dalších 40gb? Uniká mi logika, ale ok.

EDIT: Po koštovací první hodince se mi líbí:
- Pocit ze střelby rozhodně zpestřili.
- Akce je ukrutně frenetická hned od začátku. Začátek jako takovej je vůbec skoro až overkill, nesrovnatelně rychlejší oproti předchůdci.
- Apokalyptická atmosféra přímo šukézní, vizuální stránka líbezná, Ultra Nightmare nastavení bez jediného škytu (níže avizované žádoucí nároky na 2K/4K ale asi nebyly zcela mimo mísu).
- Hudba jaksi taksi stejná, ale tak ta se mi líbila i tehdy.
- UI je rozhodně pohlednější a přehlednější, mapa vskutku taky funguje stejně, ale o chlup lépe zpracovaná je.

Nelíbí se mi:
- Já jsem velmi jumping pozitivní, takže nutnost hned double jumpů, akrobatických vylomenin, šplhatelných zdí aspol. se mi jevila báječná. Na praktické úrovni to ale opravdu vymazlené není, borec klidně na nějakou tyč skočí z boku a jestli hra vypočítá, že je ve správné pozici, prostě ho to přehoupne v nemožném úhlu.
- Ty neviditelné zdi! Jak navýšili mobilitu, tak zároveň jakýmsi zaklínadlem omezili otevřenost prostředí, přestože opticky to působí přesně naopak. Za tu jednu hodinku jsem se tak dvacetkrát pokoušel dostat na místa, která k tomu přímo vybízela, ale naser si úďo, nikam.
- Tohle se možná týká jen té první mise, ale minimálně ta je teda zatím až odporně tunelová. A secrety jsou převážně zredukovány v proces 'najdi trhlinu ve zdi a bouchni'. Já jako doufám, že tohle se průběžně zlepší, bo oproti první misi v předchozím díle je to docela žalostné.
- Bethesda Launcher jsem včil zapnul poprvé od původního vydání Quake Champions, a je pořád hrozně na hovno.
@Bursoft (19.03.2020 09:50): jsem si toho vědom. Zdá se, že každý máme od hry jiné očekávání.

Já např. akceptuji skákání v Quake Live nebo Unreal Tournament (ačkoliv mě ty hry moc nebaví/nebavily) včetně faktu že to zrychluje pohyb, protože to jsou primárně multiplayerové zběsilé sci-fi 3D akce ale nerad to vidím u něčeho co se tváří jako poměrně realistická hra z vojenského prostředí (BF3, BF4, Bad Company 2).
Už tak stačí že tu máme Counter Strike. Jasně, ty Battlefieldy výše jsou stále jen hrami nikoliv pokusem o simulaci jako Arma, apod., jak říkáš. O tom žádná. Jde o to jak ke hře přistupuješ, pro mě to je něco víc než jen zběsilá 3D akce. Skoro bych řekl odpočinek od Arma apod. her.

Jsou hry kde je skákání naprosto v pořádku a žádoucí ale jsou také hry, kde by z principu věci skákání být nemělo nebo by mělo být omezeno na překonávání překážek, vodních toků, dír v zemi, apod., nikoliv jako záměrný pohyb po mapě by design. Velmi pochybuji, že to vývojáři z DICE akceptovali nebo to bylo by design.

Mě je úplně jasné, že ten kdo se hýbe je z principu hůře zasažitelný ale tohle co předváděli (občas ještě předvádějí) hráči CS, Quake a UT v Battlefieldech se prostě do těch her nehodí.
Jistě můj pohled na BF sérii je asi trochu jiný, než pohled většiny bězných hráčů, dívám se na BF jako na jakousi hodně zjednodušenou simulaci bojiště. Nepochybně v tom hraje roli má zábava v simulátorech všeho druhu a vojenské prostředí do kterého je hra zasazena.
Zajímavé problémy :D
Doporučil bych zahrát si mobilní hry, tam se hraje všechno samo za Vás :D
@Rapier (19.03.2020 09:41): Sorry, ale BF nemá nic společného s realismem.. pokud ti všude vadí skákání, zahraj si Insurgency. Battlefield se svými černošškými nácky, co si můžou vybrat Thompson jako hlavní zbraň má do realismu stejně tak blízko, jako tady ten Doom. Chápu, že starší díly měly nějaké pokusy být realističtější, ale furt se bavíme o hře, kde jakejkoliv pěšák sedne jedním tlačítkem do letadla/stíhačky/tanku/vrtulníku a lítá, jak kdyby se to ten voják učil celej život (takovej GTA styl).

Skákat nemusí jenom náctileté děcka, jak zaznělo dole, je to účinný způsob, jak nezemřít, úplně stejně se hraje jakákoliv oldschool střílečka (UT, Quake např.).
@H34D (19.03.2020 09:05): jasně, ja vím, že Battlefield hráli především náctileté děcka kterým to nepřijde divné. :)
Např. v Battlefield 2 to totálně zabilo jakoukoliv snahu DICE o něco jako poměrně realisticky se tvářící střílečku z vojenského prostředí.
Scény kdy na ulici skáče co krok to skok sniper, a u toho rozdává headshoty byly zcela na denním pořádku. Bravo tleskám! Naštěstí tyto děcka buď zmizely do Battlefield 1/V nebo hrají něco jiného, každopádně co tak pozoruji už nějakou dobu nejsou v Battlefield 4. :)
@Rapier (19.03.2020 08:03): Tak skáče se zejména proto, aby tě soupeř netrefil tak snadno. :) Jestli engine hry Battlefield umožňuje bezproblémové/daleké/vysoké/rychlé skákání, tedy např. aniž by se hráč unavil jako v reálu, tak ta hra asi není tolik realistická, jak by si chtěl. Pokud se tomu ostatní hráči přizpůsobili a skákali, zatímco tys je nemohl trefit, tak to je spíše tvůj problém. :)

Co se týče Doom Eternal, v ukázkách jsem viděl, že jsou tam dost zásadní skoky, na první pohled jsem se do toho nezamiloval, ale chápu, že v dnešní době je problém vymyslet něco nového a tohle jako nová mechanika vypadá, takže implementaci do hry chápu a snad to bude zábavné. Z hlediska realističnosti s tím taky není problém, když vezmem v potaz, že hráč má být ve futuristickém skafandru, který ty různé trysky může mít.
@SimonEndt (19.03.2020 07:47): Skákání mě nevadí u hry která je na něm založena jako např.: plošinovky nebo hopsačky alá Disney•Pixar Brave: The Video Game nebo třeba Mirror's Edge ale u čistých FPS akcí ho nemusím.

Proto jsem také nikdy nehrál Quake online, tedy až na malou epizodku zde na DH s Quake Live a upřímně v Battlefield sérii nebylo nic horšího než narazit na hráče alá hrál jsem Quake.....všichni skákali jak králíci a z relativně realisticky se tvářící akce se tak stala přehlídka kdo neskáče není Čech.
Tak Half-life je uz stara hra, i dvojka uz ma hodne let a sedive vlasy, ale pravdou je, ze skakani v techto hrach bylo casto "z technickeho duvodu", jinak receno byt ty hry vydane dnes, spis bys po bednach splhal nez po nich skakal (i novejsi hry to maji staromislky skakaci, naposled jsem se nad tim navztekal u hrani Deus Ex Human Revolution). V Eternal to ale vypada jako ciste plosinovkovy prvek, coz tam tedy moc nesedi no.
Na Steamu už je preload k dispozici (38 GB).

Nevím proč, ale od RDR 2 v listopadu se takto poprvé zase na něco těším. A podle prvních ohlasů to vypadá na pecku..
@Garret (17.03.2020 20:14): Jo, ten je fajn, i když ta jeho obcese Sims je trochu zarážející.
Platforming v konceptu tý hry je jak marmeláda v guláši...stejně tak ty "puzzly" ergo to vidim stejně jako ty.
@pajmič (17.03.2020 16:43): LGR to taky vychválil do nebes to žádný zaprodanec není :-) mám strach z toho platformingu, upřímně je to jediná věc, kvůli které nemám chuť to předobjednávat...
Já jedničku ( 2016) nehrál, ale do asi do toho půjdu. Dlouhodobě není co hrát, navíc ... proč si nedat po x letech něco "jednoduššího".
@PRIVATE MARTIN (17.03.2020 09:08): Jako neřeknu, kdyby to bylo sto příspěvků nebo několik týdnů zpátky, ale měl jsem za to, že lidé už se tak nějak naučili přečíst si posledních pár příspěvků z diskuze, do které se chystají přispět, to je celé.

@HolyMeatball (17.03.2020 18:35): On ten rozjezd pár hodin trvá a tenhle díl je na tom prý podobně, tak nevím...

@Gordon (17.03.2020 18:38): Výborné fajty jsou tam jakmile se dostaneš k většině zbraní, což netrvá tak dlouho, jako ve většině jiných FPS.
@pajmič (17.03.2020 16:43): já se na něj rozhodně nespoléhám, stejně jako na žádného jůtubera, který se tím živí, jen jsem to tu hodil jako fun fact. Eternal mě obecně přitahuje víc, než předchůdce, už jen prostředím a tím přitahovacím řetízkem. :)
Ggman to nazval nejlepší fpskou všech dob.

Byť 2016ku už asi ani nikdy nedohraju, u tohoto jsem stejně neodolal a předobjednal. Též bude třeba si ten home office spestřit, a vybíjet zlost si asi budu muset hodně často. :)
Tak kdo už má nakoupeno? Pokud se zadaří, tak hned v pátek se na to vrhnu..