Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dizzy: Prince of the Yolkfolk

Dizzy The Adventurer

76
40 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Zlý troll Rockwart očaroval Dizzyho drahou polovičku Daisy stoletým spánkem, tudíž vaším úkolem bude vyvést Dizzyho z podzemí a Daisy zachránit. V pořadí již šestý díl dobrodružství chodícího vajíčka - Dizzyho se sice skládá z méně herních obrazovek, ovšem na dialogy je stále stejně bohatý. Hra byla vytvořena za méně než měsíc a vyšla pro konzole již v prosinci roku 1991. PC verze byla vydána (samozřejmě s vylepšenou grafikou) roku 1993.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Moje první dobrodružství s koulejícím se vajíčkem Dizzym, který musí zachránit princeznu Daisy polibkem a probudit jí ze spánku.

Ale není to Růženka, která se píchla o trn, ale leží tam v komoře a čeká až se ta skořápka přes různé úkoly v několika obrazovkách prokouše až k ní a nasbírá při tom putování dostatek peckovic, jinak dostane košem. Hra není příliš složitá, je nutné zapojit mozek a myslet logicky v rámci itemů a úkolů ( ikdyž,ten plyšak vs troll mi dal dost zabrat metodou pokusu a omylu ) a jde to víceméně intuitivně kupředu, jen to chce nechcípat cestou, protože na save game zapomeňte.

Za mě pohodová zábava na jedno odpoledne v lepším průměrů.

Pro: nápadidost úkolů, zábavnost, přímočarost

Proti: krátky herní čas

+12
  • PC 70
Třetí díl byl jednoduchoučký a také podle mlhavých vzpomínek jediný, co jsem v době předinternetové a přednávodové dohrál. Je to v podstatě taková trošku nastavená kaše, neboť Prince Yolkfolk vyšel ve stejném roce jako Magicland Dizzy a přinesl naprosto totožnou grafiku i hratelnost.

Dizzyho čeká tentokrát královský hrad se šíleně smutnou princeznou, ztraceným králem, trubačem bez trubky a trollem Rockwarthem, který se usídlil před branami. A také zakletou Daisy, kterou musí probudit polibkem, ale nesmí to být polibek od obyčejného chlápka, musí to být od prince. Asi lepší technika. Hra opět s naprostou nevinností mixuje báje a pohádky, takže u řeky pomáháte Cháronovi upravit jeho člun a o pár obrazovek výš hledáte pro svatého Petra harfu.

Zjednodušení se týká jak počtu obrazovek, kterých je mnohem míň, tak arkádové, adventurní i sběratelské činnosti. Po mincích a diamantech sbíráte třešně na koláč, ale stačí jich jen 20. Co se týče skákání, zabrat mi dávaly jen tradiční obláčky a jeden skok před řekou Styx, jinak prakticky není kde umřít. Ano povedlo se mi to umřít, přesto musím s hrdostí prohlásit, že jsem hru dojel napoprvé a navíc bez návodu.

Jednodušší je i adventurní část. Většina úkolů je přísně logických, pokud najdete předmět víte kde ho použít a pokud už náhodou ne, těch míst kde se dá něco použít zas tolik není. Když jsem se blížil do finiše, zbývaly mě v inventáři tři věci (chleba, nápoj, létající koberec) u kterých jsem nevěděl co s nimi. A když jsem jen ze zvědavosti mrknul do návodu na co vlastně byly, ukázalo se že k ničemu, prostě jen tak navíc.

Bavil jsem se dobře, hratelnost se nezměnila, jenže za hodinu a něco bylo dohráno a navíc je to potřetí totéž. Takže 70%.
+12