Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Rising

Capcom Co. •  QLOC (XOne, PS4, PC)
08.08.2006
13.09.2016
kompatibilní
75
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dead Rising je prvním dílem ze série hororových akčních adventur z pohledu třetí osoby, v němž se vžijete do role žurnalisty Franka Westa, který se dostane do armádou uzavřeného městečka Willamette v Coloradu. Willamette není v karanténě pro nic za nic, vyskytla se tu totiž zombie epidemie a právě vy musíte vypátrat, proč k tomuto incidentu došlo. Čas zde ubíhá velmi rychle. Jedna hodina v reálném čase je dvanáct hodin ve hře, takže i když máte na vyšetřování 72 hodin, reálně musíte vše stihnout za pouhých šest.

Specialitou hry jsou zbraně, kterých je tu více než 250. Lze použít téměř cokoliv, od pánvičky přes pistoli, až po lavičku, přičemž každá má jinak ničivý účinek. Některé zbraně zombíkům dokonce neublíží vůbec. K doplnění zdraví slouží potraviny a nápoje, které lze upravovat pro lepší účinek. Knihy a časopisy zase zlepšují bojové schopnosti Franka nebo mění vlastnosti zbraní.

Podle vašich rozhodnutí, a podle toho, co vše jste v časovém limitu stihli splnit, můžete narazit na jeden ze šesti konců. Mimo hlavních úkolů lze plnit také spoustu vedlejších, které nejčastěji spočívají v záchraně přeživších nebo likvidaci psychopatů. Za plnění úkolů, zabíjení zombie a focení získáváte takzvané body prestiže, díky kterým se zvyšuje úroveň postavy, čímž dochází ke zlepšování schopností Franka. Dosažené statistiky lze pak přenést do nové hry.

Hra původně vyšla pouze pro Xbox 360 již v roce 2006. Na PC, PlayStation 4 a Xbox One se dostala až o deset let později. Nová verze mimo jiné rozšiřuje počet slotů pro uložení na pět (původně byl pouze jeden), podporuje 4K rozlišení i přenastavitelné ovládání skrz myš a klávesnici.


Poslední diskuzní příspěvek

osobní žebříček "nejvíc frustrujících boss fightů, který určitě nejdou udělat protože je to z?*§ů= hra" se rozrostl o brocka, je hned v těsným závěsu za ansemem z kingdom hearts

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Dead Rising byla vedle Mirror´s Edge první hra, kterou jsem na vlastní oči viděl na next gen konzoli Xbox 360 a můžu říct, že pro člověka co hrál převážně Duke Nukem 3D to byl nepopsatelný „wow“ moment.

Moře vláčejících se zombíků v obrovské otevřené lokaci nákupního centra s možností použít naprosto všechno jako zbraň. Z dnešního pohledu je to samozřejmě úsměvné, protože nákupák ve Willamette není obrovský a předměty, jenž se dají použít jako zbraň, jsou v docela dost omezeném počtu. Co si ale pořád drží svoje wow jsou počty zombíků, které dokáže hra najednou zobrazit.

Dead Rising jsem tehdy nedohrál a musím říct, že jsem měl co dělat, abych jí dohrál aspoň dnes. Tužší obtížnost a nutnost opakovaného hraní jsou prvky, které se mi na sérii vždy líbily, ale první díl si s ničím nebere servítky. Absence craftování bláznivých zbraní (přísahal bych, že už to bylo součástí první hry, nepříjemné zjištění) je znát a celý „realističtější“ tón hry dělá z prvního dílu regulérní survival hru.

Hra samozřejmě přepíná mezi vážnou a „humornou“ náladou. Humorný si dovolím dát do uvozovek, protože smysl pro humor, který mají vývojáři v Japonsku je …. velmi specifický. Když odbije sedmá večerní hodina, tak se ze zombíků stávají agresivnější zombíci a plnit úkolu v tuto dobu je hra o nervy – málo životů, málo zásob a málo zdraví. Kdo by nebyl aspoň trochu vystrašený?

Největší výtku bych měl k umělé inteligenci přeživších. Přeživší jsou důležitou součástí levelování, tedy zlehčování si hry. Nestalo se mi, že by se z obklíčení dostalo NPC samo od sebe a je jedno jestli ponese brokovnici nebo motorovku. Ukočírovat větší počet přeživších je v některých případech nadlidský úkol. Obzvlášť to platí pro ty, kteří potřebují „speciální péči“ - odnést je na zádech či odvést za ruku.

Za trilogii (čtyřka neexistuje) Dead Rising bych dal ruku kamkoli. Kombinování survival prvků s akcí, nutnost spravovat časově omezené úkoly a případné rozhodování se ovlivňující konec, je ve hře se zombíkama ultimátní zábava. Největší plus prvního Dead Risingu jsem viděl hlavně v tom, že díky němu vznikla fantastická dvojka, ale ona ta jednička pořád funguje i dnes. Je zábavná, je frustrující, je divná a pod povrhem je mnohem větší, než se zdá (servisní tunely vtípek hehe). Hrát jí jako první díl v sérii bych nedoporučoval, ale jako nášup po dohrání trojky s dvojkou je to jediná (!!!) alternativa.

Herní výzva 2021 - 7. Čas je relativní
+11