Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Creature Shock

01.12.1994
1996
23.08.1996
1997
43
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roce 2123 je Země přelidněna takovým způsobem, že je nutné vyslat do vesmíru tři průzkumné lodě, jejichž úkolem je najít vhodná místa k osídlení na jiných planetách. Během své cesty jedna z lodí, UNS Amazon, narazí na neznámý asteroid, který vykazuje známky života. Během průzkumu asteroidu se však najednou přetíží motory a loď v nenávratnu exploduje, pouze její kapitánka stihla uniknout v záchranném modulu. Hráč se ocitá v roli velitele Jasona Barra, který má nehodu vyšetřit a pokud možno zachránit život kapitánce zničené lodi.

Creature Shock se skládá ze dvou odlišných částí. Jason Barr se nejprve musí se svou lodí probojovat vesmírem až k onomu tajemnému asteroidu. Jedná se tedy o klasickou arkádovitou střílečku. Druhá část je akcí z vlastního pohledu, kde se pohybujete po předem stanovených trasách. Na rozdíl od klasických stříleček, je zde téměř každý nepřítel unikátní s pouze jediným zranitelným místem. Hra je ztvárněna, na svou dobu, kvalitní grafikou a je propletena spoustou animací, které umocňují již tak hutnou atmosféru strachu.

Creature Shock byl jednou z prvních her na 2 CD, většinu z kapacity však zaplnily animace. Hra měla velkou nevýhodu, dala se dohrát během pár hodin. Herní dobu prodlužovala možnost dostat se k cíli různými cestami s odlišnými druhy nepřátel.


Poslední diskuzní příspěvek

@Richmond (03.07.2020 12:50): jj, Operation Wolf beru jako stejný žánr.

Rail shooters mohou mít pohyb vyřešen buď jako "chůzi dopředu" (GI Joe, některé mise Operation Thunderbolt), "chůzi bokem" (Operation Wolf), předpočítané trajektorie s možností určitého omezeného rozhodování (House of the Dead), případně nějaká kombinace různých typů pohybu a statických obrazovek. Stěžejní podle mého je, že jde o žánr, ve kterém hráč nemá příliš vliv na pohyb postavy a účelem je v drtivé většině případů sestřelit maximum cílů (s výjimkou objektů typu rukojmí). Hry typu amigáckého Take 'Em Out za Rail shooter nepovažuji, protože se postava nepohybuje (veškerá akce se odehrává na po sobě jdoucích statických střelnicích).

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.