@Richmond (03.07.2020 12:50): jj, Operation Wolf beru jako stejný žánr.
Rail shooters mohou mít pohyb vyřešen buď jako "chůzi dopředu" (GI Joe, některé mise Operation Thunderbolt), "chůzi bokem" (Operation Wolf), předpočítané trajektorie s možností určitého omezeného rozhodování (House of the Dead), případně nějaká kombinace různých typů pohybu a statických obrazovek. Stěžejní podle mého je, že jde o žánr, ve kterém hráč nemá příliš vliv na pohyb postavy a účelem je v drtivé většině případů sestřelit maximum cílů (s výjimkou objektů typu rukojmí). Hry typu amigáckého Take 'Em Out za Rail shooter nepovažuji, protože se postava nepohybuje (veškerá akce se odehrává na po sobě jdoucích statických střelnicích).
Rail shooters mohou mít pohyb vyřešen buď jako "chůzi dopředu" (GI Joe, některé mise Operation Thunderbolt), "chůzi bokem" (Operation Wolf), předpočítané trajektorie s možností určitého omezeného rozhodování (House of the Dead), případně nějaká kombinace různých typů pohybu a statických obrazovek. Stěžejní podle mého je, že jde o žánr, ve kterém hráč nemá příliš vliv na pohyb postavy a účelem je v drtivé většině případů sestřelit maximum cílů (s výjimkou objektů typu rukojmí). Hry typu amigáckého Take 'Em Out za Rail shooter nepovažuji, protože se postava nepohybuje (veškerá akce se odehrává na po sobě jdoucích statických střelnicích).