The terror begins.
Planety louskající Concordance Extraction Corporation nezískala na trhu výsadní postavení dodržováním pravidel hospodářské soutěže, proto byl ignorován i dvě stě let starý zákaz veškeré činnosti na planetě Aegis VII. Nelegální těžba znamenala víc než jen přístup k bohatým ložiskům nerostů a minerálů, vedla k objevu Rudého markeru. Pocit zadostiučinění z pomyslného políčku všem rouhačům vůči unitologii zakalil až nástup psychosomatických potíží u značné části osazenstva těžební kolonie. Okolnosti extrakce enigmatického artefaktu z povrchu planety jen předznamenaly, co bude následovat...
Prequel Dead Space (2008) vás z pohledu hned několika protagonistů nechá zažít vypuknutí nákazy na Aegis VII a její raný průběh na lodi USG Ishimura. Ubíráte se výlučně po předdefinovaných trasách, o to větší ovšem jsou nároky na přesnost při střelbě a řešení hlavolamů. K sesbírání předmětů v dané lokaci máte čas omezený zastávkami při samovolném pohybu. Nintendo verzi ovládáte dvojicí Wiimote, z nichž jeden může nahradit Nunchuk. Oboje si rozumí se zbraňovým nástavcem Zapper. Sony zase ve full HD (1080p) předělávce nechalo zužitkovat ovladač Move, ale zahrajete si rovněž s Dualshockem 3.
Zatřepáním kterýmkoli z výše uvedených ovladačů setřesete dotěrné monstrum nebo si nakrátko osvítíte cestu. Mácháním či páčkami řežete jak pasivní biomasu, tak končetiny útočníků. Pozvednutím pohybového ovladače k uchu spustíte nalezené zvukové záznamy. Během deseti kapitol narazí skupinka přeživších v prostorách chaosem zmítané kolonie i na palubě skomírající Ishimury na nekromorfy nejrůznějších vzezření a z toho plynoucích způsobů lovu obětí. Některé kreatury včetně bossů jsou vlastní jen této „kolejové“ odnoži hororové série. Obě verze podporují lokální průchod kampaně ve dvou.
No to kecáte...