Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Red Alert 2 mi dlouho unikal a byl jediným dílem série C&C, který jsem nehrála. To se ale nedávno změnilo. O hodně jsem přicházela.

Red Alert 2 se od ostatních her série dost odlišuje svým nepříliš vážným zpracováním, které se odráží i ve stylu hry, jednotkách obou stran, misích, ale i filmečcích mezi misemi. Nejednou jsem se taky pousmála nad hláškami některých jednotek. Je to zajímavá stylizace, která se u strategií moc nevidí.

Hra je to velmi svižná, ale pohodová. Zbytečně se ničím nezdržujete a ani není potřeba nic moc opakovat. Příběh je zajímavý a zábavný (i když poněkud nerealistický - invaze do USA nejde naplánovat moc skrytě...), filmy jsou mnohem líp zpracované, než v Tiberian Sun a objevují se i během misí, což dává misím dynamiku, když se změní cíle. Engine z Tiberian Sun tvůrci upravili skvěle - grafika vypadá mnohem líp, terén je rozmanitější a interaktivnější a hlavně nepůsobí tak strašně prázdně a nově přidané obsazování budov pěchotou přidává hodně k hratelnosti. Skvělý je i pathfinding, se kterým jsem neměla skoro žádné problémy (což se nedá říct o předchozím díle), jen je škoda, že jednotky někdy nereagují moc inteligentně a třeba se nechají ostřelovat nepřítelem těsně za jejich dostřelem. Jednotky obou stran, i když někdy trochu šílené (obří oliheň?) jsou zajímavé a u obou stran dost odlišné - za každou stranu se musí hrát úplně jinak.

Je jen škoda, že je kampaň tak krátká. Mise jsou ale naštěstí dost rozmanité a v každé se objeví něco nového, takže po celou (i když krátkou) dobu jsem se bavila.
Skvělá 2D grafika a hudba na slušné úrovni (škoda že není tak výrazná a zapomatovatelná jako v prvním Red Alertu) hru dobře doplňují.

Pro: Hratelnost, mise, jednotky, grafika, hudba

Proti: Krátká kampaň, někdy AI protivníka a jednotek

+32
  • PC 85
Je zbytečné ptát se, zda C&C: Red Alert 2 zažíval takový úspěch, protože žánr RTS byl zrovna na vrcholu, anebo zda se žánr RTS nacházel na vrcholu, protože zrovna vyšel C&C: Red Alert 2. Obě tvrzení jsou z velké části pravdivá, protože se navzájem podmiňují. Je zajímavé, že přesto, že Red Alert 2 je vlastně již čtvrtým pokračováním série C&C, herní koncept se téměř nezměnil. V porovnání s konkurencí (série Warcraft, Starcraft, Age of Empires) je C&C vlastně jednodušší – proti sobě stojí pouze dvě frakce, těžíte jednu surovinu, celou produkci si klikáte v přehledném banneru v pravé části obrazovky, na stavění budov nepotřebujete dělníky, hra vás příliš nezatěžuje micromanagementem jednotek… Přesto Red Alert 2 dokázal přinést řadu drobných inovací a zpestření, které dělají hru v prvé řadě neskutečně zábavnou.

Lze začít jinde, než u samotné kampaně? Lze – v menu. Už v menu se do vašich uší začne linout parádní industriální rockový soundtrack, který perfektně podkresluje atmosféru celé hry. Příběh je vtipně nadsazený, oplývá velkým množstvím překvapivě kvalitních cutscén, které jsou jak megalomanské, tak jaksi „sebeparodické“. Možná se nabízí srovnání s filmem Hvězdná pěchota? Až do doby Red Alertu 2 řada z nás ani netušila, že vlastně chce vidět na obrazovce, jak vojska srpu a kladiva zdecimují sochu svobody. A tím to teprve začíná!

Ačkoli jsem zmínil dvě bojující strany a jednu surovinu, není to tak úplně pravda. Jak Spojenci, tak Sověti mají několik hratelných národů, z nichž každá má speciální jednotku, či technologii (že by inspirace u Age of Empires II?). Surovinu také můžete těžit nejen sbíráním zlata, či drahokamů (které jsou 2x cennější), ale i obsazením ropného vrtu. Výroba jednotek je velmi pestrá, tentokrát jsou to ti „dobří“, tedy spojenci, kdo má spíše rychlejší, více záškodnické, ale i technologicky zajímavější jednotky, zatímco Sověti disponují hrubou silou. Hra se nebojí šíleností jako jsou létající pistolníci s jetpacky, sebevražedné náklaďáky, bojoví delfíni, nebo obří chobotnice, které jsou schopny plně paralyzovat a utopit nepřátelskou loď. Klasikou jsou všemožné tanky v čele s obdobou Mammoth tanku, nyní zvaným Apocalypse tank. Zajímavostí jsou pak třeba špioni, kterými můžete infiltrovat nepřátelskou budovu a získat tak nějaké unikátní technologické vylepšení. Co si myslím, že je naprosto perfektní je velmi jednoduchý, ale funkční ranking systém jednotek. Každá jednotka může podle počtu zabitých nepřátel získat až 3 „hodnosti“ navíc, které zvyšují její další sílu a odolnost. To je něco, co jsem dlouhá léta toužil zkusit i u jiných RTS, např. v určité volitelné modifikaci.

Několik postřehů pro multiplayer:
- Hra je velmi rychlá, nevznikají v ní sofistikované strategie, ani záludné taktické manévry na bojišti, což je jeden z hlavních důvodů, proč se nakonec neuchytila v e-sportu.
- Některé mosty jsou zničitelné, je možné znepřístupnit danou cestu. Na druhou stranu oproti C&C: Tiberian Sun byla odstraněna možnost deformovat terén výbuchy některých zbraní.
- Cesta k vítězství většinou vede přes nějaký útočný manévr na těžbu, nebo elektrárnu ke zpomalení soupeře a následný frontální útok.
- Základnu je dobré rozestavovat směrem k těžbě, klidně prodávat vzdálené rafinérie a stavět nové blíže. Před rozsáhlejším techováním se doporučuje vyrobit alespoň 6 těžebních vozidel.
- Každá hra musí začít výrobou partičky vlků na scoutování, na zamezení soupeřova scoutování a na odchyt případných nepřátelských inženýrů.
- Průzkum je klíčový a trvanlivý, neboť Red Alert 2 poněkud netradičně nedisponuje „mlhou války“, tzn. na veškerém objeveném území vidíte v reálném čase pohyb soupeře. Nutno podotknout, že to výrazně omezuje strategické možnosti hry zejména v pozdější fázi.
- Elektřina, jakožto obdoba populace (supply) z jiných RTS, je citlivý a ideální cíl útoku, neboť soupeři nejen zastaví produkci jednotek, ale i vypne řadu technologických a obranných budov.
- Pěchota je slabá. Nejen, že hejno vlčáků je pokouše raz dva. ale tanky ji můžou dokonce přejíždět! Základní tanky jsou středobodem každé armády.
- Nemá cenu příliš „microvat“ jednotky, tedy snažit se maximalizovat vzájemné bonusy jednotek (kámen x nůžky x papír), či focusovat jednotky po jedné. Bitvy jsou příliš rychlé, důležité je, aby všechny jednotky útočily, když útočit mají, tzn. nesmí okounět, navzájem se blokovat a přetlačovat, či projíždět bojem bez střelby.
- Doba „nabíjení“ střely tanku (cooldown) je mnohem delší než doba, kterou trvá samotný výstřel. Jinými slovy je možné mezi jednotlivými výstřely popojíždět. Jinými slovy je efektivní vlastně spíše jen jezdit (přes shift+myšítko, což je obdoba „attack move“ z jiných RTS) a střílet v krátkých zastávkách.
- Klíčem k vítězné bitvě je využívání výhodu v dostřelu jednotek, tedy spíše buď couvat (Sovětský Rhino tank a jeho vyšší range), anebo se snažit soupeře obklopit (Spojenecký Grizzly tank).
- Vzhledem ke zjednodušenému micromanagementu jednotek je efektivní, byť paradoxní, doplnit tankovou bitvu o smečku psů, kteří budou mít za úkol jen absorbovat prvotní střely. Co na to ochránci zvířat?
+27
  • PC 90
Čtvrtý zářez do armádní pažby série COMMAND & CONQUER (nepočítám li 2 datadisky k prvnímu RA a jeden k TS) a dle mého názoru v chronologickém měřítku (v porovnání s předchozími) zatím nejlepší. Přitom špatně si hra nevede ani ve srovnání s modernějšími díly série.

V rámci příběhu je nám naservírována stylizovaná krmě o dvou chodech z doby Studené války – kampaň za Amíky a kampaň za soudruhy. Výchozí bod má potom oblíbenou podobu noční můry každého bohumilovného Američana 60. let minulého století – Ruskou invazi do země neomezených možností a splněných snů. Ruské uniformy jsou zde patřičně kolorované a herecký prim hraje na straně vlajky se skříženým srpem a kladivem Udo Kier co by všemi mastmi mazaný psychouš Yuri (vysloužil si i následný datadisk) - v táboře Yankees si tuto úlohu ukradla v nátělníčku vyprsená a roztomile přehrávající Kari Wuhrerová jako nezdolná speciální agentka Tanya (v tomto směru je úplně nejlepší závěrečná pasáž po dohrané kampani za USA – Tanya má parádní nástup /chi chi/ a následně dehonestuje ruského papaláše ve spodním prádle).

Hra má v nejtěžší variantě pěkně vybalancovanou obtížnost (doporučuji po začátku mise nijak zbytečně nelelkovat a stavět, vybudovat hned dvě rafinérky, ať vám netuhne cash flow), zajímavé jednotky (obě strany nejsou ani v nejmenším pouhým vizuálně odlišeným klonem), svižný průběh a i dnes solidní grafickou podobu. Do kolonky mínusů určitě zapadna nepříliš velká inteligence AI soupeře (nepřítel většinou slepě útočí do jednoho místa, tak posílá třeba i atomovku) a některé dílčí nepodarky v ovládání (nemožnost odfiltrovat “ze stáda“ jeden druh jednotek).

Pro: Tanya, Yuri, bojová vzducholoď Kirov, rozdílnost soupeřících armád, hratelnost, značka

Proti: hloupě hrající AI, nemožnost vybírat ve změti jednotek podle druhu

+25
  • PC 95
Red Alert 2 je typický představitel 2D strategií z konce devadesátých let a přelomu tisíciletí. Ve hře nejde ani tak o strategii, jako spíš o čistokrevnou akci. Proč se taky obtěžovat se složitými kombinacemi jednotek, když si stačí vyrobit 20 Tesla tanků, něco proti vzdušným silám a rozdrtit nepřítele. Vypadá to jednoduše, ale v podání téhle hry je to neskutečná zábava.

Hra začíná naprosto skvělým intrem popisujícím invazi sovětských vojsk do Ameriky. Proto moje první volba padla právě na Sověty. Hra je 2D. Ani si nedokážu představit něco jiného. Reálné velikosti budov k velikostem jednotek. Není nic lepšího, než s pár vojáčky je obsazovat. Skoro všechno se dá na mapě zničit nebo poničit. Atmosféra je naprosto skvělá.

Hratelnost je krásně dynamická. Stavění vesnice a armády odsýpá. Nemáte se šanci nudit. Harvestři mají konečně nějaký obranný systém. Co je ale nejlepší, je povyšování jednotek. Veteráni na třetí úrovní už opravdu zastoupí roli Ramba. Jsou rychlí, silní, odolní a umí se uzdravovat. Není lepší pocit, než si vypiplat komando elitních veteránů třeba ze základních pěšáků. A jít jimi zničit základnu plnou tanků a obranných věží. Jednotky jsou celkově všechny super.

Ani jednou za celou hru se mi nestalo, že bych se nudil. Revoluci nečekejte. Obtížnost je jednoduchá (nepamatuji si, jestli jde nastavit). Herní doba spíš kratší. Ale zábava maximální. A příběh je tu maximálně vtipný.

Pro: chytne a nepustí, intro, atmosféra, povyšování jednotek, celkové zpracování

Proti: krátké a možná taky hodně jednoduché

+17
  • PC 85
Red Alert 2 patří mezi moje srdeční záležitosti. A přestože by se mohlo zdát, že výrazně přesluhuje (to už je to 12 let?!), stále je to jedna z her, které mám připraveny pro okamžitou instalaci. Proč?

Red Alert 2 se mi zaryl do podvědomí na mnoha úrovních. Zářným příkladem je příběh. Mohlo by se zdát, že války mezi USA a Ruskem jsou nezajímavé téma. Není tomu tak. Jelikož je hra dosazena do alternativního světa, mohli tvůrci pustit svou fantazii z uzdy a vyřádit se. Hlavním prostředkem pro přiblížení příběhu jsou jistě hrané filmečky mezi misemi, které jsou natolik zdařilé, že se jim to vede na 120% Ještě lepší je potom ta dávka nadsázky, která z každého takového filmečku sálá.

Na výběr jsou hráči k dispozici dvě strany americko-ruského konfliktu. Ano, modří vědí, je to USA a Rusko! Každá strana má jiné jednotky a architektonicky se lišící budovy...a to tak že hodně. A vlastně celkově je pro mě grafická stránka RA2 naprostým ideálem izometrického 2D. Herní plocha hraje všemi barvami, ale ne nějak rušivě, detaily na jednotkách i na terénu potěší a všechno vybuchuje přesně tak, jak má. Obzvlášť to ztvárnění jednotek a budov je prostě skvělé...fantazie zase jednou zvítězila :)

Na zvukové stránce snad ani není třeba hledat nějaké mouchy. Jistě, vojáci se hlásí a odpovídají na jednotlivé příkazy...ale to není to hlavní. Soundtrack od hudebního mága a génia Franka Klepackiho, to je to, oč tu běží. Absolutně každá skladba skvěle vyplňuje pozadí, neruší a přitom tak nějak ladí se vším tím válčením. Nevím, jak to ten chlap udělal, ale soundtrack je prostě geniální. Nemohu ale nevyzvednout určité fenomenální hlášky, které se zaryjou do paměti, takže např: "Helium mix optimal", "Bombadiers to your station", "Scorched Earth", "Never existed" nebo památné Tanyino "Hahahahaha" :))

RA2 přinesl vesměs zajímavé herní prvky. Nejdůležitějším je asi povyšování jednotek, které jsou s každou získanou frčkou čím dál tím silnější. Jeden GI generál zakopaný na kopci potom dokáže s nepřátelskými jednotkami udělat velice krátký proces. Další vychytávkou jsou třeba Prism Towers, které dokáží spojovat svou sílu, nebo ruští Tesla troopeři, kteří jsou schopni posílit ruský Tesla Coil. Důležité je poznamenat, že hra zohledňuje výškový rozdíl mezi útočícími jednotkami: tank na kopci má prostě větší dostřel, než tank pod kopcem. Takhle napsané se to zdá nedůležité, ale ve hře je to nakonec hodně znát.

Jedinou vadou na kráse je nejspíš trochu moc silná Spojenecká pěchota. Je totiž relativně rychlá, a když se zakope na kopci, znamená to nemalý problém...i na takovou situaci jsou ale prostředky.

A to je konec. Red Alert 2 je prostě klasika strategického žánru a souboje s mými bratry přes multiplayer mě v tom před drahným časem ještě více utvrdily. Kdo nezná tuhle hru, jako by nežil. Potenciál potom ještě rozšiřuje datadisk Yuri's Revenge, o tom ale zase jinde :)

Pro: Grafika, filmečky, nadsázka, příběh, hudba (!), prapodivně povedená vyváženost jednotek

Proti: ...já nevím!

+16
  • PC 80
Vyborne,vyborne,v teto hre proste nejde ani tak o strategii ( i kdyz, v misich kde je omezeny prisun penez/jednotek ano ), ale proste o zabavu a o tom preci hry jsou ze ano? Rychle,akcni a ten pocit kdyz tuhle rez vyhrajete, ten za to stoji!

Grafika je spravne komiksove stylizovana, filmecky jsou spravne ujete, radost sledovat.

Vazne lituji toho, ze jsem si RED ALERTA zahral poprve az nedavno, zato ale komplet i s datadiskem. Jak se rika, radeji pozde nez nikdy ;-)

.. a nevim proc, ale kampan za rusy mi prisla zabavnejsi :-)

Ohrnovat nos muzou pouze pocitacovi generalove kteri sledujou milimetry pancire na tancich a typ munice kterou jim pechota zrovna strili, my ostatni se budeme kralovsky bavit.

Pro: Grafika,akce,zabava!

Proti: aaale nic podstatneho :)

+15
  • PC 80
Toto bola moja obľúbená stratégia. Teraz nemám žiadnu obľúbenú stratégiu, takže teoreticky je stále moja obľúbená. Očarila ma už v menu, keď vzducholode začali bombardovať New York a do toho komunistická udierka, proste bomba. Misie som hral tak poctivo, že na konci každej bol každý dom zhodený, auto odpálené, mosty zbúrané. Bolo to nezmyselné, ani body som za to nemal. Takého liberátora by nechcel ani Stalin, haha, a čo, kašľať na neho.

Pro: Hrateľnosť.

Proti: Nepriatelia boli tak trochu hlúpi.

+13
  • PC 90
Jo, tak tuhle hru můžu. Miluji strategie a rpg a tohle je strategie skvělá. Dodnes sním o vlastní vzducholodi Kirov v obyvatelné úpravě. Hodně mně překvapili filmečky ve hře, nutno říct že mile, pokud jsem tedy zrovna něco nutně a rychle nepotřeboval a najednou zjistil, že je radar v čudu. Celou hru jsem ale řešil dilema, jestli je lepší hrát za amíky, nebo sověty a nedořešil jsem to ani po tolika letech. Možná je to zčásti způsobeno tím, že jsem dlouho vlastnil jen placku se sověty, nicméně nukleární střela měla své výhody, pokud se poslala šikovně, nejlépe do elektráren. Nejvíc jsem měl rád ale Yuriho, i když to nebyl zrovna sympaťák, zahraný byl skvěle.

Pro: Hratelnost a Yuri

Proti: Chvílemi nevyvážená obtížnost, občas otravné vpády videovstupů

+11
  • PC 100
Táto hra patrí k mojím obľúbeným, napriek tomu že stratégie moc nemusím. Keď sa ju však naučíte hrať a pochopíte humorný príbeh a ešte humornešie videá, dostanete jednu z najzábavnejších RTS aké kedy boli vyrobené (teda aspoň u mňa).

Pro: humor, boje, rýchlosť

Proti: už vo svojej dobe grafika, umelá inteligencia

+10
  • PC 90
Necakal som takto vysoke hodnotenie, pretoze podobne hry sa hodnotia za svoju prazdnost dost nizko, no u mna je to tiez inak.

Zacal som ju hraval ako mladsi, v herni. Hned po skole som frcal do herne a odohral svoju hodinku s RA2. Az kym som ju nemal na vlastnom PéCéčku.

Kampane ma chytili natolko ze aj po rokoch si ich stale zahram znova. Znova a znova rad nicim pentagon, znova a znova obsadzujem pobrezie ameriky, apod.

zakladny pribeh hodnotim velmi dobre, graficke spracovanie takisto vyber narodov je vyvazeny, aj ked jednoznacne vedu USA a Rusko.

Soundtrack je vynikajuci, dokonca z Red Alert ostal aj moj oblubeny hellmarch, ktory mam po tych rokoch aj na iPode.

Pro: pribeh: ten nezostarne, takisto nezostarne build+attack system boja, kvalitny nastupca Red Alert 1

Proti: AI jednotiek, superpowers, alebo: tiez neznasate ked staviate armadu proti nepriatelovi a nad hlavou sa vam ocitne burka?

+10
  • PC 75
Nemůžu popřít z druhého dílu Red Alert jisté zklamání. Základní principy a dobrá hratelnost sice zůstaly zachovány, ale tvůrci přidali pár věcí, které mě iritovaly po celou dobu hraní.

První z nich je příběh. Namlsaný skvělým příběhem Tiberian Sun, který byl podpořený slušně natočenými sekvencemi zahranými slušnými herci jsem se na Red Alert 2 těšil. Intro je opravdu bombastické - píší se 70. léta, sovětům vládne nastrčená loutka Romanov, který toho má ale dost a rozjíždí invazi do USA. Obranné systémy selhávají díky telepatům a vyděšený prezident USA Dugan mobilizuje všechny síly, zatímco USA obsazují lodě, tanky i vzducholodě. Po skvělém začátku jsou tu bohužel jednotlivé kampaně, které jsou prostě béčkové až na půdu. Pitomý příběh je podpořený lacinou výpravou, hojně doplňovanou dokumentárními záběry. Herci příšerně přehrávají a jména Ray Wise, Udo Kier či Barry Corbin opravdu nejsou z kategorie dobrý a známý herec. Největším krokem zpět je fakt, že velitel je opět bezejmenná a bezhlasá postava.

A samozřejmě postavy. Za Sověty je to utrpení. Prezident Romanov je opilý idiot (připomínal mi Zemana), generál Vladimir je mužik někde ze stepi, spojka Sofia je latexová domina. Telepat Yuri nevypadá zlověstně jako třeba Kane ale jen směšně. Za USA to není o moc lepší - prezident Dugan je takovým klasickým patetickým filmovým americkým prezidentem z předobamovské éry, generál Carville je bodrý chlápek, aspoň že ta Tanya je sexy. Jaktože ale 30 let po prvním díle vypadá pořád na 20+ je mi záhadou.

Každopádně příběh mě nebavil o moc lépe nedopadla ani grafika - podivně komixově karikovaná a stylizovaná, takže nemáte pocit, že bráníte třeba Sochu svobody či dobýváte Eifelovku, ale spíše koukáte na kreslený film o tomtéž.

A jsem u hratelnosti a jak jsem nakousl, drtivá část misí se odehrává ve městech. A moc mě nebavilo. Zčásti díky nerealistické grafice, zčásti díky tomu, že v izomerickém viděném městě je prostě otrava průzkum, hledání nepřítele, je těžké si naplánovat postup. A prostě mě bavily více tradiční mapy z předchozích dílů.

V jádru je to stále naštěstí totéž - vybudovat základnu, obranu, drtivou armádu a smést soupeře z mapy. Nebo s malou jednotkou něco sabotovat, vyřadit, zničit. Přiznávám, že tyhle chodící mise mě dost bavily. Tanya (nebo Navy Seals) je killer, můžete ji povyšovat nalezenými upgrady ze zničených budov a plně vylevelovaná Tanya s doplňováním energie si troufne i na prism věž. Na druhé straně máte zase telepaty schopné ovládnout jednotku, kteří mají třeba za úkol dostat se do těžce bráněného útočiště prezidenta. V těchto misích se tvůrci vyřádili a je radost je hrát. Kromě upgradů je tu novinka třeba obsazování budov vojáky, ale budova stejně moc nevydrží.

Co jednotky? Tentokrát jsou docela vyvážené. Sověti mají třeba silné tesla vojáky, z tanků vévodí Apokalypsa, kolos který si poradí s jakoukoliv jednotkou soupeře. S arzenálem ponorek a křižníků odpalující dálkové rakety jednoznačně vládnou moři. Spojenci mají pro změnu třeba plavající Navy Seals, takovou trošku slabší obdobu Tanyi. Na zemi pak geniální prism tanky, který pokud jich máte více koncentrují paprsky a zničí většinu budov, věží a staveb na jednu ránu. A zatímco námořní jednotky jsou k ničemu, ve vzduchu kralují stíhačky, které mi vyhrály jinak nevyhratelnou poslední misi. Na obou stranách jsou pak jednotky podivné (delfíni vs. chobotnice), jednotky které jsou hráči k ničemu, ale soupeř s nimi dokáže zatopit (atomovka, chronosféra, Iron Curtain) a jednotky zbytečné (pomalá vzducholoď, maskovací tank).

Na závěr obtížnost. Ze začátku je to brnkačka, ke konci se tvůrci zbláznili a poslední dvě mise za obě strany jsou zkrátka nevyhratelné. Zejména 11 mise za Sověty mě bude strašit ve snech, protože soupeř posílá hordy jednotek ze všech stran hned od začátku. Když se nějak zmátoříte, postavíte obranu a vydáte se zaútočit, jejich telepati obrátí půlku jednotek proti Vám. Totéž v bleděmodrém je 12 mise za Spojence (obě v Kremlinu). Přiznávám, že jsem byl tak vzteklý, že jsem ve finále srovnal Kremlin do posledního domu se zemí.

A ještě jedna perlička. Z nepochopitelného důvodu není v kampani dostupná změna rychlosti hry (ve skirmishi funguje). Což byl pro mě základ - když je nečekaný útok, chcete zpomalit a stihnout vydat rozkazy, když máte obranu v cajku a kupíte útočnou armádu, chcete hru zrychlit na maximum.

No na to že v podstatě jen kritizuju, jsem dal nakonec hodně. Ale Red Alert se mi v podstatě docela líbil, stále to má tu tradiční hratelnost. Jen je tu pár otravných věcí.

Pro: Tradiční hratelnost, upgradovací bedny a levelování, vymazlené mise pro speciální jednotky.

Proti: Slabý příběh i jeho zpracování, podivná grafika, absence nastavení rychlosti hry, ke konci nelidská obtížnost.

+10 +12 −2
  • PC 95
Více než úspěšné pokračování úspěšného předchůdce, přiznám se, že mě tenkrát dostala už jen ta pěkná instalace a následné menu hry díky designu a našlápnuté hudbě. Jak je tomu zvykem, první hra byla rozehrána jak jinak než za Sovětský svaz a až pak za Spojence. Design misí parádní s možností se vyřádit na spoustě známých míst ve světě počínaje Sochou Svobody až po využití Eiffelovky jako obrovské Tesla Coil věže. Rozmanitost jednotek je skutečně velká, já si oblíbil jak Apokalypse tank na straně zlé, tak hlavně Prism tank, který v počtu kolem tří jednotek byl asi nejsilnější ve hře a to hlavně v případě, že si je hráč vysvičil a opatřil třemi frčkami což považuju za další výborný aspekt hry oproti ostatním, hráč si může vychovat veterány a má smysl své jednotky chránit a více taktizovat. Další výborný aspekt hry je možnost obsazovat budovy vojáky a taková opevnění se pak stával jedním z nejsilnějších. U sovětů mě zamrzela jedině absence letectva tak jak ho znám z RA1, vzducholoď Kirov to moc nezachránila i když byla jedna z mých oblíbených. Pathfinding jednotek byl značně vylepšen oproti RA1, kde jsem kolikrát trpěl při přesunu většího počtu jednotek. Grafika je pro mě stále absolutně výborná, spousty detailů, detailní města, parádní exploze a efekty, takový grafický styl ještě dnes vnímám mnohem lépe než všechny ty 3D pokusy, které takové detaily jak textur tak modelů v takové kvalitě nezachytí ještě hezkých pár let. Audio stránká nemá chybu, našlápnutá tvrdá hudba v čele s "Hell March" se mi líbila vždy, když jsem hru rozehrál znovu a znovu, nikde se mi nezprotivila. Filmové sekvence mezi misemi považuji za hodně povedené, občas je to říznuté renderovanými animacemi, herecké výkony jsou v pohodě, nejlepší byl vždy asi premiér Romanov a Einstein:) a hlavně Kari Wuhrer alias agent Tanya, která se postarala o spousty mokrých rán nejednoho pařana, takhle nějak si představuju agentku.

Jediné co mě více rozčilovalo byla asi tupost jednotek, jednotky do sebe nechaly střílet a nebránily se a já pak z hrůzou zjistil, že my nepřátelé vymlátili půlky základny. Další věc je, že jednotky ač s velkým dostřelem schválně po zadání útoky najely snad možná co nejblíže k nepřátelské jednotce nebo budově a pak začly střílet, nezastavily se na hranici svého maximálního dostřelu, ale přijely schválně co nejblíže a pak byly zbytečné ztráty.

Pro: grafika, zvuky, atmosféra, spousty rozmanitých jednotek, filmové sekvence, agentka Tanya a její nárazníky:)

Proti: častá tupost jednotek, chybky v AI

+9
  • PC 95
Red Alert 2 pro mě byla velice dlouho real-time strategií číslo jedna. Neuvěřitelně zábavný multiplayer korunuje výborně udělané kampaně, jak za obě strany. Povyšování jednotek konečně dostalo smysl a člověk si je pak hýčkal jako oko v hlavě. Perfektní hudební doprovod mě nutil jet ve hře na sto procent. Zábava to byla veskrze královská.

Pro: Hudba, zvuky, grafika, perfektní hratelnost, povyšování jednotek, vzducholodě Kyrov.

Proti: Čekání na Red Alert 3.

+8 +9 −1
  • PC 85
Roku pána prišla na videoherný trh hra Red Alert 2 a ľudovo povedné "spláchla slabú jedničku do hajzlu". Príbeh je prostý: na USA zaútočí Sovietský zväz a následne sa rozpúta tretia svetová a je len na vás ako sa bude vyvíjať. Či už si budete vychutnávať víťazstvo za Sovietov alebo za Spojencov, budete sa baviť královsky. Na svoju dobu má hra úžasnú grafiku ktorá nepôsobí zaostalo ani dnes. Za Sovietov tu môžete bombardovať nepriateľa vzducholoďami či smažiť pechotu tesla troopermi a za Spojencov tu rozdávať rany stíhačkami Harrier či presúvať vojenskú techniku pomocou chornosféry. Sovieti si tu pohrávajú so zbraňami umožňujúcimi ovládať ľudskú mysel a majú aj svoju atómovú bombu. Kampaňe sú dosť zábavné a pozrieme sa do mnohých velkomiest sveta a nezaostáva za nimi ani nemenej zábavný skirmish. Soundtrack plný bojovej hudby vás dokonalo naladí na tú vojnu čo sa rozpúta. Kampane sú jednoznačne najťažšie za Sovietov. Ich bojová technika je síce silná, ale nemajú až tak vyspelú techniku ako Spojenci. Okrem pomalej vzducholode nemajú vôbec žiadne vzdušné sily. Dosť ťažká je 7. misia na Urale kde sa bránite obrovskej presile a ja som pri nej mnohokrát chytal nervy. A posledná misia za Sovietov je fakt že peklo minimálne na 2 a pol hodiny.

Pro: Zbrane, hrané pasáže, bojová hudba, grafika, crazy Ivan, kampane, útok na Moskvu, Tanya, Terror Drone, Yuri, Apocalypse Tank............

Proti: značná náročnosť kampane za Sovietov

+8
  • PC 80
Bavila mě ta instantní realita možností - chtěl jsem speciální komando a zničení základny bombou - zmáčknul jsem pár tlačítek a voilá, už jelo komando v transportéru a odpočet bomby skončil přesně jak jsem chtěl. Taky tu nedochází suroviny na absolutní nulu (obnovují se), což jen málo RTS vůbec bylo a je schopno pochopit jako alfu a omegu zábavnosti - k čertu s mapou, na které můžu být jen po dobu vytěžení všech surovin!

Ty rádoby vtipné filmečky a příběh taky nejsou k zahození, no ale hlavní náplň zábavy jsem našel právě ve skirmish módu. Taky oceňuju setup instalace .)

Pro: Vyrob, pošli a neohlížej se - tohle nikdy nezestárne, obnova surovin, příjemně *realistické* jednotky ze současnosti

Proti: Některé ability působí nevybalancovaně oproti ostatním, výbuchy - bad ass!

+6 +7 −1
  • PC 85
Hrané videá, ktoré stáli jednou nohou v gýči a druhou nohou...snáď niekde inde nás uvádzali do pestrej várky misií za Rusko a USA, obidve strany s pestrou a úplne inou armádou. Na niektoré misie ako nabitie Eiffelovej veže statickým prúdom, likvidácia amerického prezidenta, útok na Kremeľ, určite nezabudnem. Grafika mala naozaj svoje čaro a jednotky s ich hláškami (Ale nie kvôli nim) si človek proste musel obľúbiť, či už išli o majestátne vzduchoľode Kirov, megatanky Apocalypse alebo len "obyčajných" tesla trooperov. Áno sovieti sa mi páčili viac, možno aj vďaka tomu, že ich armáda bola kontroverznejšia/bláznivejšia. Ruku na srdce, pre mňa sa jedná o najlepšiu stratégiu od Westwoodu. Misie sa niesli v rôznom duchu a nielen ako je to dnes u RTS bežné "znič súpera!. K cieli častokrát viedlo viacero riešení a nestačilo nastavať len najsilnešie jednotky a hurá útok, čo bolo spôsobené aj tým, že hráč častokrát dostal len určitý počet konkrétny jednotiek s tým, aby dokázal, čo v ňom je.
RA 2 nie je len singláč, multiplayer vďaka výbornému balancu a rôznym špecialitkám vďaka podporným národom (4 na strane USA a 4 Rusko) naozaj poriadny zákusok a svojimi kamošmi sme strávili množstvo zábavných hodín vzájomnou anihiláciou. Je to nostalgia, ale aj nostalgiu si hra musí zaslúžiť tak, ako si ju zaslúžil Red Alert 2.

Pro: výborné kampane, hrané videá, pestrosť jednotiek napriek tomu, že sa jedná o dve frakcie, multiplayer

Proti: slabší príbeh, všetky tie Demolition trucky, ktoré som nenápadne schytal od chrbta :)

+5 +6 −1
  • PC 95
Výborná hra ze série Command & Conquer... i když už mám na počítači Red Alert 3 vždy se rád vracím ke klasice, starým dobrým Red Alert 2. Jako přednost bych dal poměrně dobře se chovající terén vůči výbuchům a grafika je na svou dobu celkem povedená, aspoň pro mě... co se týče samotné hry jako první vás jistě zaujme soundtrack který je naprosto vynikající. Dejme tomu že jste u strategií nováček a chcete začít kampaň za spojence... do dění vás uvede první filmeček (nepočítaje intro) začnete hrát... po chvilce se dostáváte do dění osvojujete si základy atd... a tak nakonci (co se týče spojenců) v poslední misi dobýváte kreml a posmíváte se rusákům jak to pěkně podělali... Jako klady bych dal celkem dlouhou kampaň a samozřejmě boj na moři. Sice nemá tak velkou důležitost ale stejně se to počítá....
Jako zápor bych určitě dal nemožnost zakládat aliance v normálním skrimishu.... pak snad jen že by mohla být AI vlastních jednotek trochu lepší... v pár chvílích působí celkem dementně... ale to jsou moje jediné zápory a tak to shrnu...
KDO NEHRÁL RED ALERT 2 AŤ TO OKAMŽITĚ NAPRAVÍ!!!

Pro: grafika, filmečky, boj na moři, soundrack, celkem dlouhá kampaň

Proti: malinko omezený skrimish, občas AI

+5